İçeriğe Yönlendir

Antifriz Yerine Su Kullanıldığında Çıkabilecek Problemler?


Emre Ejder

Recommended Posts

Emre Ejder
Ali Can Ebren yazdı:

Geçmiş olsun aynı problem bendede olmuştu, sahil kesimdeki yada sıcaklığın çokta düşmediği yerlerdeki düşük modelli araçlarda antifiriz kullanımı çokta yaygın değil galiba, kışa hazırlık için antifiriz değişimi yaptırmıştım radyatör delinmişti yada delik olan yerdeki kireç vb madde çözülmüştü damlatma yapmaya başlamıştı. Radyatörü değiştirdim 3 senedir hiçbir problem yok ve açıkcası antifiriz yerine su kullanmak tam bir akıl tutulması neden bunu yaparlar anlamıyorum.

Teşekkürler, Sizin araç neydi bu arada ?

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Cem Işık yazdı:

Antifiriz sadece donmaya etkili değil, korozyondan da koruyor aracı.  Adana’da da yaşıyor olsak antifiriz şarttır. 

aluminyum olduğu içinmi deliniyor? teknik açıklması nedir?

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Emre Ejder yazdı:

Devirdaimde patladı zaten, termostat ile yağ soğutucuyu değiştirecem birde bloğun içinde kontrol etme olayı nasıl olacak bir motor yanma odası kaçakları için bir test kiti var bende (conta,silindir kapağı, motor bloğu kaçakları diyor)  bu işimi görürmü ?

Devirdaim ve termostat söküldüğünde bloğun içine bakılacak mümkün olduğunca. Diğer türlü sökülmeden görülmez zaten

Yorum bağlantısı
Cem Işık
Doğan Arşiray yazdı:

aluminyum olduğu içinmi deliniyor? teknik açıklması nedir?

Zamanla oluşan metal aşınmasından ötürü oluyor diye biliyorum. Pas çatlağı kapatıyor, antifiriz de pası çözünce çatlaktan su kaçırmaya başlıyor . 

Alüminyum paslanır mı bilemedim :)

Metalurji mühendisi var ise defansa gelsin .

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Doğan Arşiray yazdı:

aluminyum olduğu içinmi deliniyor? teknik açıklması nedir?

Alüminyum olduğu için diye biliyorum bende. (alümyon) antifrizsiz 50 k kadar kullanılmış motorun silindir kapağını görmüştüm. Bariz eritmiş. 

Aporlö

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Cem Işık yazdı:

Zamanla oluşan metal aşınmasından ötürü oluyor diye biliyorum. Pas çatlağı kapatıyor, antifiriz de pası çözünce çatlaktan su kaçırmaya başlıyor . 

Alüminyum paslanır mı bilemedim :)

Metalurji mühendisi var ise defansa gelsin .

tabi,okside olur. hidrojen üretir. aluminyum hidroksit ise çok iyi bir yangın önleyicidir.  hızlandırmak için lavaaç koyun radyatörünüze :) yada cıva doldurun mesela. yolcu uçaklarında cıva taşınması yasaktır mesela. beyin yakan bilgiler.

 

İlkay Başaran yazdı:

 

Aporlö

Aporlö 11, aya hiç gitmedi.

 

 

 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Doğan Arşiray yazdı:

tabi,okside olur. hidrojen üretir. aluminyum hidroksit ise çok iyi bir yangın önleyicidir.  hızlandırmak için lavaaç koyun radyatörünüze :) yada cıva doldurun mesela. yolcu uçaklarında cıva taşınması yasaktır mesela. beyin yakan bilgiler.

 

Aporlö 11, aya hiç gitmedi.

 

 

 

Kulağımıza civa dökersek ne olur? 

 

Aporlö 11 gitmedi uzaya da o sigara izmaritleri ne arıyor hatta ayak izi var atıp üzerine basmış?

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Doğan Arşiray yazdı:

Aporlö 11, aya hiç gitmedi.

ayın uydusuna kim gidecek diye eli artıralım

Yorum bağlantısı
Cem Işık
Çağlar Bayur yazdı:

ayın uydusuna kim gidecek diye eli artıralım

Forumdan biri gidecekse King olur o kesin. 🤖

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Cem Işık yazdı:

Forumdan biri gidecekse King olur o kesin. 🤖

sakınnn zibilyon yıldır dönen gezegen rotadan çıkar

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Koray Demir yazdı:

Sanayide ekseriyetle distile edilmiş saf suyunuz yok mu diye sorunca bu araçlarda kullanılmaz boşa masraf edersiniz gerek yok cevabını alırsınız.

bunu hep söylerdim, hadi canım gereksiz anlamsız öyle olmaz şeklinde tartışmalar olduydu, gördük kim haklı :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Emre Ejder yazdı:

Büyük gol yedim kendi kendime ustamda Ankaralı olduğu için ve manavgatta yeni olduğu için tecrübe etmemiş bam diye koyduk. Sonuç radyator gitti, devir daim değişiyor birde direksiyon pompası değişecek..

