İnan Çınar 4 Mayıs 2022 Paylaş 4 Mayıs 2022 Merhaba sevgili forum ahalisi, bugün boş kalınca hava filtresini değiştireyim dedim.Filtreyi kaldırınca altından böyle bir sahne çıktı. İnce hortumun girdiği yer ve içindeki sünger tamamen yağ olmuş.Sebebi ve çözümü ile ilgili bilgi verirseniz sevinirim.Okla gösterdiğim yerden motordan çıkıp yuvarlakla işaretli yerde hava filtre kutusuna giriyor. Girdiği yerde iç kısım komple yağ. SM-G610F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Yorum bağlantısı
Murat Sahın 4 Mayıs 2022 Paylaş 4 Mayıs 2022 Karter havalandırması galiba o hortum. Yağ buharını yanma odasına veriyor diye biliyorum. Eğer öyle ise normaldir. 2 Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç 4 Mayıs 2022 Paylaş 4 Mayıs 2022 (düzenlendi) Karter havalandırma hortumu yağ buharını tekrar yakmak için kutuya gönderiyor. O sünger filtre görevi görüyor kutu içi ve filtre yağlanmasın diye. Aşırı yağlanmışsa oraya uygun bulaşık süngeri kesilip yerine koyulabilir. Zira pek süzgeçlik hali kalmamış gibi. Bu şekilde hava filtresi de kutu içi de yağlanır. 4 Mayıs 2022 tarihinde Çağatay Kılınç tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Koray Demir 4 Mayıs 2022 Paylaş 4 Mayıs 2022 Her bakımda rutin temizlenir yerine takılır yıpranmışsa yenilenir. Sizin kutudakine şimdiye kadar hiç dokunulmamış galiba. Parça şu: 2 Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 4 Mayıs 2022 Paylaş 4 Mayıs 2022 Karter havalandırma değil de kartere temiz hava çekme girişi o hortum. Motor çalışırken vakum olur kartere temiz hava çekilir. Bu şekilde yağ varsa vakum oluşmuyor olabilir sebebi de kater havalandırma subabi sorunlu olabilir. Emme ile karter subabi arası hortumlarda vakum kaçakları da olabilir iyice kontrol edin 2 Yorum bağlantısı
İnan Çınar 4 Mayıs 2022 Yazar Paylaş 4 Mayıs 2022 Sorun yok yani. Bir sürü olumsuzluk geldi aklıma. Kaç tane araç kullandım ilk defa böyle bir şey gördüm. Normal olmasına şaşırdım valla. Ömer Sarıgül yazdı: Karter havalandırma değil de kartere temiz hava çekme girişi o hortum. Motor çalışırken vakum olur kartere temiz hava çekilir. Bu şekilde yağ varsa vakum oluşmuyor olabilir sebebi de kater havalandırma subabi sorunlu olabilir. Emme ile karter subabi arası hortumlarda vakum kaçakları da olabilir iyice kontrol edin Pcv valfi mi bahsedilen subap? Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 4 Mayıs 2022 Paylaş 4 Mayıs 2022 İnan Çınar yazdı: Sorun yok yani. Bir sürü olumsuzluk geldi aklıma. Kaç tane araç kullandım ilk defa böyle bir şey gördüm. Normal olmasına şaşırdım valla. Pcv valfi mi bahsedilen subap? Evet pcv valfi. Yağ gelen hortum da bu sistemin temiz hava girişi, orada yağ olması normal değil, bence pcv valfi görevini yapamıyor yukarda biriken yağ geri tepip kutuya kaçıyor. Bu sistem çalışmaz ise karterdeki yağ buharı ve pistonlardan kaçan yanmamış yakıt buharları motor yağına karışabilir. Yağ ömrünü çabuk tamamlar. Çok basit ama çok gerekli bir sistem kontrol ettirin anlayan yer bulursanız 😊 2 Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 4 Mayıs 2022 Paylaş 4 Mayıs 2022 Geçmiş olsun abi 🤗 Daha önceden de forumda konuşulmuştu abi unutmuşsun demek.. Forumda var Fırsat bulunca biraz bakın hatırlarsın.. Aynen bahsedilen sünger yapı önemli detay 👍 1 Yorum bağlantısı
Murat Sahın 4 Mayıs 2022 Paylaş 4 Mayıs 2022 Ömer Sarıgül yazdı: Karter havalandırma değil de kartere temiz hava çekme girişi o hortum. Motor çalışırken vakum olur kartere temiz hava çekilir. Bu şekilde yağ varsa vakum oluşmuyor olabilir sebebi de kater havalandırma subabi sorunlu olabilir. Emme ile karter subabi arası hortumlarda vakum kaçakları da olabilir iyice kontrol edin Peki bunun sorunsuz hali söylediğiniz gibiyse neden tam bu boruya takılan oil catch gibi bir icat var? Bir de karterde ne gibi bir basınç var acaba? Basıncı oluşturan etken nedir? Sonuçta kapalı sistem, hava bir yere gidiyorsa (vakum sürekli diye düşünürsek vakumlanan havanın bir yere gitmesi gerek) bu durumda yağın da aynı yere gitmesi gerekmez mi mantıken? Kafam karıştı, bu işi araştırayım ben. Buldum 2 Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 4 Mayıs 2022 Paylaş 4 Mayıs 2022 Benzinli atmosferik bir araca göre anlattım. Tabi dizel-benzinli torbolu-turbosuz sistemlerde yapı farklı olacaktır. Yinede yaptığı iş aynı. Basınç oluşma nedeni yanma odası kayıplarının direk kartere girmesinden kaynaklı. 2 Yorum bağlantısı
