İçeriğe Yönlendir

Saatlerce Yüksek Hızda Gitmek Zararlı mı?


Turgut Hüseyn

Recommended Posts

Metin Akbal
Selim Bilgin yazdı:

 

Akıllarda iki soru,

 

1- Hibridde yağ var mı?

2- Hibrid 160 yapıyor mu?

 

Gres yağı vardır dinamo elektrik motorları ve şaft için falan. Onuda şununla basiyorlardır 😀

 

images?q=tbn:ANd9GcRGAr9G5bA1GWekS15bjoq

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Selim Bilgin yazdı:

 

190'da kesilen 1.8 motor, hmmmmm...

Motor giderde, tekerler elektrik motoruna bağlı. 19.000 devir üstüne çıkmıyor. Rampa aşağı salsan da 190 üstüne çıkmaz. Keser
 

1.8 motoru gözünüzde büyütmeyin yav. Piston yukarı çıkarken silindirin yarısına geldiğinde emme supapları kapanıyor. Esasen 1.3 motor deyin siz ona 

 

ama patlama olduğunda piston 1.8 motor kadar geriye geliyor. Verim bu noktada işte.

Metin Akbal yazdı:

 

VW Bora ile 2 saat 210 km 6 saat 190 200 km sürdüm yağ eksilme bile olmadı sadece virajlarda 150 ye dustugum zaman hanım geldik mi diye uyaniyordu 😅

 

Opel de yemiyor öyle gitmek 😅


acaba sürekli sakin kullandığım için mi hızlı kullanınca yanık kokusu geldi. Yağ eksiltmeye bakmadım. Ama sürekli öyle kullansam belki yanık kokusu gelmezdi

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Motor giderde, tekerler elektrik motoruna bağlı. 19.000 devir üstüne çıkmıyor. Rampa aşağı salsan da 190 üstüne çıkmaz. Keser
 

1.8 motoru gözünüzde büyütmeyin yav. Piston yukarı çıkarken silindirin yarısına geldiğinde emme supapları kapanıyor. Esasen 1.3 motor deyin siz ona 

 

ama patlama olduğunda piston 1.8 motor kadar geriye geliyor. Verim bu noktada işte.

 

Geyik yaptığımızın farkındayız değil mi? Ciddi ciddi açıklama yapınca hatırlatayım dedim. :D

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

acaba sürekli sakin kullandığım için mi hızlı kullanınca yanık kokusu geldi. Yağ eksiltmeye bakmadım. Ama sürekli öyle kullansam belki yanık kokusu gelmezdi

 

Araba yeni, daha önce hiç o kadar ısınmadı belki genel aksamlar, ondan dolayı gelmiş olabilir. Motor yağı kokusu değildir zaten.

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Selim Bilgin yazdı:

 

Bu arabada 20" civarı bir jant var galiba, bir de adaptif süspansiyon da dinamikte görünüyor, ondan olabilir. 

Passat da iyidir ama o hızlarda 3.0 motorlu bi A6'nın içinde olmak daha iyi bir fikir. :D 

 

 

 

240 üstü için öyle bir süspansiyon şart zaten :) Büyükşehir otobanları hariç yollar genelde bozuk. Yüksek hızda uçar gidersin normal süspansiyon ile.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Selim Bilgin yazdı:

 

Geyik yaptığımızın farkındayız değil mi? Ciddi ciddi açıklama yapınca hatırlatayım dedim. :D

 

Araba yeni, daha önce hiç o kadar ısınmadı belki genel aksamlar, ondan dolayı gelmiş olabilir. Motor yağı kokusu değildir zaten.


Geyikse öyle yazılmaz o. Şöyle yazacaksın: 

 

1.8 motor ve 190. Ben bununla ancak ayak yoluna giderim 

 

:) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Evren Erakçora yazdı:

Patron niye fazla yakıtın diye sormuyor mu

Duruma göre değişir.

Bizde arıza oluyor tesis çalışmıyor mesela o arızadan dolayı. İzmire parça almaya ya da yaptırmaya gidiyorsun radarlar dahil şirkete ait. Benim işimi çöz ve ölme diyorlar. Kalanı bizde.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Motor giderde, tekerler elektrik motoruna bağlı. 19.000 devir üstüne çıkmıyor. Rampa aşağı salsan da 190 üstüne çıkmaz. Keser
 

1.8 motoru gözünüzde büyütmeyin yav. Piston yukarı çıkarken silindirin yarısına geldiğinde emme supapları kapanıyor. Esasen 1.3 motor deyin siz ona 

 

ama patlama olduğunda piston 1.8 motor kadar geriye geliyor. Verim bu noktada işte.


acaba sürekli sakin kullandığım için mi hızlı kullanınca yanık kokusu geldi. Yağ eksiltmeye bakmadım. Ama sürekli öyle kullansam belki yanık kokusu gelmezdi

Yağ kokusu olsa duramazsınız 😀

 

Daha önce o kadar ısıya maruz kalmadıysa plastik kauçuk aksamlardan koruma kaplaması ısıyla uzaklaşırken koku yapar. 