 

Kısa süre sonra paslanma ve çürüme sebebiyle delinecekti o zaman.. 

Bence kontrollü hale gelmiş oldu. 

Antifrizin açtığı yer zaten çürümüş delinmiş ancak pasla tıkanmış demektir.. Antifriz delmez. deliği açar.. 

 

Yorum bağlantısı
Emre Ejder
(düzenlendi)

Değişen parçalar; radyatör, devir daim pompası, direksiyon pompası. Motor yağ soğutucu ile ,termostat da değiştirelim dedim. Yok abi dedi gerek yok.  Başka bir tamirciye gittim % bir milyon tıkanmıştır değişmesi gerekiyor dedi. Risk almak istemiyorum degistirecem onuda yarın.. Bu arada antfiriz tamamen boşaltıp tekrardan sadece su koymuş..

tarihinde Emre Ejder tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hamit inan
Emre Ejder yazdı:

Değişen parçalar; radyatör, devir daim pompası, direksiyon pompası. Motor yağ soğutucu ile ,termostat da değiştirelim dedim. Yok abi dedi gerek yok.  Başka bir tamirciye gittim % bir milyon tıkanmıştır değişmesi gerekiyor dedi. Risk almak istemiyorum degistirecem onuda yarın.. Bu arada antfiriz tamamen boşaltıp tekrardan sadece su koymuş..

Bu arada antifirizi bimde satılan tarzda dandik olandan koyma ucuz antifiriz koyup 206 nin başını yedi arkadaş. Tüm işlemler bitince su koy bir kaç gün bin bak. Kaçak yoksa boşaltır antifiriz karışımı koyarsın. Kaçak şimdi olursa antifiz ziyan olmasın

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Emre Ejder yazdı:

Değişen parçalar; radyatör, devir daim pompası, direksiyon pompası. Motor yağ soğutucu ile ,termostat da değiştirelim dedim. Yok abi dedi gerek yok.  Başka bir tamirciye gittim % bir milyon tıkanmıştır değişmesi gerekiyor dedi. Risk almak istemiyorum degistirecem onuda yarın.. Bu arada antfiriz tamamen boşaltıp tekrardan sadece su koymuş..

Nerede yaşarsa yaşasın usta eğer biraz olsun gerçekten usta ise antifrizi olması gerektiği kadar koyar. Fazla koydu ondan oldu diye bir şey yok, hemen hemen her şişenin arkasında hangi oranda su ile karışırsa kaç derece olduğu yazar. Aracın ortalama kaç litre aldığı bellidir. Onu da yapamıyorsa eğer tüm sistemi boşalttıysa 3 litre antifrizin üzerini su ile tamamlar. Genellikle %50 civarına denk gelecektir. 

 

Sonrasında iş yapmış onarım bitmiş, daha suyla doldurmak neden? Eğer yine kaçırır korkusuysa emin olmadan iş yapılmaz. O şekilde su çabuk kaynar, su kapağı düzgün çalışmıyor ise basınç çok yükselik başka yerleri patlatır üstüne conta yandı mı diye düşünürsünüz. 

 

Gerek yok deyip değişmeyen parçalar ile sıkıntı olursa bütün yapılan iş çöp olur. Her yer yağ olur. Motor soğutmaz conta yanar termostat açmazsa

Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır

3 yıldır uğraşıyordum bu sene temizledim. 

iş için kullandığım araçta uzun süre su kullanmışlar. aracı aldığımda suyu boşaltıp antifriz koydum. bi hortumdan kaçırdı, bekliyordum zaten. hortum değişti hallettik. 

1 ay kadar sonra yedek su deposunu açtığımda ne göreyim? balçık kıvamına yakın yeşilimsi madde olmuş antifriz. onu boşalttım. yeni antifriz koydum. 3 ay sonra yine aynı hale geldi.

böyle böyle 3-6 ay aralıklarla değiştirdim sürekli. sonra servis temizleyici bir madde önerdi. onu koyduk 5 bin km kadar gezdim. (yaz ayları) son bakımda onu da komple döküp antifriz koydum. son 3 aydır soğutma sıvısı az biraz tortulu ama çamurdan eser yok. Eskişehir de soğuk yer. aracı dondurmadan temizledim. :) 

Yorum bağlantısı
Emre Ejder
Mustafa Çayır yazdı:

3 yıldır uğraşıyordum bu sene temizledim. 

iş için kullandığım araçta uzun süre su kullanmışlar. aracı aldığımda suyu boşaltıp antifriz koydum. bi hortumdan kaçırdı, bekliyordum zaten. hortum değişti hallettik. 

