İçeriğe Yönlendir

1.4 TDCİ 2006 Ford Fusion 205.000 km Dyno Testi Sıkıntısı.


Bekir Tufan

Recommended Posts

Bekir Tufan

Başlıkta belirttiğim arabayı dün satın aldım. Alırken Dyno testinde %65 motor güç performansı verdi. Motordan duman atma veya garip bir ses olmadığı için EGR'dendir muhtemel diyen ekspertize ve arabanın geri kalanının temizliğine güvenip aldım. 

EGR (değişti dün sanıyorum), durum aynı. 

Arabalardan çok da anlamam, gidiyor mu gidiyor, yaptığım araştırmalarda turbo, enjektör, manifold gibi kısımların problemin temeli olabileceği belirtiliyor. Bakımı 2000 km önce yapıldığı için hava filtresi veya yakıt filtresiyle alakası olmayacağını, motor sesinin güzelliğine binaen kilometrenin fazlalığından kaynaklı bir problem de olmayacağını düşünüyorum. 

 

Bu durumda ustalardan nereden başlayacağım konusunda tavsiye istesem. Bir de Adana'da önerebileceğiniz motor performans kaybıyla ilgili bir usta var mıdır, turbocu, enjektörcü vs. vs. 

 

Şimdiden çok teşekkürler. 

Yorum bağlantısı
Cem Işık

Dyno testi güvenilir değildir, tek belirti o ise pek güvenmemek gerek. Bu gün %65 çıkan dyno'ya yarın bir daha çıksanız %85 diyebilir. 

Ben %105 yazan dyno çıktısı görmüştüm. 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Alparslan Coban
Bekir Tufan yazdı:

Başlıkta belirttiğim arabayı dün satın aldım. Alırken Dyno testinde %65 motor güç performansı verdi. Motordan duman atma veya garip bir ses olmadığı için EGR'dendir muhtemel diyen ekspertize ve arabanın geri kalanının temizliğine güvenip aldım. 

EGR (değişti dün sanıyorum), durum aynı. 

Arabalardan çok da anlamam, gidiyor mu gidiyor, yaptığım araştırmalarda turbo, enjektör, manifold gibi kısımların problemin temeli olabileceği belirtiliyor. Bakımı 2000 km önce yapıldığı için hava filtresi veya yakıt filtresiyle alakası olmayacağını, motor sesinin güzelliğine binaen kilometrenin fazlalığından kaynaklı bir problem de olmayacağını düşünüyorum. 

 

Bu durumda ustalardan nereden başlayacağım konusunda tavsiye istesem. Bir de Adana'da önerebileceğiniz motor performans kaybıyla ilgili bir usta var mıdır, turbocu, enjektörcü vs. vs. 

 

Şimdiden çok teşekkürler. 

Öncelikle hayırlı olsun, durum aynı derken yeniden dyno teste mi soktunuz yoksa performans mı tatmin etmedi ?

Yorum bağlantısı
Bekir Tufan

yeniden DYNO'ya girdi. 2 farklı ekspertizde aynı sonuç çıktı. Baskı balata olacağına pek ihtimal vermiyorum ama bilemiyorum. Bir de pilot garagede yaptırdım ekspertizi, baskı balata konusunda sanırım benden daha çok bilgilidirler, uyarabilirlerdi diye güvenmek istiyorum. 

 5. vitesde gaza yüklenince araç bağırıyor ama pek de iştahlı gitmiyor. Tamam zaten 68 beygirlik bir araç ama daha önce aynı motora sahip fiestam vardı ve hayli atikti. Fusion biraz daha ağırdır ama bu kadar fark yapmaz diye düşünüyorum. Sanırım DYNO da da en fazla 125 km hıza kadar çıkabildiler. 

 

 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Araçta kompresyon kaçağı var mı? Yağ kaçakları, arıza kodu ve ayrıca yakıt filtresinin orjinalliğinden yakın zamanda değiştiğinden emin miyiz?

 

Baskı balatadan tutun bütün aktarma organları gücü törpüleyebilir. 

 

Önce güç üretiliyor mu ona bakalım, sonra güç varsa aktarma kısımlarına bakalım. 

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Araçla 0- 100 deneyin. Fabrika verisiyle kıyaslayın. 
Çok farklı rakamlar yoksa, bakımını kendiniz orjinal parçalarla yapıp kullanmaya devam edin. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bekir Tufan
Ü.Emre Kartal yazdı:

Araçta kompresyon kaçağı var mı? Yağ kaçakları, arıza kodu ve ayrıca yakıt filtresinin orjinalliğinden yakın zamanda değiştiğinden emin miyiz?

 

Baskı balatadan tutun bütün aktarma organları gücü törpüleyebilir. 

 

Önce güç üretiliyor mu ona bakalım, sonra güç varsa aktarma kısımlarına bakalım. 

 

Motorda yağ kaçağı göremedim ama karterde var. Motorda terleme var denildi. 2000 km kadar önce bakım yapılmış ama bilmiyorum orjinalliğini. 