 

Kitapçıklarda da yazar genelde 3-5000 km koku olabilir diye. Tabi hiç zorlanmadıysa, sizin yeni yeni oluyordur. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Servet Aydın yazdı:

yağ bitiyor.


esas heyecanın başladığı yerler

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Servet Aydın yazdı:

2018 115.k pasat ile 5 saat 170 230 gidince motorda yağ bitiyor. Kesin bilgi yayalım

Kral ya. (keşke o şekilde bi yarım saat daha gitseydin, ne olurdu acaba çok merak ettim)

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Bir durun ya. 
Adam başlığı okuyup  deniyor. Şimdi bu mesajı görse onu da deneyecek. :seytan:

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Doğan Arşiray yazdı:

aseton koy 60 litreye 1 litre.

Tamamen karşıyım bunlara. Onun yerine würth enjektör temizleyici alırım.

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Servet Aydın yazdı:

2018 115.k pasat ile 5 saat 170 230 gidince motorda yağ bitiyor. Kesin bilgi yayalım

Bitiyor derken

 

a-Yağın, yağlayıcı özelliği mi kalmıyor?

b-Yağ fiziken yok mu oluyor?

 

Eğer b ise

 

1-motor yağ mı yakıyor?

2-keçe vb yerlerden yüksek basınç nedeniyle yağ mı kaçırıyor? 

 

Cevabı kesin verirseniz ona göre yayalım. 

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Mahmut Yıldız yazdı:

Bitiyor derken

 

a-Yağın, yağlayıcı özelliği mi kalmıyor?

b-Yağ fiziken yok mu oluyor?

 

Eğer b ise

 

1-motor yağ mı yakıyor?

2-keçe vb yerlerden yüksek basınç nedeniyle yağ mı kaçırıyor? 

 

Cevabı kesin verirseniz ona göre yayalım. 

b/1 🚀

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Sani Gerşon yazdı:

Tamamen karşıyım bunlara. Onun yerine würth enjektör temizleyici alırım.

neden karşısın ki? oktan arttırıcı enjektör temizleyici gibi şeylerde, bu tip solventler ve toluen ile yapılıyor. dizel motor yakıt tortulu olmadığı sürece herşeyi yakabilir. benzin ile bile çalışır yüksek basınçlı bir yakıt besleme sistemi yoksa. düzgün çalışmaz o ayrı.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Doğan Arşiray yazdı:

neden karşısın ki? oktan arttırıcı enjektör temizleyici gibi şeylerde, bu tip solventler ve toluen ile yapılıyor. dizel motor yakıt tortulu olmadığı sürece herşeyi yakabilir. benzin ile bile çalışır yüksek basınçlı bir yakıt besleme sistemi yoksa. düzgün çalışmaz o ayrı.

Laboratuar ortamında çalışması yapılmış, işlevi kanıtlanmış şeylere olurum ben. Aseton falan, ters bana :) 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Sani Gerşon yazdı:

Laboratuar ortamında çalışması yapılmış, işlevi kanıtlanmış şeylere olurum ben. Aseton falan, ters bana :) 

dizel motor fıstık yağı ile çalışsın diye yapılmış? Rudolf diyor ben demiyorum. Ama *mazut koyuyorsun.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Doğan Arşiray yazdı:

dizel motor fıstık yağı ile çalışsın diye yapılmış? Rudolf diyor ben demiyorum. Ama *mazut koyuyorsun.

Dizel motor yapıldığında turbosu da yokmuş. Söküp atalım mı şimdi :) 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Sani Gerşon yazdı:

Dizel motor yapıldığında turbosu da yokmuş. Söküp atalım mı şimdi :) 

bilemiyorum artık.

ben her sene sabit hızda gidip depoyu bitireceğim mesafelerde yada o kadar miktar ayarlayıp seyreltik şekilde aseton koyup gidiyorum.

firmadaki benzinli arabada ve dizel arabalarda zaman içinde dendiğim için zararını görmeyip, kendi arabama da koyar oldum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Asetonu ne için kullanıyoruz . Katalitik konverter temizliği içinmi? 

Miss gibi hipermil yapan cruze katalitiği göstereyim size.. 

 

 

IMG_20210226_094820.jpg

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ali Darbaz yazdı:

Asetonu ne için kullanıyoruz . Katalitik konverter temizliği içinmi? 

Miss gibi hipermil yapan cruze katalitiği göstereyim size.. 

 

 

IMG_20210226_094820.jpg

benzinde sözde yanma verimini arttıtıyor. ama ben enjektör temizliği için kullanıyorum. dizelde bence verimi arttırdığı doğru.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...