Erdem Doğan 28 Nisan 2022 Paylaş 28 Nisan 2022 Selamlar, 2008-2009-2010 model Tiguan bakıyorum. 1.4 TSI 150ps motor hakkında bilgiye ihtiyacım var. Kronik bir problemi var mı? Triger zincir/kayış durumu, varsa periyodu nedir? Turbo veya supercharger ömrü nasıl? En düşük 110, en fazla 170 bin kilometre civarında araçlar. Şanzıman manuel. Bu saatten sonra masraflı olur mu? 2008 ve bazı 2009'larda eski tip kırmızı gösterge var, bazı 2009 ve 2010 modellerde yeni tip siyah beyaz gösterge var. Aralarındaki farklar nelerdir? Hangi model tavsiye ediliyor? Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 28 Nisan 2022 Paylaş 28 Nisan 2022 Motor arıza sorunu vardı, bilenler anlatır. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Nisan 2022 Paylaş 28 Nisan 2022 her tür tsi baştacıdır sorulması bile züldür amblemi kafi anahtarlığı janjanlı 1 3 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 28 Nisan 2022 Paylaş 28 Nisan 2022 Belli sorunlar var biraz google yapın ama hepsinin çözümü var. Bütçe varsa 2012 sonrası alın Yorum bağlantısı
Erdem Doğan 28 Nisan 2022 Yazar Paylaş 28 Nisan 2022 Mehmet Göktürk yazdı: Belli sorunlar var biraz google yapın ama hepsinin çözümü var. Bütçe varsa 2012 sonrası alın Ne sorun var mesela hocam? Yag yakma, kompresyon kacagi mi? Masrafi cok olacaksa hic bulasmayalim ama basit seylerse yapariz. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 28 Nisan 2022 Paylaş 28 Nisan 2022 Erdem Doğan yazdı: Ne sorun var mesela hocam? Yag yakma, kompresyon kacagi mi? Masrafi cok olacaksa hic bulasmayalim ama basit seylerse yapariz. Yazdığım mesajın diğer kısmında ne yapmanız gerektiğini yazdım Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 28 Nisan 2022 Paylaş 28 Nisan 2022 Alınır, baş belası bir motor değil. Diğer markalarda olan problemler kabulleniliyor ama vw olunca çok konuşuluyor. Gösterge paneli beyaz olanların direksiyonlarıda farklı. Benim vw’nin (tiguan değil) göstergesi kırmızı. Alırken beyaz olsun diye zorlamadım, eski tip daha güzel bence. 2 Yorum bağlantısı
Barış AÇIL 29 Nisan 2022 Paylaş 29 Nisan 2022 160 bg lik motoru CC ile ayni motor olup, piston kirma sorunları var diye biliyorum. Ama bu sorunun 150 bg motor ile duzeltildigi söyleniyor. Mehmet hocamın dediği gibi internette ilgili vw forumlarında çokça konuşuldu bu konu.Buralarda kullanıcılarından daha net bilgiler bulabilirsiniz. 1 Yorum bağlantısı
Kutluay Selçuk 29 Nisan 2022 Paylaş 29 Nisan 2022 122 hp olan alınır,ufak tefek arıza çıkartabilir ama her köşe başı vw özel servisi oldu artık,tedavisi kolay maliyetin ucu açık Yorum bağlantısı
Murat Öngür 29 Nisan 2022 Paylaş 29 Nisan 2022 Motor da ve şanzımanda sıkıntıları vardı diye biliyorum , şanzıman zaten herkesin malumu Yorum bağlantısı
Erdem Doğan 29 Nisan 2022 Yazar Paylaş 29 Nisan 2022 Mehmet Göktürk yazdı: Yazdığım mesajın diğer kısmında ne yapmanız gerektiğini yazdım Motor kodunu bilsem zaten arastiracagim ama bilmiyorum. Üretim yilina göre motorda fark var mi onu ögrenmeye calisiyorum. Tansu Kalafatoğlu yazdı: Almanya’da mı Türkiye’de mi? Almanya. Kutluay Selçuk yazdı: 122 hp olan alınır,ufak tefek arıza çıkartabilir ama her köşe başı vw özel servisi oldu artık,tedavisi kolay maliyetin ucu açık Tiguan’da 122 ps görmedim. Baktigim ilanlarda 150 ps yaziyor. Burada motor hakkinda pek detay verilmiyor Turkiye gibi degil. Yorum bağlantısı
Erdem Doğan 29 Nisan 2022 Yazar Paylaş 29 Nisan 2022 Murat Öngür yazdı: Motor da ve şanzımanda sıkıntıları vardı diye biliyorum , şanzıman zaten herkesin malumu 160 ve 180 ps olanlarin yag yakma sorunu biliniyor zaten. Genelde 122 lerin tavsiye edildigini biliyorum. Yeni üretilen 150’likler de sorunsuz ama bu eski nesil 150lik. Arada ne farklar var, bu eski motora özel bi problem var mi onu merak ediyorum. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 29 Nisan 2022 Paylaş 29 Nisan 2022 Almanya’da tamirat işleri pahalı değil mi? Alınacaksa kesinlikle en sorunsuz kodlu motor alınmalı bence Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 29 Nisan 2022 Paylaş 29 Nisan 2022 Bu motorlar blok yapıları itibariyle piston kırma vs. olaylarına çok müsait. Ateşleme vs. problemleri çözülür ama blokla pistonla ilgili bir sorun olursa oralarda tamiri çok pahalı olur diye düşünüyorum. Türkiye'de olsa daha rahat bir şekilde çözülürdü. 140-150-160-170-180 ps. olarak üretildi bu motorlar, temelde çok bir farkları yok. Ha kullanması zevklidir, sc sayesinde alt devirde çok güzel tork veriyor. Ben Jetta'da 170lik olanı uzun süre kullandım, ailede bir tane de Passat var, o da uzun süredir bizde. İkisinde de herhangi bir problem yaşamadık. Beyaz göstergeye makyajda geçti o yılların modelleri. Biraz daha güncel bir beyinleri var, yol bilgisayarında anlık hız vs. görünür ama hayatını değiştirecek bir fark yok. Daha yeni modellerdeki SC olmayan 150'lik motor güzel ama bayağı da az yakıyor. Yorum bağlantısı
Murat Öngür 29 Nisan 2022 Paylaş 29 Nisan 2022 (düzenlendi) Erdem Doğan yazdı: 160 ve 180 ps olanlarin yag yakma sorunu biliniyor zaten. Genelde 122 lerin tavsiye edildigini biliyorum. Yeni üretilen 150’likler de sorunsuz ama bu eski nesil 150lik. Arada ne farklar var, bu eski motora özel bi problem var mi onu merak ediyorum. Valla benim bildiklerimde bu kadar çevrem den netten takip ettiğim kadar , ww dan anladığım bunlar ile sınırlı 29 Nisan 2022 tarihinde Murat Öngür tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 29 Nisan 2022 Paylaş 29 Nisan 2022 Erdem Doğan yazdı: Selamlar, 2008-2009-2010 model Tiguan bakıyorum. 1.4 TSI 150ps motor hakkında bilgiye ihtiyacım var. Kronik bir problemi var mı? Triger zincir/kayış durumu, varsa periyodu nedir? Turbo veya supercharger ömrü nasıl? En düşük 110, en fazla 170 bin kilometre civarında araçlar. Şanzıman manuel. Bu saatten sonra masraflı olur mu? 2008 ve bazı 2009'larda eski tip kırmızı gösterge var, bazı 2009 ve 2010 modellerde yeni tip siyah beyaz gösterge var. Aralarındaki farklar nelerdir? Hangi model tavsiye ediliyor? Teşekkürler. alınmaz. koşarak uzaklaşın. TDI alınır. 2 Yorum bağlantısı
Erdem Doğan 29 Nisan 2022 Yazar Paylaş 29 Nisan 2022 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Almanya’da tamirat işleri pahalı değil mi? Alınacaksa kesinlikle en sorunsuz kodlu motor alınmalı bence Aynen motor masrafi araba kadar tutar. O yüzden problem varsa hic bakmayalim Selim Bilgin yazdı: Bu motorlar blok yapıları itibariyle piston kırma vs. olaylarına çok müsait. Ateşleme vs. problemleri çözülür ama blokla pistonla ilgili bir sorun olursa oralarda tamiri çok pahalı olur diye düşünüyorum. Türkiye'de olsa daha rahat bir şekilde çözülürdü. 140-150-160-170-180 ps. olarak üretildi bu motorlar, temelde çok bir farkları yok. Ha kullanması zevklidir, sc sayesinde alt devirde çok güzel tork veriyor. Ben Jetta'da 170lik olanı uzun süre kullandım, ailede bir tane de Passat var, o da uzun süredir bizde. İkisinde de herhangi bir problem yaşamadık. Beyaz göstergeye makyajda geçti o yılların modelleri. Biraz daha güncel bir beyinleri var, yol bilgisayarında anlık hız vs. görünür ama hayatını değiştirecek bir fark yok. Daha yeni modellerdeki SC olmayan 150'lik motor güzel ama bayağı da az yakıyor. 2012 sonrasi mi SC olmayan model? Ön far grubu farkli. Makyajli oluyor sanirim o yildan sonrasi. Yorum bağlantısı
Yunus Gökhan Ay 29 Nisan 2022 Paylaş 29 Nisan 2022 (düzenlendi) Almanya'da alınmaz, Türkiye'de düşünülür... Gagllagla bakalım ne diyor amca bey... 29 Nisan 2022 tarihinde Yunus Gökhan Ay tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Erdem Doğan 29 Nisan 2022 Yazar Paylaş 29 Nisan 2022 Doğan Arşiray yazdı: alınmaz. koşarak uzaklaşın. TDI alınır. Temiz yorum. Aradigim cevap TDI da baktim ama enjektörler biraz korkutuyor. TR deyken bizim Jetta 120 binde silkelemeye basladi. Continental di sanirim enjektorler. Sans mi kronik mi bilmiyorum. Belki burdaki yakit kalitesi yuksekse enjektor arizasi yasamayiz? 1 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 29 Nisan 2022 Paylaş 29 Nisan 2022 Erdem Doğan yazdı: 2012 sonrasi mi SC olmayan model? Ön far grubu farkli. Makyajli oluyor sanirim o yildan sonrasi. 2014-2015 olması lazım. 1 Yorum bağlantısı
Erdem Doğan 29 Nisan 2022 Yazar Paylaş 29 Nisan 2022 Yunus Gökhan Ay yazdı: Almanya'da alınmaz, Türkiye'de düşünülür... Gagllagla bakalım ne diyor amca bey... Her arabayi google da arayacaksak bu bölüm neden var. Arac danisiyoruz iste. TSI ürküttü. Bizimle degil o zaman. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 29 Nisan 2022 Paylaş 29 Nisan 2022 Erdem Doğan yazdı: Temiz yorum. Aradigim cevap TDI da baktim ama enjektörler biraz korkutuyor. TR deyken bizim Jetta 120 binde silkelemeye basladi. Continental di sanirim enjektorler. Sans mi kronik mi bilmiyorum. Belki burdaki yakit kalitesi yuksekse enjektor arizasi yasamayiz? enjektörler tamir edilebilir yada yenilenebilir. sonuçta, dizel motorda bir problem olacağını sanmam. vw dizeli görece güvenilir makinalar bana göre. benzinli için beni açtığım tiguan başlığını inceleyebilirsiniz. 1 Yorum bağlantısı
Yunus Gökhan Ay 29 Nisan 2022 Paylaş 29 Nisan 2022 Erdem Doğan yazdı: Her arabayi google da arayacaksak bu bölüm neden var. Arac danisiyoruz iste. TSI ürküttü. Bizimle degil o zaman. Kesinlikle değil, kaç arkana bakmadan... Yorum bağlantısı
Erdem Doğan 29 Nisan 2022 Yazar Paylaş 29 Nisan 2022 Yunus Gökhan Ay yazdı: Kesinlikle değil, kaç arkana bakmadan... Konu basligini Tiguan 1.4 TSI Alınmaz diye degistirirmisin canim? Yorum bağlantısı
Recommended Posts