İçeriğe Yönlendir

Fiesta Mk7 - Hava Filtre Kutusunda Yağ


İnan Çınar

Recommended Posts

İnan Çınar

Merhaba sevgili forum ahalisi, bugün boş kalınca hava filtresini değiştireyim dedim.

Filtreyi kaldırınca altından böyle bir sahne çıktı. İnce hortumun girdiği yer ve içindeki sünger tamamen yağ olmuş.

Sebebi ve çözümü ile ilgili bilgi verirseniz sevinirim.

Okla gösterdiğim yerden motordan çıkıp yuvarlakla işaretli yerde hava filtre kutusuna giriyor. Girdiği yerde iç kısım komple yağ.73b4d60bd7eee320e11e6dc205d0d195.jpg668934349b4005d7ef5c9fc715d6f441.jpgc5ed57cd9fbcd01cfee76b89d7c0428a.jpg9021aaf62cbfb632a61d395429f0f430.jpg

 

SM-G610F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 

 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Karter havalandırması galiba o hortum. Yağ buharını yanma odasına veriyor diye biliyorum. Eğer öyle ise normaldir. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
(düzenlendi)

Karter havalandırma hortumu yağ buharını tekrar yakmak için kutuya gönderiyor. O sünger filtre görevi görüyor kutu içi ve filtre yağlanmasın diye. Aşırı yağlanmışsa oraya uygun bulaşık süngeri kesilip yerine koyulabilir. Zira pek süzgeçlik hali kalmamış gibi. Bu şekilde hava filtresi de kutu içi de yağlanır.

tarihinde Çağatay Kılınç tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Her bakımda rutin temizlenir yerine takılır yıpranmışsa yenilenir. Sizin kutudakine şimdiye kadar hiç dokunulmamış galiba. Parça şu:

 

YnzCcJUi_59B75720-07E3-4506-BABB-01FB8A8

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Karter havalandırma değil de kartere temiz hava çekme girişi o hortum. Motor çalışırken vakum olur kartere temiz hava çekilir. 

Bu şekilde yağ varsa vakum oluşmuyor olabilir sebebi de kater havalandırma subabi sorunlu olabilir. Emme ile karter subabi arası hortumlarda vakum kaçakları da olabilir iyice kontrol edin

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İnan Çınar

Sorun yok yani. Bir sürü olumsuzluk geldi aklıma.  Kaç tane araç  kullandım ilk defa böyle bir şey gördüm. Normal olmasına şaşırdım valla.

 

 

Ömer Sarıgül yazdı:

Karter havalandırma değil de kartere temiz hava çekme girişi o hortum. Motor çalışırken vakum olur kartere temiz hava çekilir. 

Bu şekilde yağ varsa vakum oluşmuyor olabilir sebebi de kater havalandırma subabi sorunlu olabilir. Emme ile karter subabi arası hortumlarda vakum kaçakları da olabilir iyice kontrol edin

Pcv valfi mi  bahsedilen subap? 

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

 

İnan Çınar yazdı:

Sorun yok yani. Bir sürü olumsuzluk geldi aklıma.  Kaç tane araç  kullandım ilk defa böyle bir şey gördüm. Normal olmasına şaşırdım valla.

 

 

Pcv valfi mi  bahsedilen subap? 

Evet pcv valfi.

Yağ gelen hortum da bu sistemin temiz hava girişi, orada yağ olması normal değil, bence pcv valfi görevini yapamıyor yukarda biriken yağ geri tepip kutuya kaçıyor.

Bu sistem çalışmaz ise karterdeki yağ buharı ve pistonlardan kaçan yanmamış yakıt buharları motor yağına karışabilir. Yağ ömrünü çabuk tamamlar.

Çok basit ama çok gerekli bir sistem kontrol ettirin anlayan yer bulursanız 😊

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Geçmiş olsun abi 🤗

Daha önceden de forumda konuşulmuştu abi unutmuşsun demek.. Forumda var Fırsat bulunca biraz bakın hatırlarsın.. Aynen bahsedilen sünger yapı önemli detay 👍

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ömer Sarıgül yazdı:

Karter havalandırma değil de kartere temiz hava çekme girişi o hortum. Motor çalışırken vakum olur kartere temiz hava çekilir. 

Bu şekilde yağ varsa vakum oluşmuyor olabilir sebebi de kater havalandırma subabi sorunlu olabilir. Emme ile karter subabi arası hortumlarda vakum kaçakları da olabilir iyice kontrol edin

Peki bunun sorunsuz hali söylediğiniz gibiyse neden tam bu boruya takılan oil catch gibi bir icat var?

Bir de karterde ne gibi bir basınç var acaba? Basıncı oluşturan etken nedir? Sonuçta kapalı sistem, hava bir yere gidiyorsa (vakum sürekli diye düşünürsek vakumlanan havanın bir yere gitmesi gerek) bu durumda yağın da aynı yere gitmesi gerekmez mi mantıken?

 

Kafam karıştı, bu işi araştırayım ben. 

Buldum :) 

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Benzinli atmosferik bir araca göre anlattım. Tabi dizel-benzinli torbolu-turbosuz sistemlerde yapı farklı olacaktır. Yinede yaptığı iş aynı.

Basınç oluşma nedeni yanma odası kayıplarının direk kartere girmesinden kaynaklı.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İnan Çınar
Alpay Sumer yazdı:

Geçmiş olsun abi 🤗

Daha önceden de forumda konuşulmuştu abi unutmuşsun demek.. Forumda var Fırsat bulunca biraz bakın hatırlarsın.. Aynen bahsedilen sünger yapı önemli detay 👍

Alpay baya baktım foruma. Hatta arama kısmına  hem bütün  hem de kelime kelime aratarak yazdım  ama birşey  bulamadım.

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Tolgahan Doğru

Filtron ve mann marka filtrelerin kutusundan o sungerde çıkar. Otosan vb. de çıkmıyor. O kadar yağlı olması ilginç geldi. Değişip takip edilebilir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tolgahan Doğru yazdı:

Filtron ve mann marka filtrelerin kutusundan o sungerde çıkar. Otosan vb. de çıkmıyor. O kadar yağlı olması ilginç geldi. Değişip takip edilebilir

Muhtemelen o fiestada hiç değişmemiştir şimdiye kadar :) 12 yıl boyunca değişmeyince sonuç böyle olabilir. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İnan Çınar
(düzenlendi)

Araçta  lpg montajı sonrası  bir çekiş  düşüklüğü ve sanki birisi arkasından  geri çekip bırakıyor  gibi bir  durum  oluştu.  Bu yağlanma  problemi  ve varsa valf arızası çekiş  problemi yaratır mı? Bujilerden ve ateşleme sisteminden şüphelendim ama.

Eski sahibi 3 ay önce  yağ ve filtreleri  değiştirmiş. Yağlanma yoktu diyor. Filtre temiz  ama kutu ve  sünger  yağlı. Anlaşılan  yeni oldu ve lpg montajı ile aynı zamanlara denk geldi.

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İnan Çınar

Bir de izlediğim bir videoda fiestada pcv valfini okla gösterdiğim yerden arkalardan söküyor. Filtre kutusuna giden hortumla bağlantısını anlayamadım.






9e993e05f260814ae8e18e2bb10500e8.jpg

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
İnan Çınar yazdı:

Araçta  lpg montajı sonrası  bir çekiş  düşüklüğü ve sanki birisi arkasından  geri çekip bırakıyor  gibi bir  durum  oluştu.

Bende fiestaya lpg taktirmistim.. hatta en baba sayilacak marka kullandim.. ama o anlamsiz cekme birakma ve stop problemlerinden dolayi komple cikarttirip Baska bir marka taktirmistim ve sorunda düzelmisti.. Bence sendeki kesme sorunu ayar kaynaklı.. Ufak bir detayı kacırıyorlar..

Hazır ayar kullanmayıp araca has bir harita yapmalari gerek.. Yoksa cok ugrasirsin..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tolgahan Doğru
İnan Çınar yazdı:

Araçta  lpg montajı sonrası  bir çekiş  düşüklüğü ve sanki birisi arkasından  geri çekip bırakıyor  gibi bir  durum  oluştu.  Bu yağlanma  problemi  ve varsa valf arızası çekiş  problemi yaratır mı? Bujilerden ve ateşleme sisteminden şüphelendim ama.

Eski sahibi 3 ay önce  yağ ve filtreleri  değiştirmiş. Yağlanma yoktu diyor. Filtre temiz  ama kutu ve  sünger  yağlı. Anlaşılan  yeni oldu ve lpg montajı ile aynı zamanlara denk geldi.

Benim focusta Bosch marka buji takildiktan sonra bir çekiş düşüklüğü yaşadım ayrıca benzer bir yağlanma motor üst kapagindan çıkan yağ buhar borusunda yağlanma olmuştu. Bujileri orijinal değişince yağlanma ve çekiş sorunlari çözüldü.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tevfik Işık
(düzenlendi)
İnan Çınar yazdı:

Araçta  lpg montajı sonrası  bir çekiş  düşüklüğü ve sanki birisi arkasından  geri çekip bırakıyor  gibi bir  durum  oluştu.  Bu yağlanma  problemi  ve varsa valf arızası çekiş  problemi yaratır mı? Bujilerden ve ateşleme sisteminden şüphelendim ama.

Eski sahibi 3 ay önce  yağ ve filtreleri  değiştirmiş. Yağlanma yoktu diyor. Filtre temiz  ama kutu ve  sünger  yağlı. Anlaşılan  yeni oldu ve lpg montajı ile aynı zamanlara denk geldi.

Hocam buji ve ateşleme sistemi cok önemli lpg yapilmis aracta ozellikle de fiestada. Sonrasinda da guzel bir ayar. 

Baldizin fiestasina lpg taktirdiktan sonra benzer sorunlar bizde de oldu. Bobin,kablo,buji degisimi sonrasi arac benzindeki halinden farksiz oldu. Orjinal urun kullanin mutlaka. Bujiler de ngk olsun...

tarihinde Tevfik Işık tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...