İçeriğe Yönlendir

Golf 8 eTsi Dsg Life


Evren Barış Özbek

Recommended Posts

Çağlar Bayur

2004 mondeoda da varmış o yelken işi ama bilemedik, hiç demediler reklamlarda

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Çağlar Bayur yazdı:

2004 mondeoda da varmış o yelken işi ama bilemedik, hiç demediler reklamlarda

çek ayağını jatkolu mondide al sana yelken :)

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Cihangiroğlu yazdı:

çek ayağını jatkolu mondide al sana yelken :)

bi gizli özelliği çakmak sigortası imiş onu da akü bitince öğrendik

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Çağlar Bayur yazdı:

bi gizli özelliği çakmak sigortası imiş onu da akü bitince öğrendik

sigorta dedinde benimkinin aküsünün + kutup başındaki kırmızı kapağı hiç kaldırmamıştım, bugün aküyü şarja bağlarken baktım, üstünde 2 adet şeffaf kapağın altında sigorta var, sanırım kısa devre falan olursa direk bunlar atıp akımı kesiyor, gizli özellik sayılırmı bu :)

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)
Ali Cihangiroğlu yazdı:

sigorta dedinde benimkinin aküsünün + kutup başındaki kırmızı kapağı hiç kaldırmamıştım, bugün aküyü şarja bağlarken baktım, üstünde 2 adet şeffaf kapağın altında sigorta var, sanırım kısa devre falan olursa direk bunlar atıp akımı kesiyor, gizli özellik sayılırmı bu :)

gipgizli , veya tam piyasaya sürerken ... leymmm sigorta takymayı unutuuk diye koymuşlardır

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Video atmayı unuttum. 2.dk’dan sonra devir saati psikoloji bozar mı?

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Video atmayı unuttum. 2.dk’dan sonra devir saati psikoloji bozar mı?

bozmaz alışıyorsun :) özelliklede yelken modunda golfun tersi, motor stop etmeden sıfır yakıtla aynı ortalamayı gözü kapalı yakaladığında dahada zevkli oluyor :)

 

bu arada motor sesi sıfır duyuluyor diyor ama 1800 devirden sonra net şekilde videoda duyuluyor, nasıl sessizmiş arkadaş...

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

bozmaz alışıyorsun :) özelliklede yelken modunda golfun tersi, motor stop etmeden sıfır yakıtla aynı ortalamayı gözü kapalı yakaladığında dahada zevkli oluyor :)

 

bu arada motor sesi sıfır duyuluyor diyor ama 1800 devirden sonra net şekilde videoda duyuluyor, nasıl sessizmiş arkadaş...


reno’da rölanti, e tsi komple kapatıyor. Reno’da sıfır yakıt yok :) 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


reno’da rölanti, e tsi komple kapatıyor. Reno’da sıfır yakıt yok :) 

ı ıhh öyle olmuyor ki motor salt reno motoru değil unutma, hem rolantiye almayı nereden çıkardın, asla öyle şey yapmaz yapsa o zaman yakar elbet, alet boşa atmıyorki motoru mecburen rolantide çalıştırıp yakıt harcasın, boşa atmak zaten başka bir hata, bu  motor stop etmez boşa ise asla atmaz, gerek yok, bunda sıfır yakıt var klasik cutoff belli bir devre kadar ve araç süzülüyor hemde baya baya, o işi kompresyona siboblardan ayar çekerek yapıyor diye birşeyler okumuştum ama henüz tam detaylı veri bulamadım, fakat bu kısım önemli, ayrıca rampa inerkende tam tersi biryere kadar tutuyor aracı, ama gaza dokunup bırakırsan o zaman değişiyor iş...

 

 Motor kapatma bence hata, bu motor bunu desteklediği halde üstelik act denen silindir kapamayıda yapabildiği halde ne reno nede merso kullanıyor, ayrıca tüketim aynı hızlarda ya aynı yada daha düşük bilgin olsun, tsi motoru sevmedim ben, özelliklede beygirlerinde bir numara var sanki, 150 lilikleri 150 hp gibi gitmiyor bence...

