İçeriğe Yönlendir

Araba Suratıma Patladı (Peugeot 306)


Ali Darbaz

Recommended Posts

Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

sıkıntılı ve üzücü bir durumda

sıfır motor yapılmış araba sıfırlanmış oluyor, bu iyi tarafı. sökülü blok patlak karter kol çıkmış piston gibi şeylere fazla aşinayız belki, mesela torpido sökülü arabasını görenin bayıldığını da gördüm, o da ayrı tarafı. haracanan mebalğ da havaya gitmedi, aracın değeri arttı.

mesela yoğun sökülecek dağıtyılacak bir görünüm olunca, müşteriye sen git, biz toplayınca haber veririz derdik.

Ali Darbaz yazdı:

müşürün yani sıcaklık sensörünün radyatörde olduğunu söyledi,

orjinalinde de orada ise, hatalı bir tasarım, otomotivde bu tarz hatalı tasarımlar dolu var, pejoya ait değil yani sadece, roverda ki hata daha kötü idi mesela, meksika ford motoru vb. ben olsam müşürü termostat gövdesine yaklaştırırdım

termostatı da reno 9 dan alır takardım

  • Beğen 4
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

 

 

Çağlar abi gözümdeki değerin 10 kat daha arttı. İçtenlikle yazıyorum. Çok mütevazi ve iyi bir insansın. Böyle bir mesaja bu kadar olgunlukla cevap veriyorsun. Ben yazdım yazdım sildim ve seni örnek alacağım.

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

Aracin kendi radyatoru degisecekmi? Metal degilse hersey yenilenince korunan basinc ile catlama ihtimali var. Plastik gevreklesmistir coktan.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Normal bir arabada 95’te radyatör çevrimi başlar. 105’te falan fan açar. Şimdi sizin araba ne oldu?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Normal bir arabada 95’te radyatör çevrimi başlar. 105’te falan fan açar. Şimdi sizin araba ne oldu?

 

Bi araba gelsin test edelim görelim. 4 defa patladı. Bu sefer patlamıycaksa böyle kalsın. 306ların video ve forumları inceledim. Hep böyle yapmışlar. Lpg sökülse orjinal kullanırdık. Lpg olduğu için bu düzende çalışsın. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)
Mert Gülkokan yazdı:

Bu araç 6 senedir sizde ise neden triger ve devirdaim değişmedi ?

Devirdaim kitlenmesi için ya üretim hatası olacak ya da korozyon tutacak oda antifiriz yüzünden zaten

bir markaya özel durumlar vardır, hatalı tasarım vb. bundan dolayı araç yaşlanınca belirgin arızalar çıkar , bir de segment ten dolayı ucuz bakım vardır,. bir merso müşterisini nakımı ile bir hunday müşterisini bakıma ayrıdığı bütçe farklıdır. dolayısı ile arızalar çıkar,mesela  ben 96 mondeomda bu bahar 5000 TL lik parça değişimi yapacağım, hiçbir arızası yok iken, mekanik ömrü uzasın diye. focusta da motor hariç tüm dış parçalar değişecek 30-40 bin arası gidebilir, sıfır araba alamıyoruz, elimizdekini sıfırlayıp bir 10 yıl daha sorunsuz binelim. vesile ile bir de dıştan boyatabilirim de sokağa park ediyoruz ilaa biri gelip çarpıyor

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Merhaba 

Arabayı teslim aldım. Arabada radyatör üstünde bir müşür var. Araba 93 derece ulaştığında fan açıyor. Araba 85 dereceye çakılı çalışıyor . Tabi bu göstergenin bize söylediği. Araba trafikte dahi 85 derecede çalışıyor. Rampa aşaği uzun süre vitesde süzüldüğümüzde en fazla 80 dereceye düşüyor. Fakat hemen 85 dereceye çıkıyor. 

Arabada canımı sıkan bir kaç şey var. Gergi rulmanı ses yapıyor. Eskiden böyle bir şey yoktu. İkinci canımı sıkan arabanın stop ettikten sonra fanının bir kaç dakika boyunca çalışması. Bizim pejo 4 defa radyatör patlattı. Her seferinde patlama sebebi  arabanın dur kalk trafikte beklemesiydi. Usta bu şikayete istinaden kontak kapalı olsa dahi fan  bir süre açık kalsın şeklinde bir ayar yapmış.  

AM-JKLU4Woj34hO6gIvYWvc4a0CAw-4sMmmoF08A

 

Yeğen arabadan sıkıldığı için satmaya karar verdi. Arabanın gidişi felan çok güzel , en son rot ayarınıda şimdi yaptırdım. Ön tekerlerden biri biraz geride, Radyatörde ana bağlantı bacağına nedense oturmuyor. Motor sök tak yaparken deformasyon olmuş. zaman bulursak bunuda kendimiz çözecez. Gergi işinide ustaya attım. Kendisi ile onuda çözecez. 

Eskiden bu arabada gözüm vardı, şimdi pek alasım kalmadı. Zamana ihtiyac var, bu husumet unutulur , yine keyfine katılırım belki ozaman alasım gelir.

 

AM-JKLUf0yPJc17P-TzY1ge5qrmWX-1yCjyTaGOz

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

85 e düşene kadar fan çalışacak, takılan müşür dışardan komut veriyor. kontaktan bağımsız olur

Ali Darbaz yazdı:

Yeğen arabadan sıkıldığı için satmaya karar verdi.

sıkça rastlanır: motoru yapıldı ise binsin, satacağı varsaydı, motoru yaptırmaması daha karlı olurdu

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Akü iyi olduktan sonra fan çalışsın sorun değil. Müşür fişleri izole edilmeli.. Yarın oralar oksit yapacak fan açmayacak

Bizdeki gibi de yapılabilir. Fanı bağımsız yapınca bir tane de elektrikli su pompası bağlıyorum. Fan ve motor beraber çalışıyor. Blok 70lere inince kapanıyor sistem

Radyatör yuvasında değil. Ön üst sacın vidaları sökülüp sacı kaldır. Radyatörü öne çek sacı indir vidaları sık

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Servet Aydın yazdı:

Akü iyi olduktan sonra fan çalışsın sorun değil. Müşür fişleri izole edilmeli.. Yarın oralar oksit yapacak fan açmayacak

Bizdeki gibi de yapılabilir. Fanı bağımsız yapınca bir tane de elektrikli su pompası bağlıyorum. Fan ve motor beraber çalışıyor. Blok 70lere inince kapanıyor sistem

Radyatör yuvasında değil. Ön üst sacın vidaları sökülüp sacı kaldır. Radyatörü öne çek sacı indir vidaları sık

 

Abi, motor hiç çalışmadan su soğutmayı ve ısıtmayı mümkün kılsak bir çok arıza oluşmadan önlenir. Su ve yağ pompasını elektrikli yapıp, birde güzel bir kombi bağlasak müthiş olur. 

Mi8 helikopterinin askeri kullanma klavuzunu okudum. Tüm olay yağ sıcaklığı etrafında gelişiyor. 5 dakika prosedür işletiyorlar.  Bizde arabayı çalıştırmadan önce bir ön ısıtma ve devir daim yapabilsek çok makbule geçer. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

X araca yapılır. Bütçe önemli.

Ön ısıtma webasto ile olur. Land rover öyle zaten. Blok 40 derece hazır bekliyor soğuk havada

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

videoda 1.48 de mavi kavhe kabloların bağlı olduğu parça nedir

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

O musur mu açık fişli olan. İki tane şundan takaydi bari yalandan 

 

images?q=tbn:ANd9GcTYAln_noXYNbXeHCPqipA

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

videoda 1.48 de mavi kavhe kabloların bağlı olduğu parça nedir

 

Termostat önünde ve sonunda iki tane ısı müşürü var. Onların kabloları farklı idi, yeni nesilde fişlerin başları değişmişti. Biz 2 adet yeni tip fiş alıp taktık. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Ustanin adi sanı adresi belli mi? Bilelim de kime gitmeyecegimizi öğrenmiş oluruz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Su ve yağ pompasını elektrikli yapıp, 


aa hybrid toyota :)  Gerçi yağ pompası motor içinde

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


aa hybrid toyota :)  Gerçi yağ pompası motor içinde

 

Yağıda istiyom . Olmazsa olmaz. 

Sani Gerşon yazdı:

Ustanin adi sanı adresi belli mi? Bilelim de kime gitmeyecegimizi öğrenmiş oluruz.

 

Araba patlarsa veririm. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...