İçeriğe Yönlendir

Forscan DPF Rejeranasyonu Yapamıyorum


Mehmet Eren DUMAN

Recommended Posts

Mehmet Eren DUMAN

2016 model ford courier aracım var 70 binde dpf rejeranasyonu yapacağım ama sürekli hata alıyorum.hata şu şekilde: maksimum kurum olmasına rağmen statik rejeranasyon başarısız motor sıcakken denedım 40 km yoldan sonra gene olmadı. araç 4 5 dakıka yapıyor rejeranasyonu sonra deliler gibi fan açıyor sanırım hararet yükseldiğinden rejeranasyonu iptal ediyor bunu nasıl tamamlarım bilgisi olan varmı ?

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Rejenerasyon sırasında zaten fan çalışmalıdır hararet şart değil. Aracı stop etmemek hatta biraz gezdirmek lazım, ben mondeo ile öyle yapıyorum. Yağ seviyesini de kontrol edin artış olabilir sorun çıkarır..

Yorum bağlantısı
Mehmet Eren DUMAN
Serkan Toker yazdı:

Rejenerasyon sırasında zaten fan çalışmalıdır hararet şart değil. Aracı stop etmemek hatta biraz gezdirmek lazım, ben mondeo ile öyle yapıyorum. Yağ seviyesini de kontrol edin artış olabilir sorun çıkarır..

durduğu yerde rejenerasyon yapınca nasıl gezeyimki.bunu nasıl çözebilirim.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Rejenerasyonu forscan ile tamamlayamıyorsanız dpf tamamen dolu olduğu için olabilir. Yetkili servisteki cihazla denemeli, yine hata alırsanız zaten dpf dışarıda temizlenmeli / değişmeli.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Mehmet Eren DUMAN yazdı:

durduğu yerde rejenerasyon yapınca nasıl gezeyimki.bunu nasıl çözebilirim.

 

Serviste cihaza bağlayıp yapılabilir. Dediğim gibi ben denk gelince arabanın içinde biraz oturuyorum kontağı kapatmadan. Yolda denk gelirse çekiş düşüyor oradan anlıyorum. Devirli bir kaç km yol yapınca fan duruyor araç normale dönüyor..

Yorum bağlantısı
Murat Atagenç

Bu rejen baş belası zaten. 3-4 günde bir başlıyor. Bir de ekranda uyarısı da yok ne zaman duruyorum o zaman rolanti yüksekliğinden ve fan sesinden anlıyorum başladığını.

Yorum bağlantısı
Mehmet Eren DUMAN
Murat Atagenç yazdı:

Bu rejen baş belası zaten. 3-4 günde bir başlıyor. Bir de ekranda uyarısı da yok ne zaman duruyorum o zaman rolanti yüksekliğinden ve fan sesinden anlıyorum başladığını.

1.6 courier araç yakıt 10 lara 12 lere çıktı şehir içinde egr tıkanmış forscandan baktım acaip dolmuş temizlettim araç baya rahatladı.ama hala yakıt fazla 8.0 larda 

Yorum bağlantısı
Fırat Önal

Bende aynı şekilde yapamıyorum. Başlıyor 4-5 dakika duman atıyor devir yükseliyor sonra hata veriyor yarıda kesiyor. Karşıma bir liste çıkıyor forscan da . hata bunlardan kaynaklı olabilir diye. 

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Serkan Toker yazdı:

 

Serviste cihaza bağlayıp yapılabilir. Dediğim gibi ben denk gelince arabanın içinde biraz oturuyorum kontağı kapatmadan. Yolda denk gelirse çekiş düşüyor oradan anlıyorum. Devirli bir kaç km yol yapınca fan duruyor araç normale dönüyor..

Senin denk geldiğin pasif temizleme oluyor abi. Serviste cihaz ile yapılan aktif temizleme, araç sabit oluyor ve stop etmemesi gerekiyor..

Yorum bağlantısı
Mehmet Eren DUMAN
Erdem Doğan yazdı:

Senin denk geldiğin pasif temizleme oluyor abi. Serviste cihaz ile yapılan aktif temizleme, araç sabit oluyor ve stop etmemesi gerekiyor..

ben geçen hafta egr yi temizlettim forscan dan biraz önce egr valfi adaptasyonu yaptım rolantide 0.9 du 15 dk bekledim 0.6 0.5 civarlarına geldi geri bi sıkıntı olurmu bu adaptasyon verilerini sıfırlamada başka bir işlem yapmam lazımmı bilginiz varmı ?

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Aracın kızdırma bujisi ne durumda? Forscan üzerinden yaparken hata kodu var mı okuma sırasında? 

 

Temizlemeyi yaparken eğer 4 5 dk da bitiyorsa işlem ya akü seviyeniz düşük(araçta akıllı şarj var çalışırken her koşulda şarj etmiyor) ya kızdırma bujiniz çalışmıyor ısı yeterince artmıyor ya da dpf basınç sensörü sağlıklı veri vermiyordur

Yorum bağlantısı
Mehmet Eren DUMAN
Ü.Emre Kartal yazdı:

Aracın kızdırma bujisi ne durumda? Forscan üzerinden yaparken hata kodu var mı okuma sırasında? 

 

Temizlemeyi yaparken eğer 4 5 dk da bitiyorsa işlem ya akü seviyeniz düşük(araçta akıllı şarj var çalışırken her koşulda şarj etmiyor) ya kızdırma bujiniz çalışmıyor ısı yeterince artmıyor ya da dpf basınç sensörü sağlıklı veri vermiyordur

aracı 0 km aldık 2016 da 70 binde şuan forscandan bi hata kodu çıktı oda egr vanası dolmuş diye onuda geçen hafta temizlettim az önce egr valfi kalibrasyonu yaptım sıkıntı çıkarmı bilginiz varmı ? birde aküyü geçen ay değiştirdim 12.6 v gözüküyor forscanda şu verileri aldım fotoğrafları atıyorum

https://www.hizliresim.com/ksk9l2d

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Mehmet Eren DUMAN yazdı:

ben geçen hafta egr yi temizlettim forscan dan biraz önce egr valfi adaptasyonu yaptım rolantide 0.9 du 15 dk bekledim 0.6 0.5 civarlarına geldi geri bi sıkıntı olurmu bu adaptasyon verilerini sıfırlamada başka bir işlem yapmam lazımmı bilginiz varmı ?

Bilgim yok maalesef..

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Mehmet Eren DUMAN yazdı:

aracı 0 km aldık 2016 da 70 binde şuan forscandan bi hata kodu çıktı oda egr vanası dolmuş diye onuda geçen hafta temizlettim az önce egr valfi kalibrasyonu yaptım sıkıntı çıkarmı bilginiz varmı ? birde aküyü geçen ay değiştirdim 12.6 v gözüküyor forscanda şu verileri aldım fotoğrafları atıyorum

https://www.hizliresim.com/ksk9l2d

Kızdırma bujisi hata çıkarmıyor genellikle tümü bozuk değilse. 

 

EGR Valfi donmuş hatasını akü biterse de alabilirsiniz, bu çok keskin bir kod değil. Araca self test yaptırabilirsiniz, dpf ile ilgili arıza kodu çıkmadığına göre kilit durumda değil. 

 

Temizleme katkısı koyup biraz öyle kullanın, bujileri değiştirin(km olarak zaten yeterli, zamanla kaynıyor iş çıkmasın başınıza) sonra deneyin bakalım

Yorum bağlantısı
Mehmet Eren DUMAN
Ü.Emre Kartal yazdı:

Kızdırma bujisi hata çıkarmıyor genellikle tümü bozuk değilse. 

 

EGR Valfi donmuş hatasını akü biterse de alabilirsiniz, bu çok keskin bir kod değil. Araca self test yaptırabilirsiniz, dpf ile ilgili arıza kodu çıkmadığına göre kilit durumda değil. 

 

Temizleme katkısı koyup biraz öyle kullanın, bujileri değiştirin(km olarak zaten yeterli, zamanla kaynıyor iş çıkmasın başınıza) sonra deneyin bakalım

egr cidden acaip bir şekilde dolmuş temizlettim tiner ve alkolle yerine bağladık da yakıt yana hala muzdarip durumdayım :D

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık

70 binde nasıl hem egr hem dpf doluyor anlamadım bence çok erken dolmuş. Çok mu düşük devir kullanıyorsunuz? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

70 binde o kıvama geldi ise enjektör emme manifoltu vs de iyi durumda değildir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Eren DUMAN
Oğuzkan Erışık yazdı:

70 binde nasıl hem egr hem dpf doluyor anlamadım bence çok erken dolmuş. Çok mu düşük devir kullanıyorsunuz? 

hafta ici günlük 5 km yol yapıyor genelde soğuk motorla geliyor soğuk motorla gidiyor. düşük devir kullanılıyor evet.courierlerde bu kronik sorun bizim akrabada ki 2020 dolmuş dpf mesela 20 binde henüz baş belası birşey bu.

Mustafa Tüfekçi yazdı:

70 binde o kıvama geldi ise enjektör emme manifoltu vs de iyi durumda değildir. 

birşey olacağını sanmıyorum bi hata felan yok 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Bir de araç yolda yapamıyorsa rejenerasyon zaten iyice dolmuştur dpf .

 

Ben 2010 Picasso yu aldığımdan beri 20 bin km oldu 190 binde hala arıza vermedi. :nazar: verdiği gün iptal edecem diye diye 20 bin oldu  . Rejenerasyon için uyarı da vermiyor ama ara ara anlık yakıt artınca diyorum heralde devreye giriyor. Fan Man hiç duymadım. @Mert Gülkokan varmı bizde fan işi yada devreye girince uyarı lambası. Serviste cihaza bağlayınca son yaptığı rejenerasyon kmsi felan çıkıyordu sadece onu gördüm

Yorum bağlantısı
Fırat Önal
Ü.Emre Kartal yazdı:

Aracın kızdırma bujisi ne durumda? Forscan üzerinden yaparken hata kodu var mı okuma sırasında? 

 

Temizlemeyi yaparken eğer 4 5 dk da bitiyorsa işlem ya akü seviyeniz düşük(araçta akıllı şarj var çalışırken her koşulda şarj etmiyor) ya kızdırma bujiniz çalışmıyor ısı yeterince artmıyor ya da dpf basınç sensörü sağlıklı veri vermiyordur

Akü konusunu başka birinden daha duydum. Benim aküm 5-6 yıllık. Bende benim aracın temizlik yapamamasını buna bağlıyorum.

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan

VW'de normal rejenerasyonda devir 950-1000 gibi oluyordu. Uyarı lambası yanmaz, fan çalışmazdı.. Kapalı alanda koku farkediliyordu..

Yorum bağlantısı
Mehmet Eren DUMAN
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Bir de araç yolda yapamıyorsa rejenerasyon zaten iyice dolmuştur dpf .

 

Ben 2010 Picasso yu aldığımdan beri 20 bin km oldu 190 binde hala arıza vermedi. :nazar: verdiği gün iptal edecem diye diye 20 bin oldu  . Rejenerasyon için uyarı da vermiyor ama ara ara anlık yakıt artınca diyorum heralde devreye giriyor. Fan Man hiç duymadım. @Mert Gülkokan varmı bizde fan işi yada devreye girince uyarı lambası. Serviste cihaza bağlayınca son yaptığı rejenerasyon kmsi felan çıkıyordu sadece onu gördüm

fan olayını yapıyor aracım deli gibi soğuk motorla bile fan açıyor ama 5 10 dk yüksek devir kullanıyorum 2 3 hafta kesiliyor sonra devam. bi çözemedim 

Yorum bağlantısı
Mehmet Eren DUMAN
Fırat Önal yazdı:

Akü konusunu başka birinden daha duydum. Benim aküm 5-6 yıllık. Bende benim aracın temizlik yapamamasını buna bağlıyorum.

eğer akünüzün voltu 12v dan aşağı düşünce direk iptal ediyor rejenarasyonu.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

1 litreye yakın sıvı var. 38 Gr civarı partikül gösteriyor. Dolmuş hâli kaç bilemedim

Yorum bağlantısı
Mehmet Eren DUMAN
Mustafa Tüfekçi yazdı:

1 litreye yakın sıvı var. 38 Gr civarı partikül gösteriyor. Dolmuş hâli kaç bilemedim

reis şu doluluğuna nerden bakıyorsun çok araştırdım bulamadım ya bi yardımcı olsan.

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...