İçeriğe Yönlendir

Ford Escort (1.8) - Çalışmama Sorunu


Seçkin Koç
Çözüme git Seçkin Koç tarafından,

Recommended Posts

  • Çözüm
Seçkin Koç

Merhaba abilerim, arkadaşlarım,

 

EFI çok nokta plastik manifold aracım son 1 yıldır güneş altında çok kalınca çalışmama problemi yaratıyor. Marşa basıyorum gır gır ses geliyor fakat çalışmıyor. Son 1 yıl içinde değiştirdiğim parçalar: Kontak termiği, Sigorta kutusu, Isı sensörü, Krank sensörü ve Ateşleme bobini.

 

Not 1: Isı müşür fişini çekince sorun çözülmüyor, çalışmama problemi devam ediyor.

 

Not:2 Son bir haftadır şans eseri bir şey fark ettim. Resimdeki direksiyon altı kutusuna marş sırasında vurunca araç çalışıyor.

 

Bu sorun neyden kaynaklı olabilir? Oto elektrikçiler işin içinden çıkamadılar. Gönülden yardımlarınızı rica ediyorum

 

 

 RwBI30.jpg RwBYov.jpg

 

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Seçkin Koç yazdı:

vurunca araç çalışıyor.

Enjektörlere giden elektrik tesisatınında kopma mevcut olabilir. Güneşte genişleyen kablo korumaları tellerin temasını kesiyor soğukda daralma olunca temas ediyor. Siz vurunca da temas sağlayıp çalışıyordur. 

Bu arada resimler görüntülenmiyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM

Resimler görünmüyor.

Direksiyon altı dediğiniz kontak altındaki plastik kapak Mı!

 

Isı sensörü tesisatını kontrol ettiniz mi arada bir yerde direnç takılmış olabilir.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Seçkin Koç
(düzenlendi)

Arkadaşlar bahsettiğim kapak linki aşağıdadır. Evet tam olarak direksiyonun altındaki plastik kapak oluyor. Oraya sert şekilde vurunca araç 1 haftadır marş almaya başladı.

https://www.ersford.com/escort/direksiyon-kolonu-alt-kapagi-ayar-kolsuz

 

@Oğuzkan Erışık Sizce komple tesisatın mı gözden geçirilmesi gerekir yoksa oto elektrikçi sadece enjektöre giden kabloları ayırt edebilir mi ?

 

@Mustafa YILDIRIM Isı sensörü tesisatı kontrol edilmedi, ben sadece Isı sensörünü FAE marka olarak kendim değiştirmiştim. Bu tesisat bizim araçlarda biraz karışık oto elektrikçiye ne demek lazım ?

tarihinde Seçkin Koç tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM
Arkadaşlar bahsettiğim kapak linki aşağıdadır. Evet tam olarak direksiyonun altındaki plastik kapak oluyor. Oraya sert şekilde vurunca araç 1 haftadır marş almaya başladı.
https://www.ersford.com/escort/direksiyon-kolonu-alt-kapagi-ayar-kolsuz
 
[mention=86816]Oğuzkan Erışık[/mention] Sizce komple tesisatın mı gözden geçirilmesi gerekir yoksa oto elektrikçi sadece enjektöre giden kabloları ayırt edebilir mi ?
 
[mention=54699]Mustafa YILDIRIM[/mention] Isı sensörü tesisatı kontrol edilmedi, ben sadece Isı sensörünü FAE marka olarak kendim değiştirmiştim. Bu tesisat bizim araçlarda biraz karışık oto elektrikçiye ne demek lazım ?
O kapağın altında kontak, far, sinyal, korna, silecek ve korna tesisatı var. Marş tesitsatında temassızlık olsa marş motoru hiç dönmez.
Ama sizin araçta marş motoru dönüyor ama beyin ateşlemeye izin vermiyor.

Bi ara kendi aracımızda ısı sensörünü kendim araya sensör koyarak aracın beynini motor soğukken kandırıyordum. LPG ye geçince kendi ısı sensörünü devreye aldırıyordum.
Deneme yaparken farketmiştim; ısı sensörü yerine normal değerden fazla direnç takınca araç marş yapıyor ama kesinlikle çalışmıyordu.
Bu nedenle ısı sensörü tesisatını kontrol edin. Çoğu elektrikçi uğraşmak istemez. Escort olunca dokunmak istemiyorlar.
Ama bulunduğunuz yerde mutlaka ilgilenen elektrikçi vardır.

