İçeriğe Yönlendir

Fiesta Mk7 Benzinli&Dizel Arasında Kaldım


İnan Çınar
Çözüme git Emrah Korkmazz tarafından,

Recommended Posts

İnan Çınar
(düzenlendi)

Merhaba sevgili  forumdaşlar.

Dün itibariyle  atom karıncam 2001 fiesta ghia aracımı  bir arkadaşın  yoğun  ısrarına  dayanamayarak  sattım. Fakat  eşimle  çocuklar  için  2. araç  lazım  ve ben 3 araç arasinda kararsız kaldım.

1. 2010 1.4 .tdci fiesta  161.000 km de  185 bin TL

2. 2010 1.4 benzinli (lpg yok) 111.000 km de 190 bin tl

3. 2012 1.4 tdci  160.000 km  de  190 bin TL

 

İlk ikisi  tit x paket birisi koyu füme diğeri  vişne çürüğü rengi

3. Olan 2012 model ve trend donanim. 2010 - 2012 arasında fark var mı bilmiyorum.

Kaporta  durumu aynı.

 

5 bin tl civarı  lpg maliyeti tutuyor.

 

Gün içinde  karar verip hayata geçirmem gerek.

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi
3. Araç eklendi
Yorum bağlantısı
Ümit Türk

Tercih dizel olurdu fakat son zamlardan sonra lpg ye yönlendiriyor. yarı yarıya fark var neredeyse. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İnan Çınar
Ümit Türk yazdı:

Tercih dizel olurdu fakat son zamlardan sonra lpg ye yönlendiriyor. yarı yarıya fark var neredeyse. 

Lpg ile 10 bin fazlasına geliyor  dizele  göre. Düşündüren  kısmı  o Ümit kardeşim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

fiesta iyidir hoştur ama ne bileyim bu paraya bir üst segment birşeyler  alırdım 2008-2009 olsun kafa karıştırmış olmayayım ama zaman kısıtlıymış

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İnan Çınar
Çağlar Bayur yazdı:

fiesta iyidir hoştur ama ne bileyim bu paraya bir üst segment birşeyler  alırdım 2008-2009 olsun kafa karıştırmış olmayayım ama zaman kısıtlıymış

Abi 2013 c max var zaten. Eve 2. araç  olacak küçük birşey  arıyorum. Yakıt olarak  en düşük olanı  tercih sebebi.

Yorum bağlantısı
Aydın Sert

Hocam madem ikinci araç olacak, dizelin modellisi daha makul. Yeni yenidir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık

Hayırlı olsun şimdiden.

Bence tit x dizel olan alınmalı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Deniz Kom
(düzenlendi)

Hocam donanım farkı (sorduğunuz yıllarda) yok. Değişim 2013ten sonra yapıldı. Ben olsam benzinli alıp, brc lpg yapardım. Mazor fiyatları kısa vadede düşmeyecek. Benim araba da mazotl, günlük kullanım bedelim 75 km için 95 TL ye gelince, evden çıkartamaz oldum. 

tarihinde Deniz Kom tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mert Üçkaleler

Bazı farklar var.

Mesela 2012 Haziran sonrası çıkışlı araçlarda digital hararet göstergesi var . Öncekilerde yok. 

Aux girişi hepsinde var fakat USB girişi Ocak 2012 den itibaren olan modellerde var. 

Benim aklıma gelenler bunlar :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İnan Çınar
Deniz Kom yazdı:

Hocam donanım farkı (sorduğunuz yıllarda) yok. Değişim 2013ten sonra yapıldı. Ben olsam benzinli alıp, brc lpg yapardım. 

2012 euro 5 motor  - 2010 euro 4  motor gibi  yada 

2012 dizel partikül filtreli  2010  dpf 'siz gibi  kavram karmaşası  var. 

Bu açıdan  fark var mı acaba? Donanım  farkı  yıllar arasında  olabiliyor.  2010 titanium x eski tip  müzik sistemi 2012 titanium x yeni sony sistemli  gibi farklardan bahsediliyor. 

Gerçi benim baktığım  2012 olanı  trend paket

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İnan Çınar yazdı:

2010 titanium x eski tip  müzik sistemi 2012 titanium x yeni sony sistemli  gibi farklardan bahsediliyor. 

Gerçi benim baktığım  2012 olanı  trend paket

o seride ses sistemi allak bullak , açıkçası kötü, her seride de ayrı bir mantık ile bağlantı yapılmış, bir teyp diğerinde çalışmıyor falan kafalar karışık

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İnan Çınar
Murat Atagenç yazdı:

Alttaki listemde  ama bütçeyi  aşıyor.

Diğeri  de değişenli. Max tek parça  boya olsa ve 190 civarı  olsa   motor olarak 1.25 de olur. Ama hepsi bir arada olmuyor.

