Erdem Doğan 19 Ekim 2022 Paylaş 19 Ekim 2022 Tamer Topaç yazdı: Rampa inişlerde yapar normal. Özellikle belirttim düz yol vites D konumunda. Ama ara ara devir 1000/1100 gibi yukarı çıkıyor sonra tekrar aşağı iniyor. Yani teknik olarak ne yapıyor bu esna da? Sanziman cvt mi? Bosa atmis gibi duruyor ama bosa atinca anlik 0 olmaz. Anlik 0 ise yol düz degil egim var. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 19 Ekim 2022 Paylaş 19 Ekim 2022 Tamer Topaç yazdı: Rampa inişlerde yapar normal. Özellikle belirttim düz yol vites D konumunda. Ama ara ara devir 1000/1100 gibi yukarı çıkıyor sonra tekrar aşağı iniyor. Yani teknik olarak ne yapıyor bu esna da? o esnada reklam yapıyor işte. Yelken mod, sailing bilmem ne, renoda free whell function. Bmw ‘de anlıkta 0,8 yakıyor yazıyor yelkende tsi da da aynı şekilde. Etsi’da kompe motoru kapatıp boşa atıyor 1 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 19 Ekim 2022 Paylaş 19 Ekim 2022 Erdem Doğan yazdı: Sanziman cvt mi? Bosa atmis gibi duruyor ama bosa atinca anlik 0 olmaz. Anlik 0 ise yol düz degil egim var. Tork konvertörlü. Eğim yok Erdem. Ancak CC açık olduğu için ara ara 1000/1100 devire çıkıyor o esnada çok düşük tüketimler gözleniyor 0.5-1 gibi. Tansu Kalafatoğlu yazdı: o esnada reklam yapıyor işte. Yelken mod, sailing bilmem ne, renoda free whell function. Bmw ‘de anlıkta 0,8 yakıyor yazıyor yelkende tsi da da aynı şekilde. Etsi’da kompe motoru kapatıp boşa atıyor Şimdi oldu. Ekranda alengirli yazılar yok. Beceriksiz Koreliler. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 19 Ekim 2022 Paylaş 19 Ekim 2022 Motör dış minnaklar ile dönüyor ise cutoff modunda döner. Dış mihrak yoksa yakıt tüketir. Hele ki hızı yüksek ise boşa atınca anlık tüketim 0.5 ise olur 2. 3 1 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 19 Ekim 2022 Paylaş 19 Ekim 2022 Servet Aydın yazdı: Motör dış minnaklar ile dönüyor ise cutoff modunda döner. Dış mihrak yoksa yakıt tüketir. Hele ki hızı yüksek ise boşa atınca anlık tüketim 0.5 ise olur 2. Vites boşta 20 km/h' den sonra rolanti 1200 civarı sabit kalıyor. Tüketim daha fazla. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Ekim 2022 Paylaş 19 Ekim 2022 Servet Aydın yazdı: Motör dış minnaklar ile dönüyor ise cutoff modunda döner. Dış mihrak yoksa yakıt tüketir. Hele ki hızı yüksek ise boşa atınca anlık tüketim 0.5 ise olur 2. inip itsek? vesile ile patates ile boru nasıl tıkanır öğrendim, çok teknik ama işe yarar Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 19 Ekim 2022 Paylaş 19 Ekim 2022 Çağlar Bayur yazdı: inip itsek? vesile ile patates ile boru nasıl tıkanır öğrendim, çok teknik ama işe yarar patates fiyatından haberiniz var mı Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Ekim 2022 Paylaş 19 Ekim 2022 Tansu Kalafatoğlu yazdı: patates fiyatından haberiniz var mı bazı değerlere paha biçilemez, öyle bir video milyonu bulur Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 19 Ekim 2022 Paylaş 19 Ekim 2022 Çağlar Bayur yazdı: bazı değerlere paha biçilemez, öyle bir video milyonu bulur Bazı patateslere de paha biçilmez 4 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 19 Ekim 2022 Paylaş 19 Ekim 2022 Tamer Topaç yazdı: Vites boşta 20 km/h' den sonra rolanti 1200 civarı sabit kalıyor. Tüketim daha fazla. Motoru korumak için devir yüksek oluyor Çağlar Bayur yazdı: inip itsek? vesile ile patates ile boru nasıl tıkanır öğrendim, çok teknik ama işe yarar Pioneer? 1 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 19 Ekim 2022 Paylaş 19 Ekim 2022 Çağlar Bayur yazdı: inip itsek? vesile ile patates ile boru nasıl tıkanır öğrendim, çok teknik ama işe yarar İlkokuldayken 88 senesi falandı glb belediye otobüsü durakta yolcu alıyor. Bizde eksoza kartopu basıyoruz. 302lerin arka tampondan çıkıyordu eksoz. Birgüzel tıkadık fısss yapıyor biz bakıyoruz. Yolcuyu alınca gaz vereceğini bilmiyoruz tabi. Ne kadar pislik kurum vb varsa bizim üzerimize kustu. Sadece gözler ve dişler görünüyor. Bir dövüyorlar ki evde anlatılmaz yaşanır cinsten. 8 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Ekim 2022 Paylaş 19 Ekim 2022 Servet Aydın yazdı: Motoru korumak için devir yüksek oluyor Pioneer? yakarım o videoyu silerim patatesleri veya her ne ise ondan 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 19 Ekim 2022 Paylaş 19 Ekim 2022 (düzenlendi) Tansu Kalafatoğlu yazdı: yelken modunda motor stop etmiyorsa yakıt yakar arkadaşlar. diğer türlü yakıt yakmıyor olsa neden rölanti devrinde tutsun arabayı. 300 devir falan çevirir yani. Ya da 100. Neden rölanti devrinde çevirip daha fazla enerji çeksin. Krank ve pistonlar 1000 devirde dönecek, yakıt yakmayacak, hem de süzülecek. Reno enerji mi üretiyor bi yerinde rolantide neden tutsun, araba viteste hız 100 devir 2000 üstü, sıfır yakıt daha fazla süzülme, reno enerji üretmiyor direnci sıfırlıyor, kompresyon sıfır gibi düşün, zaten silindir yuvaları aşırı pürüzsüz (plazma) tsi de olmayan bir seviyede, motor bunun için tasarlanmış, şanzıman özel olarak bunu yapacak şekilde tasarlanmış, kaynak Magna nasıl kanıtlayım sana başka, rampa tepesinde depo fulleyelim salalım sonra yine fulleyip bakalım yakmışmı yada direk salalım sen bagajdan uzan egsoza elini tut, bakalım sıcak hava geliyormu Tansu Kalafatoğlu yazdı: o esnada reklam yapıyor işte. Yelken mod, sailing bilmem ne, renoda free whell function. Bmw ‘de anlıkta 0,8 yakıyor yazıyor yelkende tsi da da aynı şekilde. Etsi’da kompe motoru kapatıp boşa atıyor komple motoru kapatıp boşa atmak= yemedi yapamıyoruz motor uygun değil yeni tasarım lazım, para yok zaten elektriğe geçiyoruz üzgünüzün iyi niyetle söylenmiş halidir ve garantiyede girmez 19 Ekim 2022 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 19 Ekim 2022 Paylaş 19 Ekim 2022 Ali Cihangiroğlu yazdı: rolantide neden tutsun, araba viteste hız 100 devir 2000 üstü, sıfır yakıt daha fazla süzülme, reno enerji üretmiyor direnci sıfırlıyor, kompresyon sıfır gibi düşün, zaten silindir yuvaları aşırı pürüzsüz (plazma) tsi de olmayan bir seviyede, motor bunun için tasarlanmış, şanzıman özel olarak bunu yapacak şekilde tasarlanmış, kaynak Magna nasıl kanıtlayım