İnan Çınar 5 Mayıs 2022 Yazar Paylaş 5 Mayıs 2022 Alpay Sumer yazdı: Geçmiş olsun abi 🤗 Daha önceden de forumda konuşulmuştu abi unutmuşsun demek.. Forumda var Fırsat bulunca biraz bakın hatırlarsın.. Aynen bahsedilen sünger yapı önemli detay 👍 Alpay baya baktım foruma. Hatta arama kısmına hem bütün hem de kelime kelime aratarak yazdım ama birşey bulamadım. 1 Yorum bağlantısı
Tolgahan Doğru 5 Mayıs 2022 Paylaş 5 Mayıs 2022 Filtron ve mann marka filtrelerin kutusundan o sungerde çıkar. Otosan vb. de çıkmıyor. O kadar yağlı olması ilginç geldi. Değişip takip edilebilir 1 Yorum bağlantısı
Murat Sahın 5 Mayıs 2022 Paylaş 5 Mayıs 2022 Tolgahan Doğru yazdı: Filtron ve mann marka filtrelerin kutusundan o sungerde çıkar. Otosan vb. de çıkmıyor. O kadar yağlı olması ilginç geldi. Değişip takip edilebilir Muhtemelen o fiestada hiç değişmemiştir şimdiye kadar 12 yıl boyunca değişmeyince sonuç böyle olabilir. 2 Yorum bağlantısı
İnan Çınar 5 Mayıs 2022 Yazar Paylaş 5 Mayıs 2022 (düzenlendi) Araçta lpg montajı sonrası bir çekiş düşüklüğü ve sanki birisi arkasından geri çekip bırakıyor gibi bir durum oluştu. Bu yağlanma problemi ve varsa valf arızası çekiş problemi yaratır mı? Bujilerden ve ateşleme sisteminden şüphelendim ama. Eski sahibi 3 ay önce yağ ve filtreleri değiştirmiş. Yağlanma yoktu diyor. Filtre temiz ama kutu ve sünger yağlı. Anlaşılan yeni oldu ve lpg montajı ile aynı zamanlara denk geldi. 5 Mayıs 2022 tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
İnan Çınar 5 Mayıs 2022 Yazar Paylaş 5 Mayıs 2022 Bir de izlediğim bir videoda fiestada pcv valfini okla gösterdiğim yerden arkalardan söküyor. Filtre kutusuna giden hortumla bağlantısını anlayamadım. Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 6 Mayıs 2022 Paylaş 6 Mayıs 2022 İnan Çınar yazdı: Araçta lpg montajı sonrası bir çekiş düşüklüğü ve sanki birisi arkasından geri çekip bırakıyor gibi bir durum oluştu. Bende fiestaya lpg taktirmistim.. hatta en baba sayilacak marka kullandim.. ama o anlamsiz cekme birakma ve stop problemlerinden dolayi komple cikarttirip Baska bir marka taktirmistim ve sorunda düzelmisti.. Bence sendeki kesme sorunu ayar kaynaklı.. Ufak bir detayı kacırıyorlar.. Hazır ayar kullanmayıp araca has bir harita yapmalari gerek.. Yoksa cok ugrasirsin.. 1 Yorum bağlantısı
Tolgahan Doğru 6 Mayıs 2022 Paylaş 6 Mayıs 2022 İnan Çınar yazdı: Araçta lpg montajı sonrası bir çekiş düşüklüğü ve sanki birisi arkasından geri çekip bırakıyor gibi bir durum oluştu. Bu yağlanma problemi ve varsa valf arızası çekiş problemi yaratır mı? Bujilerden ve ateşleme sisteminden şüphelendim ama. Eski sahibi 3 ay önce yağ ve filtreleri değiştirmiş. Yağlanma yoktu diyor. Filtre temiz ama kutu ve sünger yağlı. Anlaşılan yeni oldu ve lpg montajı ile aynı zamanlara denk geldi. Benim focusta Bosch marka buji takildiktan sonra bir çekiş düşüklüğü yaşadım ayrıca benzer bir yağlanma motor üst kapagindan çıkan yağ buhar borusunda yağlanma olmuştu. Bujileri orijinal değişince yağlanma ve çekiş sorunlari çözüldü. 1 Yorum bağlantısı
Tevfik Işık 6 Mayıs 2022 Paylaş 6 Mayıs 2022 (düzenlendi) İnan Çınar yazdı: Araçta lpg montajı sonrası bir çekiş düşüklüğü ve sanki birisi arkasından geri çekip bırakıyor gibi bir durum oluştu. Bu yağlanma problemi ve varsa valf arızası çekiş problemi yaratır mı? Bujilerden ve ateşleme sisteminden şüphelendim ama. Eski sahibi 3 ay önce yağ ve filtreleri değiştirmiş. Yağlanma yoktu diyor. Filtre temiz ama kutu ve sünger yağlı. Anlaşılan yeni oldu ve lpg montajı ile aynı zamanlara denk geldi. Hocam buji ve ateşleme sistemi cok önemli lpg yapilmis aracta ozellikle de fiestada. Sonrasinda da guzel bir ayar. Baldizin fiestasina lpg taktirdiktan sonra benzer sorunlar bizde de oldu. Bobin,kablo,buji degisimi sonrasi arac benzindeki halinden farksiz oldu. Orjinal urun kullanin mutlaka. Bujiler de ngk olsun... 6 Mayıs 2022 tarihinde Tevfik Işık tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts