Nejat Tağmat 3 Haziran 2022 Paylaş 3 Haziran 2022 (düzenlendi) Arkadaşlar herkese slm.98 otomatik mondeo aracımı uzun zamandır ilçe dahilinde kullandığım için farkına varmadım.aracım 4. vitese geçmiyor vites üzerinde bulunan O/D tuşu kabloları kopuk durumda vites boşluğunda duruyor.Arıza bundan kaynaklı olabilirmi.Şayet bundansa aracım hareket halindeyken bu iki ucu birbirine değdirip bıraksam normal konuma geçermi.Bilgisi olan arkadaşlardan haber bekliyorum herkese iyi çalışmalar kazasız günler dilerim. 3 Haziran 2022 tarihinde Nejat Tağmat tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 3 Haziran 2022 Paylaş 3 Haziran 2022 OD zaten 4. vitesi iptal ediyordu diye hatırlıyorum. Kablo niye kopuk? Niye yaptırmıyorsunuz? Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz 3 Haziran 2022 Paylaş 3 Haziran 2022 Mert Gülkokan yazdı: iptal etme değil de aracı bir alt vitese düşürüyordu o/d tuşu Son vitese geçmesini engelliyor. Örnek veriyorum 2. vites 3.500dd de giderken O/D ye basılırsa 1. vitese düşmez. 3 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 3 Haziran 2022 Paylaş 3 Haziran 2022 o/d Overdrive anlamına gelen bir tabirdir. Overdrive yani vites oranı , motor devirin altında kalan vites oranını iptal eder. Mesela 3ncü vites 1,2 oran - 4ncü vites 1,0 oran ve 5 nci vites 0,8 oran. Overdriver yani sürüş ötesi olan 0,8 ekonomi oranını iptal ederek araban sadece 4 vites olarak çalışır. Rampa inerken motor frenini daha fazla kullanmak için kullanılır. Malumunuz 1.0 altı sürüş viteslerinde arabalar motor fren etkisi çok çok azdır. Sizdeki şanzımanın oranları Gearbox: Ford CD4E Transmission type: automatic Number of gears: 4 Gear ratios (overall): I 2.889 (11.32) II 1.571 (6.16) III 1 (3.92) IV 0.698 (2.74) Final drive ratio std: 3.92 Görüldüğü gibi epey büyük bir overdrive sahipsiniz. 0,698 epey büyük bir değer 3 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 3 Haziran 2022 Paylaş 3 Haziran 2022 (düzenlendi) Nejat Tağmat yazdı: Arkadaşlar herkese slm.98 otomatik mondeo aracımı uzun zamandır ilçe dahilinde kullandığım için farkına varmadım.aracım 4. vitese geçmiyor vites üzerinde bulunan O/D tuşu kabloları kopuk durumda vites boşluğunda duruyor.Arıza bundan kaynaklı olabilirmi.Şayet bundansa aracım hareket halindeyken bu iki ucu birbirine değdirip bıraksam normal konuma geçermi.Bilgisi olan arkadaşlardan haber bekliyorum herkese iyi çalışmalar kazasız günler dilerim. bence denemeye değer. o düğme OD devresini elektriksel olarak açıyorsa zaten kopukolduğu için araba açılır açılmaz od yi kapatırmış gibi de oluyordur. yani çalıştırmadan önce birbirine bağlarsanız düzelir bence. çalışırken ayırınca bir alt vitese geçer ve orada kalır. 3 Haziran 2022 tarihinde Doğan Arşiray tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 3 Haziran 2022 Paylaş 3 Haziran 2022 Normali OD zaten. basınca off. ama ecu görmediği için geçmiyor olabilir. kablo niye kopuK? kopuk mu kesilmiş mi? kesildi ise başka bir sorunu gizlemek için olabilir. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 3 Haziran 2022 Paylaş 3 Haziran 2022 kolu sökerken kopartmışlardır. sonra takamamışlardır belki. başıma gelmişti. Mehmet Göktürk yazdı: Normali OD zaten. basınca off. ama ecu görmediği için geçmiyor olabilir. kablo niye kopuK? kopuk mu kesilmiş mi? kesildi ise başka bir sorunu gizlemek için olabilir. düğme momentary switch olduğu için basılı yada değil şeklinde çalışmıyor. yani tetik gibi mantığı. 2 1 Yorum bağlantısı
Nejat Tağmat 3 Haziran 2022 Yazar Paylaş 3 Haziran 2022 Herkese açıklamalar için tşk ler.Gani hocam yaptıramıyorum çünkü kopuk vites kolu tarafında kablolarıda vites kolunun içine bağlatmam imkansız ayrıca yeni farkettim.Sorumu biraz daha açmak için bir fikir vites kolunun içine bağlatamadığım kabloları vites panelinin üzerine bir tuş veya düğme takarak buna bağlatsam sorun düzelirmi. tşkler Ek bilgi aracı daha önceleri oğlum kullanıyordu usta el freni tabancasını değiştirirken vites topuzunu çıkaramadığı için koparmış olabilir dedi. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Haziran 2022 Paylaş 3 Haziran 2022 4. vitese geçmemesi ise o tuşun bir ilgisi yoktur, arıza başka yerde. Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli 3 Haziran 2022 Paylaş 3 Haziran 2022 Çağlar Bayur yazdı: 4. vitese geçmemesi ise o tuşun bir ilgisi yoktur, arıza başka yerde. Corolla'da O/D tuşuna basınca 4. vitese geçmiyordu, 1-2-3 giderdi Yorum bağlantısı
Cemal Demirezen 3 Haziran 2022 Paylaş 3 Haziran 2022 O/D Sadece son vitese yani 4 vitese geçmemesini sağlıyor. Eğer ki elektrik aksamında bir problem yok ise O/D aktif iken ekranda O/D ışığı yanması lazım. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 3 Haziran 2022 Paylaş 3 Haziran 2022 Doğan Arşiray yazdı: kolu sökerken kopartmışlardır. sonra takamamışlardır belki. başıma gelmişti. düğme momentary switch olduğu için basılı yada değil şeklinde çalışmıyor. yani tetik gibi mantığı. enteresan.. laz müteahhit vardı herhalde. Nejat Tağmat yazdı: ..Sorumu biraz daha açmak için bir fikir vites kolunun içine bağlatamadığım kabloları vites panelinin üzerine bir tuş veya düğme takarak buna bağlatsam sorun düzelirmi. t.. Olur...gayet de şirin olur. tuşun türü aynı olmalı. toggle mı puşbuton mu ona göre. Yorum bağlantısı
Nejat Tağmat 3 Haziran 2022 Yazar Paylaş 3 Haziran 2022 Sani Gerşon yazdı: OD zaten 4. vitesi iptal ediyordu diye hatırlıyorum. Kablo niye kopuk? Niye yaptırmıyorsunuz? Sani hocam çok özür dilerim isminizi yanlış yazdım.Kusura bakmayın Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 3 Haziran 2022 Paylaş 3 Haziran 2022 Nejat Tağmat yazdı: Sani hocam çok özür dilerim isminizi yanlış yazdım.Kusura bakmayın Nejat bey, siz bu inceliğinizle adımı istediğiniz gibi yazabilirsiniz 6 1 3 Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat 3 Haziran 2022 Paylaş 3 Haziran 2022 lacetti de hold tuşu vardı onda da hold aktifken 4 e geçmiyordu. hatta aracı yüksek viteste kaldırıyordu diye hatırlıyorum Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Haziran 2022 Paylaş 3 Haziran 2022 Mehmet Göktürk yazdı: toggle mı puşbuton mu ona göre. tetik sinyali yolluyor sadece, basılı kalmaz Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 3 Haziran 2022 Paylaş 3 Haziran 2022 Çağlar Bayur yazdı: tetik sinyali yolluyor sadece, basılı kalmaz Puş 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 3 Haziran 2022 Paylaş 3 Haziran 2022 Nejat Tağmat yazdı: Herkese açıklamalar için tşk ler.Gani hocam yaptıramıyorum çünkü kopuk vites kolu tarafında kablolarıda vites kolunun içine bağlatmam imkansız ayrıca yeni farkettim.Sorumu biraz daha açmak için bir fikir vites kolunun içine bağlatamadığım kabloları vites panelinin üzerine bir tuş veya düğme takarak buna bağlatsam sorun düzelirmi. tşkler Ek bilgi aracı daha önceleri oğlum kullanıyordu usta el freni tabancasını değiştirirken vites topuzunu çıkaramadığı için koparmış olabilir dedi. Duzelir, sorun buton kaynakli ise. Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 3 Haziran 2022 Paylaş 3 Haziran 2022 Sorun butonda olsa kontak kapanıp açınca on konumuna geçmez mi? 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 3 Haziran 2022 Paylaş 3 Haziran 2022 Selim Bilgin yazdı: Sorun butonda olsa kontak kapanıp açınca on konumuna geçmez mi? en önemlisidir ekranda O/D lambası yanardı. 1 Yorum bağlantısı
Uğur Barbaros Özdemir 3 Haziran 2022 Paylaş 3 Haziran 2022 O/D tuşu rampa çıkışlarında kararsız şekilde vites değiştirme den bir alt viteste hareket etmesini sağlar diye biliyorum. Rampa çıkışlarında 4 ile 3 arasında vites yükseltip devir alamayınca tekrar vites düşürüp devirlenince tekrar yükseltmek şeklinde devam eden döngüden kurtarıp bir alt viteste hareket etmek sureti ile kararsızlığı ortadan kaldırmak için rampa çıkışlarında düğmeye basılarak devreye alınır diye hatırlıyorum. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 3 Haziran 2022 Paylaş 3 Haziran 2022 Otomatik arabalarımdan Mazda’da o/d düğmesi yoktu. M’ye alıp kafamıza vitesle oynamaya izin veriyordu. getz’de o/d vardı tetik ile çalışmıyordu. Bildiğin vites kolunun üstünde on off düğme gibiydi. Basınca göstergede o/d off lambası yanardı. o/d’nin eski güçsüz arabalarda motor devrini yüksek tutmak için veya daha çabuk hızlanmak istendiğinde vitesin hemen en yüksek vitese geçmesin diye tasarlandığını duymuştum. Belki 90’lardan sonra hiç işe yaramayan bir düğmedir. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 4 Haziran 2022 Paylaş 4 Haziran 2022 Uğur Barbaros Özdemir yazdı: O/D tuşu rampa çıkışlarında kararsız şekilde vites değiştirme den bir alt viteste hareket etmesini sağlar diye biliyorum. Rampa çıkışlarında 4 ile 3 arasında vites yükseltip devir alamayınca tekrar vites düşürüp devirlenince tekrar yükseltmek şeklinde devam eden döngüden kurtarıp bir alt viteste hareket etmek sureti ile kararsızlığı ortadan kaldırmak için rampa çıkışlarında düğmeye basılarak devreye alınır diye hatırlıyorum. Hatırlama doğru. Ancak kablo kopuk. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 Haziran 2022 Paylaş 4 Haziran 2022 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Otomatik arabalarımdan Mazda’da o/d düğmesi yoktu. M’ye alıp kafamıza vitesle oynamaya izin veriyordu. getz’de o/d vardı tetik ile çalışmıyordu. Bildiğin vites kolunun üstünde on off düğme gibiydi. Basınca göstergede o/d off lambası yanardı. o/d’nin eski güçsüz arabalarda motor devrini yüksek tutmak için veya daha çabuk hızlanmak istendiğinde vitesin hemen en yüksek vitese geçmesin diye tasarlandığını duymuştum. Belki 90’lardan sonra hiç işe yaramayan bir düğmedir. karavan çekerken kullanılır 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 5 Haziran 2022 Paylaş 5 Haziran 2022 Ali Darbaz yazdı: en önemlisidir ekranda O/D lambası yanardı. Güzel nokta.. Şanzımanda da sorun olsa, yine O/D lambasını yakardı muhtemelen. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts