İçeriğe Yönlendir

Elektrikli Araçların Pil Ömrü ve Değişim Maliyetleri Nasıl Olacak?


ALİ SEYKAN

Recommended Posts

ALİ SEYKAN

Merhaba,

 

       Elektrikli araçlarda çoğalma var. Emisyon, ekonomi gibi avantajları var. Ancak telefonlarda olduğu gibi bu araçların batarya ömürleri dolunca ne olacak? 

Hangi markanın bataryasının daha ucuz ve daha uzun ömürlü olduğunu nasıl anlayacağız?  Zaten bataryalar pahalı ürünler. Bunu akü ve pil fiyatlarından görebiliyoruz. Özellikle önümüzdeki yıllarda tam elektrikli yani daha büyük batarya kapasiteli araçlar piyasaya çıkacak.

Tahminimce  bu araçların ilk sahipleri 5-10 yıl kullanıp satacaklar. Batarya masrafı da 2. el alan müşteriye yüklenecek. Sonra ölü bataryalı aracı satın aldı dava açtı haberleri göreceğiz. 

Bununla ilgili nasıl gelişmeler olur, fikirleriniz nelerdir?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

fikir:

1. pilli arabaların total emisyonu hiç de düşük değildir, kullanıldığı bulvar caddesinde salmasa da total emisyonu tartışılabilir

2. 2 el kavramı da değişecek, kullan ve at kağıt mendil gibi olabilir veya sahiplenmek yerine kiralama olabilir

3. tümü pilli olunca servisler de kalmayacak dolayısı ile usta yetiştirme olayı da bitecek.

 

denklemde bir katsayı değişirse, herşey değişir

 

vesile ile bence, öyle lanse edildiği kadar da yaygınlaşmayacaklar, düşük cc hafif kasa turbo benzin daha az emisyon ile üretilebilir, pazarlamacılar bunu sever mi bilmem

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

2. el dsg alınır mı sorusundan 2. el pilli alınır mı sorusuna geçeriz ancak biz. Elektrik halen bana uzak duruyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Geri dönüşüm programları ile nisbeten kabul edilebilir rakamlar görülecek. Ancak bir araç 10 seneden fazla kullanılacak mı?

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

kara dizel rulaz, kim kaybetmiş lityum pili de biz bulalım. 3,6 volt GA serisi sanyo olmuş 165 ytl adedi.

 

 

ilanlarımda var. spamları izlediniz.

tarihinde Doğan Arşiray tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tamer Topaç yazdı:

Biri emisyon mu dedi
b3bffe6a23b154d3c3b2d4cab82887f3.jpg

Tam doğru değil bu. Petrol lobisinin ilanları bunlar.

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Tam doğru değil bu. Petrol lobisinin ilanları bunlar.
 
 

O zaman bu var Hocam [emoji3].

3c7fef924089a8e99eaf2d288e3f712c.jpg
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Hamit inan
(düzenlendi)
Doğan Arşiray yazdı:

kara dizel rulaz, kim kaybetmiş lityum pili de biz bulalım. 3,6 volt GA serisi sanyo olmuş 165 ytl adedi.

 

 

ilanlarımda var. spamları izlediniz.

Var elimde biraz yollayayim :)

tarihinde Hamit inan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

düşük cc hafif kasa turbo benzin daha az emisyon ile üretilebilir, pazarlamacılar bunu sever mi bilmem


emisyonu kurtarmaz. hibrit olursa kurtarır ama. Hibrit pil 10-15 sene gidiyor. Hem de ucuz 2000 dolar. 

Yorum bağlantısı
Ali Tuğberk Avar
ALİ SEYKAN yazdı:

Elektrikli

Baştan söylemeliyim ki elektrikli araçları hiç sevmiyorum. Belki zamanla değişir bu düşüncem ama şu an için böyle. 

 

Bu araçlarda kullanılan pillerin geri dönüşümü için çalışma yapıldığı söyleniyor ama birtakım çevreciler bunun yalan olduğunu söyledi. Hatta bu pillerin doğaya vereceği zararın yanında emisyon konusunun doğa için daha az zararlı kaldığını belirten çalışmalar yapıldı makaleler yazıldı. Biraz araştırarak bulabilirsiniz internette. Çok öne çıkarılmadı medyada susturuldu bu araştırmacılar. 

 

Elbette çalışmalar yapılacaktır diye umuyorum, pilin dayanım süresi artırılacaktır ama geri dönüşüm konusu çözülmezse büyük sıkıntı olacak.. 

 

Elektrikli araçlarda Tesla gibi dev bir şirketi ve bu şirketin sahibinin gücünü(parasını) düşününce parayı veren düdüğü çalacak gibime geliyor. Dünyanın her yerinde yolsuzluk var maalesef.. Ayrıca adam Twitter'ın da sahibi artık orda ne yazsa, yazdırsa ona inandırır dünyanın çoğunu..

 

Benim sevmeme sebebim tamamen kişisel, dizelciyim ben dizel araç seviyorum. Yine söylüyorum belki gelecekte düşüncelerim değişebilir ama elektrikli araçlar bize sunulduğu kadar masum değiller. Tamam kullanırken emisyon vs. zararı yok ama sonrasında o pillerin ne olacağı netleştirilmeli. Bu gerçekleşmedikten sonra masumiyet sandığımız şey gelecekte daha çok başını ağrıtabilir dünyanın. 

 

Son olarak, tamamen elektriğe dönüşüm bence gelecek 60-70 sene belki 100 seneden önce mümkün değil. Fosil yakıt, araç, yedek parça vb. bu pazarı öyle 10 senede bitiremezler diye düşünüyorum. Şu an görünen durumlar benim baktığım, bildiğim açıdan bu şekilde. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Hem de ucuz 2000 dolar. 

onun faturasını görelim, telde alınan fiyatla 4 lt yağ da 100 tl

Doğan Arşiray yazdı:

3,6 volt GA serisi sanyo olmuş 165 ytl adedi.

corolla pili 2000 dolar ondan alalım? kocaman şey hem

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tamer Topaç yazdı:


O zaman bu var Hocam emoji3.png.

3c7fef924089a8e99eaf2d288e3f712c.jpg

Bu da aynı… o kuleler su soğutma kulesi duman yok

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Çağlar Bayur yazdı:

fikir:

1. pilli arabaların total emisyonu hiç de düşük değildir, kullanıldığı bulvar caddesinde salmasa da total emisyonu tartışılabilir

2. 2 el kavramı da değişecek, kullan ve at kağıt mendil gibi olabilir veya sahiplenmek yerine kiralama olabilir

3. tümü pilli olunca servisler de kalmayacak dolayısı ile usta yetiştirme olayı da bitecek.

 

denklemde bir katsayı değişirse, herşey değişir

 

vesile ile bence, öyle lanse edildiği kadar da yaygınlaşmayacaklar, düşük cc hafif kasa turbo benzin daha az emisyon ile üretilebilir, pazarlamacılar bunu sever mi bilmem

 

4. madde halen değişmeden yerinde duruyor bizim ülkemiz için. İlk alım maliyeti ve alıcının alım gücü. Bu gün cidden tam elektrikli araçlar milyon lirayı aştı. Halkın büyük çoğunluğu için erişilebilir değil. 

 

Mehmet Göktürk yazdı:

Geri dönüşüm programları ile nisbeten kabul edilebilir rakamlar görülecek. Ancak bir araç 10 seneden fazla kullanılacak mı?

 

Göktürk hocam, ülkemizde alım gücü vs. parametreler dolayısı ile mecburen kullanılacak. Geçen Pazar 96 Şahin'e 1 yıllık maaşımı verdim. Teferruatına girmeden, hiç bir iktisadi bakış açısı ile ülkemiz piyasası açıklanamaz. Tabi global düşünüyorsak konuyu o ayrı :) 

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


emisyonu kurtarmaz. hibrit olursa kurtarır ama. Hibrit pil 10-15 sene gidiyor. Hem de ucuz 2000 dolar. 

 

Kaç papel hibrit? 700 bin oldu mu sıfırı? Pil 10-15 sene gidiyor tamam (izafi bir süre) ve 2000 $ yani yine izafi ucuz. İlk alım maliyeti ne olacak hocam? Ben hep söyledim, hep söylüyorum, ülkede mevcut üretim ve yatırım durumu ile yine halihazırda uygulanan vergi politikaları sonucu halk eski, ikinci el, çok yakan, çok kirleten, güvensiz ... araçlara binmek zorunda kalıyor, kalacak. Bak ben yakıt ve çevrecilikten öncelikli olarak güvenlik donanımına bakarım araçları alırken yıllardır, gidip şahin aldım. Mevcut araç kaynağım olan babam 3 aylığına şehir dışına gidiyor, evde 2 tane 2 yaşına gelmemiş çocuk var, hanım bir yere gitmek istiyor, Ankara'da toplu taşımanın ölü olduğu bir ilçede ikamet ediyoruz. Piyasayı çok takip ettim, cacık olmuş araçlara bir sürü para isteniyor. Söz gelimi ABS ve çift airbag olan palio'ya 150 bin isteniyor. 

Mevcut sistemde bu iş ülkemiz için düşünüldüğünde belki bir kesim için ulaşılabilir ancak ekseriyet açısından bakıldığında tablo vahim. Asgari ücretin 4250 lira olduğu, 2500 lira emekli maaşının olduğu, 7 bin lira dolaylarında maaş alan bir sürü 657'ye tabi memurun olduğu ülkede mevcut alım gücü ile bakmak gerekiyor konuya. Bizim ülkemizde pil ömrünün (ciddi ciddi) konuşulur olduğunu görmeye muhtemelen benim ömrüm yetmeyecektir. 

Çağlar abiden ödünç aldığım vesile ile, araç diye bindiği şeyin piyasa değeri 2000$ etmeyen bu kadar çok insan varken ülkede, pilin fiyatı da uygun olmuyor hocam.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Tuğberk Avar yazdı:

 

 

Son olarak, tamamen elektriğe dönüşüm bence gelecek 60-70 sene belki 100 seneden önce mümkün değil. Fosil yakıt, araç, yedek parça vb. bu pazarı öyle 10 senede bitiremezler diye düşünüyorum. Şu an görünen durumlar benim baktığım, bildiğim açıdan bu şekilde. 

Bunların hesabı kitabı yapıldı çok kısa sürede değişiyor

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Sahın yazdı:

 

4. madde halen değişmeden yerinde duruyor bizim ülkemiz için. İlk alım maliyeti ve alıcının alım gücü. Bu gün cidden tam elektrikli araçlar milyon lirayı aştı. Halkın büyük çoğunluğu için erişilebilir değil. 

 

 

Göktürk hocam, ülkemizde alım gücü vs. parametreler dolayısı ile mecburen kullanılacak. Geçen Pazar 96 Şahin'e 1 yıllık maaşımı verdim. Teferruatına girmeden, hiç bir iktisadi bakış açısı ile ülkemiz piyasası açıklanamaz. Tabi global düşünüyorsak konuyu o ayrı :) 

 

 

Kaç papel hibrit? 700 bin oldu mu sıfırı? Pil 10-15 sene gidiyor tamam (izafi bir süre) ve 2000 $ yani yine izafi ucuz. İlk alım maliyeti ne olacak hocam? Ben hep söyledim, hep söylüyorum, ülkede mevcut üretim ve yatırım durumu ile yine halihazırda uygulanan vergi politikaları sonucu halk eski, ikinci el, çok yakan, çok kirleten, güvensiz ... araçlara binmek zorunda kalıyor, kalacak. Bak ben yakıt ve çevrecilikten öncelikli olarak güvenlik donanımına bakarım araçları alırken yıllardır, gidip şahin aldım. Mevcut araç kaynağım olan babam 3 aylığına şehir dışına gidiyor, evde 2 tane 2 yaşına gelmemiş çocuk var, hanım bir yere gitmek istiyor, Ankara'da toplu taşımanın ölü olduğu bir ilçede ikamet ediyoruz. Piyasayı çok takip ettim, cacık olmuş araçlara bir sürü para isteniyor. Söz gelimi ABS ve çift airbag olan palio'ya 150 bin isteniyor. 

