İçeriğe Yönlendir

Lpg - Benzinli Araç Hakkında Yardım


Hamza Bayram

Recommended Posts

Hamza Bayram

Merhaba abilerim, şimdi ben LPG-benzin bir araç alacağım. Sadece benzinlisini bulamadım. Size birkaç konu hakkında danışmak istiyorum yardımcı olursanız sevinirim.

 

Şimdi ben arabayı aldıktan sonra sadece benzin ile kullanacağım. Bildiğiniz gibi LPG li araçların yüksek devirde kullanılması önerilmiyor.

 

1: Ben aracı benzine aldıktan sonra bundan sonra yüksek devirde kullanabilirmiyim.

 

2: Aracın üzerinde LPG kiti bulunduğu sürece benzinle kullansam bile artık yüksek devirde kullanamazmıyım, motor zarar görür mü?

 

3: LPG kitini takmak için motorun fabrika çıkışı mevcut parçalarında eksilme oluyor mu? LPG kiti takmak için motorda ne gibi değişiklikler yapılıyor?

 

Sorularımı tek tek cevaplarsanız çok sevinirim. Teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Yakıtını koy gez sorun olmaz. Hepsi için tek cevap 😊

Parçalarda eksilme vs olmuyor.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık

Lpgde yüksek devir sürülmezi ilk defa duydum. Yüksek devir kullanıp problem yaşayanı da duymadım. Bu konudaki bilginizi aktarırsanız sevinirim. Öğrenmiş olalım. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Mankal

Neden bu yüksek devire taktınki  ? 3000 deviri geçme yine de sen...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Benzinde yüksek devir kullanıp supapları değişen var.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Hamza Bayram
(düzenlendi)

Abilerim LPG montajında benzin püskürtme ejektörleri sökülür mü? Veya yerleri değiştirilir mi?

 

Selçuk Bakış yazdı:

Yakıtını koy gez sorun olmaz. Hepsi için tek cevap 😊

Parçalarda eksilme vs olmuyor.

Hocam yani fabrika çıkışlı orjinal motordan hiç parça sökmüyorlar demi?

tarihinde Hamza Bayram tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Sökülmez, yoksa benzinde çalışmaz. Kaç bin km kullanacaksınız ki bu kadar ince eliyorsunuz. Ben 25 yaşındaki Uno yu bile 5bin devirde gazla kullanıyorum 😁

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık
Metin Akbal yazdı:

Benzinde yüksek devir kullanıp supapları değişen var.

Egzoz bilyası sebep olmuştur belki 🤔🤔

Yorum bağlantısı
Ozkan çoban
Oğuzkan Erışık yazdı:

Lpgde yüksek devir sürülmezi ilk defa duydum. Yüksek devir kullanıp problem yaşayanı da duymadım. Bu konudaki bilginizi aktarırsanız sevinirim. Öğrenmiş olalım. 

 

Sürülmesi ne kadar sağlıklı olabilir ki lpg sonuçta + yüksek devire hangi lpg enjektörü yetişebilir orası da muamma.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Zincirkıran

yüksek devirden kasıt nedir?

benzinde de olsa lpgde de olsa sürekli 5-6000 devirlerde gezinmek çok sağlıklı olmaz.

bunun yanında 3500-5000 devir aralığı diyelim, ani hızlanma isteklerinde, yokuş çıkarken vs. zaten gereklidir. zaten şanzıman da bunun için var.

şimdi alacağınız araç kaç model, lpg kiti uyumlu mu, kit iyi ustalıkla takılmış mı, lpg ayarları doğru yapılmış mı? bu sorular uzar gider, bozulmaya yakın bir parça vardır, yük altına girince benzin de olsa lpg de olsa bozulabilir.

lpgnin motora zararı olayına gelirsek de, benzin püskürtüldüğü zaman sıvıdır ve gaz haline geçmesi için çevreden bir miktar ısı alır ancak lpg zaten gaz olduğu için motor benzine kıyasla bir miktar daha sıcak çalışacaktır. bu da haliyle bir takım sıkıntıların daha erken baş göstermesine sebep olacaktır. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Oğuzkan Erışık yazdı:

Lpgde yüksek devir sürülmezi ilk defa duydum. Yüksek devir kullanıp problem yaşayanı da duymadım. Bu konudaki bilginizi aktarırsanız sevinirim. Öğrenmiş olalım. 

 

Çok bilinen bir konu. Enjektör işeme moduna geçiyor ve pistonlar eriyor.

Sorunun önemli nedeni yüksek enerji talebi olduğunda enjektör açık kalma süresi enjektörler yeterli büyüklükte değilse uzamaya çalışıyor. Derken sürekli açık gibimsi olmak zorunda kalıyor. E motorumuz da 4 zamanlı.. belli zamanda ancak enjeksiyon yapılması lazım. Bu da olumsuzluklara neden oluyor. O nedenle 4000 devir üzeri yüksek hızlı kullanım olacaksa benzinde kullanın denir. Ancak bu enjektörler (lpg) görece ekonomik boy ise öyledir.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Hamit inan
Ozkan çoban yazdı:

Sürülmesi ne kadar sağlıklı olabilir ki lpg sonuçta + yüksek devire hangi lpg enjektörü yetişebilir orası da muamma.

6.000 devirde LPG de sorunsuz sürüyorum. Hemde albien denilen yerli enjektör ile.

Mehmet Göktürk yazdı:

. Enjektör işeme moduna geçiyor ve pistonlar eriyor.

Valtek denilen 3 ohmluk enjektörlerde yıpranma ve yavaş kalmadan oluyor hocam genelde bu sorun. 1.7-2ohm enjektörler doğru çap seçimi ile sorunsuz oluyor. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Oğuzkan Erışık yazdı:

Lpgde yüksek devir sürülmezi ilk defa duydum. Yüksek devir kullanıp problem yaşayanı da duymadım. Bu konudaki bilginizi aktarırsanız sevinirim. Öğrenmiş olalım. 

 

 

Mesela opelin 1.4T motorunu biraz araştırırsan yüksek devirlerde sürüşlerin sübapları çok daha hızlı bozduğu konusunda fikir birliği var. Yüksek devirlerde yakıt/hava karışımını pek başarılı ayarlayamıyor LPG enjektörleri.

 

Metin Akbal yazdı:

Benzinde yüksek devir kullanıp supapları değişen var.

 

Genelde magnezyum denilen, aslında alaşım olan subaplarda sorun oluyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Egzoz bilyası sebep olmuştur belki [emoji848][emoji848]
Poryadır o bilya egzoz olsa duramazdik [emoji12]
Yorum bağlantısı
Ayhan Asil
Metin Mankal yazdı:

Neden bu yüksek devire taktınki  ? 3000 deviri geçme yine de sen...

Çok yakmasın değil mi abi. 😃:kutlama:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Dilmen

Aracı sürekli yüksek devirde kullanmak hem benzin hem de LPG de illaki motoru yoracak ve aşınma yıpranma oranını artıracaktır. LPG de ise arkadaşların dedikleri sebeplerden ötürü bu oran biraz daha hızlı ve yüksek olabiliyor. Genellikle de Mehmet Hocamın dediği gibi yüksek devirlerde LPG enjektörlerinin püskürtme oranının yetişememesi nedeniyle bunlar yaşanmakta. Bu nedenle bazı LPG markalarının performanslı araçlar için önerdikleri daha hızlı püskürtme oranlarına sahip enjektörleri var. Prins in Khein enjektörleri gibi. 

Bence LPG li diye tedirgin olacağınız bir durum yok. Eğer montaj iyi yapılmış ise ve Orjinal ekipmanlar kullanıldı ise ve aracınızın motoru da LPG ye uyumsuzluk gösteren bir motor tipi değil ise normal kullanımdan farklı bir şey yapmanıza gerek yok. LPG montajında orjinal motor yapısı korunur sadece LPG enjektörleri , Ecu su ve işte belli başlı hortum vs ilave edilir. LPG sistemini kapattığınız anda zaten sistem tamamen mevcut benzinli sisteme dönecektir. 

Kazasız günlerde kullanın. 

Yorum bağlantısı
Murat Karadağ

Orjinal fabrika çıkışlı Lpg'li Eco Civic lerin lpg sistemi fabrikada yapılıyordu. Direk montajda 25 parça buna uygun olarak takılıyor.

Yorum bağlantısı
Gökhan Tuna
Murat Karadağ yazdı:

Orjinal fabrika çıkışlı Lpg'li Eco Civic lerin lpg sistemi fabrikada yapılıyordu. Direk montajda 25 parça buna uygun olarak takılıyor.

Unutmamak icin buraya yazayim, basta sizi olmak uzere diger forumdaslarimizi onumuzdeki haftalarda rahatsiz edebilirim Murat Bey. Haftaya bir aksilik olmazsa Civic 21 Eco Elegance  ailemize katilacak.

Yorum bağlantısı
Murat Karadağ
Gökhan Tuna yazdı:

Unutmamak icin buraya yazayim, basta sizi olmak uzere diger forumdaslarimizi onumuzdeki haftalarda rahatsiz edebilirim Murat Bey. Haftaya bir aksilik olmazsa Civic 21 Eco Elegance  ailemize katilacak.

Şimdiden hayırlı olsun hocam. Memnuniyetle tecrübe edindikleri mi paylaşırım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...