Bu sorunu LPG de de ilk çalıştırma yaparken yaparsa enjektör tesisatında sorun yoktur.
Sigorta kutusu çıkma alıp taktıysanız soğuk lehim olabilir. Ama sıfır ise sigorta kutusunu eleyebilirsiniz.


  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Seçkin Koç yazdı:

Sizce

Benimki sadede tahmin. Bu tahminim arafın çalışması ateşlemesi yskıt beslemesi ile alakalı olan tüm tesisat için geçerli. Mustafa bey tecrübesiyle aktarmış. 

Yorum bağlantısı
Seçkin Koç

Bugün başka bir elektrikçi immobilizer'dan şüphelendi. Tamir edecekler yada piyasadan immo bulacağım. Sizce immo'dan kaykanlı bir sorun olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Seçkin Koç yazdı:

Marşa basıyorum gır gır ses geliyor fakat çalışmıyor.

 

Seçkin Koç yazdı:

Bugün başka bir elektrikçi immobilizer'dan şüphelendi. Tamir edecekler yada piyasadan immo bulacağım. Sizce immo'dan kaykanlı bir sorun olabilir mi?

marş hiç basmazdı

Seçkin Koç yazdı:

Son bir haftadır şans eseri bir şey fark ettim. Resimdeki direksiyon altı kutusuna marş sırasında vurunca araç çalışıyor.

escortta var mı hatırlamıyorum ama connectte arıza yapardı: kontak termiği, yeri de o bölgede

Yorum bağlantısı
Coşku Mert

kontrol ihtimali olan parcalar hep degismis. immobilizer benim aracta olmadigi icin net bilgi sahibi degilim ama sigorta kutusu ustunde siyah buyuk kontak rolesi ve kahverengi beyaz guc roleleri var. onlar kontrol edilebilir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Seçkin Koç

Aracı beyinciye götürdüm immobilizer özelliğini beynin içinden kaldırdığını söyledi. Araç 2 gündür sorunsuz marş alıyor. Ama bu çalışmama problemini haftada 1 kez de yaptığı oluyordu o yüzden durumu takibe aldım. 1 ay sonra sorunun düzelip düzelmediği konusunda net bilgi vereceğim.

 

@Mustafa YILDIRIM @Coşku Mert @Çağlar Bayur@Oğuzkan Erışık

Beynin içinden yazılım olarak mı sildi yoksa bir parça mı söktü soramadım. Sizce nasıl silmiştir? Sorma nedenim; kutup başını çıkardığımızda bildiğiniz gibi beyin kendini resetliyor. Eğer yazılım olarak sildiyse bir gün kutup başını söktüğümde immobilizer tekrar aktif hale gelir mi?  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)
Seçkin Koç yazdı:

Aracı beyinciye götürdüm immobilizer özelliğini beynin içinden kaldırdığını söyledi.

bunu ne kadar sürede yaptı araç onda mı kaldı?

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Seçkin Koç
Çağlar Bayur yazdı:

bunu ne kadar sürede yaptı araç onda mı kaldı?

Abi beyni arabadan ben söktüm, çalıştığı dükkanın 2. katına çıkardım. Yaptığı işlem 15-20 dakika sürdü sonra beyni tekrar bana verdi. Arabaya taktım çalıştı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

o zaman daha önceden uğraşıp bildiği bir arıza türü bu , bu arada bilgi düzetmsi yapalım kendime, immo ateşleme ve yahkıtı kesmekte, marşı basar.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Seçkin Koç

Sanırım sorun çözüldü, 1 aydır çalışmama problemi yaşamıyorum.

Yapılan işlem: Beynin içinden immobilizer devre dışı bırakıldı.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Poyraz

Beynin içinden immoyu nasıl devre dışı bıraktı? Yazılım mı sildi yoksa lehim/soket mi söktü?

Kutup başını söktüğünde beyin kendini resetler, yazılımsal bir şey yapıldıysa bu sorunu tekrar yaşayabilirsin. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...