İçeriğe Yönlendir

2016 Opel Astra 1.6 Dizel Otomatik Motor Lambası Yanması ve Arabanın Çekişten Düşmesi Problemi


Bengü Kenar

Recommended Posts

Bengü Kenar

Merhabalar, aracımda motor lambası sarı yanıyor bir kaç gündür ancak ekranda bir arıza bildirimi yok. Motor yağı ömrü %40 olarak görünüyor araç bilgisayarında ancak neye göre hesaplanıyor bilmiyorum. Araç özellikle yokuşta çekişten düşüyor, durdurup tekrar çalıştırdığımda düzeliyor ancak sonrasında tekrarlıyor. Motor yağı kontrol çubuğuna baktım, yağ simsiyahtı ama dizel araçlarda bunun normal olduğu söylenmişti daha önceden. Kontrol ettiğimde araç henüz soğumadığı için ne kadar doğru sonuç aldım bilmiyorum ama yağ seviyesi de biraz düşük gibi geldi. Bu durum yağ değişimi geldiği için mi olmuştur sizce veya başka bir sorun var mıdır?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

motor arıza lambası için motor yağ rengine bakmak ile korna ya basıp ses almak aynı şey, yani bu bir kontrol yöntemi değildir, siz arıza kodunu okutun serviste.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Merhabalar, aracımda motor lambası sarı yanıyor bir kaç gündür ancak ekranda bir arıza bildirimi yok. Motor yağı ömrü %40 olarak görünüyor araç bilgisayarında ancak neye göre hesaplanıyor bilmiyorum. Araç özellikle yokuşta çekişten düşüyor, durdurup tekrar çalıştırdığımda düzeliyor ancak sonrasında tekrarlıyor. Motor yağı kontrol çubuğuna baktım, yağ simsiyahtı ama dizel araçlarda bunun normal olduğu söylenmişti daha önceden. Kontrol ettiğimde araç henüz soğumadığı için ne kadar doğru sonuç aldım bilmiyorum ama yağ seviyesi de biraz düşük gibi geldi. Bu durum yağ değişimi geldiği için mi olmuştur sizce veya başka bir sorun var mıdır?
Yağ ömrünü km olarak sayarak düşüyor o bir arıza değil, 10 bin km de değişecekse 4000 km kaldı yerine %40 yazıyor. Arıza için bilgisayara bağlatmak iyi olur
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Bengü Kenar

Servise yarın götüreceğim, arızaya baktırmak için. Çekişten düşmesinin sebebi olarak aklıma yağ ile ilgili problem olduğu geldiği için yağı kontrol ettim. 

Yağ ömrünü hesaplama algoritmasını bilmiyordum, teşekkür ederim 

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Köksal Yılmaz yazdı:

olu

Abi yeni görüyorum hayırlı olsun. G'den H'yi atlayıp J'ye keskin bir dönüş olmuş. Kazasız Belasız

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

 aracın bakım durumu nedir ? yeni mi alındı, sizin tarafınızdan mı yapıldı?  yağ rengine aldanmayın. Dizel motorlarda yağın rengi erken koyulaşıyor.. 

Arıza ısıgıyla alakalı olarak teshis cihazınız var ise bakıp kendinizde ön bilgi edinebilirsiniz.. Yoksa bir ustaya göstermenizde fayda vardır..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bengü Kenar

Aracım yaklaşık 1 ay önce alındı, bizim tarafımzıdan henüz bir bakım yapılmadı. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Motor yağı değişim yüzdesi km veya yıla göre gösterir.

 

Yağ seviye ile çekiş durumu geçerli izleme.yontemi değil.

 

Motor yağı araç çalışırsa düz zeminde en az 5 dk bekleyerek kontrol edilir.

 

Eşlik eden başka arıza ışığı var mı ESP ABS gibi? Yetkili veya etkili bir serviste arıza taraması yaptırın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bengü Kenar

Eşlik eden başka bir arıza yok, sadece motor arıza lambası sarı yanıyor kesintisiz olarak ve çekişten düşme var. bu ikisi dışında aracın ekranında, sesinde, sürüşünde vs olağan dışı bir durum yok. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Araç dizel, yağ 1000 km'de kararır. O normal. Araç çalıştıktan sonra minimum 5 dk beklemek gerek yağ seviyesi kontrolü için. Siz servise gidip cihaza bağlatın, arıza koduna baksınlar. Aracınızda motor arıza ışığı sarı renklidir. Sarı yanıyor olmasının özel bir anlamı yok yani.

Birde, bir araç satın aldığınızda eski sahibi tanıdık bildik biri değilse yağ değişimi tavsiyedir, millet nasıl olsa satacam banane deyip türlü hileler yapıyor.

Yorum bağlantısı
Ahmet Aybeyaz
(düzenlendi)

2017 1,6 dizel otomatik bende de mevcut.

 

Aynı arıza mı bilmem ama.

 

Ve yaklaşık 2-3 aydır bende de benzer arıza var.

 

Arıza kodum p2598, bu arıza turbo selenoid valf değişimi ile çözülür dediler. Valfi sökerken turbo hortumunda yağ kaçağı gördük hallettik, düzelmedi.

Sonra 2 gün önce turbo selenoid valf aldım onu taktık, 2 gündür sorun yoktu sabah yine yandı.

Şimdi sorunu araştırmaya devam edeceğim.

 

Bu arada arıza şu şekilde; yolda giderken arıza ışığı yanıyor, araç 2500 deviri geçmiyor.

Sonra elm327 ile arızayı siliyorum araç kendine geliyor. Bi süre yakmayıp devam ediyor sonra yine yakıyor.

tarihinde Ahmet Aybeyaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Ahmet Aybeyaz yazdı:

2017 1,6 dizel otomatik bende de mevcut.

 

Aynı arıza mı bilmem ama.

 

Ve yaklaşık 2-3 aydır bende de benzer arıza var.

 

Arıza kodum p2598, bu arıza turbo selenoid valf değişimi ile çözülür dediler. Valfi sökerken turbo hortumunda yağ kaçağı gördük hallettik, düzelmedi.

Sonra 2 gün önce turbo selenoid valf aldım onu taktık, 2 gündür sorun yoktu sabah yine yandı.

Şimdi sorunu araştırmaya devam edeceğim.

 

Bu arada arıza şu şekilde; yolda giderken arıza ışığı yanıyor, araç 2500 deviri geçmiyor.

Sonra elm327 ile arızayı siliyorum araç kendine geliyor. Bi süre yakmayıp devam ediyor sonra yine yakıyor.

 

Kızdırma bujisi olabilir mi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Aybeyaz
Köksal Yılmaz yazdı:

 

Kızdırma bujisi olabilir mi?

Hareket halindeyken etkiler mi bu şekilde. 

Her usta farklı bir şey deneyelim diyor, turboya kadar giden oldu. 
Kızdırma bujisinin kontrolü için bir yöntem var mıdır acaba?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Basitten zora gidin. Maf ve map sensörü temizleyerek başlayın derim. Sensör hatasi olabilir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Aybeyaz
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Basitten zora gidin. Maf ve map sensörü temizleyerek başlayın derim. Sensör hatasi olabilir

Bunları söküp kendim temizleyeceğim artık.

 

@Çağlar Bayur abi senin bir fikrin olur mu :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ahmet Aybeyaz yazdı:

Arıza kodum p2598, bu arıza turbo selenoid valf değişimi ile çözülür dediler. Valfi sökerken turbo hortumunda yağ kaçağı gördük hallettik, düzelmedi.

Sonra 2 gün önce turbo selenoid valf aldım onu taktık, 2 gündür sorun yoktu sabah yine yandı.

yeni parça da arıza olabilir, kod yeniden okunmalı, sensör temizleme ile gidecek bir kod olmaz bu? kızdrıma bujisi de her zaman etkilşim halindedir

Yorum bağlantısı
Ahmet Aybeyaz
Çağlar Bayur yazdı:

yeni parça da arıza olabilir, kod yeniden okunmalı, sensör temizleme ile gidecek bir kod olmaz bu? kızdrıma bujisi de her zaman etkilşim halindedir


Abi kodu yeniden okuttum, p2598 devam ediyor. 

Bu selenoid valfinin kontrolü nasıl yapılır acaba? 

Ürün buydu. https://www.onlineyedekparca.com/urun/opel-insignia-1-6-dizel-turbo-selenoid-valfi-orjinal-urun

Yorum bağlantısı
Bengü Kenar

sabah arabayı götürdüm, benim arıza kodum da P2598. Bakan kişi uçların temizlenmesi lazım sadece dedi, temizlemeden sonra da arıza lambası söndü ve bilgisayara bağladığımızda da arıza vermedi. umarım düzelmiştir, yardım eden herkese teşekkür ederim. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ahmet Aybeyaz

Benim sorunun kaynağının yağ pompası olduğu 3 farklı usta tarafından iletildi.

Valf değiştiği halde düzelmediyse, pompadır diyorlar.

Pompa orjinal 4600 TL.
İşçilik 1600 TL.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Yorum bağlantısı
Ahmet Aybeyaz
Evren Erakçora yazdı:

Yeni arabanın yağ pompası neden bozulsun ki?

 

"Kronik bunlarda, eğer selenoid valfi değişti ve çözülmediyse kesin yağ pompası" dediler :D 

Yarın servise bırakıcam, bi bakalım detaylı inceleyelim dediler, sonumuz hayır olsun...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ahmet Aybeyaz yazdı:

 

"Kronik bunlarda, eğer selenoid valfi değişti ve çözülmediyse kesin yağ pompası" dediler :D 

Yarın servise bırakıcam, bi bakalım detaylı inceleyelim dediler, sonumuz hayır olsun...

yağ pompası ile turbo basıncın ilgisini ben kuramadım takip ediyoruz bakalım...

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Yag pompası ile turbonun illa alakası kurulurda. O alaka kurulduğunda motor yatak felan sarmış olmaz mi. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...