Mevcut sistemde bu iş ülkemiz için düşünüldüğünde belki bir kesim için ulaşılabilir ancak ekseriyet açısından bakıldığında tablo vahim. Asgari ücretin 4250 lira olduğu, 2500 lira emekli maaşının olduğu, 7 bin lira dolaylarında maaş alan bir sürü 657'ye tabi memurun olduğu ülkede mevcut alım gücü ile bakmak gerekiyor konuya. Bizim ülkemizde pil ömrünün (ciddi ciddi) konuşulur olduğunu görmeye muhtemelen benim ömrüm yetmeyecektir. 

Çağlar abiden ödünç aldığım vesile ile, araç diye bindiği şeyin piyasa değeri 2000$ etmeyen bu kadar çok insan varken ülkede, pilin fiyatı da uygun olmuyor hocam.


kendi içlerinde kıyas yapıyorum murat hocam. Yoksa elbette çok pahalı. 
 

hybrid corolla, golf’ten ucuz şu an. 2000 dolar ise turbo benzinlilerin olası şanzıman turbo vb masraflarından pahalı değil. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


kendi içlerinde kıyas yapıyorum murat hocam. Yoksa elbette çok pahalı. 
 

hybrid corolla, golf’ten ucuz şu an. 2000 dolar ise turbo benzinlilerin olası şanzıman turbo vb masraflarından pahalı değil. 

Turbo benzinli de alamıyoruz Tansu hocam :D Golf de alamıyoruz. 

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

2000 dolar ise

orjinal jant fiyatı da tanesi 10 bin tl dir lakin kaskoya tek fatura edilmiş harici kimse 40 bin tl den 4 adet jant almaz, 2000 için de tersi geçerli, şu an hepsi garantide, sorunca liste fiyatı 2000, 10 sene sonra ki fiyatı lazım? realize edilecek olan

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mehmet Göktürk yazdı:

Bunların hesabı kitabı yapıldı çok kısa sürede değişiyor

Alım gücü değişirse her şey değişir hocam, teknoloji ulaşılabilir olursa herkes edinir. Mevcutta pek bu noktadaymışız gibi görünmüyor ama :D 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

orjinal jant fiyatı da tanesi 10 bin tl dir lakin kaskoya tek fatura edilmiş harici kimse 40 bin tl den 4 adet jant almaz, 2000 için de tersi geçerli, şu an hepsi garantide, sorunca liste fiyatı 2000, 10 sene sonra ki fiyatı lazım? realize edilecek olan


Toyota forumda yaris’in pilini değişip fatura paylaşan oldu. Aynı pil. Toyota’yı doğuş sanıyorsunuz galiba :) 

 

10 sene sonra pil daha ucuz. Şanzıman ve turbo daha pahalı. Farklı şey iddia edecek olan? :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

yaris’in pilini değişip fatura paylaşan oldu.

güzel bilgi kaç km de bitti pili?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

güzel bilgi kaç km de bitti pili?


2012 idi sanırım. km hatırlamıyorum. 
 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

garanti 10 yıl değil mi? ay bazında mı kaybetti hakkını

O zamanları bilmiyorum. Arkadaşım 2015 yaris’ine 5 yıl üstüne her sene garanti yaptırıyor ücretle. Pili değiştiren kişi 5 yıl bitince garantiyi uzatmamıştır belki. Geçen senenin gönderisiydi. 
 

zaten 3.nesil biraz tehlikeli. 4’ler pili daha fazla koruyor

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Pili değiştiren kişi 5 yıl bitince garantiyi uzatmamıştır belki.

garanti uzatma diye birprosedür mü var? nasıl oluyor? tane tane öğreniyoruz yahu

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...