İçeriğe Yönlendir

Emisyonlar Pek Möhüm


Çağlar Bayur

Recommended Posts

Çağlar Bayur

pehh gebzede eletrkli turboyu damacanaya basıp patlatanla çay içtim ben çok geriden geliyor porş

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

pehh gebzede eletrkli turboyu damacanaya basıp patlatanla çay içtim ben çok geriden geliyor porş


v kayış kullanmamışlar. Yüz yılın mühendislik başarısı diyebilir miyiz :) 


Porsche bayine gidince satış masasında bir broşür, V kayış yok, klima elektrikli falan

 

:) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

porşe yine yapmıştır bir aldatmaca, zamanında egzosa hava basıp ömösyön u düşürdük demişlerdi , usuüle uygun aldandık

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Spor moda alıyorum ,2000 devire gelice vites yükselt lambası yanıyor, spor modda 2000 devirde vites mi yükseltilir. 

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Evren Erakçora yazdı:

Spor moda alıyorum ,2000 devire gelice vites yükselt lambası yanıyor, spor modda 2000 devirde vites mi yükseltilir. 

porş işte :D

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Ali Cihangiroğlu yazdı:

porş işte :D

Rolanti deviri 2000 devir onlarda. :D 

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

son durumlar ilginç, BYD nin plan benim düşünceme uyuyormuş, afferim :)  gelecek tam elektriklilerin, o zamana aracı olanlar elindekini kullansın, HEV  ve özellikle PHEV lerinse ömrü iyice kısaldı, tarih olacaklar, yazın kenara yine haklı çıkacağım.

BYD phev le büyüdü ama yakın gelecekte tamamen hibritten çıkacaklarmış, zira phev tam saçmalık, zaten şehir içinde kullanan adama sadece elektrikle güzel menzil sunuyor, ee neden 2 motor taşıyıp bakımdı yağdı vergiydi bayılalım demeye başlayanları görmüş ve bu işi tamamen bırakmaya hazırlanıyorlarmış, BYD bundan sorna sadece tam elektrikli satacak, gelecek tam elektriklilerin, pil teknoloijisi gelişirse bu iş olur diyordum ve gelişim hızına bakarsak bu olacak gibi, şimdi sakince bekleme zamanı, bir sonraki aracımız tam elektrikli olacak, bu artık kesin gibi...

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Cihangiroğlu yazdı:

, bir sonraki aracımız tam elektrikli olacak, bu artık kesin gibi...

bakış açısına bağlı, ukraynada bir anket yapsak kaç çıkar mesela?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Çağlar Bayur yazdı:

bakış açısına bağlı, ukraynada bir anket yapsak kaç çıkar mesela?

bunlar normal durumda normal ülkelerde geçerli tabii, en değerli varlığın tehlikedeyse neyleyim arabayı...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Cihangiroğlu yazdı:

normal durumda normal ülkelerde g

prizde 7/24 sınırsız enerjıi olacağını var sayıyoruz yani? her coğrafya için, ukrayna vurgu için örnek idi. almanya da kömür kullanımı anketi yapsak ne çıkar?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Çağlar Bayur yazdı:

prizde 7/24 sınırsız enerjıi olacağını var sayıyoruz yani? her coğrafya için, ukrayna vurgu için örnek idi. almanya da kömür kullanımı anketi yapsak ne çıkar?

haa orası öyle tabii, normal durum üzerinden düşünüyorum, yoksa hiçbirşeyin garantisi yok öteki türlü...

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Cihangiroğlu yazdı:

gelecek tam elektriklilerin

Kim diyor bunu? Kaynak?

Bir çok üretici tam elektrikli hedeflerinden vazgeçtiler. 500km menzille, 1 saatlik şarj süresiyle kimse böyle bir hedefi gerçekçi göremez.

Elektrik kesinlikle gelecekte olacak ama, ya phev ya da hev'ler kalıcı olacak. ev'ler her zaman evin ikinci aracı ya da vakti bol olanların olacak.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Sani Gerşon yazdı:

Kim diyor bunu? Kaynak?

Bir çok üretici tam elektrikli hedeflerinden vazgeçtiler. 500km menzille, 1 saatlik şarj süresiyle kimse böyle bir hedefi gerçekçi göremez.

Elektrik kesinlikle gelecekte olacak ama, ya phev ya da hev'ler kalıcı olacak. ev'ler her zaman evin ikinci aracı ya da vakti bol olanların olacak.

