İçeriğe Yönlendir

Scirocco İçin Doğru Yağ


Onur Boyraz
Çözüme git Mustafa öncül tarafından,

Recommended Posts

Onur Boyraz

Merhaba arkadaşlar 

2016 model VW Scirocco araç aldım bakımı geldi.Araç 1.4 TSİ motor kaliteli bir yağ kullanmak istiyorum önerisi olan var mı?

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

ben olsam petrol ofisi maxima koyarım. çünkü castrol vs nin sahtesinin satıldığı duyuluyor sürekli.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Talha Bilgi

Lıqui Moly TOP TEC serisi iyi diye biliyorum. 4200 5W-30 sanırım tsi ler için uygun arkadaşın tsi tiguana koymuştuk

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
(düzenlendi)

Kaç km olduğu, aracın ikame ettiği bölgenin iklimi gibi faktörlerde yağ konusunda belirleyici unsur. 

 

Skalanız Shell Helix HX Ultra ECT C2-C3 0W-30'dan HX75W-40'a kadar uzuyor. Farklı bütçeler ve farklı özellikler var. Ancak aracınız düşük hacim yüksek beslemeli ben olsam başta belirttiğim Ultra ECT C2/C3 0W-30 alırdım böylelikle akıllarda yağ kalitesinden dolayı bir soru işareti kalmaz. 

 

Yağın raf ömrü 1(bir) senedir. Buna da dikkat ederek yağ tercih ederseniz asit toleresi yüksek, nötralizasyon kapasitesinden şişe içinde yememiş bir yağ kullandığınızdan emin olmuş olursunuz. 

 

 

cogm4sa.PNG

 

 

tarihinde Çağrı Alaf tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Çağrı Alaf yazdı:

Yağın raf ömrü 1(bir) senedir. Buna da dikkat ederek yağ tercih ederseniz asit toleresi yüksek, nötralizasyon kapasitesinden şişe içinde yememiş bir yağ kullandığınızdan emin olmuş olursunuz. 

Yağın araçtaki ömrü deseniz tamam da rafta 1 sene derseniz problem 🙂

 

Petrol ürünlerinin hiçbiri hava ile temas etmediği ve yüksek sıcaklık gibi dış etkilere maruz kalmadığı sürece 1 senede bozulmaz. 

Ortalama olarak 5 yıl ile 7-8 sene arasında değişir. Mineral yağların ömrü bir tık daha kısa olacaktır. 

 

Ayrıca genel olarak motor yağları 7-8 pH'a sahiptir. Bir kimyasalın bir başka kimyasalı nötralize etmesi için tam tersi şekilde bazik veya asidik olması gerekir. Motor yağları bunu yapamaz.

 

Yine başka bir bilgi, yağ seçiminde biz kullanıcılar iklime, eksiltmeye veya başka bir sebebe göre yağ seçimi yapmayız. Kullanım kitapçıklarında araçların satıldığı ülke, motorun ihtiyacı gibi koşullara göre şu yağı/yağları kullanın der. Biz de onları alırız. 

 

Eğer araç 5w30(üretici bunu öneriyor diyelim) u eksiltiyor diye 5w40 koyarsak sadece ve sadece mevcut problemi vadeliye yatırırız. Bir şekilde faizi ile bize döner. 

 

Aşınma olmayacak yerler aşınabilir, yağın geçtiği yerler farklı etkilere maruz kalır. Motorun vidalarının dahi sıkma değeri bellidir. Üstünde sıkarsanız aşınma olur, altında sıkarsanız ideal çalışma koşulunu sağlayamaz gibi....

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Ü.Emre Kartal yazdı:

Yağın araçtaki ömrü deseniz tamam da rafta 1 sene derseniz problem 🙂

 

Petrol ürünlerinin hiçbiri hava ile temas etmediği ve yüksek sıcaklık gibi dış etkilere maruz kalmadığı sürece 1 senede bozulmaz. 

Ortalama olarak 5 yıl ile 7-8 sene arasında değişir. Mineral yağların ömrü bir tık daha kısa olacaktır. 

 

Ayrıca genel olarak motor yağları 7-8 pH'a sahiptir. Bir kimyasalın bir başka kimyasalı nötralize etmesi için tam tersi şekilde bazik veya asidik olması gerekir. Motor yağları bunu yapamaz.

 

Yine başka bir bilgi, yağ seçiminde biz kullanıcılar iklime, eksiltmeye veya başka bir sebebe göre yağ seçimi yapmayız. Kullanım kitapçıklarında araçların satıldığı ülke, motorun ihtiyacı gibi koşullara göre şu yağı/yağları kullanın der. Biz de onları alırız. 

 

Eğer araç 5w30(üretici bunu öneriyor diyelim) u eksiltiyor diye 5w40 koyarsak sadece ve sadece mevcut problemi vadeliye yatırırız. Bir şekilde faizi ile bize döner. 

 

Aşınma olmayacak yerler aşınabilir, yağın geçtiği yerler farklı etkilere maruz kalır. Motorun vidalarının dahi sıkma değeri bellidir. Üstünde sıkarsanız aşınma olur, altında sıkarsanız ideal çalışma koşulunu sağlayamaz gibi....

Çok güzel bilgiler. Raf ömrü konusunun doğrularını öğrenmiş oldum. Lakin şu bir kaç noktada itirazım var. 

 

 

1- Motor yağlarında pH değerinden önce Total Base Number oranlarına bakarız. Kükürtlü yakıtlar kullanıyoruz ve bunların yanması sonucu ortaya asitler çıkıyor. Motor yağı bu asitler ile başa çıkmak için alkalin rezervlerine sahip ve bu noktada bir nötrleme oluyor.

 

2- Zaten biz kendi yağımızı kendimiz seçmeyiz üretici tavsiyesi viskoziteler arasında yarım numaralık geçişler yaparız. Çoğu üretici 5W30 önerdiği motora 5W40'ta kullanabilirsiniz diyor örneğin. Motorların çok düşük toleranslarda çalıştığını biliyorum ancak yarım numara yağ kalınlığı değişimi 100 derecede motorun çok umrunda olacak seviyede değil yani ne problem ötelenir ne de yeni problemler meydana çıkar. Daha önce yağlanan yerler çok yüksek ihtimalle yağlanmaya devam edecektir 5W30'da yakan 5W40'ta yine yakar. Dediğiniz 5W30'dan 10W60'a geçip aracım yağ yakmayı kesti diyenler için doğru orası ayrı. 

Motor yağı viskozitesi nedir? Motor yağı üzerineki ifadelerin anlamı nedir?

 

3- 5W30'da yakan araç 5W40'ta da yakar. 

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

elimde yanlışlıkla aldığım 5-30 motul var. 400 küsura aldım pendik oto sanayi yağcıdan güvenilir muhtemelen. görüşleriniz? 

 

image.png.d76c5c72b5e53ac71d47eef06b43d09d.png

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Çağrı Alaf yazdı:

1- Motor yağlarında pH değerinden önce Total Base Number oranlarına bakarız. Kükürtlü yakıtlar kullanıyoruz ve bunların yanması sonucu ortaya asitler çıkıyor. Motor yağı bu asitler ile başa çıkmak için alkalin rezervlerine sahip ve bu noktada bir nötrleme oluyor.

 

2- Zaten biz kendi yağımızı kendimiz seçmeyiz üretici tavsiyesi viskoziteler arasında yarım numaralık geçişler yaparız. Çoğu üretici 5W30 önerdiği motora 5W40'ta kullanabilirsiniz diyor örneğin. Motorların çok düşük toleranslarda çalıştığını biliyorum ancak yarım numara yağ kalınlığı değişimi 100 derecede motorun çok umrunda olacak seviyede değil yani ne problem ötelenir ne de yeni problemler meydana çıkar. Daha önce yağlanan yerler çok yüksek ihtimalle yağlanmaya devam edecektir 5W30'da yakan 5W40'ta yine yakar. Dediğiniz 5W30'dan 10W60'a geçip aracım yağ yakmayı kesti diyenler için doğru orası ayrı. 

3- 5W30'da yakan araç 5W40'ta da yakar. 

 

 

Motor yağlarında total base number (tbn) alkalinite, nötralizasyon kapasitesi değil. Potasyum hidroksit gibi bileşiklerin yüzeyde film oluşturması ve o yüzeyin aşınmasının azaltılmasına yardımcı olması anlamındadır. Oran olarak veriliyor olması lazım hatta. 

 

Nötralizasyon denilirse asit baz tepkimeleri düşünülür. Doğal olarak farklı şeyler. 

 

Motor yağında ölçek çok geniştir, üretici de kullanabilirsiniz der. Burada sorun yok, 5w30 yerine 5w40 ta koyarsınız varsa tablosunda. Fakat bahsettiğim şey şu; 5w30 ile 250 ml eksiliyorsa 5w40 ta belki 200 ml eksilir ya da eksiltme miktarı aynı kalır süre uzar. 

 

İki yağ arasında ciddi fark yok gibi düşünürsünüz, viskozitesi farklıdır. Sıcağa dayanım süresi farklıdır. Kullanım sınıfı değişiyordur katkısı farklıdır. Genellikle 5w40 yağlar lpg varsa tercih edilirler 5w30 a göre. Üreticilerde ona yönelik adım atabilirler. Fabrikasyon dolumu 5w30 ise kitapçıkta 5w40 yazıyorsa kötünün iyisi olarak algılayın. 

 

Bazı yağlar vardır, 5w30 ile 0w30 arasında içerikte ciddi fark olur. Üretici 0w30 koy der, sen soğukta yaşamıyorum 5w30 da olur dersin ama uzun vadede etkisi çıkar mesela.

 

Birde viskozitenin dışında sertifika var. O kodu içermesi de önemli. Aracın motoruna uygun yağlar o kodu alıyor. Aynı yağ denebilir, fakat üretimde ambalaj farklılığı dahi ciddi iş yükü getirir. Bunu göz önüne almak lazım. 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Bakım için yetkili servise götürülebilir. Güncelleme falan varsa yapararlar. Değişmesi gereken parçalar varsa bakıp söylerler.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Açılın tsi'cı geldi.

 

122'lik ise Mobil ESP 5w-30

160'lık ise Mobil New Life 0w-40

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Tuğberk Avar

5-30 Castrol Edge, Magnatec'te olur TSI motorlarda sorunsuz hatta edgeten daha çok beğenen var. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selim Bilgin yazdı:

Açılın tsi'cı geldi.

 

122'lik ise Mobil ESP 5w-30

160'lık ise Mobil New Life 0w-40

düşük beygirleri geçelim 180+ a ne koyalım?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Çağlar Bayur yazdı:

düşük beygirleri geçelim 180+ a ne koyalım?

İsiya en cok dayanani hangisi ise onu. Mesela dpf li dizel yağı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Çağlar Bayur yazdı:

düşük beygirleri geçelim 180+ a ne koyalım?

 

Ben 170likte 0w40 kullanmıştım, muadillerine göre ne zincir sesi, ne yağ yakma ne de başka sorun yaşadım.

Twincharger herhangi bir tsi alsam aynı yağı koyarım yine.

 

Şuna benzer bir şeydi şişesi.

 

9790022713394.jpg

 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Mustafa öncül

Selamlar, öncelikle hangi viskozite de yağ koyman gerektiğine aracın orjinal kitapçığı karar verir, sanırım sen marka istiyorsun Mobil1 Esp serisi çok özelliklidir, yaklaşık 8 tane vw onayıma sahip olmasıda büyük avantaj. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Metin Kurt
Mehmet Göktürk yazdı:

elimde yanlışlıkla aldığım 5-30 motul var. 400 küsura aldım pendik oto sanayi yağcıdan güvenilir muhtemelen. görüşleriniz? 

 

image.png.d76c5c72b5e53ac71d47eef06b43d09d.png

Faturalı ürün almakta fayda var. Her zaman bilindik yerlerden yağ alıyorum. Piyasada çok fazla sahte ürün var. 

 

Merhaba, orijinal ürünler kullanın arkadaşlar

Bu devirde biraz zor ama her yerde sahte ürün satan insanlar var. 

Faturalı bilindik yerlerden almak lazım.

Ben Mobil 1 ESP 5w30 kullanıyorum. Yağ eksilmesine dur dedi. 

Aracım kış şartlarında bile çok sessiz çalışıyor. 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Emre Sirkeci

504 507 onayı olan yağ kullanmanız gerekir. Benim tavsiyem motul specific 504 507 olur.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Metin Kurt yazdı:

Faturalı ürün almakta fayda var. Her zaman bilindik yerlerden yağ alıyorum. Piyasada çok fazla sahte ürün var. 

 

 

Sahte değil. Bilindik yerden de aldım.  Bu MOTUL'a içimizden talip var mı? bagajda duruyor.

Metin Kurt yazdı:

..

Faturalı bilindik yerlerden almak lazım.

..

 

"cold start" problemi diyoruz buna.. İlk alırken nasıl "bilindik" olacak? İkincisi de adam fatura verir ki..halleder o kısmı. bu işlerde mali ve tüketici polisinin (öyle bişey varsa) bunları takip etmesi lazım. 

Pazaryeri firmaları (n11 hepsiburada trendyol) iyice işi azıttılar..

 

Aslında kendi mal satan düzgün yerler öne çıkmalı.. Otomootiv parçalarında var mesela ayrı siteler.

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Benim Jetta da kısmen aynı motora sahipti

Yağı yazlık kışlık olarak değiştiriyordum ve çoğunlukla PO Maxima 5w-30 VSA kullandım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Rafık Demir

Mobil 1 Serisi kullanmanızı tavsiye ederim.Kulaktan dolma bilgilerle farklı marka kullanmanız yanlış olur.Formlarda bahsedilen yağların bir çoğu yetkili servislerde tercih edilmiyor.Dünyaca bilinen ve belirli standartları bulunduran üretici onayları bakımdanda üst segment dolum yağı olan Porsche markasını temsil ediyor.

  • Beğen 2
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Onur Boyraz
Selim Bilgin yazdı:

Açılın tsi'cı geldi.

 

122'lik ise Mobil ESP 5w-30

160'lık ise Mobil New Life 0w-40

Selim Bilgin yazdı:

 

Ben 170likte 0w40 kullanmıştım, muadillerine göre ne zincir sesi, ne yağ yakma ne de başka sorun yaşadım.

Twincharger herhangi bir tsi alsam aynı yağı koyarım yine.

 

Şuna benzer bir şeydi şişesi.

 

9790022713394.jpg

 

Abi bilgilerin için teşekkür ederim bende Mobil kullandım ustada en iyisi bu dedi.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...