İçeriğe Yönlendir

Devir Saati 2-3 Saniye Takılı Kalıyor


Murat çakmak

Recommended Posts

Murat çakmak
Çağlar Bayur yazdı:

iki anlattığım da birbiri ile bağlantılı, viteste giderken debriyaja basmadan gazı bırakınca silkeme var mı?

Evet oluyor abi. Birde mahsuru yoksa abi özelden numara versen yarın arabanın başındayken arasam mümkünmü çaglar abi.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat çakmak yazdı:

Evet oluyor abi. Birde mahsuru yoksa abi özelden numara versen yarın arabanın başındayken arasam mümkünmü çaglar abi.

bilgi paylşatıkça güzeldir, silkeleme var ise tps gaz kelebek sensör soketi ve tesisatına yakından bakmalı , ondan dolayı yüksek devirde bekelem süresi ve rakamı yükseleebilir

bizimkler genel fikir paylaşımı her motorrda ki arıza aynı yerden çıkmayabilir ama büyüteç noktaları faydalı olur

Yorum bağlantısı
Murat çakmak
Çağlar Bayur yazdı:

bilgi paylşatıkça güzeldir, silkeleme var ise tps gaz kelebek sensör soketi ve tesisatına yakından bakmalı , ondan dolayı yüksek devirde bekelem süresi ve rakamı yükseleebilir

bizimkler genel fikir paylaşımı her motorrda ki arıza aynı yerden çıkmayabilir ama büyüteç noktaları faydalı olur

Eywallah çağlar abi teşekkür ederim. Yarın bi kontrol ettiririm. Bakalım neler olacak hayırlısı değerli bilgilerin için cok sagol.

Yorum bağlantısı
Fatih Poyraz

@Çağlar Bayurhocam, Benim zetec motorda böyle bir problem yok 80 ile giderken vitesi boşa atınca devir direk 980'e düşüyor.  Arkadaşın yüklediği video arızayı net gösteriyor. Devir 3-4 saniye yüksekte kalıp sonra 1000'e düşüyor. 1000 devir de tam ip gibi dediğimiz yer değil aslında, rolantide olması gereken 950-980 arası. Devirin gereksiz yere yüksekte çalışması motorun çok ısınmasına sebep olur ayrıca yakıt tüketimini arttırır. Yoğun trafikte dur-kalk yaptıkça işkence olur. Benim nacizane görüşümüm maf sensörü problemli gözüküyor. Tabi aracı görmek lazım motor ne durumda, oksijen sensörü, km sensörü takılı mı vs. vs. konular genişleyebilir. Saygılar.  

Yorum bağlantısı
Fatih Poyraz
(düzenlendi)

Ek olarak; Bazı tamirciler bu olaya normal bakıyorlar. Vitesi boşa atınca devir direk tak diye 1'e vurmuyor, şanzımanı koruyor diyorlar. Ben katılmıyorum.

tarihinde Fatih Poyraz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Fatih Poyraz yazdı:

Benim zetec motorda böyle bir problem yok 80 ile giderken vitesi boşa atınca devir direk 980'e düşüyor.

profildeki araç mı ? xr3i 1.8 zetece?

Yorum bağlantısı
Coşku Mert
(düzenlendi)

aracın hız sensörü çalışmıyor demek ki.., boşa atınca 1100 civarı gezmesi gerekir. durduğunda 900 civarı sabitlenir

  

Fatih Poyraz yazdı:

@Çağlar Bayurhocam, Benim zetec motorda böyle bir problem yok 80 ile giderken vitesi boşa atınca devir direk 980'e düşüyor.   

 

 

tarihinde Coşku Mert tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Poyraz
Çağlar Bayur yazdı:

profildeki araç mı ? xr3i 1.8 zetece?

Aynen 4 nokta enjs. 1.8 zetec 

Yorum bağlantısı
Fatih Poyraz
Coşku Mert yazdı:

aracın hız sensörü çalışmıyor demek ki.., boşa atınca 1100 civarı gezmesi gerekir. durduğunda 900 civarı sabitlenir

  

 

 

Videodaki duruma sende normal diyorsun öyleyse... Ben devrin geç düşmesine anormal diyorum. Yoğun trafikte dur kalk yapınca devir sürekli 1100 civar gezer o zaman ki ford mühendisleri aracı sürekli akan yola göre tasarlamamıştır. Boşa atınca rolantinin 900 -980 bandında gezmesi gerekir diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Fatih Poyraz yazdı:

Aynen 4 nokta enjs. 1.8 zetec 

xr3i ile 4 kapı escort 1.8 in tesisatı, beyni, elektronik mantığı aynı değildr, xr3i lerin sistemi fabrikasyon narin, lakin teker dönerken debiraja basıp gazı bırakınca 980 e düşmemeli normalde

Fatih Poyraz yazdı:

Yoğun trafikte dur kalk yapınca devir sürekli 1100 civar gezer

gezmez bir süre sonra düşüyor. fiesta 1.25 1.4 1.6 KA1.3 hepside aynıdır, hatta 1.25 ler biraz daha üsr devirde bekler, akıcı bir sürüşü için vites değişimdne yığılma olmasın diye, mesela caponlar düşüyor konfrosuz bir sürüş hissi oluşuyor

Coşku Mert yazdı:

aracın hız sensörü çalışmıyor demek ki.., boşa atınca 1100 civarı gezmesi gerekir. durduğunda 900 civarı sabitlenir

  

 

 

genelde zamanla oluşan mekanik vs. eskime ile devir 2000 lere de kalıyor, vss nin soketini söküyorlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Çağlar Bayur yazdı:

xr3i ile 4 kapı escort 1.8 in tesisatı, beyni, elektronik mantığı aynı değildr, xr3i lerin sistemi fabrikasyon narin, lakin teker dönerken debiraja basıp gazı bırakınca 980 e düşmemeli normalde

gezmez bir süre sonra düşüyor. fiesta 1.25 1.4 1.6 KA1.3 hepside aynıdır, hatta 1.25 ler biraz daha üsr devirde bekler, akıcı bir sürüşü için vites değişimdne yığılma olmasın diye, mesela caponlar düşüyor konfrosuz bir sürüş hissi oluşuyor

genelde zamanla oluşan mekanik vs. eskime ile devir 2000 lere de kalıyor, vss nin soketini söküyorlar.

Bende diyordum bir sorun mu var benim 1.4'de, meğersem yokmuş abi senin anlattığına göre.

Sürüş anında debriyaja bastığımda(yani kavramayı ayırdığımda) 1100-1200 devirde sabit, hız 20'lere düştüğünde 850-900 lerde kalıyor.

Klima açıkken, ışıklara yaklaşırken, yavaşlarken, ayak debriyajda, yoğun trafikte bazen sönecek gibi düşüp geri yükseliyordu, hatta söndü bir kez (lpg'de), bir süredir benzinde kullanıyorum, düzeldi. Map sensöründen şüpheleniyorum yine de.

Klima kapalıyken hiçbir sorun yok, onu da anlamış değilim.

Gaz kelebeğini temizlettim, ne diye temizlettiysem, kendime kızıyorum, ondan sonra nüksetti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Celal Aydın yazdı:

Klima kapalıyken hiçbir sorun yok, onu da anlamış değilim.

klima extra yük getirince, yıllarca belli bir aşınmaya uğramış olan komple sistem başa çıkamıyordur, X parça arızalı denemez yani. gaz kelebek temizlenmesi sonraı bazen tps soketinde sorun oluşabiliyor tak çıkar elle mıncıkla falan yapılınca.

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Çağlar Bayur yazdı:

klima extra yük getirince, yıllarca belli bir aşınmaya uğramış olan komple sistem başa çıkamıyordur, X parça arızalı denemez yani. gaz kelebek temizlenmesi sonraı bazen tps soketinde sorun oluşabiliyor tak çıkar elle mıncıkla falan yapılınca.

Abi aslında şöyle, sabah aracı ilk çalıştırdım diyelim, hararet 90'a geldi, bir süre kullandım, rölanti devri 750 devirde hafif kıpraşma içinde duruyor.

Sonra gün içinde durdum, çalıştırdım, belli bir km yaptım diyelim, rölanti devri 830 larda sabit duruyor, o sıra oynama yok.

Bunu klimada bariz hissediyorum, ilk bahsettiğim 750 devirlerde klimayı açınca 1000 devirin altında, 900 lerde sabit duruyor, araç içinde vibrasyon yok.

İkinci bahsettiğim 830 larda klimayı açtığımda, 1000 devir sabit, hafif vibrasyon ile çalışıyor araç rölantide.

Bu benzinde de aynı, lpg de de.

Yani bir git gel var, çok rahatsız edici değil, yine de kıllanıyorum.

 

Bakımda buji, buji kablosu değişti(önceki orijinal değilmiş), mıncıklanınca çekişten düştü araç, bir tık fazla yakmaya başladı lpg de, ayar için götürdüm ayarı iyi dedi lpgci. Tamam dedim çıktım.

Servise geri götürdüm, IDS cihazına bağladı, gaz kelebeği hata kodu vermiş, sıfırladı, hafif bir düzelme oldu, sonra bu dediğim sönecek gibi olma durumu nüksetti, bileydim hiç elletmezdim :D

 

Adaptasyonu falan var mı bu kelebeğin?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Celal Aydın yazdı:

Adaptasyonu falan var mı bu kelebeğin?

adaptasyonu yok, öncelikle buji tırnak aralığına bir baktırırdım bu anlatım ile

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Çağlar Bayur yazdı:

adaptasyonu yok, öncelikle buji tırnak aralığına bir baktırırdım bu anlatım ile

Klasik Ford logolu buji taktı servis, motorcraft buji kablosu taktı.

2 depodur benzinde biniyorum, 100 km'de 7.5 lt yakıyor, uzun yol-şehir içi karışık, klima hep açık.

Yakıt normal.

Sönme, sönecek gibi olma durumu bitti, galiba adapte oldu abi, çekişi de güzel.

Klima lpg'de çok zorluyor arabayı, 10 litrenin altına düşmüyor 100 km'de.

Yakın zamanda lpg'ye geçiş yaparım, bide öyle denerim, sorun yaratırsa tüpçünün yolunu tutarım, yaratmazsa devamke. :D

Çok elletmeye gelmiyormuş, öğrenmiş oldum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Coşku Mert

videoyu izlemedim o konuda yorum yapmayacağım ama hız sensör tesisatı düzgün çalışan zetec'in devri haraket halinde boşa atıldığında kesinlikle birden 900 e düşmez. yazdığın gibi dur kalk trafikte hız düşük olduğu için ona göre optimize edilmiş 900 lerde normal şekilde çalışıyor. en azından benim aracımda böyle :)

  

Fatih Poyraz yazdı:

Videodaki duruma sende normal diyorsun öyleyse... Ben devrin geç düşmesine anormal diyorum. Yoğun trafikte dur kalk yapınca devir sürekli 1100 civar gezer o zaman ki ford mühendisleri aracı sürekli akan yola göre tasarlamamıştır. Boşa atınca rolantinin 900 -980 bandında gezmesi gerekir diye düşünüyorum.

 

Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM
Murat çakmak yazdı:

Bizim arabalarda normal diyor ama bence kesinlikle normal degil.

Araç ile uğraşmak istemeyen tamirci kelimesi :angry:

Daha önce aracımızda anlık sarsıntı sorunu vardı. Götürmüş olduğum tamirci araçta sorun yok bunlar böyle oluyor dedi. Bende 9 senedir kullanıyorum, bu sorunu ilk defa yapmıyor dedim ve yanından ayrıldım. 

Daha sonra bujileri değiştirdik ve sorun çözüldü. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Celal Aydın yazdı:

Klasik Ford logolu buji taktı servis

markası değil de tırnak aralığını ölçmeli kutudan çıkarınca

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Coşku Mert

aynen öyle abi kabloları şanzıman tarafından gidiyor genelde. ben de yenisiyle değiştirdiğim için baya kafa yormuştum zamanında :)

 

Çağlar Bayur yazdı:

genelde zamanla oluşan mekanik vs. eskime ile devir 2000 lere de kalıyor, vss nin soketini söküyorlar.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...