İçeriğe Yönlendir

Antifriz Yerine Su Kullanıldığında Çıkabilecek Problemler?


Emre Ejder

Recommended Posts

Emre Ejder

Kendi aracımda antifriz yerine su kullanılmıştı, su yerine araci satın aldıktan sonra antifriz koydurdum bunun sonucunda radyator delindi. Daha önceden su kullanıldığından ve pas tutmasından Kaynaklı böyle bir problem yaşadım.. Sizin karşılaştığınız problemler nelerdir acaba..

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

Sudan dolayı radyatör aşınmış, incelmiş. Antifriz pası sökünce inceldiği yerden delinmiş. Bizde böyle kullansak bize de bu olurdu muhtemelen. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Can Ebren

Geçmiş olsun aynı problem bendede olmuştu, sahil kesimdeki yada sıcaklığın çokta düşmediği yerlerdeki düşük modelli araçlarda antifiriz kullanımı çokta yaygın değil galiba, kışa hazırlık için antifiriz değişimi yaptırmıştım radyatör delinmişti yada delik olan yerdeki kireç vb madde çözülmüştü damlatma yapmaya başlamıştı. Radyatörü değiştirdim 3 senedir hiçbir problem yok ve açıkcası antifiriz yerine su kullanmak tam bir akıl tutulması neden bunu yaparlar anlamıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Demekki antifriz işini iyi yapıyor.  
En zayıf yer radyatördür. 
Kabin içindeki kalorifer radyatörü de delinir.  
 

Yorum bağlantısı
Emre Ejder
Erhan Doruk yazdı:

Sudan dolayı radyatör aşınmış, incelmiş. Antifriz pası sökünce inceldiği yerden delinmiş. Bizde böyle kullansak bize de bu olurdu muhtemelen. 

Büyük gol yedim kendi kendime ustamda Ankaralı olduğu için ve manavgatta yeni olduğu için tecrübe etmemiş bam diye koyduk. Sonuç radyator gitti, devir daim değişiyor birde direksiyon pompası değişecek..

Yorum bağlantısı
Ersen şahin

Benimde başıma gelmişti yeni aldığım aracı bakıma soktum yağ filtre antifiriz vs. Sonunda hortumların her tarafından antifiriz akmaya başlamış farketmedik tabiiki antifiriz bitince hararete bağlı yolda kalmıştım

 

Yorum bağlantısı
Emre Ejder
(düzenlendi)
Ali Can Ebren yazdı:

Geçmiş olsun aynı problem bendede olmuştu, sahil kesimdeki yada sıcaklığın çokta düşmediği yerlerdeki düşük modelli araçlarda antifiriz kullanımı çokta yaygın değil galiba, kışa hazırlık için antifiriz değişimi yaptırmıştım radyatör delinmişti yada delik olan yerdeki kireç vb madde çözülmüştü damlatma yapmaya başlamıştı. Radyatörü değiştirdim 3 senedir hiçbir problem yok ve açıkcası antifiriz yerine su kullanmak tam bir akıl tutulması neden bunu yaparlar anlamıyorum.

Kesinlikle anlamıyorum antfiriz varken kireçli heryere pas bulaştıracak suyu kullanmak delilik 

tarihinde Emre Ejder tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Emre Ejder
(düzenlendi)
Mehmet Ozyurek yazdı:

Demekki antifriz işini iyi yapıyor.  
En zayıf yer radyatördür. 
Kabin içindeki kalorifer radyatörü de delinir.  
 

Daha kötü senaryolarda başıma daha başka neler gelebilir ? Bu aşamadan sonra ne tavsiye edersiniz oran olarak ne kadar antfriz kullanmak lazım mesala ?

tarihinde Emre Ejder tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Koray Demir
(düzenlendi)

Sanayide ekseriyetle distile edilmiş saf suyunuz yok mu diye sorunca bu araçlarda kullanılmaz boşa masraf edersiniz gerek yok cevabını alırsınız.

tarihinde Koray Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal

Ben %50 antifiriz %50 saf su yapıyorum İzmir ikametgah ancak bazen kışın ortasında Ordu Ünyede yaptığım oluyor hiç sorun yaşamadım.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Koray Demir yazdı:

Sanayide ekseriyetle distile edilmiş saf suyunuz yok mu diye sorunca

maslakta 3300 tükkan var 300ü lokanta desek 3000 eder, bir tanesine bile o soru ile gelen müşteri olmamıştır, tam tersine , kazara radyatöre su koymak için su parası isteyen esnaf felan olursa maazallah 2 günde tükkan kapatır batar gider, müşteri gelmez :) sanayinin fıtratına aykırı, ferrocu bile musluktan dayar suyu , gerçi en son bir ferrocu change şaseden içeri girdi , eğlenceli yerdir sanayi

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Hamit inan
Emre Ejder yazdı:

kullanmak delilik

Araçta kaçak oluyor tamir ettirip antifiriz koymak yerine basıyorlar suyu devam. Sonrası malum kimin elinde neresi kalırsa

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Emre Ejder yazdı:

Büyük gol yedim kendi kendime ustamda Ankaralı olduğu için ve manavgatta yeni olduğu için tecrübe etmemiş bam diye koyduk. Sonuç radyator gitti, devir daim değişiyor birde direksiyon pompası değişecek..

