İçeriğe Yönlendir

Astra H Lpg Uyumu


Yakup Kocaağa

Recommended Posts

Yakup Kocaağa
  Tansu Kalafatoğlu yazdı:

supaplarda magnezyum hiç kullanılmamış bugüne kadar. Hafif alaşımlı desek daha doğru sanki

Alaşımlı yazmayı unutmuşum
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
  Ali Darbaz yazdı:

Neden nesi var dediğimde arabası LPGli ve sürekli arıza çıkartıyor dedi. 

Genişlet  

tamir etmeyi beceremiyordur

 

  Ali Darbaz yazdı:

En az arıza yapan arabaların LPG siz olduğunu söyledi.

Genişlet  

matematik der ki: piyasanın %90 nı lpg taktırmış ise, tükkana gelen arızalı sayısının %90 nı lpg li ise, lpg den kaynaklı denmesi ilime bilime fiziğe matemetiğe aykıırıdır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş

Yukarda yazılmış alıntılayamadım. Bobinin direk bi alakası yok ama buji değişimi gecikirse bobini yakıyor. Tekleme sorunum başladığında buji çok kötü bi haldeydi. Değiştirdim. Tekleme büyük oranda kesilmişti ama devam ediyordu. Bobinin kablosunu söküp baktığımda karardığını gördüm. Hiç bi ustaya sormadan bobini alıp taktım. O günden beri tekleme sorunum yok. Bujileri 20 binde değiştiriyorum artık. Sahi lpgli bi arabanın buji değişimi kaç binde olmalı?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Lpg atesleme sisteminde daha hassas. Yani benzinde hissedilmeyen ateşleme hatası lpg de daha bariz hissedildiğinden ariza hissi daha çabuk bu bir.

 

İki lpg bobin bozuyor geyigi eskiden gelen hatali montaj kaynaklı.

Lpg kitinin devir verisi bobin kablosunu keserek yada ek yaparak yapıldığında voltaj dalgalanması kötü montaj ile daha çabuk bobin arızası yapıyor muhabbeti var bu iki.

 

 

Focus da ben bujileri her 15 bin de bir bakimla değişirdim tabi o zaman seti 40 lira idi. ( 1.6 zetec-s)

 

90 binden 180 bine kadar lpg kaynakli bir kere arıza lambası yanmadı ne de motor ust kapak acma ihtiyacı duymadim. Brc my7 kit vardı. Ama enjektörler enjektördu. Şimdi o setlerden takani görmüyorum hep ucuz kitler var

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
  Görkem Karakaş yazdı:

Yukarda yazılmış alıntılayamadım. Bobinin direk bi alakası yok ama buji değişimi gecikirse bobini yakıyor. Tekleme sorunum başladığında buji çok kötü bi haldeydi. Değiştirdim. Tekleme büyük oranda kesilmişti ama devam ediyordu. Bobinin kablosunu söküp baktığımda karardığını gördüm. Hiç bi ustaya sormadan bobini alıp taktım. O günden beri tekleme sorunum yok. Bujileri 20 binde değiştiriyorum artık. Sahi lpgli bi arabanın buji değişimi kaç binde olmalı?

Genişlet  

 

Şans diyeyim o zaman 30 binde bir bujilerimi değiştiririm 😊

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Tansu Kalafatoğlu

Bir de aklıma gelmişken, supap mekanizması markaya göre değişiyor. Mesela toyota’da supap eritme çok duyulmaz. Çünkü mekanizma gereği supap iticileri supapları sürekli yeni yerine kadar itiyor. 
 

supap erimesi neden olur? Eğer güzel bi lpg ayarı varsa supap zor erir. Ama yaklaşık 3000 devir geçilmeyecek. Çünkü o devirlerden sonra avans zamanlaması da değişiyor. Lpg ve benzin farklı yakıtlar olunca bu ayar değişikliği yanma ve egzoz zamanlamasında problem yaratıyor. 
 

kısacası güzel montaj, güzel ayar, sakin kullanımla devir yükseltmeden kullanımla çok uzun km’lerde lpg sorun çıkarmaz. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
  Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Mesela toyota’da supap eritme çok duyulmaz.

Genişlet  

aslen diğer markalarda da yok, oturma yüzeyi eriyor zaten, let zenon gibi bişi

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
  Çağlar Bayur yazdı:

aslen diğer markalarda da yok, oturma yüzeyi eriyor zaten, let zenon gibi bişi

Genişlet  


oooo mazda ford astra. Bunlarda çok oluyor. Hele mazda ford aynı motor zaten. Gruba attıydı biri. Supabın içinden kenarlara doğru kırılmalar aşınmalar vardı. Kenarların şekli bile bozulmuş. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)
  Tansu Kalafatoğlu yazdı:


oooo mazda ford astra. Bunlarda çok oluyor. Hele mazda ford aynı motor zaten. Gruba attıydı biri. Supabın içinden kenarlara doğru kırılmalar aşınmalar vardı. Kenarların şekli bile bozulmuş. 

Genişlet  

conta yandı hikayesi ile aynı,adam conta yandı araba hararet yaptı diyor :) oturma yüzeyi eriyince subap kapanamıyor ısı transferi olmuyor eriyor, egzos subaı yerine emme subabı tak erimeyi seyret mesela

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
  Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Mesela toyota’da supap eritme çok duyulmaz. Çünkü mekanizma gereği supap iticileri supapları sürekli yeni yerine kadar itiyor. 

Genişlet  

Araç tüpe o kadar uyumlu ki benzine alınca isyan ediyor.  😃

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
M. İsmail TOPKAYA
  Yakup Kocaağa yazdı:

 

Merhaba arkadaşlar

Yeni aracım 100 binde benzinli şimdiye kadar ki araçlarım hep lpg li oldu bu aracın subap sorunu bildiğim halde bir yakınımın aracı olduğu için aldım lpg taktırmak ile taktırmamak arasında kararsızım bu zamana kadar orjinal gelmiş artık aracı bozmayım diyorum yıllık 10bini geçmem sistem olarak candan mühendislik den 6500 brc confort fiyatı aldım sorun yaşayan oldu mu ecotec motorlarda sizlere sormak istedim

 

Genişlet  

İşinin ehli bir yerde montaj yaptirin yeterli.Brc comfortun enjektorleei hizlidir ama pisliklerdrn cabuk etkilenebilir gibi geliyor zaten omwl firmasinı satin alan westport sirketi (brc nin ve prinsin de asıl sahibidir) omwl markasini kaldirip omwl nin enjektör ve regulatorunu ucuz kitlerle rekabet için brc comfort ve prins teknomax adi altindaki paketlere yerlestirip satiyor.

Yorum bağlantısı
Yakup Kocaağa
  M. İsmail TOPKAYA yazdı:
İşinin ehli bir yerde montaj yaptirin yeterli.Brc comfortun enjektorleei hizlidir ama pisliklerdrn cabuk etkilenebilir gibi geliyor zaten omwl firmasinı satin alan westport sirketi (brc nin ve prinsin de asıl sahibidir) omwl markasini kaldirip omwl nin enjektör ve regulatorunu ucuz kitlerle rekabet için brc comfort ve prins teknomax adi altindaki paketlere yerlestirip satiyor.

Şuan taktırma düşüncesinde değilim vazgeçtim aracın orjinalini bozmak istemiyorum ama teşekkür ederim sağolun
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...