sana başka, rampa tepesinde depo fulleyelim salalım sonra yine fulleyip bakalım yakmışmı yada direk salalım sen bagajdan uzan egsoza elini tut, bakalım sıcak hava geliyormu komple motoru kapatıp boşa atmak= yemedi yapamıyoruz motor uygun değil yeni tasarım lazım, para yok zaten elektriğe geçiyoruz üzgünüzün iyi niyetle söylenmiş halidir ve garantiyede girmez ali abi sen ne diyon ben nediyom. ben yelken diyorum, sen kıçtan takma mercury diyon desene silindir kapatma teknolojisi diye 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 19 Ekim 2022 Paylaş 19 Ekim 2022 (düzenlendi) Tansu Kalafatoğlu yazdı: ali abi sen ne diyon ben nediyom. ben yelken diyorum, sen kıçtan takma mercury diyon desene silindir kapatma teknolojisi diye o tekno zımbırtı olan motorda cut-off olmamı birader,tam olarak act değil aslında, onu tsi yapıyor, 2 silindirde yakıt akışı kesme devreye girerken titreşim, diğer 2 silindir çalışıyor ve yakıt harcıyor, bunda farklı, 4 silindir benzer iş yaparken siboblarda bir numara çeviriyor, yakıt sıfır, act sayılmaz daha ötesi bir numara... 19 Ekim 2022 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 19 Ekim 2022 Paylaş 19 Ekim 2022 Ali Cihangiroğlu yazdı: o tekno zımbırtı olan motorda cut-off olmamı birader,tam olarak act değil aslında, onu tsi yapıyor, 2 silindirde yakıt akışı kesme devreye girerken titreşim, diğer 2 silindir çalışıyor ve yakıt harcıyor, bunda farklı, 4 silindir benzer iş yaparken siboblarda bir numara çeviriyor, yakıt sıfır, act sayılmaz daha ötesi bir numara... reno’da süprizler bitmez 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 19 Ekim 2022 Paylaş 19 Ekim 2022 Tansu Kalafatoğlu yazdı: reno’da süprizler bitmez yardım almakla iyi etmiş renoğğğ, bende çokta bildiğimden almadım hani, şansa oldu birazda, neyse 2023 başlarında elektrikli ve kibrit modeller gelecekmiş, sağ kalırsak bakarız artık... Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 19 Ekim 2022 Paylaş 19 Ekim 2022 Ali Cihangiroğlu yazdı: yardım almakla iyi etmiş renoğğğ, bende çokta bildiğimden almadım hani, şansa oldu birazda, neyse 2023 başlarında elektrikli ve kibrit modeller gelecekmiş, sağ kalırsak bakarız artık... cumartesi s cross günü. Bakmaya gideceğim. Bana fazladan 650 litre yaktıracak. Ben 4-6 yaş olacam. O ise 1-3 yaş 1.4 olacak. Bugünün MTV’siyle farkımız 750 liracık. Yani 36 litre benzin 620 litre içeri gireceğim yıllık Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 19 Ekim 2022 Paylaş 19 Ekim 2022 (düzenlendi) Tansu Kalafatoğlu yazdı: cumartesi s cross günü. Bakmaya gideceğim. Bana fazladan 650 litre yaktıracak. Ben 4-6 yaş olacam. O ise 1-3 yaş 1.4 olacak. Bugünün MTV’siyle farkımız 750 liracık. Yani 36 litre benzin 620 litre içeri gireceğim yıllık hadi hayırlısı, bende merak ediyorum şu s krosu gülü seven dikenine katlanır artık... buarada merak edersen motorla ilgili biraz bilgi: hr13ddt Nissanın motora verdiği kod HR13DDT (Renault H5Ht / Mercedes-Benz M282) [ düzenle ] HR13DDT , ömür boyu zamanlama zinciri , 16v DOHC, VVT, değişken deplasmanlı yağ pompası, Stop-Start, rejeneratif