İçeriğe Yönlendir

Fren Disk Yamulmasi ve Direksiyonun Frene Basınca Titremesi


Mustafa Zobu

Recommended Posts

Serkan Toker
Emre Şimşek yazdı:

Ben de tozlanıp ses yaptı diye balataları değiştireyim diyordum

 

Janti arabalara dikkat et jantları isten görünmez... Baca gibi is olur, aşınmayan balata fren tepkisini de etkiliyor, Fred Çakmaktaş gibi ayak gücüyle durdurursun arabayı.. :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
ALİ SEYKAN yazdı:

Merhaba, 

Ben fiestaya 1 kere disk değişimi 1 kere torna işlemi ve yan sanayi (sanırım kale) balata değişimi yaptırdım. İlk diskler orijinal fomoco idi . Orijinal çok ince olduğu için değişim yapıldı. Belli bir süre sonra tekrar titreme başladı. Bu sefer torna+balata değişti. Usta, balata takılırken orijinal takılmadığı  için diske baskı fazla oluyor(hamuru çok sertmiş) ve yamulmaya yani titremeye sebep oluyor dedi. Orijinal balata takıldığından beri titreme yok.  Bu arada ilk değişimden sonra "sıcak disk ile soğuk su yıkama" işine hiç girmedim hep dikkat ettim. Yani ikinci titreme olayında soğuk-sıcak ilişkisi yok.

 

Ek bilgi: doğruluğunun garantisi yok ama 4 bijonlu tekerlerde disk-fren problemleri çok oluyormuş. 5 bijon üstü daha iyimiş.  Efsane mi gerçek mi bilemem ama segment  veya kalite arttıkça bijon sayısı artıyor.

158bin kmde orijinal disk var Fiestada.

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Evren Erakçora yazdı:

158bin kmde orijinal disk var Fiestada.

Fabrikasyon diskler daha uzun gidiyor sonradan takılanların ömrü nispeten kısa.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Fiesta 4 bijonlu, titrer. 
3 model, iki versiyonuna bindim, halen güncel aracım, titriyor hafiften.

Değişimden kısa bir süre sonra yine titrer, tornadan sonra da bir süre geçer, yine titrer. 
Fakat tutmamazlık etmez, hele ki sert bastın mı iyi tutar. (V-MK6 Kasa için böyle, MK7’de Abs’nin erken devreye girme sorunu var, düşük hızlarda iyi tutmaz, bu yüzdendir ki birçoğunun önden kazası var.)


Torna bir kez yapılır, ikincide disk yenilenir.

Tutmada sorun olmadığı sürece, aşırı titremediği sürece, titremesi görmezden gelinir, mutlu mesut binilir. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğukan Özdemir

Titremesine kafaya takmış durumdaydım,orijinal disklere gecen hafta torna yaptırdım..balatalar değişti...rot balans derken, şuan çok daha iyi...

Bu arada 157.000 de debriyaj baski balata degistirdim...fiesta 2011 aracim baya rahatladi .

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Alınmış yenisi ama yazayım.  
Disk kalınlığı normal ise torna yapılabilir. 
Tornanın da araç üstünde yapılması daha iyi olur.  
Hem işçiliği hem maliyeti az olur.  
Sert veya uzun fren sonrası suya girmek.  
Sıcak diske su tutmak diski bozar. 
 

Bazı araçlarda da maalesef kronik bu sorun. Ancak fiestanın böyle bir kroniği olduğunu duymadım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Öner Kurukuz yazdı:

Disk yamulduysa torna yapmayın. Fren sistemi önemlidir. Canımızı koruyan bu sistemin "idarelik" bakımı olmaz bence.

fren disklerinin kenarlarında minimum kalınlık değeri yazar.

o değere kadar aşınabilir yada aşındırılabilir. yada tornao lmaz diye birşey yok.

bundan daha ince olan diskler fren performansını olumsu etkiler.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Evren Erakçora yazdı:

158bin kmde orijinal disk var Fiestada.

Kalınlığına bir baktırın derim 🙂

 

Orjinali 21 mm altına inerse değişim gerekiyor. Gözle de kontrolü mümkün, eğer kenarlarda çıkıntı olmuş ise hiç düşünmeden değişim yaptırın. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Ü.Emre Kartal yazdı:

Kalınlığına bir baktırın derim 🙂

 

Orjinali 21 mm altına inerse değişim gerekiyor. Gözle de kontrolü mümkün, eğer kenarlarda çıkıntı olmuş ise hiç düşünmeden değişim yaptırın. 

Balata bile 105bin km dayandı.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...