Gol yememişsiniz, yapılması gereken bir parça değişimini yapmışsınız aslında. Soğutma sistemleri basınç altında çalışır. Zayıflamış radyatör antifrizi görür görmez delindiği gibi, çok kötü bir zamanlama ile içinde su varken de kaçırabilirdi.

 

İlave bir sorum var, aracınız 1.3 mtj mi? Eğer öyle ise size kötü bir haberim var.

Yorum bağlantısı
Emre Ejder
(düzenlendi)
Hamit inan yazdı:

Araçta kaçak oluyor tamir ettirip antifiriz koymak yerine basıyorlar suyu devam. Sonrası malum kimin elinde neresi kalırsa

Mümkün tabii, benim araçta yaklaşık 20 gün antfrizli kullandım dün yolda kaldım. Işıklardan petrole geçtim. Çıkan fatura şuana kadar 2650 tl işçilik harici. Araba fiat linea...

Murat Sahın yazdı:

Gol yememişsiniz, yapılması gereken bir parça değişimini yapmışsınız aslında. Soğutma sistemleri basınç altında çalışır. Zayıflamış radyatör antifrizi görür görmez delindiği gibi, çok kötü bir zamanlama ile içinde su varken de kaçırabilirdi.

 

İlave bir sorum var, aracınız 1.3 mtj mi? Eğer öyle ise size kötü bir haberim var.

Evet araç 1.3 multijet turbo mu kötü haber gol yemekten kastım bunu yaptıktan sonra, devir daim ve direksiyon pompasınında değişmesi. Devir daim anladım tıkandı, kaçak yaptı vs ama direksiyon pompasına ne oldu anlamadım. Ustada anlatamadı..

tarihinde Emre Ejder tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Emre Ejder
Hamit inan yazdı:

Araçta kaçak oluyor tamir ettirip antifiriz koymak yerine basıyorlar suyu devam. Sonrası malum kimin elinde neresi kalırsa

Bir kere kaçak yaptıktan sonra suya dönünce düzeliyormu geçici olarak..

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Çağlar Bayur yazdı:

maslakta 3300 tükkan var 300ü lokanta desek 3000 eder, bir tanesine bile o soru ile gelen müşteri olmamıştır, tam tersine , kazara radyatöre su koymak için su parası isteyen esnaf felan olursa maazallah 2 günde tükkan kapatır batar gider, müşteri gelmez :) sanayinin fıtratına aykırı, ferrocu bile musluktan dayar suyu , gerçi en son bir ferrocu change şaseden içeri girdi , eğlenceli yerdir sanayi

Tam ekmek yenecek türden müşteri kitlesi. Yarın bozulursa paşa paşa yine gelecek nasılsa. Bu seçenek hakkında müşteriyi bilgilendirmemek işini tam olarak hakkıyla ve düzgün yapmamaktır. Demekki Maslakta dükkan açsak dürüstlükten ve titizlikten batardık muhtemelen. 😄  Yetkili serviste de yedek su deposu seviyesini Çeşme suyu ile tamamladıkları oluyor desem.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
(düzenlendi)
Emre Ejder yazdı:

Mümkün tabii, benim araçta yaklaşık 20 gün antfrizli kullandım dün yolda kaldım. Işıklardan petrole geçtim. Çıkan fatura şuana kadar 2650 tl işçilik harici. Araba fiat linea...

Evet araç 1.3 multijet turbo mu kötü haber gol yemekten kastım bunu yaptıktan sonra, devir daim ve direksiyon pompasınında değişmesi. Devir daim anladım tıkandı, kaçak yaptı vs ama direksiyon pompasına ne oldu anlamadım. Ustada anlatamadı..

Yok, onlar haber niteliği taşımıyor.

 

Yağ soğutucu konusunu danışın ustanıza. Kullanılan su radyatöre zarar verdiyse yağ soğutucunun hali de hiç iç açıcı değildir. Kötü kısmı ise patlamadan bilinmez, patlayınca çok masraf çıkartma olasılığı var; yağa su katmak suretiyle tahin renginde kötü çirkin vıcık bir şey oluşuyor ki yağlama yapamadığı için sonuç motor yaptırmaya kadar gidebiliyor. Tersi durumda suya yağ katınca ise yağ soğutma kanallarına bulaşıyor, düzgün soğutma olmuyor, kaloriferden ve motordan pis yanık yağ kokusu geliyor, temizlenmesi için çok emek sarf ediliyor, yine maliyet yüksek çıkıyor. 

 

ARacın model yılını ve km'sini de öğrenirsem, daha doğru yönlendirebilirim ama yerinizde olsam yağ soğutucuyu da değiştirirdim, onu belirteyim.

 

Vesile ile; Yağ soğutucu bir tarafında motor yağı, diğer tarafında soğutma sıvısı bulunan bir radyatör, soğutma sıvısı vasıtası ile yağ sıcaklığını düşürür kendisi. 1.3 Multijetlerin yağ soğutucusu da hassastır. 

tarihinde Murat Sahın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Emre Ejder
Murat Sahın yazdı:

Yok, onlar haber niteliği taşımıyor.