frenleme ve Delik Püskürtme Kaplama sistemi ile donatılmış 1,3 L (1,332 cc) tamamen alüminyum doğrudan enjeksiyonlu ve turboşarjlı sıralı dört motordur ( Nissan GT-R'ye monte edildiği gibimodeller), Çap: 72,2 mm (2,84 inç), Strok 81,3 mm (3,20 inç). Üç farklı versiyon vardır: 1500–3500 rpm'de 220 N⋅m (162 lbf⋅ft) ile 4500 rpm'de 85 kW (114 hp; 116 PS), 240 N ile 5000 rpm'de 103 kW (138 hp; 140 PS) 1600–3600 rpm'de ⋅m (177 lbf⋅ft) ve uygulamaya bağlı olarak 1800–3500 rpm'de 270 N⋅m (199 lbf⋅ft) ile 5500 rpm'de 117 kW (157 hp; 159 PS). Bu motorlar için Renault markaları TCe115, TCe140 ve TCe160'tır. Bu motor, WLTP kanıtını (Euro 6c) test eder. Bu motor aynı zamanda " M282 " adı altında Mercedes-Benz olarak yeniden markalandı ve silindir devre dışı bırakma teknolojisi eklendi. 1.3L TCe tamamen alüminyum bir motordur. Plazma kaplı silindir duvarlarına sahip alüminyum açık güverte motor bloğuna sahiptir. Delik Püskürtme Kaplama, bir plazma torcu kullanılarak duvarların yüzeyine püskürtülen çok sert çeliktir. Bu teknik ısı iletkenliğini arttırır, kontrolsüz patlamaları azaltır ve ağırlıkta önemli tasarruf sağlar. Motor, dövme krank mili ve optimize edilmiş sürtünme ve aşınma direnci için eteklerde özel grafit kaplamalı hafif alüminyum pistonlarla donatılmıştır. Bu arada, pistonlar ayrıca yağ jetleri ile yağ ile soğutulur. Motor verimliliğini daha da artırmak için H5Ht, değişken deplasmanlı bir yağ pompasıyla donatıldı. Silindir bloğu, krank mili ve motor aksesuarları Renault tarafından geliştirilirken, silindir kapağı tasarımı Mercedes işbirliğinin bir sonucudur. Alman mühendisler, silindir başına dört valfli ve merkezi olarak yerleştirilmiş doğrudan enjektörlü, çok sıra dışı bir üçgen "Delta" silindir kapağı ile sonuçlandı. Delta şekli, onu biraz daha yüksek, ancak geleneksel dikdörtgen tasarımından çok daha dar ve daha hafif yapar. Silindir kapağı, iki zincir tahrikli eksantrik mili (emme ve egzoz) ile birlikte gelir. 1.3 TCe, emme ve egzoz için ikiz bağımsız değişken eksantrik mili zamanlamasına sahiptir. Motor, ömür boyu motor garantisine sahip tek sıralı bir zamanlama zinciri kullanır. Emme ve egzoz valfleri, parmak takipli tip külbütör kolları aracılığıyla kamlar tarafından çalıştırılır. Valvetrain, sabit valf boşluğu sağlamak için külbütör kolları için hidrolik kılavuz destekleri içerir. Silindir kapağının içindeki su soğutmalı egzoz portları, egzoz manifoldunun bir parçasını oluşturur. Bu durumda egzoz manifoldu kısmen tasarıma entegre edilmiştir. Böyle bir teknik numara, özellikle düşük motor devirlerinde ve/veya soğuk havalarda egzoz gazlarını soğutarak motor sıcaklığını optimum aralıkta tutarak daha verimli yanma sağlar. 1.3L TCe motorun yüksek verimliliğinden ve performansından sorumlu olan temel özellikler, doğrudan yakıt enjeksiyonu ve turboşarjdır. Doğrudan yakıt enjeksiyon sistemi, maksimum 250 bar çıkışlı bir yüksek basınçlı enjeksiyon pompası ile beslenir. Yüksek basınçlı bir pompa, yakıtı ortak bir ray üzerinden doğrudan yanma odalarına püskürten 6 delikli enjektörlere iletir. Sıkıştırılmış giriş havası, tamamen elektronik olarak kontrol edilen, motorla çalışan bir atık kapısına (e-atık kapısı) sahip sabit geometrili bir turboşarj tarafından sağlanır. Turboşarjdan sonra egzoz gazları standart olarak bir katalitik konvertörden ve WLTP korumalı (Euro 6c) motorlarda partikül filtresinden geçer. 