İçeriğe Yönlendir

Fiesta Flair ( Klimalı ) 2000 Model. Kalorifer Sıcak / Soğuk Geçiş ve Sürekli Sıcak Üfleme Problemi


FAİK DEMİR

Recommended Posts

FAİK DEMİR

Herkese merhaba. Aracım 2000 model Fiesta Flair. Uzun zamandır bu formu takip ediyorum. Çok kaliteli ve konulara vakıf insanlar var. Bende bu tecrübelerden istifade etmek istedim. Aracımın dışarıdan gelen havayı kesme sistemi çalışmıyor. Düğmeye basınca ışık yanıyor ama hava kesilmiyor sürekli hava geliyor. Öncesinde musluk değişti. Yan sanayi musluk olduğu için musluk açtı ama hep sıcakta kaldı soğuğa geçmedi. Dışarıdan da gelen hava kesilmeyince arabanın içi uzun yolda sauna gibi oldu yola devam edemedim. Hortumların yönünü değiştirerek peteği iptal ettik ama geçici çözüm oldu tabi. Eski orjinal musluktaki elektronik aparat yan sanayi musluga takıldı musluk soguk sıcak geçişlerini yapmaya başladı. Elektrikçim dışardan gelen havayı kesen kapağı sabitledi yani kapattı. Bu seferde kaloriferden motor ısınınca 1 dk sıcak geliyor sonra soguyor. Dışarıdan gelen havayı kestiğimiz için böyle olduğunu düşündüm o yüzden sabitlenen kapağı açtım dışardan hava gelmeye başladı ama yine sıcak gelmedi. Sanırım oklar iki şeyi gösteriyor ya petek tıkalı ( temizleme işleminden sonra sorun devam ederse illaki değiştirmek mi lazımdır ? ) yada muslukta yine bir sıkıntı var. Konuya hakim tecrübe sahibi dostların / büyüklerimin kıymetli tavsiyelerini rica ederim. İyi günler.

Bu arada bir usta göğüsü komple sökmemiz gerek dedi petek değişimi yada dışardan gelen havayı kesen / açan sisteme müdahale etmek için. Sadece göğüsü açmak için 1500 TL para istediler. Ama petek değişiminin göğüs açılmadan değiştiğini yada tamir edildiğini bu platformda gördüm.

Yorum bağlantısı
Doğukan Çoktay

klame motoru var. çalışmıyor sanırım sizdeki sistem aç  kapa yapamıyor. ka da başıma geldi. göğüs sökülmeden yapılabilir. ka ile aynı olmalı parça. elimde sıfır klame motoru var özelden yazabilirsiniz

Yorum bağlantısı
İnan Çınar
(düzenlendi)

Araç klimalı  mı? Dışarıdan, musluğa  gelen boruların  girdiği  yerden müdahale edilebilir. Klape motoruna araç içinden  ulaşma şansı  yok. Ford Ka'da torpido altından ulaşılıyor ama 2001 fiestamda  içerden konsolu sökmek  dışında  tüm  yolları denedim. Belki klape motoruna  da  dışardan  ulaşabilirsiniz. Parçalar   ve  sistem ortak  Ka ile. Forum üyesi  arkadaşımız @Yunusemre ARI ya ait youtube  sayfası.  Umarım  yardımcı olur.

https://youtube.com/c/FORDKATUTKUSU

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
FAİK DEMİR
İnan Çınar yazdı:

Araç klimalı  mı? Dışarıdan, musluğa  gelen boruların  girdiği  yerden müdahale edilebilir. Klape motoruna araç içinden  ulaşma şansı  yok. Ford Ka'da torpido altından ulaşılıyor ama 2001 fiestamda  içerden konsolu sökmek  dışında  tüm  yolları denedim. Belki klape motoruna  da  dışardan  ulaşabilirsiniz. Parçalar   ve  sistem ortak  Ka ile. Forum üyesi  arkadaşımız @Yunusemre ARI ya ait youtube  sayfası.  Umarım  yardımcı olur.

https://youtube.com/c/FORDKATUTKUSU


İnan bey merhaba.Araç klimalı. Dışarıdan, musluğa  gelen boruların  girdiği  yerden nasıl müdahale edebiliriz ? YouTube sayfasını inceledim problem yaşadığım bir çok konuda video paylaşılmış harika içerikler var. Yarın detaylı inceleyeceğim. Çok teşekkür ederim 🙋🏼‍♂️

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
FAİK DEMİR
Doğukan Çoktay yazdı:

klame motoru var. çalışmıyor sanırım sizdeki sistem aç  kapa yapamıyor. ka da başıma geldi. göğüs sökülmeden yapılabilir. ka ile aynı olmalı parça. elimde sıfır klame motoru var özelden yazabilirsiniz

Sorunu tam teşhis edince duruma göre hareket ederiz. Teşekkür ederim 👍

Yorum bağlantısı
FAİK DEMİR

Arkadaşlar merhaba. Bu konu muhtemelen konuşulmuştur ama beni kanser eden bir konu olduğu için yazmak istedim. Kalorifer musluğunun hortum takılan yerleri kırıldığı için yeni musluk ( yan sanayi ) aldım. Aldığım parçacı orjinalini al bu işini görmeyebilir dedi. Orjinal 750 TL yan sanayi 200 TL. Musluk açtı ama hep sıcakta kaldı. Sebebini tam teşhis edemedik. Yan sanayi olması da olabilir. Sonra elektrikçim orjinal parçada olan valfi çakma musluğun plastiğine taktı ve musluk çalıştı dedi. Bu arada uğraşırken klape sistemininde çalışmadığını fark ettik. Kapak açık kaldığı için sürekli dışardaki hava içeri geliyor. Elektrikçim klape kapağını bir şekilde sabitleyip kapattı hava akımı kesildi ama bu seferde kaloriferden 1 dk sıcak hava geliyor sonra soğuğa dönüyor. Şimdi buradaki olay nedir. Musluk sıcak soğuk geçişini yapamıyorsa sebebi musluk mu yoksa ona o komutu veren  potansiyometre mi ? Devirdaim sisteminde ki hava mı ? Dışardan gelen hava kesildiği için ısıtma yapmıyorsa peteğemi yönelmeliyiz ? Klape kapağını açtım şimdi yine sürekli sıcak modda. Son olarak Fiesta Flair da klape motoruna ön göğüsü sökmeden ulaşabilir miyiz ? Destek rica ederim.  @İnan Çınar @Yunusemre ARI

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

sıcak suyu kesen o vana derttir, çalışma şeklide devamlı kapa aç yapması şeklinde, yani siz soğuğa alınca suyu kesip beklemiyor, hep bir voltaj git gel döngüsü ile kapatıp açıyor, tasarımcı ne düşündü bilmiyorum, ka ile aynı sisteme sahip, genlede yapılan: motor tarafına su hortumuna eca banyo musluğu takılır, yazın suyu kapa kışın aç şeklinde çalışır. basit etkili ucuz net çözüm.

Yorum bağlantısı
FAİK DEMİR
FAİK DEMİR yazdı:

BU eca yönteminin bir videosu yada hangi musluğun takıldığına dair bilgi verebilir misiniz size zahmet. Bir de  Klape motoru için ne diyorsunuz  ? 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

klape kazanın içinde, dişli vs sıyırmış ise zamanla oluşmuş bir arızadır onun rutini olmaz. musluk denen sizin değiştirdiğiniz parça elektro vana da denir

Yorum bağlantısı
İnan Çınar
(düzenlendi)

Aldığımda klima kontrol  kartı  arızalı  idi  bendeki fiestada. Ayrıca  iç  sirkülasyon da çalışmıyordu. Bu arıza dolayısıyla  sıcak-soğuk geçişi  içeride  düğmeden  yapılamayınca yani kart  musluğa aç - kapa için  elektrik gönderemeyince  manuel sisteme çevirmişler.  Manuel musluk olarak da 

Renault 12 musluğu takmışlar. Musluğu açınca  sıcak  su peteğe geliyor ve sıcak hava veriyordu. Kapatınca  da  dışarının  havasını  içeri veriyordu. AC  düğmesine basınca  musluk  sıcakta  değilse  dışarının havasını  soğutup  normal bir şekilde  klima görevi görüyor ve gayet soğuk  üflüyordu. Sistemi tekrar  orjinale çevirmek  adına  tavsiyelere uyarak en çok sorun  çıkaran, genel çözüme  değiştirmekle  ulaşılan parça  olan mosfeti  netten  sipariş  ettim.Ayrıca  orjinal kalorifer  musluğu da aldım.

 Kartı  sökünce  daha önce  üzerinde  oynandığını gördüm. Mosfet hiç yoktu ayrıca. Bir ümit mosfeti taktık fakat  mosfet çalıştığı  halde kart  çalışmadı. 

Belki kart çalışsaydı  iç sirkülasyon da çalışırdı, bilemiyorum.

Musluk duruyor  bu arada.  

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Faik bey iki ayrı yere konu açmışsınız.  Gerek yok buna
Burada birleştirdim. Bilginiz olsun. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İnan Çınar yazdı:

 Sistemi tekrar  orjinale çevirmek  adına 

lakin ve ancak asıl hata bence bu, çalışıyorsa ellenmez deriz, bu gibi örneklerde, önceki çözümü bulan bence tasarım harikası yaartmış

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İnan Çınar
Çağlar Bayur yazdı:

lakin ve ancak asıl hata bence bu, çalışıyorsa ellenmez deriz, bu gibi örneklerde, önceki çözümü bulan bence tasarım harikası yaartmış

Abi çalışıyordu lakin, yazın  musluk  full soğukta, kışın full sıcakta  kisa mesafede çok sorun teşkil  etmiyordu. Fakat  ortası  yoktu.  Az ılık  bir havada musluk  sıcakta  iken düğmeden  fan hızı  sıfır  bile olsa  sıcak  hava veriyordu. Musluğu soğuğa  alsan  bu sefer de dışarıdaki  hava içeriyi  fazla soğutuyordu.  

Eş zamanlı  iç sirkülasyon da bozuk olunca  ya tam sıcak  ya tam soğuk  yolculuğu  olumsuz  etkiliyordu.

Çıkma kart  ile sorunu  çözebilirdim ama  çikmacının yanında  deneyip  değiştirmeyince  kargo ile getirtttiğin kartın  sağlamlığından emin olamıyorsun. 

 

Yorum bağlantısı
FAİK DEMİR
İnan Çınar yazdı:

Abi çalışıyordu lakin, yazın  musluk  full soğukta, kışın full sıcakta  kisa mesafede çok sorun teşkil  etmiyordu. Fakat  ortası  yoktu.  Az ılık  bir havada musluk  sıcakta  iken düğmeden  fan hızı  sıfır  bile olsa  sıcak  hava veriyordu. Musluğu soğuğa  alsan  bu sefer de dışarıdaki  hava içeriyi  fazla soğutuyordu.  

Eş zamanlı  iç sirkülasyon da bozuk olunca  ya tam sıcak  ya tam soğuk  yolculuğu  olumsuz  etkiliyordu.

Çıkma kart  ile sorunu  çözebilirdim ama  çikmacının yanında  deneyip  değiştirmeyince  kargo ile getirtttiğin kartın  sağlamlığından emin olamıyorsun. 

 

İnan bey finalde kart ve iç sirkülasyon sorununu çözebildiniz mi ?

Mehmet Ozyurek yazdı:

Faik bey iki ayrı yere konu açmışsınız.  Gerek yok buna
Burada birleştirdim. Bilginiz olsun. 

Benzer konu olduğu için mi dediniz ? Yoksa bir kişi iki farklı konu mu açamıyor ?

Yorum bağlantısı
İnan Çınar
FAİK DEMİR yazdı:

İnan bey finalde kart ve iç sirkülasyon sorununu çözebildiniz mi ?

Benzer konu olduğu için mi dediniz ? Yoksa bir kişi iki farklı konu mu açamıyor ?

Finalde  aracı  sattım 😀  Aynı konu ile ilgili  2 ayrı  başlık vardı. Ondan bahsetmiş  Mehmet Abi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
FAİK DEMİR
İnan Çınar yazdı:

Finalde  aracı  sattım 😀  Aynı konu ile ilgili  2 ayrı  başlık vardı. Ondan bahsetmiş  Mehmet Abi

Tamam dikkat ederim :) Satıp yerine araba alma şansı zor olduğu için sorunun üstüne gideceğiz mecbur. Manuel musluk olayı da ortada kalmış bir çözüm dediğiniz gibi. Destekleriniz için teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
İnan Çınar

Satmasaydım  bu işlemi yapacaktım ki birisi yapmış zaten. Sizin için  ararken " Vallaha benim aklıma  gelmişti" dediğim  bir video çıktı  karşıma. Musluk  12 v -  O v mantığı ile açma  kapama yaptığına  göre  aç- kapa bir düğme  iş  görür. 

Yalnız bunu yapınca  benim manuel  sistemin kaputu  açmadan  içeriden  kumanda  edilebilen  versiyonu  olur.  Ilık havada aynı sorun  yaşanır.

Aç kapa düğme  yerine  dimmer tarzı  voltaj ayarlama yapabilen  çevirmeli  bir düğme  konsa  mesela  çevirip 6 v  civarı  elektrik  verince musluk yarım  açılıp  yarı- sıcak  yarı soğuk  hava vermez mi?

Arkadaşın  sistemi versiyon  1.0 ise benim sistem versiyon 1.1 😀

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
FAİK DEMİR
İnan Çınar yazdı:

Aç kapa düğme  yerine  dimmer tarzı  voltaj ayarlama yapabilen  çevirmeli  bir düğme  konsa  mesela  çevirip 6 v  civarı  elektrik  verince musluk yarım  açılıp  yarı- sıcak  yarı soğuk  hava vermez mi?

Arkadaşın  sistemi versiyon  1.0 ise benim sistem versiyon 1.1 😀

Kesinlikle bu çok daha mantıklı. Orjinal kart görevi görür eğer düzgün çalışırsa. Ama oraya uygun dimmer tarzı küçük bir düğme bulmak lazım. Bu yöntemin üstüne gideceğim keslinlikle. Çok teşekkür ederim İnan bey :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...