 

Yağ soğutucu konusunu danışın ustanıza. Kullanılan su radyatöre zarar verdiyse yağ soğutucunun hali de hiç iç açıcı değildir. Kötü kısmı ise patlamadan bilinmez, patlayınca çok masraf çıkartma olasılığı var; yağa su katmak suretiyle tahin renginde kötü çirkin vıcık bir şey oluşuyor ki yağlama yapamadığı için sonuç motor yaptırmaya kadar gidebiliyor. Tersi durumda suya yağ katınca ise yağ soğutma kanallarına bulaşıyor, düzgün soğutma olmuyor, kaloriferden ve motordan pis yanık yağ kokusu geliyor, temizlenmesi için çok emek sarf ediliyor, yine maliyet yüksek çıkıyor. 

 

ARacın model yılını ve km'sini de öğrenirsem, daha doğru yönlendirebilirim ama yerinizde olsam yağ soğutucuyu da değiştirirdim, onu belirteyim.

 

Vesile ile; Yağ soğutucu bir tarafında motor yağı, diğer tarafında soğutma sıvısı bulunan bir radyatör, soğutma sıvısı vasıtası ile yağ sıcaklığını düşürür kendisi. 1.3 Multijetlerin yağ soğutucusu da hassastır. 

175.000 km 2016 yılı 

Yorum bağlantısı
Hamit inan
Emre Ejder yazdı:

Bir kere kaçak yaptıktan sonra suya dönünce düzeliyormu geçici olarak..

Ondan değil. Antifiriz koyarsa boşa akıyor kaçaktan para vermek istemiyor bittikçe su ekliyor. 

Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel
Daha kötü senaryolarda başıma daha başka neler gelebilir ? Bu aşamadan sonra ne tavsiye edersiniz oran olarak ne kadar antfriz kullanmak lazım mesala ?
En kötü ihtimal antifirizin silindir kapak contasını çürütmesidir .
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Suyun gezdiği bütün yerler risk altında. Devirdaim, termostat, içteki kalorifer peteği, yağ soğutucu, EGR ve radyatör gibi birçok yer bahsettiğiniz pas ve tortuların çözünmesiyle tıkanabiliyor, delinebiliyor vs vs. 

 

Ben olsam aracı yeni aldıysam ve bu durumda ise, antifrizli suyu içeride siküle ettiririm en azından 2-3 saat kadar. Sonra bütün sistemi su ile sirküle ettirip çözülen tortuları vs temizlerim. Temiz su gelince sistemi boşaltırım. 

 

Devirdaim, termostat ve yağ soğutucu kesin değişecek. Değişim yapılırken bloğun içi kontrol edilecek, eğer ciddi kirlilik varsa temizleme yapılacak. 

 

Daha sonra 50-50 şekilde karışım yapılıp eklenecek. Eğer çok soğuk yerde değilseniz 40-60 yapılabilir. Daha altına düşmeyin, bu defa suyun kaynama noktası ve suyun koruma gücü düşer. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Emre Ejder yazdı:

175.000 km 2016 yılı 

Yağ soğutucu değişimi tavsiyedir. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

antifirizi koymasan bile orası ileri bir tarihte kaçırmaya başlayacaktı. Heryeri çürütmeye gerek yok zararın neresinden dönseniz kardır doldurun antifirizi patlayan yerleri değiştirin :)

 

Yorum bağlantısı
Cem Işık

Antifiriz sadece donmaya etkili değil, korozyondan da koruyor aracı.  Adana’da da yaşıyor olsak antifiriz şarttır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Ejder
Ü.Emre Kartal yazdı:

Suyun gezdiği bütün yerler risk altında. Devirdaim, termostat, içteki kalorifer peteği, yağ soğutucu, EGR ve radyatör gibi birçok yer bahsettiğiniz pas ve tortuların çözünmesiyle tıkanabiliyor, delinebiliyor vs vs. 

 

Ben olsam aracı yeni aldıysam ve bu durumda ise, antifrizli suyu içeride siküle ettiririm en azından 2-3 saat kadar. Sonra bütün sistemi su ile sirküle ettirip çözülen tortuları vs temizlerim. Temiz su gelince sistemi boşaltırım. 

 

Devirdaim, termostat ve yağ soğutucu kesin değişecek. Değişim yapılırken bloğun içi kontrol edilecek, eğer ciddi kirlilik varsa temizleme yapılacak. 

 

Daha sonra 50-50 şekilde karışım yapılıp eklenecek. Eğer çok soğuk yerde değilseniz 40-60 yapılabilir. Daha altına düşmeyin, bu defa suyun kaynama noktası ve suyun koruma gücü düşer. 

Devirdaimde patladı zaten, termostat ile yağ soğutucuyu değiştirecem birde bloğun içinde kontrol etme olayı nasıl olacak bir motor yanma odası kaçakları için bir test kiti var bende (conta,silindir kapağı, motor bloğu kaçakları diyor)  bu işimi görürmü ?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...