 

Keşke gücün üretilebilip üretilemediğini tespit ettirebileceğim bir yer bulabilsem Adanada. Problemin yarısı çözülür muhtemelen bu dediğinizle. 

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Ersen Tapan yazdı:

Araçla 0- 100 deneyin. Fabrika verisiyle kıyaslayın. 
Çok farklı rakamlar yoksa, bakımını kendiniz orjinal parçalarla yapıp kullanmaya devam edin. 

 

Abi, kimse yazmış mı diye okuyana kadar 2 dk. geçmiş :biggrin:.

0-100 km. 16,1 sn miş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. dyno nun görsel grafiği lazım ki yorum yapalım

2. ekspertizden çıktıktan 1 hafta sonra baskı balata biten var, forumda konusu vardı onlara güvenilmez

 

Yorum bağlantısı
Bekir Tufan
Çağlar Bayur yazdı:

1. dyno nun görsel grafiği lazım ki yorum yapalım

2. ekspertizden çıktıktan 1 hafta sonra baskı balata biten var, forumda konusu vardı onlara güvenilmez

 

Kısmet olursa yarın gönderirim hocam. Nasip olursa baskı balataya da bir baktırırım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Ekinci
Bekir Tufan yazdı:

performans kaybıyla ilgili

 Kompresyon testi yaptırabilirsiniz bu şekilde araçta sıkıştırma oranı,güç kaybı ne derece de öğrenmiş olursunuz tüm motor ustaları bu işlemi yapabilir. Kendiniz de bir şekilde test edebilirsiniz rampa aşağı 3.viteste gaz vermeden aracı saldığınız da devir 3 bin civarı kalıyorsa Kompresyon iyi demektir ama 3 bin üzeri hızlı bir şekilde çıkış oluyorsa zayıf olma ihtimali yüksek aşağıdaki video dan da fikir sahibi olabilirsiniz.

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Ü.Emre Kartal yazdı:

Araçta kompresyon kaçağı var mı? Yağ kaçakları, arıza kodu ve ayrıca yakıt filtresinin orjinalliğinden yakın zamanda değiştiğinden emin miyiz?

 

Baskı balatadan tutun bütün aktarma organları gücü törpüleyebilir. 

 

Önce güç üretiliyor mu ona bakalım, sonra güç varsa aktarma kısımlarına bakalım. 

En basiti arıza kodu var mı ona baktırın. Bakacak yer yok ise, internetten 1 adet elm327 alın. Tercihen modifiyeli olsun. Usb bağlantısı olandan alın ama önemli. 

 

Eğer bağlanmak veya kullanmak konusunda problem yaşarsanız bana mesaj atın, ben bilgisayarınıza bağlanıp kontrol edebilirim. 🙂

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bekir Tufan

kvdgn2z.jpg

 

hvr7ktt.jpg

 

 

 

Forma resim yüklemek biraz zormuş, kusura bakmayın link şeklinde yükleyabildim galiba. 

 

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

bende daynolara pek güvenmem inanmam arabamı satacak olsam müsteri illa deneyecegiz cıkacak derse yol veririm, içinden geciyorlar arabaların yazık sacma salak işler testci cıkartıyor gazlıyor tombulun üstünde sonra arızalar baslıyor. bikere görmüştüm bmw pert oluyordu daynoda.
turbosuna odaklanın aracın bence. hayırlı olsun.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Benzinde %90 çıkan dyno lpg de %110 çıktığını gördüm mesela :) Çokta sağlıklı bir ölçüm değil birçok kriter etken var.

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Bekir Tufan yazdı:

https://www.hizliresim.com/8mp6fcd

Abi bir türlü beceremedim galiba. 

 

yüklenmiş, bunu ölçen ne yapmış ben anlamadım sanki 3. viteste tamamlamış testi 4300 d/d da 132 yapmış, rakamlara bkarsak benzinli 1.3 ka kadar güç yazıyor, grafikte ise 95 Ps max. denk geliyor.

ben bu kağıdı ciiddiye almazdım

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

8mp6fcd.jpg

 

4. Viteste denenesi lazım en sağlıklı ölçüm için.  O da dyno verileri düzgün ise. 

Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Grafiği doğru olarak kabul edersek turbo basıncı ile beraber torkun ani düşüşü turbo sisteminde arıza olduğunu gösteriyor. OBD cihazı hangi hataları okudu?

Yorum bağlantısı
Bekir Tufan
Süleyman Can yazdı:

Grafiği doğru olarak kabul edersek turbo basıncı ile beraber torkun ani düşüşü turbo sisteminde arıza olduğunu gösteriyor. OBD cihazı hangi hataları okudu?

 

Hocam OBD cihazına bağladıklarını sanmıyorum. OBD'nin de ne olduğunu bilmiyorum o ayrı hikaye. 

DYNO'ya bağladılar ekspertiz yaptırırken, motorun verdiği güç bu, EGR'ye bir baktırın, motorda problem görünmüyor, tekleme, duman atma gibi bir durum yok dediler.  

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...