1 ay kadar sonra yedek su deposunu açtığımda ne göreyim? balçık kıvamına yakın yeşilimsi madde olmuş antifriz. onu boşalttım. yeni antifriz koydum. 3 ay sonra yine aynı hale geldi.

böyle böyle 3-6 ay aralıklarla değiştirdim sürekli. sonra servis temizleyici bir madde önerdi. onu koyduk 5 bin km kadar gezdim. (yaz ayları) son bakımda onu da komple döküp antifriz koydum. son 3 aydır soğutma sıvısı az biraz tortulu ama çamurdan eser yok. Eskişehir de soğuk yer. aracı dondurmadan temizledim. :) 

Temizleyici madde nedir ???

Yorum bağlantısı
Emre Ejder
Ü.Emre Kartal yazdı:

Nerede yaşarsa yaşasın usta eğer biraz olsun gerçekten usta ise antifrizi olması gerektiği kadar koyar. Fazla koydu ondan oldu diye bir şey yok, hemen hemen her şişenin arkasında hangi oranda su ile karışırsa kaç derece olduğu yazar. Aracın ortalama kaç litre aldığı bellidir. Onu da yapamıyorsa eğer tüm sistemi boşalttıysa 3 litre antifrizin üzerini su ile tamamlar. Genellikle %50 civarına denk gelecektir. 

 

Sonrasında iş yapmış onarım bitmiş, daha suyla doldurmak neden? Eğer yine kaçırır korkusuysa emin olmadan iş yapılmaz. O şekilde su çabuk kaynar, su kapağı düzgün çalışmıyor ise basınç çok yükselik başka yerleri patlatır üstüne conta yandı mı diye düşünürsünüz. 

 

Gerek yok deyip değişmeyen parçalar ile sıkıntı olursa bütün yapılan iş çöp olur. Her yer yağ olur. Motor soğutmaz conta yanar termostat açmazsa

Başka bir ustaya götürdüm, %50 , %50 yaptırdım. Termostat ile yağ soğutucuyu değiştirmek istedim. Kontrol ettim arızalı değil dedi.. Vallahi ne yapacağımı şaşırdım bende. Birisi %1 milyon arızalı diyor. 2 ustada sağlam dedi. Termostat ve motor yağı soğutucusu için. Bende elime para geçince yinede değiştirmek istiyorum. Baya rahatsız oldum bu durumdan.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Emre Ejder yazdı:

Başka bir ustaya götürdüm, %50 , %50 yaptırdım. Termostat ile yağ soğutucuyu değiştirmek istedim. Kontrol ettim arızalı değil dedi.. Vallahi ne yapacağımı şaşırdım bende. Birisi %1 milyon arızalı diyor. 2 ustada sağlam dedi. Termostat ve motor yağı soğutucusu için. Bende elime para geçince yinede değiştirmek istiyorum. Baya rahatsız oldum bu durumdan.

Kontrol ettim sağlam derken? Zaten o an sağlam değilse geçmiş olsun. Burada sıkıntı arıza çıkarma potansiyeli, bozuk olması değil şuanda. 

 

Zarar gördüğü için bir anda devredışı kalır, o an kasayla ayva 🙂

Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır
Emre Ejder yazdı:

Temizleyici madde nedir ???

bilmiyorum. ancak tinere benzer kokuyordu

Yorum bağlantısı
Emre Ejder
Ü.Emre Kartal yazdı:

Kontrol ettim sağlam derken? Zaten o an sağlam değilse geçmiş olsun. Burada sıkıntı arıza çıkarma potansiyeli, bozuk olması değil şuanda. 

 

Zarar gördüğü için bir anda devredışı kalır, o an kasayla ayva 🙂

Arabada klima sogutmamaya başladı..

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Emre Ejder yazdı:

Arabada klima sogutmamaya başladı..

Radyatörünüz klima ile ortak mı? Muhtemelen öyle... Gazı tahliye olmuştur. 

Yorum bağlantısı
Emre Ejder
(düzenlendi)
Ü.Emre Kartal yazdı:

Radyatörünüz klima ile ortak mı? Muhtemelen öyle... Gazı tahliye olmuştur. 

Yeni oldu Gözümün önünde ışıklarda arabadan gaz dışarı attı. Gittim hortum patlamış dediler. Hortumu değiştirip gaz basacaklar birde işçilik var tabii. Ama hortumu patlatan nedir ? Yada gaz neden tahliye olur ? (Termostat ile motor soğutucu halen değişmedi bu arada)

tarihinde Emre Ejder tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Emre Ejder yazdı:

Yeni oldu Gözümün önünde ışıklarda arabadan gaz dışarı attı. Gittim hortum patlamış dediler. Hortumu değiştirip gaz basacaklar birde işçilik var tabii. Ama hortumu patlatan nedir ? Yada gaz neden tahliye olur ? (Termostat ile motor soğutucu halen değişmedi bu arada)

Sök tak yapılırken bir şeyler hortumu zedelemiştir, denk gelmiştir vs vs. O sistemde basınç var sonuçta. Aldığınız araçta anladığım kadarı ile bakımsızmış. Sonrasında da yapılan şeyler tam yapılmayınca olabilecek durumlar

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...