İçeriğe Yönlendir

Hangi Devirde Kullanmak Daha İyi?


Turgut Hüseyn

Recommended Posts

Turgut Hüseyn
(düzenlendi)

4runner (dizel) aracımda, 40-60km hızları 1500-1800 devirlerde kullanıyorum. 60-80km hızda 2000-2200, 90-110km hızları ise 2200-2500 devirlerde kullanıyorum.
Sanki daha az devirler, doğru kullanıyormuşum gibi geliyor.

Doğru mu kullanıyorum?

tarihinde Turgut Hüseyn tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Şanzıman oranları, motorun verebildiği optimum HP/tork eğrisini bilmeden, aracınızın yol alabildiği devirleri seçmelisiniz. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Turgut Hüseyn
Çağlar Bayur yazdı:

motorun tork eğiris var mı grafik?

İnternetten buldum, ama buradaki değerlerle ilgili bilgim yok.
 


76695246_2453689021511598_63979124166083

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

3000d/d da hız kaç oluyor en üst viteste?

vesile ile maaşalahh torka  bak :wub:

Yorum bağlantısı
Turgut Hüseyn
Çağlar Bayur yazdı:

3000d/d da hız kaç oluyor en üst viteste?

valla onu şu ana kadar hiç denemedim, aracı yeni aldığım için. Ama 2000 devirle 120ye kadar çıkıyorum, gaza azar-azar basarak

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

birçok motorun max torku, bu motorda başlangıç seviyesinden de az :) baştaki devirlerde kullanımınz bence gayet normal , en mantıklı  tüketim için seyir sürati 110km/h gibi olacaktır. 1600-1700 devirde yokuşa gelirse daha fazla yakar mesela

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Öğrenilmişleri unutun.. ekranda anlık tüketim varsa onu takip edin. 

Yoksa bir OBD cihazı bağlayıp test edin.. 

 

C5 90 km hızla rampayı 5. vitesle çok rahat çıkarken hatta rahat hızlanırken bile ortalama 8 litre yakıyor. 

Aynı rampayı aynı hızla 4. vitesle çıkarsam 6 litre yakıyor. 

 

Düzde ise tersi. 90 ile düz yolda 4. vites ile giderken 4 litre yakıyorsa, 5. vitese alınca tüketim 2 litreye düşüyor. 

 

Her arabanın her motorun karakteri farklı. 

Ha hiç bir veriye ulaşamıyorsanız, torkun yüksek olduğu devirde kullanmak gerekir.. 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Ozyurek yazdı:

Öğrenilmişleri unutun.

lpg candır diyoruz daha n'apalım

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Az yakmak için mümkün olan düşük devirde,  verimli kullanmak için maks tork bandında, hızlı gitmek için maks devirde.

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Mehmet Ozyurek yazdı:

Öğrenilmişleri unutun.. ekranda anlık tüketim varsa onu takip edin. 

Yoksa bir OBD cihazı bağlayıp test edin.. 

 

C5 90 km hızla rampayı 5. vitesle çok rahat çıkarken hatta rahat hızlanırken bile ortalama 8 litre yakıyor. 

Aynı rampayı aynı hızla 4. vitesle çıkarsam 6 litre yakıyor. 

 

Düzde ise tersi. 90 ile düz yolda 4. vites ile giderken 4 litre yakıyorsa, 5. vitese alınca tüketim 2 litreye düşüyor. 

 

Her arabanın her motorun karakteri farklı. 

Ha hiç bir veriye ulaşamıyorsanız, torkun yüksek olduğu devirde kullanmak gerekir.. 

Abi, senin aracın motoru 8v mi yoksa 16v mi?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Tamer Topaç yazdı:

Abi, senin aracın motoru 8v mi yoksa 16v mi?

 

Benimki 8 valf

Evren Erakçora yazdı:

Az yakmak için mümkün olan düşük devirde, 

İşte benim testlerim bunu çürütüyor. 

Çağlar Bayur yazdı:

lpg candır diyoruz daha n'apalım

Lpg li araba bul bana

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Yokuşta zorlanma durumlarında falan fazla yakar abi doğru, ama düz yol lastikler şişkin klima kapalı bu durumda devire ihtiyaç pek yok.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Ozyurek yazdı:

Lpg li araba bul bana

bulduk ta almadın lem hala zenginsin demek

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Evren Erakçora yazdı:

Yokuşta zorlanma durumlarında falan fazla yakar abi doğru, ama düz yol lastikler şişkin klima kapalı bu durumda devire ihtiyaç pek yok.

 

Artık kılı kırk yarıyoruz tüketimde :)

Ali Darbaz olduk hepimiz süreki veri toplayıp analiz ediyoruz :)

 

  • Beğen 3
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Ozyurek yazdı:

Ali Darbaz olduk hepimiz

videolarında başliğa kanma, onun gibi viraja girersen sen bile çıkamazsın yüreğim ağzımda izliyorum, kavşakta sağdaki dobloyu bir sıkıştırması vardı, gözlerimi kapadım , kamyonun üstüne sürmesini izlemedin mi?

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Çağlar Bayur yazdı:

kamyonun üstüne sürmesini izlemedin mi?

 

Dıştan dönse yol uzar.. 

Servet rizeye giderken denemişti. Virajları keserek 20 km kısalıyordu rize yolu.. 

Günümüz şartlarında git gel 40 km o da tüketim olarak 80 lira eder.. Bir yemek parası :)

 

  • Beğen 1
  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Çağlar Bayur yazdı:

videolarında başliğa kanma, onun gibi viraja girersen sen bile çıkamazsın yüreğim ağzımda izliyorum, kavşakta sağdaki dobloyu bir sıkıştırması vardı, gözlerimi kapadım , kamyonun üstüne sürmesini izlemedin mi?

Videoları izliyorum deme abi. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)
Mahmut Yıldız yazdı:

Videoları izliyorum deme abi. 

her anında bir aksiyon var rastgele tıkılıyorum %90 nında bir slalom bir üste sürme var, hepsini izleyemem sanmam kalbim kaldırmaz

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Ali Tuğberk Avar
Mehmet Ozyurek yazdı:

ekranda anlık tüketim varsa onu takip edin. 

Bence de tanımadığınız eğrisinden de pek anlamadığınız bi araçta en mantıklı seçenek anlık tüketimi takip etmek. En iyi sonucu yakalarsınız bir süre içinde. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

videolarında başliğa kanma, onun gibi viraja girersen sen bile çıkamazsın yüreğim ağzımda izliyorum, kavşakta sağdaki dobloyu bir sıkıştırması vardı, gözlerimi kapadım , kamyonun üstüne sürmesini izlemedin mi?


Şu iphone 11 aldığında çekim yaparken bi an vardı. Telefonu elimden attım vuracak sandım korktum :) 

 

Konuya dönecek olursak, eğrileri boş verin. Mesele benim motor için en verimle çalışma devri 2200 devir diyor. Altı üstü daha az verimli diyor. 
 

ama ben 1300 devirde bile o 2200 devirde bahsettiği verimi alabiliyorum. 
 

önemli olan motor yükü. Motoru yüksüz bırakmayın. %100’e yakın olmalı. Obd ile ve uygulama ile bunu anlarsınız. Bir de aynı yolu anlık tüketim verisiyle farklı viteslerde ama aynı hızlarda gidin. 
 

Rampaları ikili denklem ile deneyerek bulun. Hem vites hem hız değişken olacak yani. 
 

motor yükü %100 olur, devir çok düşük olur, ama motor gücü az kaldığı için bu sefer de yakıtı artırmak zorunda kalır. O duruma da düşmemek lazım
 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

2200 devir dakikada 80 km hızla sürüyorum. 1500 devrin altına düşünce vitesi küçültürüm, 2000 üzerine çıkınca vitesi atarım. 

Az yakarım çok kaçarım, adınıda Hipermil derim. 

 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...