İçeriğe Yönlendir

Senin Maf ın Ne Okuyor (Maf Sensör Değerleri)


Mustafa Tüfekçi

Recommended Posts

Mustafa Tüfekçi

Senin turbon ne basıyor konusu çok tutmadı ama olsun . Yeni konumuz bu 

 

Yine ben gibi arayan biri cikar nette bu konuyu "maf sensör degerleri" belki denk gelir işine yarar. Genelde avometre ile volt ölçüyorlar ama torque obd elm327 degeri okuyabilecekler için g/s cinsi degerleri obd den okuyup paylasabilen olursa referans deger bulmaya çalışırız.

 

Bizim arac 2010 c4 Picasso 1.6 hdi 110 ps 

 

Rölanti de 6-7 g/s degeri okuyor. Tapa gaz giderken 100 -106 g/s okuyor maf degeri. 2000 dd civarında 20-30 g/s değeri görüyor deniliyor

 

Nette maf sensörü sökük iken 144 g/s sabit deger ile devam ettiğini yazmış

Ama bende maf fişi sökünce deger okumadı 😛

 

Ha nerden çıktı bu iş. 1.6 hdi tdci da eger ki p0299 hatası varsa bu maf sensör değeri ve maf kirlilik arızası kontrol etmek için gerekli denebilir.

 

9pnb1ni.png

 

  • Beğen 4
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ben de uzun süredir temizlemedim. 

15 binde bir temizlerdim ve farkı hissederdim.. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Mehmet Ozyurek yazdı:

Ben de uzun süredir temizlemedim. 

15 binde bir temizlerdim ve farkı hissederdim.. 

30 bin km banko temizlenmedi gerisi de sanmam

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Servet Aydın yazdı:

yabancı 100.k olunca atıyor yenisini yakıyor

Bence yanlış bilgi. 100 bin olinca maf mi değişir arabayı çöpe atiyordur onlar 😛

 

Aha dayiya sor @Erdem Doğan

Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
(düzenlendi)

Bu tip konuları destekliyorum faydalı oluyor bilgi ediniyoruz , Teşekkürler.Bende konu açılınca bilmediğim için MAF sensörü nedir ne işe yarar çalışma prensibi nasıldır aklıma takıldı araştırma yaptım öğrenmiş olduk.

 

 

tarihinde Aytac Sakal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Benim gördüğüm en yüksek rakam 14,4 psi  manifold basıncı. Başka bir değer okuyamıyorum. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Ali Darbaz yazdı:

Benim gördüğüm en yüksek rakam 14,4 psi  manifold basıncı. Başka bir değer okuyamıyorum. 

Değişik bi dunyan var. Turbo basıncı icinde atmosferik aracın verisini yazmıştin.  Maf degeri sorana map verisi paylaşmak iste netteki karmaşanin bi nedeni bu.  

  • Mutlu 5
Yorum bağlantısı
Yunus Gökhan Ay
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Değişik bi dunyan var. Turbo basıncı icinde atmosferik aracın verisini yazmıştin.  Maf degeri sorana map verisi paylaşmak iste netteki karmaşanin bi nedeni bu.  

1 bar basıyor yeahhh

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Değişik bi dunyan var. Turbo basıncı icinde atmosferik aracın verisini yazmıştin.  Maf degeri sorana map verisi paylaşmak iste netteki karmaşanin bi nedeni bu.  

 

Bu başlığın sadece Turbo arabalar için olduğunu anlayamadım. Genel bir başlık olduğunu düşündüm. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İnan Çınar
Ali Darbaz yazdı:

 

Bu başlığın sadece Turbo arabalar için olduğunu anlayamadım. Genel bir başlık olduğunu düşündüm. 

Başlıkta  turbolu araçlar için  diye belirtilmemiş zaten.  Ben de yazacaktım  ki son mesajdan sonra vazgeçtim.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Ali Darbaz yazdı:

 

Bu başlığın sadece Turbo arabalar için olduğunu anlayamadım. Genel bir başlık olduğunu düşündüm. 

Oyle bir ifade de yok onu da anlayamamissin ki. 

 

Turbo yada dizel ifadesi yok . Maf sensörü olan aracın maf sensör verisi soruyorum.  Mass air flow mu ne açılımı. Sen map manifold absolute pressure verisi söylüyorsun. 