 

motor kapatmanın ne gibi sıkıntıları olur, özelliklede turbo motorda onuda ayrıca irdelemek lazım, bence motor kapama iyi bir teknik değil, motor kapama ve silindiri 2 ye düşürme (hadi bunu anlarım) benim adım Hıdır, elden gelen budur gibi bir durum bence, neyse irdelemek lazım....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Kapanmayan motor krank döndürüyordur. Bunlar enerji kaybı. Eğer yakıt yakmıyorsa ve motor dönüyorsa o zaman araç erken yavaşlar, süzülme olmaz. Yelken olmaz. Supapla napacak abi. Motor içi hareketten bahsediyoruz. 
 

Motorun kapanmadan yelken yapılan durumlarda motor rölanti çevirir. Bu şekilde gidilmesi, yakılan yakıta rağmen en tasarruflu seçenektir. Yani yelkende yakıt yakılır

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Yelken denen nane motorun emme manifoldunu kapama ile sıkıştırma yapmamak. Sıkıştırma olmayan motorun kinetik karşı direnci alternatör direncinden düşük olur. Motor döndüğü için yağlama klima vs sistemler aktiftir hâlâ

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Kapanmayan motor krank döndürüyordur. Bunlar enerji kaybı. Eğer yakıt yakmıyorsa ve motor dönüyorsa o zaman araç erken yavaşlar, süzülme olmaz. Yelken olmaz. Supapla napacak abi. Motor içi hareketten bahsediyoruz. 
 

Motorun kapanmadan yelken yapılan durumlarda motor rölanti çevirir. Bu şekilde gidilmesi, yakılan yakıta rağmen en tasarruflu seçenektir. Yani yelkende yakıt yakılır

açıklama yapılmış :) tsi nin şansı yok, her türlü zopayı yer, vw un daha çalışması lazım :p

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu


Emme kapanırsa nolur? Şırınganın ucunu parmakla kapatsak pistonu geri çekemeyiz. 
 

Motor yakıtsız dönüyorsa bunda tekerden gelen kuvvet olmalı. Motorun 1000 devirde sıkıştırma yapmadan dönebilmesi için sıkıştırma anında emme supapları açık kalmalı. Otto motorda böyle bir tasarım yokki. Hybrid 1.8’de bile belli bir yere kadar açık kalıyor emme supapları. Tamamen açık kalması için değişik eksantrik tasarım olması lazım. O da yok. 

 

bmw 1.55 dakika. Yelken modunda 0,8 yakıyor diyor zaten. Yakmaması mümkün değil. 

 

 


 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Emiş kapanır hava emmeyen motör sıkıştırma yapmaz. Şırınganın arkası atmosfer basıncında. Motor bloğunda aynı durum yok. Karter basıncı da düşüyor. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Servet Aydın yazdı:

Emiş kapanır hava emmeyen motör sıkıştırma yapmaz. Şırınganın arkası atmosfer basıncında. Motor bloğunda aynı durum yok. Karter basıncı da düşüyor. 


emiş kapandığında, silindir alt noktaya inerken vakum olacak. Hatta hava olmazsa o silindir alt noktaya inerken acayip geri basınç oluşturur. Çok yüksek kuvvetler çıkar ortaya

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Çağlar Bayur yazdı:

2004 mondeoda da varmış o yelken işi ama bilemedik, hiç demediler reklamlarda

Ekranda yazmıyorsa yoktur :crazy: 2 tonluk araba rölantide 100 km hızla gidiyor ama ekranda hiç bir şey yok. Mutsuz mu olmalıyım ?

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


emiş kapandığında, silindir alt noktaya inerken vakum olacak. Hatta hava olmazsa o silindir alt noktaya inerken acayip geri basınç oluşturur. Çok yüksek kuvvetler çıkar ortaya

boşa diretmeeee :) tsi gibi değil bu motor, sendeki 1.8 de ilkel GTR mı sandın :p yakmıyor tam cut-off yapıyor, uzu yol yakıtı komik şeyler çıkıyor, süzülmesi aynı hatta daha iyi güç daha fazla ve herşeyin sonucunda daha az yakıyor :D bu arada ekzantrikten delta üst kapağa sübabtan gömülü emme manifoltuna hatta yokta diyebiliriz manifolt üst kapağın kendisi gibi nasıl yaptıysa merso artık, şanzımanda bu işe uygun yapılmış durumda ve 320 nm torka dayanabilen motora neredeyse hiç yük bindirmeyen kendinden güç  kaynaklı ve yağ soğutmalı yelken modu start stop hibritleşme vs. uygun yapılmış optimize edilmiş 65 kg. ağırlığında 400 bin km baskı ömrüne sahip güzel bir alet bu arada :p yani herşey uygun ve ileri tekno, marka reno olunca bir dakka ne oluyoruz diyor insan ama adamlar yapmış aga ...

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


emiş kapandığında, silindir alt noktaya inerken vakum olacak. Hatta hava olmazsa o silindir alt noktaya inerken acayip geri basınç oluşturur. Çok yüksek kuvvetler çıkar ortaya

Hava filtresini çıkar elinle kapa sonra devam edelim

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

boşa diretmeeee :) tsi gibi değil bu motor, sendeki 1.8 de ilkel GTR mı sandın :p yakmıyor tam cut-off yapıyor, uzu yol yakıtı komik şeyler çıkıyor, süzülmesi aynı hatta daha iyi güç daha fazla ve herşeyin sonucunda daha az yakıyor :D bu arada ekzantrikten delta üst kapağa sübabtan gömülü emme manifoltuna hatta yokta diyebiliriz manifolt üst kapağın kendisi gibi nasıl yaptıysa merso artık, şanzımanda bu işe uygun yapılmış durumda ve 320 nm torka dayanabilen motora neredeyse hiç yük bindirmeyen kendinden güç  kaynaklı ve yağ soğutmalı yelken modu start stop hibritleşme vs. uygun yapılmış optimize edilmiş 65 kg. ağırlığında 400 bin km baskı ömrüne sahip güzel bir alet bu arada :p yani herşey uygun ve ileri tekno, marka reno olunca bir dakka ne oluyoruz diyor insan ama adamlar yapmış aga ...


lütfen bir şey söyle @İlkay Başaran 😁 

 

@Servet Aydın yaptım abi. Motor stop etti :) 

 

yelken modunda motor stop etmiyorsa yakıt yakar arkadaşlar. diğer türlü yakıt yakmıyor olsa neden rölanti devrinde tutsun arabayı. 300 devir falan çevirir yani. Ya da 100. Neden rölanti devrinde çevirip daha fazla enerji çeksin. 
 

Krank ve pistonlar 1000 devirde dönecek, yakıt yakmayacak, hem de süzülecek. Reno enerji mi üretiyor bi yerinde :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


lütfen bir şey söyle @İlkay Başaran 😁 

 

 

Kampanalı intercoolersiz 68 hp dizel arabadan inip 4 teker disk arabaya binince olacak bunlar :D

  • Beğen 1
  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

 

Kampanalı intercoolersiz 68 hp dizel arabadan inip 4 teker disk arabaya binince olacak bunlar :D

Kendinden güç kaynaklı dedi yaa :) 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Kendinden güç kaynaklı dedi yaa :) 

Olacak bunlar. Trakyada şimdi. Timur bile en çok orada oyalanmıştı.

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Şimdi bu araç ne yapıyor? Düz yol, anlık tüketim ''0'' eco mod, CC açık ve yaklaşık 20 dk. bu yolda seyir etti. Benzer yollarda, sakin kullanımlarda hep aynı şekilde. 

 

Santa-Fe.jpg.61bb52554b0285f83e069a84a0d0471a.jpg

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Tamer Topaç yazdı:

Şimdi bu araç ne yapıyor? Düz yol, anlık tüketim ''0'' eco mod, CC açık ve yaklaşık 20 dk. bu yolda seyir etti. Benzer yollarda, sakin kullanımlarda hep aynı şekilde. 

 

Santa-Fe.jpg.61bb52554b0285f83e069a84a0d0471a.jpg


anlık mod? Fait’ta gaza basmadan rampa aşağı viteste inerken anlıkta 2 lt/100km yazıyor. Çok baz almıyoruz o anlıkları 

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


anlık mod? Fait’ta gaza basmadan rampa aşağı viteste inerken anlıkta 2 lt/100km yazıyor. Çok baz almıyoruz o anlıkları 

Rampa inişlerde yapar normal. Özellikle belirttim düz yol vites D konumunda. Ama ara ara devir 1000/1100 gibi yukarı çıkıyor sonra tekrar aşağı iniyor. Yani teknik olarak ne yapıyor bu esna da? 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...