Yorum bağlantısı
Murat Atagenç

Ön çamurluk değişeninden zarar gelmez :)

Ama dizelin turbo enjektör pompa herhangi biri incir ağacı diker.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Kuşçu

Ben dolu olanı tercih ederdim bu yüzden 3. seçenek otomatik olarak elendi, 1 ve 2. seçenek arasında 50 bin km farkı var bu durumda benim kullanımımla yaklaşık 2,5 yıllık bir kullanım farkı olacaktır. Düşük km benzinli olanı tercih ederim. Motorin sürekli artıyor benzin de durum ne olacak bilemiyoruz. Ama en azında lpg gibi alternatif bir yakıta yönelme şansınız benzinlide mevcut

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar

Ben olsam 1.sıradakimi alırdım. Titx paket arka camlar otomatik, otomatik klima, yağmur ve far sensörü var, alaşım jant, orjinal ses sistemi fena değil, şu an bizde 2011 titanyumx var, her yönüyle şehir içinse ideal bir araç, bagajı falan çok kullanışlı. 

1.4 dizel yakıtı da iyidir. 

Az yakar çok kaçar dediklerinden. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Ben en yenisini alırım derdim ama burada sanki benzinli olan bana daha mantıklı geldi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Emrah Korkmazz

2. sıradaki benzinli model içlerinden en mantıklısı gibi duruyor.Hem istenirse LPG alternatifi var.Motorin fiyatı ve fiestadaki 8valf 1.4 dizel motorun bana göre düşük performansından dolayı fazla yük altında kalmasından kaynaklı ilandaki kilometrelerden sonra birtakım sorunlar çıkarma ihtimali yüksek.Tabi 1.6 dizeli de mevcut az da olsa piyasada. Arkadaşımda 1.4 dizeli var bu aracın ve çoğu kez kullanmışımdır ama beygiri bir tık daha fazla olmalıydı.Zaten makyajla hem hacim 1.5 hem de beygir 75e çıkarılmıştı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
İnan Çınar yazdı:

Lpg ile 10 bin fazlasına geliyor  dizele  göre. Düşündüren  kısmı  o Ümit kardeşim.

O kadar çıktı mı yaa. :( 

Yorum bağlantısı
İnan Çınar
Ümit Türk yazdı:

O kadar çıktı mı yaa. :( 

4500 atiker lpg

5000 tl de ilândaki  benzinlinin  fiyatı  fazla dizele göre

 

Toplamda benzinli 9500 - 10.000 tl pahalıya  geliyor  bana  ama genel fikir benzinli  olani almam üzerine  olunca tercihimi benzinliden yana kullanacağım gibi. Bir de fiyatta birşey  yaparsa iyi olacak. 

Bu arada  benzinli 96 dizel 68 bg miş. Ben benzinliyi 75 bg sanıyordum. 

Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız

2010 1.4 otomatik tit x LPG li olanı 5 sene kullandım.96 bg atmosferik araç şehir içi için gayet yeterli, uzun yolda fıtık sebebi. 2. Araç olacağı için sıkıntı yok.Atiker obd li LPG ile son derce uyumlu , hiç sıkıntı yaşamadım. Donanım gayet yeterli, ses sistemi muazzam ben çok seviyordum. Tekrar yazdırılabilir CD ve Anker Bluetooth modülle ihtiyaçlar karşılanıyor. Yakıt şehir içi (tabiki kullanıma bağlı) LPG li kullanımda yol bilgisayari 13 lt gösteriyordu, yakıt olarak 1.4 otomatik biraz uzebilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İnan Çınar
Hasan Yıldız yazdı:

2010 1.4 otomatik tit x LPG li olanı 5 sene kullandım.96 bg atmosferik araç şehir içi için gayet yeterli, uzun yolda fıtık sebebi. 2. Araç olacağı için sıkıntı yok.Atiker obd li LPG ile son derce uyumlu , hiç sıkıntı yaşamadım. Donanım gayet yeterli, ses sistemi muazzam ben çok seviyordum. Tekrar yazdırılabilir CD ve Anker Bluetooth modülle ihtiyaçlar karşılanıyor. Yakıt şehir içi (tabiki kullanıma bağlı) LPG li kullanımda yol bilgisayari 13 lt gösteriyordu, yakıt olarak 1.4 otomatik biraz uzebilir.

Baktığım araçların  hepsi de manuel Hasan Bey.  Yakıt tüketimi  tahminimden yüksekmiş.  Umarım manüel tüketimi  düşüktür. 1.25  fiestadan  sonra  üzmesin  beni.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

1.25 motor güvenilir, LPG yoksa kolay kolay problem çıkarmaz. Ben 153 bin km yaptım, nazar değmesin. Ortalama tüketimim 5.9 şu anda. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Atagenç
İnan Çınar yazdı:

Bu arada  benzinli 96 dizel 68 bg miş. Ben benzinliyi 75 bg sanıyordum. 

1.25 82ps 114NM

eski kasanın 1.4ü 80ps 115NM

1.25 candır diye boşuna demiyoruz :)

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...