İçeriğe Yönlendir

İç Aksam Yumuşak Mı Yoksa Sert Mi Olmalı


Tansu Kalafatoğlu

İç Aksam Sert mi Yumuşak mı Olmalı?  

60 oy

Bu ankete oy verme veya sonucunu görme izniniz yok Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu

Araba incelemelerinde kapı içleri, vites bölümü, dizlerin değdiği noktalar ve göğüs torpido kısımları ellenip hissiyatı değerlendiriliyor. 
 

Yumuşak ve dolgun doku olunca kaliteli, sert plastik olunca ucuz dandik diye yorumlanıyor. 
 

Yumuşak dokunun handikapları var. Güneşte deforme olma, erime, dikiş atmaları, en ufak darbede hasar alma, kirlenmesi, çizilmesi, silinmesi gibi bu aksamlar çok narinleşiyor. 
 

Sizce hangisi olmalı?

 

mesela anlık bir sert cisim sürtmesinde oluşan durum. Kişi aracın önüne bir şey sıkıştırmaya çalışmış. Durum bu

996426C2-E898-41B9-B888-95F825E1AC54.jpeg

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Sert malzeme kısa süre sonra trim sesi olarak geri dönüyor. Yumuşak malzeme muhtemelen maliyet olarak sert plastikten yüksektir. Yumuşak olmasını her zaman tercih ederim. 
Ama dediğiniz gibi handikapları mutlaka var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mustafa Arıkan yazdı:

Sert malzeme kısa süre sonra trim sesi olarak geri dönüyor. Yumuşak malzeme muhtemelen maliyet olarak sert plastikten yüksektir. Yumuşak olmasını her zaman tercih ederim. 
Ama dediğiniz gibi handikapları mutlaka var.


montaj yerleri benz bantlara sarılıp yapılsa trim sesi olur mu yine? 

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Şimdiye kullandığım araçların göğüs kısmı yumuşak olanlar daha kullanışlı olmuştur. Mesela puntonun göğüs kısmı sert çizilmeye müsaitti. Fiestanın göğüs kısmı yumuşak daha hoş duruyor. Kaza anında çarpacak olsam bir miktar darbe emer.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Koray Demir yazdı:

Sert diyen çıkar mı ki?


10 yıl sonra yumuşak aksamların durumunu biraz gözümde canlandırıyorum. Acaba diyorum?

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


10 yıl sonra yumuşak aksamların durumunu biraz gözümde canlandırıyorum. Acaba diyorum?

Birşey olmuyor. Ne deri dikişine ne de yımuşak ön panele.

 

20211017_132840.jpg.ed96a5898b7f1beffea318ccbba005a6.jpg20211017_132840.jpg.ed96a5898b7f1beffea318ccbba005a6.jpg

 

20211017_133733.jpg

14 yaşında akşama kadar güneş altında.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


10 yıl sonra yumuşak aksamların durumunu biraz gözümde canlandırıyorum. Acaba diyorum?

Doğru bakım ve koruma ile sorun teşkil etmez. Benim torpidoya asla güneş vurmaz mesela fırsat vermem.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Alparslan Coban

Sert malzemelerin, hangi araçlarda, hangi donanım için kullanıldığına baktığımızda ucuz ve kalitesiz oldukları açığa çıkıyor aslında zor kullanılınca maalesef hepsi deforme olabiliyor 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Maden

Benim aracın koltuklar hariç heryeri sert. Trim sesi yok şimdilik. Zaman ne gösterir bakacağız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Yumuşak olması iyidir de o kadar da önemli değildir. Ne de olsa bir el direksiyonda bir el göğüste gitmiyoruz. 

Yorum bağlantısı
Ümit Türk

Yumuşak olmalı. Sert malzeme sürekli trim sesi yapıyor. Yumuşak olacak dedik ama zarar vermemek şartıyla :D

Yorum bağlantısı
Deniz Kom

Trim sesi olasılığı ekarte edildikten sonra sert yumuşak fark etmiyor benim için. Başımı dayayıp uyumayacağıma göre, önemsiz bir mevzu. Yumuşaklık durumunu kalite olarak değerlendirilse de hep yırtık panellerle karşılaşmak da sıkıcı. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)
Selim Bilgin yazdı:

AE101

harca harca bitmaez. :D

 

tarihinde Doğan Arşiray tarafından düzenlendi
  • Mutlu 2
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

Yeni E serimizde çok ince bir ayar var sert ama kuvvet uygulayınca da esnek bir malzeme. Trim sesi sıfır. 

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Koyunların sırtı, omuzları kontrol edilir. Araçların da torpido ve kapı trimleri :biggrin:.

Otomotivde her dönem danışıklı dövüş misali araçların belli yerleri, belli standartlara ulaşıyor. Bazen de bir anda hepsi aynı kalemden çıkmış, değişik moda defileleri gibi ortalıkta dolanıyor. Kuyuya atılan taş misali. Aslında hepsinin amacı daha düşük maliyetlerle hedef kitleleri yakalamak.

Yakın tarihlerden bakarsak,

Bir dönem yumuşak torpido şimdi yerini deri kaplı torpidoya bıraktı. Evet daha premium görüntüsü var ama, kaplamanın altı ucuz malzeme.

Arka perdeler, karartılmış camlar oldu.

Jant renkleri, lazer kesim siyah kenarlara döndü.

Krom/nikel, ahşap, alüminyum parçalar, piyano black oldu.

Müzik sistemleri, tablete dönüştü.

Yakın tarihe kadar bana göre en kaliteli üretimler 2011 yılına kadar ki üretimler. 

Konu ise, yumuşak aksamlar daha kaliteli hissi uyandırıyor ve zaten maliyet açısından da daha fazla.

Trim sesleri malzemeden değil de, malzemelerin birleşme noktalarından oluşur. Ancak, ana kaynak aracın rijitliğidir.

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

Fiziki temasa denk gelecek yerler sert, diğer yerler yumuşak olmalı. Mesela göğüs yumuşak, kapı tutamakları yumuşak ama kapı cam kısmında kolumuzu dayadığımız yer sert olabilir.

Vites çerçevesi sert - yumuşak olması farketmez.

Yorum bağlantısı
Burak Kuşçu
(düzenlendi)

Kullanım sırasında el kol değecek her yerin yumuşak olmasını tercih ederim. Mesela torpido sert olabilir ama kapı üzerinde kol dayanabilecek yerler yumuşak olmalı

tarihinde Burak Kuşçu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Bi ara yeni qq yi inceleme fırsatım oldu.. Heryerine ellerimle dokunarak his duygusu nasildir diye bakarken , eleman abi sen arabayı niye oksuyosun ilk defa boyle bakan birini gördum dedi.. Halbuki genelde yeni arabaya binilir direksiyon tutulur akü bitmis denilir anahtara bakılır anahtar yok denilir inilir 😂

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...