19 Ekim 2022 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 20 Ekim 2022 Paylaş 20 Ekim 2022 Ali Cihangiroğlu yazdı: hadi hayırlısı, bende merak ediyorum şu s krosu gülü seven dikenine katlanır artık... buarada merak edersen motorla ilgili biraz bilgi: hr13ddt Nissanın motora verdiği kod HR13DDT (Renault H5Ht / Mercedes-Benz M282) [ düzenle ] HR13DDT , ömür boyu zamanlama zinciri , 16v DOHC, VVT, değişken deplasmanlı yağ pompası, Stop-Start, rejeneratif frenleme ve Delik Püskürtme Kaplama sistemi ile donatılmış 1,3 L (1,332 cc) tamamen alüminyum doğrudan enjeksiyonlu ve turboşarjlı sıralı dört motordur ( Nissan GT-R'ye monte edildiği gibimodeller), Çap: 72,2 mm (2,84 inç), Strok 81,3 mm (3,20 inç). Üç farklı versiyon vardır: 1500–3500 rpm'de 220 N⋅m (162 lbf⋅ft) ile 4500 rpm'de 85 kW (114 hp; 116 PS), 240 N ile 5000 rpm'de 103 kW (138 hp; 140 PS) 1600–3600 rpm'de ⋅m (177 lbf⋅ft) ve uygulamaya bağlı olarak 1800–3500 rpm'de 270 N⋅m (199 lbf⋅ft) ile 5500 rpm'de 117 kW (157 hp; 159 PS). Bu motorlar için Renault markaları TCe115, TCe140 ve TCe160'tır. Bu motor, WLTP kanıtını (Euro 6c) test eder. Bu motor aynı zamanda " M282 " adı altında Mercedes-Benz olarak yeniden markalandı ve silindir devre dışı bırakma teknolojisi eklendi. 1.3L TCe tamamen alüminyum bir motordur. Plazma kaplı silindir duvarlarına sahip alüminyum açık güverte motor bloğuna sahiptir. Delik Püskürtme Kaplama, bir plazma torcu kullanılarak duvarların yüzeyine püskürtülen çok sert çeliktir. Bu teknik ısı iletkenliğini arttırır, kontrolsüz patlamaları azaltır ve ağırlıkta önemli tasarruf sağlar. Motor, dövme krank mili ve optimize edilmiş sürtünme ve aşınma direnci için eteklerde özel grafit kaplamalı hafif alüminyum pistonlarla donatılmıştır. Bu arada, pistonlar ayrıca yağ jetleri ile yağ ile soğutulur. Motor verimliliğini daha da artırmak için H5Ht, değişken deplasmanlı bir yağ pompasıyla donatıldı. Silindir bloğu, krank mili ve motor aksesuarları Renault tarafından geliştirilirken, silindir kapağı tasarımı Mercedes işbirliğinin bir sonucudur. Alman mühendisler, silindir başına dört valfli ve merkezi olarak yerleştirilmiş doğrudan enjektörlü, çok sıra dışı bir üçgen "Delta" silindir kapağı ile sonuçlandı. Delta şekli, onu biraz daha yüksek, ancak geleneksel dikdörtgen tasarımından çok daha dar ve daha hafif yapar. Silindir kapağı, iki zincir tahrikli eksantrik mili (emme ve egzoz) ile birlikte gelir. 1.3 TCe, emme ve egzoz için ikiz bağımsız değişken eksantrik mili zamanlamasına sahiptir. Motor, ömür boyu motor garantisine sahip tek sıralı bir zamanlama zinciri kullanır. Emme ve egzoz valfleri, parmak takipli tip külbütör kolları aracılığıyla kamlar tarafından çalıştırılır. Valvetrain, sabit valf boşluğu sağlamak için külbütör kolları için hidrolik kılavuz destekleri içerir. Silindir kapağının içindeki su soğutmalı egzoz portları, egzoz manifoldunun bir parçasını oluşturur. Bu durumda egzoz manifoldu kısmen tasarıma entegre edilmiştir. Böyle bir teknik numara, özellikle düşük motor devirlerinde ve/veya soğuk havalarda egzoz gazlarını soğutarak motor sıcaklığını optimum aralıkta tutarak daha verimli yanma sağlar. 1.3L TCe motorun yüksek verimliliğinden ve performansından sorumlu olan temel özellikler, doğrudan yakıt enjeksiyonu ve turboşarjdır. Doğrudan yakıt enjeksiyon sistemi, maksimum 250 bar çıkışlı bir yüksek basınçlı enjeksiyon pompası ile beslenir. Yüksek basınçlı bir pompa, yakıtı ortak bir ray üzerinden doğrudan yanma odalarına püskürten 6 delikli enjektörlere iletir. Sıkıştırılmış giriş havası, tamamen elektronik olarak kontrol edilen, motorla çalışan bir atık kapısına (e-atık kapısı) sahip sabit geometrili bir turboşarj tarafından sağlanır. Turboşarjdan sonra egzoz gazları standart olarak bir katalitik konvertörden ve WLTP korumalı (Euro 6c) motorlarda partikül filtresinden geçer. Allah allah 😁 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Ekim 2022 Paylaş 20 Ekim 2022 Ali Cihangiroğlu yazdı: HR13DDT (Renault H5Ht / Mercedes-Benz M282) şu durmadan su eksilten motor mu bu 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 20 Ekim 2022 Paylaş 20 Ekim 2022 Çağlar Bayur yazdı: şu durmadan su eksilten motor mu bu tövbe de Abi, kimin motoruna laf ediyorsun. vw'den bile daha teklikeli. 1 1 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Ekim 2022 Paylaş 20 Ekim 2022 Mahmut Yıldız yazdı: tövbe de Abi, kimin motoruna laf ediyorsun. vw'den bile daha teklikeli. bilemedik tüh demağğğğ en son vw ye laf eden ülke değişti yahu 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 20 Ekim 2022 Paylaş 20 Ekim 2022 Çağlar Bayur yazdı: bilemedik tüh demağğğğ Ne yazık ki. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 20 Ekim 2022 Paylaş 20 Ekim 2022 (düzenlendi) Çağlar Bayur yazdı: şu durmadan su eksilten motor mu bu o sorun 0.9 ve 1.2 tce lerde vardı yalnız... ha bendeki ilk aldığımın haftasında eksilttiydi tam max tada değildi sanki, max-min arasına indi, yarım çay bardağı anca, bir yıkıldım bir üzüldümki sormayın böyle bir eksiltme olamaz didim, sonrası servise gittim fullettim, bir süre sonra yine aynı yere indi ve kaldı, ilk bakıma kadar aynıydı, şimdi 2. bakım geliyor hala aynı yerde sabit, benden su eksiltme gibi basit bir hata kaçarmı sizce haaa ve sessiz kalırmıyım sizce sıfır su eksiltme yüklendiğim halde sıfır yağ eksiltme, şimdi daalabilirsiniz mersodakiler neresini değiştiyse onlarda eksiltme oluyormuş diye bir iki yerde okuduydum sanki ama bulamıyorum şuan, genelde ise duymadım böyle birşey, varsa bilgi detay alayım Çağlar beyğğğ.... neyseki bunda bazıları gibi kronik yağ yakar durumu yok, kitapçıkdada yazmıyor yağ eksiltir normaldir diye, kronik hatalar şanzıman hataları vs. memnuniyet garantisi gibi kılıflarda yok, gayet güzel... 20 Ekim 2022 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts