Çağlar Bayur 16 Mart 2022 Paylaş 16 Mart 2022 çarpışma testlerini çoğumuz izlemiştir, yıldızlar puanlar verirler sıralama yaparalr vs., gerçek yaşamda ise sanayide sökülmüş halde görebildiğimiz için, o testlerin tek belirleyici kriter olmaması gerektiğini söyleyince garip karışlanabiliyor, hele ki puan sistemi bedeni korumada hiçbir şey ifade etmiyor (sağ airbag iptal düğmesi var ise puan kazanan, kaputu çarpışmada yukarı kalkan bir araba pratikte beni ektra korumaz gibi) kaza sonrası görünmeyen yerlerdeki burulmalar deformasyonlar daha çok şey ifade etmekte. Bunları biraz anlatabilen bir video buldum, çarpışma sonrası araç komple söklüyor ve tabandaki/ içerdeki metal yüzeydeki deformasyon farkı dikkat çekici marka model önemsiz 14 1 3 1 Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz 16 Mart 2022 Paylaş 16 Mart 2022 Tabanın bu kadar hasar alacağı aklıma gelmezdi. Video için teşekkürler Çağlar abi. Bu video ile bence şase hasarlı araçları alırken 2 kere düşünmek lazım. 2 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 16 Mart 2022 Paylaş 16 Mart 2022 (düzenlendi) Araba kaza anında içerdekileri koruyacak, tek kıstas budur benim için, gerisi masal, yayaymış bilmem neymiş, otoyoda 30 lamı gidiyoruz, şehir içindede adam gibi gitsinler yayalarda aynı şekilde.... 16 Mart 2022 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 5 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 16 Mart 2022 Paylaş 16 Mart 2022 Ncap şöyle derdi: 1- mümkün olduğunca üst sınıf araç alın 2- mümkün olduğunca yüksek araç alın 3- mümkün olduğunca yüksek puanlı araç alın. 2 Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 16 Mart 2022 Paylaş 16 Mart 2022 (düzenlendi) "Kazalı arabanın gönyesi yamık olur yeğenim." diyen dayılar bazı markalarca haklı gibi. 16 Mart 2022 tarihinde Çağrı Alaf tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 16 Mart 2022 Paylaş 16 Mart 2022 Evren Erakçora yazdı: Ncap şöyle derdi: 1- mümkün olduğunca üst sınıf araç alın 2- mümkün olduğunca yüksek araç alın 3- mümkün olduğunca yüksek puanlı araç alın. Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 16 Mart 2022 Paylaş 16 Mart 2022 Ali Cihangiroğlu yazdı: 1200 Litre yakıt deposu, 2500 devirde 1000kW güç ton başına 17.7 kW güç düşüyor AMA yarışırsak tüple 2. Viteste bile alırım 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 16 Mart 2022 Paylaş 16 Mart 2022 (düzenlendi) Çağrı Alaf yazdı: 1200 Litre yakıt deposu, 2500 devirde 1000kW güç ton başına 17.7 kW güç düşüyor AMA yarışırsak tüple 2. Viteste bile alırım Ncap 2 yıldız, yaya koruma 0 personel koruma 10 yıldız, en ideali top speed giderken arkanda olmasında, duramaz falan 16 Mart 2022 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 1 Yorum bağlantısı
