İçeriğe Yönlendir

Elektrikli Araçların Pil Ömrü ve Değişim Maliyetleri Nasıl Olacak?


ALİ SEYKAN

Recommended Posts

İlkay Başaran
Doğan Arşiray yazdı:

5- Telefon hattinin iki ucunu tutarken cepten telefon edip kontrol etme. 60 volt.

6 - Manyetonun uçları tutup 10 kişi zincir halinde çarpılmak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

yalamayan elektronikçi var mıdır?

Ambalajı açıksa almazdık. Yırtık vb. Yalamışlar bunu kesin diye

  • Beğenme 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur yazdı:

yalamayan elektronikçi var mıdır?

Şimdikiler bilmez. 12v da yalardık

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Mehmet Göktürk yazdı:

Şimdikiler bilmez. 12v da yalardık

O tırnaklıydı sanki. Sentil gibi. 

Cep konyağı gibi gövdesi

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Tiryakileri vardır. Haftada 2 paket içerler 

images?q=tbn:ANd9GcSvy_AaKUx6U2pvsJqXcBC

Tamam da neden kızdın şimdi :crazy:

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

Tamam da neden kızdın şimdi :crazy:


 Alamıyorsanız açmayın konu. Pilli fanlığı yapmayın burada. Delirtmeyin insanı :vurduvara:

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
İlkay Başaran yazdı:

O tırnaklıydı sanki. Sentil gibi. 

Cep konyağı gibi gövdesi

6volt. Az çarpıyor 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Uzun yol gidiyor. Geri kazanım çok az. 18kwh/100km gayet iyi. 
 

şehir içinde daha az yakar

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

kaç saatte tamamlayacak?


Şarjı mı yetmiyor acaba, 9 saat önce çıkmış yola


Boğaz köprüsünden

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

Bodruma polo ile kaç lira yakılr

445TL , molalarda latte dahil

bu iletide lpg kullanılmıştır

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

gölgeye park etisn, bodrum güneşinde asflat bile erir


güneş altında li-ion. Aman allahım

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mert Gülkokan yazdı:

680 km yolda 550 tl şarj parası ödemiş
Otoyol olduğu için şarj ücreti pahalı
Güce göre dakikası 4.4 tl 6.6 tl ve 8.9 tl olarak değişen fiyatlar var otoyolda


Yinede benzinden ucuz. Ama 10-15 seneye pil değişim maliyeti hep düşündürücü. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci
ALİ SEYKAN yazdı:

Merhaba,

 

       Elektrikli araçlarda çoğalma var. Emisyon, ekonomi gibi avantajları var. Ancak telefonlarda olduğu gibi bu araçların batarya ömürleri dolunca ne olacak? 

Hangi markanın bataryasının daha ucuz ve daha uzun ömürlü olduğunu nasıl anlayacağız?  Zaten bataryalar pahalı ürünler. Bunu akü ve pil fiyatlarından görebiliyoruz. Özellikle önümüzdeki yıllarda tam elektrikli yani daha büyük batarya kapasiteli araçlar piyasaya çıkacak.

Tahminimce  bu araçların ilk sahipleri 5-10 yıl kullanıp satacaklar. Batarya masrafı da 2. el alan müşteriye yüklenecek. Sonra ölü bataryalı aracı satın aldı dava açtı haberleri göreceğiz. 

Bununla ilgili nasıl gelişmeler olur, fikirleriniz nelerdir?

avrupada baya yayginlasti reno pili kiralama secenegi sunuyor ariza olursa degisiyor tamir oluyormu oluyorsa nasil oluyor bilmiyorum ama zayiflayan pilleri farkli sekillerde kullaniyorlar mesela evlerde kullanilan gunes enerji panellerinden elde edilen elektirigi depolamada ve buna benzer yerlerde kullaniliyor geri donusturuluyor termik araclar gibi asiri bakimlari yok performans olarak cok iyiler sessiz gurultusuz titresimsizler menzileri git gide artiyor mersedesin bir modeli 700km ye kadar cikan menzile hibrit kepce yapiyorlar artik

pil omrunu arttirmak icin farkli pil secenekleri uzerinde calisan markalar var toyotanin hidrojen pilli araclari var ilerde bazi marka ve modeller hidrojene yonele bilir 

bence termik motorlu arabalar yakinda tarihe karisacak yada sadece ucuncu dunya ulkelerinde kullanilacak 

alinirmi derseniz bazi olceliklerim olmasa hemen alirim

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mustafa Cerci yazdı:

avrupada baya yayginlasti reno pili kiralama secenegi sunuyor ariza olursa degisiyor tamir oluyormu oluyorsa nasil oluyor bilmiyorum ama zayiflayan pilleri farkli sekillerde kullaniyorlar mesela evlerde kullanilan gunes enerji panellerinden elde edilen elektirigi depolamada ve buna benzer yerlerde kullaniliyor geri donusturuluyor termik araclar gibi asiri bakimlari yok performans olarak cok iyiler sessiz gurultusuz titresimsizler menzileri git gide artiyor mersedesin bir modeli 700km ye kadar cikan menzile hibrit kepce yapiyorlar artik

pil omrunu arttirmak icin farkli pil secenekleri uzerinde calisan markalar var toyotanin hidrojen pilli araclari var ilerde bazi marka ve modeller hidrojene yonele bilir 

bence termik motorlu arabalar yakinda tarihe karisacak yada sadece ucuncu dunya ulkelerinde kullanilacak 

alinirmi derseniz bazi olceliklerim olmasa hemen alirim

Hidrojen içten yanmalı ama. Pilini bilmiyorum. 
 

biten pili başka yerde neden kullansınlar. Verimsiz. Bitmiş zaten 

 

merak ettiğim, pilin içindeki li-ion film tekrar yenilenmiyor mu? O filmde bakır ve bez tarzı şeyler var. Bir de li ion şerit var. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Bu adama soru sormuşlar. Hibrit nasıl mantıklı mı diye? Hiç mantıklı değil, geçiş arabası olabilir demiş. Hem istanbul şehir içinde çok araç kullanıyor bu adam. 
 

10-15 sene sonra bu kişiden 20 bin dolar pil parası isteyecekler. Bu çok mantıklı oluyor sanırım :) 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...