FAİK DEMİR 19 Nisan 2022 Paylaş 19 Nisan 2022 Herkese merhaba. Aracım 2000 model Fiesta Flair. Uzun zamandır bu formu takip ediyorum. Çok kaliteli ve konulara vakıf insanlar var. Bende bu tecrübelerden istifade etmek istedim. Aracımın dışarıdan gelen havayı kesme sistemi çalışmıyor. Düğmeye basınca ışık yanıyor ama hava kesilmiyor sürekli hava geliyor. Öncesinde musluk değişti. Yan sanayi musluk olduğu için musluk açtı ama hep sıcakta kaldı soğuğa geçmedi. Dışarıdan da gelen hava kesilmeyince arabanın içi uzun yolda sauna gibi oldu yola devam edemedim. Hortumların yönünü değiştirerek peteği iptal ettik ama geçici çözüm oldu tabi. Eski orjinal musluktaki elektronik aparat yan sanayi musluga takıldı musluk soguk sıcak geçişlerini yapmaya başladı. Elektrikçim dışardan gelen havayı kesen kapağı sabitledi yani kapattı. Bu seferde kaloriferden motor ısınınca 1 dk sıcak geliyor sonra soguyor. Dışarıdan gelen havayı kestiğimiz için böyle olduğunu düşündüm o yüzden sabitlenen kapağı açtım dışardan hava gelmeye başladı ama yine sıcak gelmedi. Sanırım oklar iki şeyi gösteriyor ya petek tıkalı ( temizleme işleminden sonra sorun devam ederse illaki değiştirmek mi lazımdır ? ) yada muslukta yine bir sıkıntı var. Konuya hakim tecrübe sahibi dostların / büyüklerimin kıymetli tavsiyelerini rica ederim. İyi günler. Bu arada bir usta göğüsü komple sökmemiz gerek dedi petek değişimi yada dışardan gelen havayı kesen / açan sisteme müdahale etmek için. Sadece göğüsü açmak için 1500 TL para istediler. Ama petek değişiminin göğüs açılmadan değiştiğini yada tamir edildiğini bu platformda gördüm. Yorum bağlantısı
Doğukan Çoktay 19 Nisan 2022 Paylaş 19 Nisan 2022 klame motoru var. çalışmıyor sanırım sizdeki sistem aç kapa yapamıyor. ka da başıma geldi. göğüs sökülmeden yapılabilir. ka ile aynı olmalı parça. elimde sıfır klame motoru var özelden yazabilirsiniz Yorum bağlantısı
İnan Çınar 19 Nisan 2022 Paylaş 19 Nisan 2022 (düzenlendi) Araç klimalı mı? Dışarıdan, musluğa gelen boruların girdiği yerden müdahale edilebilir. Klape motoruna araç içinden ulaşma şansı yok. Ford Ka'da torpido altından ulaşılıyor ama 2001 fiestamda içerden konsolu sökmek dışında tüm yolları denedim. Belki klape motoruna da dışardan ulaşabilirsiniz. Parçalar ve sistem ortak Ka ile. Forum üyesi arkadaşımız @Yunusemre ARI ya ait youtube sayfası. Umarım yardımcı olur. https://youtube.com/c/FORDKATUTKUSU 19 Nisan 2022 tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
FAİK DEMİR 19 Nisan 2022 Yazar Paylaş 19 Nisan 2022 İnan Çınar yazdı: Araç klimalı mı? Dışarıdan, musluğa gelen boruların girdiği yerden müdahale edilebilir. Klape motoruna araç içinden ulaşma şansı yok. Ford Ka'da torpido altından ulaşılıyor ama 2001 fiestamda içerden konsolu sökmek dışında tüm yolları denedim. Belki klape motoruna da dışardan ulaşabilirsiniz. Parçalar ve sistem ortak Ka ile. Forum üyesi arkadaşımız @Yunusemre ARI ya ait youtube sayfası. Umarım yardımcı olur. https://youtube.com/c/FORDKATUTKUSU İnan bey merhaba.Araç klimalı. Dışarıdan, musluğa gelen boruların girdiği yerden nasıl müdahale edebiliriz ? YouTube sayfasını inceledim problem yaşadığım bir çok konuda video paylaşılmış harika içerikler var. Yarın detaylı inceleyeceğim. Çok teşekkür ederim 🙋🏼♂️ 1 Yorum bağlantısı
FAİK DEMİR 20 Nisan 2022 Yazar Paylaş 20 Nisan 2022 Doğukan Çoktay yazdı: klame motoru var. çalışmıyor sanırım sizdeki sistem aç kapa yapamıyor. ka da başıma geldi. göğüs sökülmeden yapılabilir. ka ile aynı olmalı parça. elimde sıfır klame motoru var özelden yazabilirsiniz Sorunu tam teşhis edince duruma göre hareket ederiz. Teşekkür ederim 👍 Yorum bağlantısı
FAİK DEMİR 21 Nisan 2022 Yazar Paylaş 21 Nisan 2022 Arkadaşlar merhaba. Bu konu muhtemelen konuşulmuştur ama beni kanser eden bir konu olduğu için yazmak istedim. Kalorifer musluğunun hortum takılan yerleri kırıldığı için yeni musluk ( yan sanayi ) aldım. Aldığım parçacı orjinalini al bu işini görmeyebilir dedi. Orjinal 750 TL yan sanayi 200 TL. Musluk açtı ama hep sıcakta kaldı. Sebebini tam teşhis edemedik. Yan sanayi olması da olabilir. Sonra elektrikçim orjinal parçada olan valfi çakma musluğun plastiğine taktı ve musluk çalıştı dedi. Bu arada uğraşırken klape sistemininde çalışmadığını fark ettik. Kapak açık kaldığı için sürekli dışardaki hava içeri geliyor. Elektrikçim klape kapağını bir şekilde sabitleyip kapattı hava akımı kesildi ama bu seferde kaloriferden 1 dk sıcak hava geliyor sonra soğuğa dönüyor. Şimdi buradaki olay nedir. Musluk sıcak soğuk geçişini yapamıyorsa sebebi musluk mu yoksa ona o komutu veren potansiyometre mi ? Devirdaim sisteminde ki hava mı ? Dışardan gelen hava kesildiği için ısıtma yapmıyorsa peteğemi yönelmeliyiz ? Klape kapağını açtım şimdi yine sürekli sıcak modda. Son olarak Fiesta Flair da klape motoruna ön göğüsü sökmeden ulaşabilir miyiz ? Destek rica ederim. @İnan Çınar @Yunusemre ARI Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Nisan 2022 Paylaş 21 Nisan 2022 sıcak suyu kesen o vana derttir, çalışma şeklide devamlı kapa aç yapması şeklinde, yani siz soğuğa alınca suyu kesip beklemiyor, hep bir voltaj git gel döngüsü ile kapatıp açıyor, tasarımcı ne düşündü bilmiyorum, ka ile aynı sisteme sahip, genlede yapılan: motor tarafına su hortumuna eca banyo musluğu takılır, yazın suyu kapa kışın aç şeklinde çalışır. basit etkili ucuz net çözüm. Yorum bağlantısı
FAİK DEMİR 21 Nisan 2022 Yazar Paylaş 21 Nisan 2022 FAİK DEMİR yazdı: @Çağlar Bayur BU eca yönteminin bir videosu yada hangi musluğun takıldığına dair bilgi verebilir misiniz size zahmet. Bir de Klape motoru için ne diyorsunuz ? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Nisan 2022 Paylaş 21 Nisan 2022 klape kazanın içinde, dişli vs sıyırmış ise zamanla oluşmuş bir arızadır onun rutini olmaz. musluk denen sizin değiştirdiğiniz parça elektro vana da denir Yorum bağlantısı
İnan Çınar 21 Nisan 2022 Paylaş 21 Nisan 2022 (düzenlendi) Aldığımda klima kontrol kartı arızalı idi bendeki fiestada. Ayrıca iç sirkülasyon da çalışmıyordu. Bu arıza dolayısıyla sıcak-soğuk geçişi içeride düğmeden yapılamayınca yani kart musluğa aç - kapa için elektrik gönderemeyince manuel sisteme çevirmişler. Manuel musluk olarak da Renault 12 musluğu takmışlar. Musluğu açınca sıcak su peteğe geliyor ve sıcak hava veriyordu. Kapatınca da dışarının havasını içeri veriyordu. AC düğmesine basınca musluk sıcakta değilse dışarının havasını soğutup normal bir şekilde klima görevi görüyor ve gayet soğuk üflüyordu. Sistemi tekrar orjinale çevirmek adına tavsiyelere uyarak en çok sorun çıkaran, genel çözüme değiştirmekle ulaşılan parça olan mosfeti netten sipariş ettim.Ayrıca orjinal kalorifer musluğu da aldım. Kartı sökünce daha önce üzerinde oynandığını gördüm. Mosfet hiç yoktu ayrıca. Bir ümit mosfeti taktık fakat mosfet çalıştığı halde kart çalışmadı. Belki kart çalışsaydı iç sirkülasyon da çalışırdı, bilemiyorum. Musluk duruyor bu arada. 21 Nisan 2022 tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 21 Nisan 2022 Paylaş 21 Nisan 2022 Faik bey iki ayrı yere konu açmışsınız. Gerek yok buna Burada birleştirdim. Bilginiz olsun. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Nisan 2022 Paylaş 21 Nisan 2022 İnan Çınar yazdı: Sistemi tekrar orjinale çevirmek adına lakin ve ancak asıl hata bence bu, çalışıyorsa ellenmez deriz, bu gibi örneklerde, önceki çözümü bulan bence tasarım harikası yaartmış 1 Yorum bağlantısı
İnan Çınar 21 Nisan 2022 Paylaş 21 Nisan 2022 Çağlar Bayur yazdı: lakin ve ancak asıl hata bence bu, çalışıyorsa ellenmez deriz, bu gibi örneklerde, önceki çözümü bulan bence tasarım harikası yaartmış Abi çalışıyordu lakin, yazın musluk full soğukta, kışın full sıcakta kisa mesafede çok sorun teşkil etmiyordu. Fakat ortası yoktu. Az ılık bir havada musluk sıcakta iken düğmeden fan hızı sıfır bile olsa sıcak hava veriyordu. Musluğu soğuğa alsan bu sefer de dışarıdaki hava içeriyi fazla soğutuyordu. Eş zamanlı iç sirkülasyon da bozuk olunca ya tam sıcak ya tam soğuk yolculuğu olumsuz etkiliyordu. Çıkma kart ile sorunu çözebilirdim ama çikmacının yanında deneyip değiştirmeyince kargo ile getirtttiğin kartın sağlamlığından emin olamıyorsun. Yorum bağlantısı
FAİK DEMİR 22 Nisan 2022 Yazar Paylaş 22 Nisan 2022 İnan Çınar yazdı: Abi çalışıyordu lakin, yazın musluk full soğukta, kışın full sıcakta kisa mesafede çok sorun teşkil etmiyordu. Fakat ortası yoktu. Az ılık bir havada musluk sıcakta iken düğmeden fan hızı sıfır bile olsa sıcak hava veriyordu. Musluğu soğuğa alsan bu sefer de dışarıdaki hava içeriyi fazla soğutuyordu. Eş zamanlı iç sirkülasyon da bozuk olunca ya tam sıcak ya tam soğuk yolculuğu olumsuz etkiliyordu. Çıkma kart ile sorunu çözebilirdim ama çikmacının yanında deneyip değiştirmeyince kargo ile getirtttiğin kartın sağlamlığından emin olamıyorsun. İnan bey finalde kart ve iç sirkülasyon sorununu çözebildiniz mi ? Mehmet Ozyurek yazdı: Faik bey iki ayrı yere konu açmışsınız. Gerek yok buna Burada birleştirdim. Bilginiz olsun. Benzer konu olduğu için mi dediniz ? Yoksa bir kişi iki farklı konu mu açamıyor ? Yorum bağlantısı
İnan Çınar 22 Nisan 2022 Paylaş 22 Nisan 2022 FAİK DEMİR yazdı: İnan bey finalde kart ve iç sirkülasyon sorununu çözebildiniz mi ? Benzer konu olduğu için mi dediniz ? Yoksa bir kişi iki farklı konu mu açamıyor ? Finalde aracı sattım 😀 Aynı konu ile ilgili 2 ayrı başlık vardı. Ondan bahsetmiş Mehmet Abi 1 Yorum bağlantısı
FAİK DEMİR 22 Nisan 2022 Yazar Paylaş 22 Nisan 2022 İnan Çınar yazdı: Finalde aracı sattım 😀 Aynı konu ile ilgili 2 ayrı başlık vardı. Ondan bahsetmiş Mehmet Abi Tamam dikkat ederim Satıp yerine araba alma şansı zor olduğu için sorunun üstüne gideceğiz mecbur. Manuel musluk olayı da ortada kalmış bir çözüm dediğiniz gibi. Destekleriniz için teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
İnan Çınar 22 Nisan 2022 Paylaş 22 Nisan 2022 Satmasaydım bu işlemi yapacaktım ki birisi yapmış zaten. Sizin için ararken " Vallaha benim aklıma gelmişti" dediğim bir video çıktı karşıma. Musluk 12 v - O v mantığı ile açma kapama yaptığına göre aç- kapa bir düğme iş görür. Yalnız bunu yapınca benim manuel sistemin kaputu açmadan içeriden kumanda edilebilen versiyonu olur. Ilık havada aynı sorun yaşanır. Aç kapa düğme yerine dimmer tarzı voltaj ayarlama yapabilen çevirmeli bir düğme konsa mesela çevirip 6 v civarı elektrik verince musluk yarım açılıp yarı- sıcak yarı soğuk hava vermez mi? Arkadaşın sistemi versiyon 1.0 ise benim sistem versiyon 1.1 😀 1 Yorum bağlantısı
FAİK DEMİR 22 Nisan 2022 Yazar Paylaş 22 Nisan 2022 İnan Çınar yazdı: Aç kapa düğme yerine dimmer tarzı voltaj ayarlama yapabilen çevirmeli bir düğme konsa mesela çevirip 6 v civarı elektrik verince musluk yarım açılıp yarı- sıcak yarı soğuk hava vermez mi? Arkadaşın sistemi versiyon 1.0 ise benim sistem versiyon 1.1 😀 Kesinlikle bu çok daha mantıklı. Orjinal kart görevi görür eğer düzgün çalışırsa. Ama oraya uygun dimmer tarzı küçük bir düğme bulmak lazım. Bu yöntemin üstüne gideceğim keslinlikle. Çok teşekkür ederim İnan bey 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts