İçeriğe Yönlendir

Bilgisayar Oyun Oynarken Donuyor


Çağrı Alaf

Recommended Posts

Çağrı Alaf

Selam Forum,

 

Alienware M17 R5 model bir bilgisayarım var geçenlerde satlığa koymuştum hatta kullanmaya karar verdim. 

 

Şöyle acayip bir sorun var ki bilgisayar tüm stres testlerine geliyor hiç bir sorun yok lakin GPU'nun %40'ına tekamül eden bir oyun açtığımda kritik bir şekilde bilgisayar crash yiyor. 3 gündür uğraşıyorum Kayıt defterlerini taradım sıkıntı yok. Win11 den Win10'a geçtim sorun devam ediyor. Dll Fixer ile eksik dll'leri tamladım. Kendi elimde driverları ve Dx - C++ Visual paketlerini yükledim. Elden Ring - Apex Legends - Witcher 3 hangi oyun olduğu fakretmiyor. İlk başlarda oyun görüntü halinde donuyordu en son atari ekranı geldi. Problem yazılımsal olsa bu kadar işleme rağmen çözülürdü. Donanımsal olsa Stres testlerinde oyuna göre çok daha fazla yük bindiriyorum bu sefer yine crash yemesi lazımdı. Biraz kafam karıştı.

 

Sistem özellikleri;

Ram DDR5 4800 MHz. Sistem PCI 4.0 ile besleniyor.

sistemim-png.1417492

 

 

Son hatanın görselini buraya bırakıyorum.

 

degvjsm.jpg

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bu sorun donanımsal maalesef. Ekrandan açıkça gözüküyor ki, GPU'nun kendisi crash oluyor.

Umarım cihazın garantisi vardır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Sani Gerşon yazdı:

Bu sorun donanımsal maalesef. Ekrandan açıkça gözüküyor ki, GPU'nun kendisi crash oluyor.

Umarım cihazın garantisi vardır.

Cihaz 1 haftalık garantisi var. Ancak Avustralya garantili 3 ay sonra oradayım ancak o süre zarfında değişim sağlarım. Ek olarak Coil Whine sesi alıyorum Sani Hocam. Ekran kartı yüke geldiği zaman bobin sargı sesi geliyor cihazın içinden. Araştırmama göre bu parça uğultusu düşük kalite bobinden meydana geliyormuş. Alakası var mıdır ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Kalitesini tabii ki buradan bilemem lakin o sesi hiç duymamanız gerekir. Muhtemelen bobinlerden biri patlamış olabilir. Anakart değişeceği aşikar.

Son olarak, yurtdışından çok Türkiye'de yaşıyorsanız Dell Türkiye'ye garantiyi çekebilirsiniz. Bunun için Dell Türkiye ile görüşürseniz onlar sizi yönlendirecektir. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Sani Gerşon yazdı:

Kalitesini tabii ki buradan bilemem lakin o sesi hiç duymamanız gerekir. Muhtemelen bobinlerden biri patlamış olabilir. Anakart değişeceği aşikar.

Son olarak, yurtdışından çok Türkiye'de yaşıyorsanız Dell Türkiye'ye garantiyi çekebilirsiniz. Bunun için Dell Türkiye ile görüşürseniz onlar sizi yönlendirecektir. 

o bobine bağlı bir konsdansatör de bozuk olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Çağlar Bayur yazdı:

oyunu açınca harici ekran kartı devreye giriyor mu?

Elbette. Entegre ve Harici grafik kartlarının ikiside oynadığım oyunları kaldırıyor. Harici kartı kullandığım zaman işler yolunda gitmiyor bazen.

 

Sani Gerşon yazdı:

Kalitesini tabii ki buradan bilemem lakin o sesi hiç duymamanız gerekir.

Reddit'te diğer kullanıcılara sordum onlarda da aynı modelde Coil Whine sesi var hepsinin bobinleri ötüyor ve dell bu ses ile alakalı kısaca "biz öyle ürettik bir problem teşkil etmiyor." diye garanti kabul etmiyormuş.

 

Dün konuyu açtıktan sonra Alienware'in kendi Support uygulaması ile 3070Ti'a stress test yaptım. 2 sefer denedim ikisinde de geçmedi. ( Grafik donanımına erişim engellendi!  hatası aldım Becnhmark içerisinde yine kitlenme meydana geldi. ) Son çare değişime karar vermeden DDU ile driverları kaldırayım yükleyeyim dedim. Yükledim, bu sefer testlerin hepsinden geçti ve sanırım Coil Whine sesi azaldı gibi oldu. Az önce 1 saat kadar oyun oynadım kapanma vesaire olmadı ama emin değilim. Uzun kullanım testine devam edeceğim müsait oldukça.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Çağrı Alaf yazdı:

2 sefer denedim ikisinde de geçmedi. ( Grafik donanımına erişim engellendi! 

test sırasında hangi gpu da olduğu yazar üstte, bence oraya odaklanın, çoğunlukla harici gpu devryee girmiyor, ayarlar ile ilgili olabilir

ben de ilk aldığımda testte çakıldı, ayarları mıncıkladıktan sonra düzelmişti.

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Çağlar Bayur yazdı:

test sırasında hangi gpu da olduğu yazar üstte, bence oraya odaklanın, çoğunlukla harici gpu devryee girmiyor, ayarlar ile ilgili olabilir

ben de ilk aldığımda testte çakıldı, ayarları mıncıkladıktan sonra düzelmişti.

Dell'in kendi uygulamasında ikisini de yapıyor ve harici kartta crash yiyor makina. Zaten Mux Switch ve Nvidia Optimus var ben oyuna tıklayınca aşağıda yazı geçiyor; "Şu an kullanılan grafik birimi: 3070 Ti Laptop" diye.

 

Son gelişmeler ; 

 

- Dell ile görüştüm Sani abinin dediğini dediler. Şu linkten garantinizi taşıyın zaten bir limit yok ülke değiştirdikçe garanti adresinizi de değiştirebilirsiniz dediler.

 

- Müşteri temsilcisine "Ben Avustralya'dan geldim ve yanımda kutu yok yani garantiye nasıl göndereceğim zarar görmeden ?"dedim.  Premium Support'a sahipsiniz yani siz ürünü göndermiyorsunuz biz adresinize gelip değişim ya da tamir sağlıyoruz dediler. Apple'da Monster'da garanti konusunda işlerine baksın. ( Tabi başladıkları işin sonunu getirebilirler ise :D ) Bilgisayar kesinkes HW Arızalı tekrardan crash yedi. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

Güncelleme: Bilgisayarımın ses kısmında bozulmalar yaşanmaya başladı. 5 saniyede bir seslerde elektrik kaçağı veya Aux kablosunda temassızlık olan hoparlör gibi patlama oluyor. Bazı teknisyen arkadaşlarım ile görüştüm ve durumu anlattım. Ekrandan dolayı GPU Belleğinde soğuk lehim çatlağı - kırığı var dediler. Ses bozulmalarından bahsettiğimde ise Güney köprüsü arızası dediler. Her iki durumda da anakartın tamamen değişmesi gerekiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Çağlar Bayur yazdı:

türkiye dell mi yapacak değişimi?

Türkiye Dell yapacaktı ama işlemi az önce iptal ettim. Ne yalan söyleyeyim güvenemedim. Bazen Dell teknisyeni yerine başka firmalar ile anlaşıp elemanlarını çağırıyorlarmış. Şikayetlere göre onlarda elin eşeğini türkü çağırarak arayanlardanMIŞ. 1-2 ay GPU'yu kullanmam işlemci canavar oyun içinde yazılım için de tek başına yetiyor zaten, yurtdışında oraya yerleşince teknisyen çağıracağım.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Çağrı Alaf yazdı:

Türkiye Dell yapacaktı ama işlemi az önce iptal ettim. Ne yalan söyleyeyim güvenemedim.

olur mu hiç ali darbaz size yardımcı olur?

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Çağlar Bayur yazdı:

olur mu hiç ali darbaz size yardımcı olur?

Ali abi ekmeğini hipermilden çıkarıyor diye biliyordum ben 😅 Şaka bir yana Dell teknisyeni mi ? 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Çağrı Alaf yazdı:

Türkiye Dell yapacaktı ama işlemi az önce iptal ettim. Ne yalan söyleyeyim güvenemedim. Bazen Dell teknisyeni yerine başka firmalar ile anlaşıp elemanlarını çağırıyorlarmış. Şikayetlere göre onlarda elin eşeğini türkü çağırarak arayanlardanMIŞ. 1-2 ay GPU'yu kullanmam işlemci canavar oyun içinde yazılım için de tek başına yetiyor zaten, yurtdışında oraya yerleşince teknisyen çağıracağım.

Dell Koç Sistem'le anlaşmalı ve gelen herkes direkt Dell Teknisyeni. Bu sebeple güvenebilirsiniz. Biz tüm müşterilimizinkini yaptırıyoruz. Hepsi işini çok iyi biliyor.

Ayrıca @Ali Darbaz da anlatır, yardımcı olur.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Çağrı Alaf yazdı:

Şaka bir yana Dell teknisyeni mi ? 

başındaki müdür yahu , en etkili isim

Çağrı Alaf yazdı:

Ali abi ekmeğini hipermilden çıkarıyor diye biliyordum ben 😅 Şaka bir yana Dell teknisyeni mi ? 

hobisi o , 1000 dönüm arazisi var

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Sani Gerşon yazdı:

Dell Koç Sistem'le anlaşmalı ve gelen herkes direkt Dell Teknisyeni. Bu sebeple güvenebilirsiniz. Biz tüm müşterilimizinkini yaptırıyoruz. Hepsi işini çok iyi biliyor.

Ayrıca @Ali Darbaz da anlatır, yardımcı olur.

 

 

Merhaba 

Geçmiş olsun malesef ekran kartın bozulmuş. Nasıl bozulmuş yorum yapamam , ama görüne köy %90 ekran kartı diyor. Yerinde destek garantisine sahipsin. Dell Pro support telefon numarasını arayıp Bulgaristan Sofya'daki çağrı merkezinden randevu alacaksın. Üzülme Dell o bilgisayarı olana kadar parça üstüne parça değiştirir. Hiç canını sıkma, Kahraman Maraş'da iyi teknisyenler var.   Bir sorun çıkarsa , iletirsin sonuna kadar giderler . O cihazı yaparlar. Yani içine dert etme. 

 

Boşa bekleme randevunu yaptır.  Zaten herşey anakart üstünde, anakart değiştirecekler. Soğutma termal yenilemeside yapılır. Miss gibi olur. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

link te ne var açılmıyor?

 

Dell Product Prefence Manuals sitesinden bir resim paylaşmıştım. Ama sanırım yetkili hariç giremiyormuş . Public olmayınca link ölü

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

 

 

Merhaba 

Geçmiş olsun malesef ekran kartın bozulmuş. Nasıl bozulmuş yorum yapamam , ama görüne köy %90 ekran kartı diyor. Yerinde destek garantisine sahipsin. Dell Pro support telefon numarasını arayıp Bulgaristan Sofya'daki çağrı merkezinden randevu alacaksın. Üzülme Dell o bilgisayarı olana kadar parça üstüne parça değiştirir. Hiç canını sıkma, Kahraman Maraş'da iyi teknisyenler var.   Bir sorun çıkarsa , iletirsin sonuna kadar giderler . O cihazı yaparlar. Yani içine dert etme. 

 

Boşa bekleme randevunu yaptır.  Zaten herşey anakart üstünde, anakart değiştirecekler. Soğutma termal yenilemeside yapılır. Miss gibi olur. 

Teşekkür ederim Ali Abi,

 

Anakartın bana  ulaşması da başka mesele. İnternette bazı DELL ürünlerin anakartına 4-6 hafta arası bekleyin demişler zaten ben 2.5 aya yurtdışındayım.

Sani Gerşon yazdı:

Screenshot görebiliriz :) 

+1 merak ettim ben şu an

tarihinde Çağrı Alaf tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Çağrı Alaf yazdı:

Anakartın bana  ulaşması da başka mesele. İnternette bazı DELL ürünlerin anakartına 4-6 hafta arası bekleyin demişler zaten ben 2.5 aya yurtdışındayım.

Sani Gerşon yazdı:

3 iş günü maksimum size ulaşması var. Garanti şartları bunu gerektiriyor. Zaten ulaştıramazlarsa yeni ürün gönderiyorlar :) 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

4 hafta? yok olmaz öyle şey, siz internnete yazılanlara bakmayıni yutupta ne videolar var %95i sahte

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...