Her zaman derken 15,20 sene sonra da mı? 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Evren Erakçora yazdı:

Her zaman derken 15,20 sene sonra da mı? 

20 sene sonra da.

Elektrikli arabalar 1900'Lerin başında da vardı.

 

early-electric-car-SCHENECTADY-MUSEUM-HA

 

w5esw8raxzq61.jpg?auto=webp&s=de7acde74c

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
(düzenlendi)

Vardı evet. Ama teknoloji inanılmaz hızda artıyor, logaritmik gibi. 1900 den 1990e kadar olan gelişim mi fazladır, 1990dan 2020e kadar olan mı?  20 sene sonrasını görmek çok zor.  

tarihinde Evren Erakçora tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Bizim ülkede çatıya su ısıtma deposu ve güneş kollektörü yaygın. maliyete millet bakmaz. bu elektrik işi çok artacak gibi duruyor bence. TOGG aynı zamanda güneş panel sistemleri satmalı. tesla gibi. 

ikisini alana daha avantajlı vs. evet herkes villada oturmuyor ama köylerde kasabalarda çok villamsıda oturan var. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

300-500 kg büyük ölçekteki batarya sürdürülebilir bir şey değil. Batarya demek maden demek, kimya demek, çok fazla tesis demek, üretimi ve şu an neredeyse olmayan geri dönüşümü çevre felaketi demek. Araçlar elbette elektrikle yürüyecek ama kocaman bataryalarla değil. 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Sani Gerşon yazdı:

Kim diyor bunu? Kaynak?

Bir çok üretici tam elektrikli hedeflerinden vazgeçtiler. 500km menzille, 1 saatlik şarj süresiyle kimse böyle bir hedefi gerçekçi göremez.

Elektrik kesinlikle gelecekte olacak ama, ya phev ya da hev'ler kalıcı olacak. ev'ler her zaman evin ikinci aracı ya da vakti bol olanların olacak.

kaynak teknolojik gelişim ve firmaların hareketleri, phev lerin geleceği yok, zira sistem zaten gereksiz, PHEV ler elektrikle zaten uzun menzile sahip Seul-u sadece elektrikle 85 km. azmı günlük işe git gel tak fişe dolsun, adamlar az pili artırsa zaten tam bitecek iş, ne gerek var başka motora. bu araçlar şehir içinde gereksiz benzinli motor taşıyor, kullanmıyorsunki, tak fişe doldur, ayrıca vergiye ve normal bakım işlem ve  ücretine sahip,  hibritlerde aynı, elektrik kesinlikle gelecek bunda hem fikiriz, ama hep dediğim pil devrimi çok hızlı gidiyor, pil derdi bittiği an kibritler tarih olacak,  şuan bile zorlanıyorlar hatta, ilk BYD terkedecek, kaynak BYD...  piller ufalıp hafifleyip güçlenip daha çabuk dolup  acaip şarj döngüsüne sahip dahada risksiz hale gelmeye başladılar, böyle giderse ki başladı bile, iş bitti demektir. 2025-26 çok ilginç olacak gibi, tabii sağ kalırsak...

 

bunu tartışmaya gerek yok aslında, izle ve gör, ben bekliyorum, ihtiyacım yok arabayada değiştirmeyede, ama alacak olursam kesinlikle elektrikli alırım dahada bakmam başkasına...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

Bizim ülkede çatıya su ısıtma deposu ve güneş kollektörü yaygın. maliyete millet bakmaz. bu elektrik işi çok artacak gibi duruyor bence. TOGG aynı zamanda güneş panel sistemleri satmalı. tesla gibi. 

ikisini alana daha avantajlı vs. evet herkes villada oturmuyor ama köylerde kasabalarda çok villamsıda oturan var. 

gidişat güzel, dediğin gibi olabilir, hatta öyle hale gelecekki bir süre sonra balkona koyduğun paneller bile belkide yetecek, solar panel gelişmese bile adamlar pillere evrim geçirtecekler, belkide çözüm budur, madem güneşten almak zor, o zaman pili çabuk ve az akımla doldurur hale getirelim :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Cihangiroğlu yazdı:

PHEV ler elektrikle zaten uzun menzile sahip Seul-u sadece elektrikle 85 km. azmı günlük işe git gel tak fişe dolsun, ne gerek var başka motora.

Bir kişi tek araç kullanmak istiyorsa ve haftda 1 dahi olsa 100km yol yapıyorsa, o motor ona yarıyor işte. Şehirlerarası evet, her gün giden gelen insan illa ki çok çok azdır ama, arabayla seyahat edecek olanlar her zaman içten yanmalıysa sahip bir araç da barındıracaklar evlerinde.

 

Yurtdışında yaşayan bir arkadaşım var, Ford Focus'u var, 15 yaşında falan, MKII. Araba dökülüyor. Bir kere kullandım, ses gelmeyen yeri yok arabanın. Bir de MG elektrikli aracı var. İşe her gün onunla gidip geliyor ama, benzinliyi çöpe atarım yine de satmam diyor. Uzun bi yol yapsa acil işi varsa, ilk onu tercih edecek...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Sani Gerşon yazdı:

Bir kişi tek araç kullanmak istiyorsa ve haftda 1 dahi olsa 100km yol yapıyorsa, o motor ona yarıyor işte. Şehirlerarası evet, her gün giden gelen insan illa ki çok çok azdır ama, arabayla seyahat edecek olanlar her zaman içten yanmalıysa sahip bir araç da barındıracaklar evlerinde.

 

Yurtdışında yaşayan bir arkadaşım var, Ford Focus'u var, 15 yaşında falan, MKII. Araba dökülüyor. Bir kere kullandım, ses gelmeyen yeri yok arabanın. Bir de MG elektrikli aracı var. İşe her gün onunla gidip geliyor ama, benzinliyi çöpe atarım yine de satmam diyor. Uzun bi yol yapsa acil işi varsa, ilk onu tercih edecek...

o tek araç kullanan haftada bir 100 km yapacaksa biner tam elektriklisine, uzun yol yapacaksada yapar piller hızla gelişiyor menzili zaten artıyor, ne yapsın çift motorluyu,  dediğin gibi evinde ikinci araç tam benzinli olmalı, ama böyle insanlarada hev-phev gereksiz,  ayrı işler-ayrı araçları olur bunların, arkadaşında doğrusunu yapmış zaten.

 

pil olayı geliştikçe tam pilliler genel kullanımda olacak, tam benzinli ve dizeller ise duracak, bunlara güvenirsin, zorda kalınca birşekilde kullanırsın, klasik olur ama yine durur, hele hele tam mekanikler vazgeçilmez, savaş çıksa yine iş yapar ve gerisi o esnada direk çöp, anında atıl olacaklar zaten, melezler ise hep üvey evlat olacak ve bitecekler, gelecekleri yok üzgünüm...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Cihangiroğlu yazdı:

melezler hep üvey evlat olacak ve bitecekler, gelecekleri yok üzgünüm.

20 sene evvel Renault tırt diyen Ali bey, Clio ile geziyor.

20 sene sonra da hibritiniz hayırlı olsun şimdiden :D 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Sani Gerşon yazdı:

20 sene evvel Renault tırt diyen Ali bey, Clio ile geziyor.

20 sene sonra da hibritiniz hayırlı olsun şimdiden :D 

:) 20 sene önce reno tırttı ama, o fikrim değişmedi, şimdide motorları kırptılar tırta döndürdüler, şuan 1.3 tce motoru olmayan renoya clio 5 ten aşşağısını zaten saymamda üstündede bu motor yoksa bakmam bile zaten adam gibi motor yok modellerde, hem onlarda zaten tam elektriğe dönüyorlar, seneye kalmaz belki LFP pillerle Çinle beraber geçecekler, bu yönde ab de en sağlam giden firma reno sanırım, gelecek bu çünki, bakma yalandan hibrit, yarım hibrit çıkardıklarına, iş yapmaz bunlar, ayrıca yarım yamalaklar ve aşırı pahalılar, almayın diye bağırıyorlar resmen....

 

20 sene sonra gidişat şuanki gibi olursa tam elektrikli hayırlı olsun diyebilirsin, hibrit asla, şuanki aracım varken ve kullanım durumuma göre zaten anlamsız olurdu hibrit almam :)

 

neyse boşver, hayaller güzelde 2025 den bakalım sağ çıkabilecekmiyiz, tek derdimiz araba seçmek olsa keşke..

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

300-400 kg pil yerine 200 kg ekstra benzinli  motor gezdirmek de mantıklı değil ve pahalı.  Muhtemelen iki araç ve elektrikli olan küçük olacak şekil mantıklı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Gelecek wireless şarjda. Çok basit çok işlevsel ve alt yapı olduğu sürece sınırsız bataryalı araç menzili olur. Araçlar hafifler en az 400-700kg. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...