Tolgahan Doğru 16 Mart 2022 Paylaş 16 Mart 2022 Tok kapıcılar ile caponcuları buraya bekliyoruz😃 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 16 Mart 2022 Paylaş 16 Mart 2022 (düzenlendi) Hep söylerim. Kazalı araba almam. Deprem görmüş ev de sıkıntı mesela. Sadece yeni binalar için risk daha az. Ama marmara depremini yaşamış ve yıkılmamış binalar tam bir bomba 16 Mart 2022 tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 16 Mart 2022 Paylaş 16 Mart 2022 (düzenlendi) Çağlar Bayur yazdı: Video için teşekkür ederim. Tercihim açısından sorun yok param yettiği müddetçe tercih sıram Abd, Alman, İtalyan, Fransız, Japon ve Kore diye gider. Ama güzel incelemişler sonuç çıtır hasarlıymış sonra yol tutmayan, fren yapınca savrulan araçlar. 16 Mart 2022 tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 16 Mart 2022 Paylaş 16 Mart 2022 Tolgahan Doğru yazdı: Tok kapıcılar ile caponcuları buraya bekliyoruz😃 video çin videosu sanırım. Çekemiyorlar japonları şimdi bu videoda mankenlerin aldığı hasarlardan bahsedilmemiş. Araçların şasesinde oluşan durumlar söylenmiş. benim fikrim ise, mankenler sağlam. Detay yok. Corolla darbeyi şaseye daha çok yaymış. Jetta kaza sonrası daha az hasarlı gözüküyor ama önemli olan bu değil. @Metin Uzunoğlu hocam o sıralamanın dayanağı bilimsel mi yoksa duygular mı 2 2 Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 16 Mart 2022 Paylaş 16 Mart 2022 Tolgahan Doğru yazdı: Tok kapıcılar ile caponcuları buraya bekliyoruz😃 yettim gayri 😂 4 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 16 Mart 2022 Paylaş 16 Mart 2022 Tansu Kalafatoğlu yazdı: şimdi bu videoda mankenlerin aldığı hasarlardan bahsedilmemiş. Araçların şasesinde oluşan durumlar söylenmiş. Corolla darbeyi şaseye daha çok yaymış. Jetta kaza sonrası daha az hasarlı gözüküyor ama önemli olan bu değil. Kesinlikle katılıyorum. ARabanın ne kadar hasar aldığı önemli değil. İçeridekini ne kadar koruduğu önemli. NCAP'ler boşuna değil. 2 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 16 Mart 2022 Paylaş 16 Mart 2022 Vw deki arkadaşlar daha çok g kuvvetine maruz kalmış olmalılar. Bu da yolcuda daha çok stres ve hasar demek. 1 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 16 Mart 2022 Paylaş 16 Mart 2022 İlkay Başaran yazdı: Vw deki arkadaşlar daha çok g kuvvetine maruz kalmış olmalılar. Bu da yolcuda daha çok stres ve hasar demek. das 1 1 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 16 Mart 2022 Paylaş 16 Mart 2022 Tansu Kalafatoğlu yazdı: @Metin Uzunoğlu hocam o sıralamanın dayanağı bilimsel mi yoksa duygular mı 75 li yıllardan itibaren araçları ve kazaları görür ve incelerim. Chevrolet betonarme aydınlatma direğine çarptığında direk yıkılırken ön cam sağlam, Mercedes çarptığında direk ve araç pert olurdu içindekiler sağlam, reno veya tofaş çarptığında direk sağlam araç ve içindekiler pert olurdu. Ülkelerin vatandaşını korumak için kaza durumlarında araç üreticisine verdikleri cezalar biraz araç sağlamlığını belirliyor. Toyota Sakarya da corollanın travers ölçüleri aracın ihraç edildiği ülkeye göre değişiyormuş yani ülkedeki mevzuata göre farklı parça kullanıyorlar. Mesela Toyota Türkiyede halen daha Ereğli sacı kullanmıyor belçikadan getiriyor. Biraz araştırmalarım ve incelemenin sonucu bu kanaate vardım. 5 Yorum bağlantısı
Serkan Maden 16 Mart 2022 Paylaş 16 Mart 2022 Benim bir ara test etme şansım oldu jettamı. Pertten sonra yapılıp piyasaya sürüldü yine. O patlayan airbaglerin yeri boştur şuan büyük ihtimalle. 1 Yorum bağlantısı
Murat Sahın 16 Mart 2022 Paylaş 16 Mart 2022 Bir kaç kez izledim ve dinledim. Sonuç olarak corollanın taban kısmı daha fazla deforme olmuş, jetta daha az. Benim için çok mühim bir veri değil. İçindekilere bakmak gerekli. Ancak aradan cımbızla seçtiğim bazı cümleler; İki araçta da sürücünün kafası hava yastığının tam ortasına denk gelmiş, iki araçta perde hava yastıklarını açmış. Kazadan sonra jettanın kapılar normal kuvvetle açılırken, corollanın kapılar kilitlenmiş, içerden müdahale edilmeden açılmamış. Büyük hata. İçerdekiler baygınsa? Üstelik kilitli olmasa bile, videoya dayanarak, corollanın sürücü kapısı pek açılabilir gibi görünmüyordu. Bu konuda (bence) jetta daha başarılı olmuş. Yolcu mahallinin dayanımı konusunda, benim anladığım, jetta darbeyi önde sönümlemiş, yolcu mahalli sağlam, hatta ön cam bile sağlam. Ama corolla yolcu mahallinedarbe şiddetini daha fazla yansıtmış, hatta sol a sütunu dışa doğru açılmış. yaşam alanının bütünlüğünü daha iyi korumasını beklerdim, kendini baya geliştirdi aslında güvenlik konusunda, ama anlaşılan halen biraz mesafe var ilerlenmesi gereken. Corollanın sol ön jantı dağılmadığı, kırılmadığı için orada bütün vaziyette kalmış ve yaşam alanında deformasyona sebep olmuş, jetta için böyle bir tespit yok. Bunlardan yola çıkarak, jetta daha güvenli gibi geliyor. Sadece kapıların açılmaması bile büüyük hata corolla cephesinde. Yoksa tavandaki deformasyonlar, tabandaki deformasyonlar falan benim için anlamsız. Yaşam alanını koruduktan sonra isterse önden çarpınca bagaj kapağının rengi kırmızıya dönsün, bana ne? 1 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Mart 2022 Yazar Paylaş 16 Mart 2022 Murat Sahın yazdı: tabandaki deformasyonlar falan benim için anlamsız. şöyle anlamlı: kapıların açılmama sebebi o , sağlam araziye giren duster ın kapısının sıkışıması gibi pratikte el frenleri yamuk durur ağır hasar girmişse (kasko ağırı değil) tabanlar yamulduğu için Yorum bağlantısı
Murat Sahın 17 Mart 2022 Paylaş 17 Mart 2022 Çağlar Bayur yazdı: şöyle anlamlı: kapıların açılmama sebebi o , sağlam araziye giren duster ın kapısının sıkışıması gibi pratikte el frenleri yamuk durur ağır hasar girmişse (kasko ağırı değil) tabanlar yamulduğu için Abi sanki kapıların kilitli olduğunu söyledi. Sıkışma tamam, acaba kazada kilitliyor mu kendini... Sonuç olarak Jetta için çok net şekilde görevini yaptı diyebiliyorken corollada bazı soru işaretleri kalsa da yine o da kötü sayılmaz. Söz gelimi egea ile aynı test yapılsa, sonuç vahim olabilirdi. Yorum bağlantısı
Fatih Keskin 17 Mart 2022 Paylaş 17 Mart 2022 Beni korusun gerisi benim için önemli değil insanların çoğu hayatı boyunca böyle bi kaza ile karşılaşmıyor. 3 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 17 Mart 2022 Paylaş 17 Mart 2022 Kazadan sonra jettanın kapılar normal kuvvetle açılırken, corollanın kapılar kilitlenmiş, içerden müdahale edilmeden açılmamış. Büyük hata. İçerdekiler baygınsa? Üstelik kilitli olmasa bile, videoya dayanarak, corollanın sürücü kapısı pek açılabilir gibi görünmüyordu. Bu konuda (bence) jetta daha başarılı olmuş.VW bunu özellik diye satıyordu. Bora varken okumuştum. Yorum bağlantısı
Recommended Posts