 

 

yani burda mevzu elimizdeki her hangi bir veriyi paylaşmak değil. İlgili veri bilgisi varsa onu paylaşmak :)

İnan Çınar yazdı:

Başlıkta  turbolu araçlar için  diye belirtilmemiş zaten.  Ben de yazacaktım  ki son mesajdan sonra vazgeçtim.

:)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

.

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Bu başlığın sadece Turbo arabalar için olduğunu anlayamadım. Genel bir başlık olduğunu düşündüm. 

maf (emilen hava miktarı) her enjektörlü motorda beynin ihtyiacı olan bir veridir, ka da bile var, anadol motorlu ama olsun

Mustafa Tüfekçi yazdı:

Nette maf sensörü sökük iken 144 g/s sabit deger ile devam ettiğini yazmış

Ama bende maf fişi sökünce deger okumadı

maf verisi yok ise beyin onu max bir değer kabul ederek yola devam edilmesini sağlıyor, tahmin: o da 144 olabilir 154 te olabilir 134 te pek önemi yok , beyin düşünsün :) obd den bilgi gelmez ekranında yok gözükür

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Çağlar Bayur yazdı:

maf (emilen hava miktarı) her enjektörlü motorda beynin ihtyiacı olan bir veridir, ka da bile var, anadol motorlu ama olsun

maf verisi yok ise beyin onu max bir değer kabul ederek yola devam edilmesini sağlıyor, tahmin: o da 144 olabilir 154 te olabilir 134 te pek önemi yok , beyin düşünsün :) obd den bilgi gelmez ekranında yok gözükür

Sağlıklı çalışma g/s verisi bilgisi öğrenme amaçlı idi zaten. nette ben gibi bi arayan olursa google dan bizi bulsun bilgiye ulaşmis olsun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Çağlar Bayur yazdı:

maf (emilen hava miktarı) her enjektörlü motorda beynin ihtyiacı olan bir veridir, ka da bile var, anadol motorlu ama olsun

maf verisi yok ise beyin onu max bir değer kabul ederek yola devam edilmesini sağlıyor, tahmin: o da 144 olabilir 154 te olabilir 134 te pek önemi yok , beyin düşünsün :) obd den bilgi gelmez ekranında yok gözükür

Sağlıklı çalışma g/s verisi bilgisi öğrenme amaçlı idi zaten. nette ben gibi bi arayan olursa google dan bizi bulsun bilgiye ulaşmis olsun.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

maf (emilen hava miktarı) her enjektörlü motorda beynin ihtyiacı olan bir veridir, ka da bile var, anadol motorlu ama olsun

Mustafa Tüfekçi yazdı:

 

İllaki vardır, obd o verileri okumuyor. Yağ  seviyesi ve yağ sıcaklık sensörleride var. Ama obd pid kodları eksik olduğu için bu bilgilere ulaşamıyorum.

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Motor yükü nedir? Motor yükünü map sensörü belirliyor. Ama yüzde olarak hesaplanmasından emme manifoldu vakum basıncı haricinde başka bir kriter var mıdır? 
 

vakum arttıkça motor yükü düşüyor. Gaz kalebeği açıldıkça vakum azalıyor, motor yükü artıyor. 
 

motoru hep yükte kullanmak lazım, yüksek verimlilik için. Yani harcanan yakıttan maks. enerji almak için. Az gazda bile %90-100 motor yükü oluşabiliyor. O nasıl oluyor işte??

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

obd o verileri okumuyor.

obd den bağlanan cihazın kabiliyetine bağlı o veya kabiliyetsizliğine, cihaz ve program birlikte anılmalı tabii

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

vakum arttıkça motor yükü düşüyor.

tersten bakmışsın, conta yakan motor gibi olmuş, contayı arıza sanan sebebi aramayınca bir sene sonra kapağı eline alıyor onna benzedi. motor yükü denen %, yokuş aşağı yukarı vs birçok değişkene bağlı

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

motor yükü denen %, yokuş aşağı yukarı vs birçok değişkene bağlı


onları diyorum işte. Nelere bağlı :) 

 

%40 gaz yapıp %100 motor yükü olabiliyor

 

%50 gaz yapıp %85 motor yükü olabiliyor

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Nelere bağlı

yola ve sürücünün o anki psikosuna, kırmızı ışıktan kalkarken de %70 yük mümkün, pistte 80 le gidrken de

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

pistte 80 le gidrken de


zamlar o kadar etkili mi ya hu 😁

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


zamlar o kadar etkili mi ya hu 😁

en yavaş virajı o

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...