İçeriğe Yönlendir

Golf 8 eTsi Dsg Life


Evren Barış Özbek

Recommended Posts

Evren Barış Özbek
Selim Bilgin yazdı:

4 litre fıçı yağa 1400 TL + KDV yazmayarak başlasalar keşke maliyet düşürmeye. :) 

Tsi zaten belli km’lerden sonra sorun çıkaran bir motor, sıfırdan bu şekilde bakim yapılanların hali nasıl olacak merak ediyorum. 

 

Çağlar Bayur yazdı:

hava filtresini 5bin den fazla kullanmazdım kontrolü nasıl yapılıyor ki

 

Serkan Maden yazdı:

Banada hava ve polen  filtresinin değişimine gerek yok 30 binde değişiriz dediler. Ben degistirdim yinede. Turbo ve aile sağlığı için. Bakıma sene dolunca gidiyordum artık 15 bin ne zaman dolarsa gideceğim. 5 30 dan 0 20 ye döndü yeni tsi ler. Güle güle bin Evren abi.

Dün arabayı biraz acele ile aldım.  O yüzden olduğu gibi kabullendim. 

Göğüs çıtası değişimi için servise gittiğimde filtreler de değişecek. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Çağlar Bayur yazdı:

hava filtresini 5bin den fazla kullanmazdım kontrolü nasıl yapılıyor ki

Ben bakım arasında bi degisiyorum.. Polende tabi.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Evren Barış Özbek yazdı:

Bugün 12950km'de ilk bakıma girdik.

Göğüs çıtasının kaplamasında ki kılcal çatlaklardan dolayı çıta garantiden değişecek, sipariş geçildi. İç dikiz aynasının arkasındaki kablolardan ses geliyordu, yalıtımları yapıldı. Far ayarları yapıldı. Yazılım güncellendi.

Periyodik bakımda sadece motor yağı ve filtresini değiştirdiler. Polen ve hava filtreleri için "durumlarına bakılıp, gerekiyorsa değişim yapılacak" dediler ve değiştirmediler. Bana ilginç geldi. VW bakım tablosunda da "gerekirse değişir" yazıyor. 

İşçilikte %10, yedek parça da %5 iskontolu 2578,50TL tuttu.

1618921976_IMG_20220922_1807192.jpg.1330a23c433144a2ac4147e884633314.jpg

Fiyat cok iyi yetkili servis icin. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

O yüzden atmosferik diyoruz :) 

 


 

yeni gördüm, o iş atmosferikte dahil tüm motorlarda geçerli yalnız :)

Yorum bağlantısı
Onur Demir

Ben yeni gördüm konuyu :) güzel günlerde kullan Abi,

 

Videoyu da seyrettim ama tam anlamadım çalışma mantığını etsi nin :)  bu arada görüntüsü çok güzel aracın canlıda görünce beğenmiştim.

 

ilk sayfalarda 1lt daha az yaktığını yazmışsın. güncel bilgi var mı? kaç lt yakıyorsun şu anda. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur Demir
Mert Gülkokan yazdı:

sağ ön koltuğun altında ufak bir batarya var 48 voltlukta bir alternatör var ilk kalmışlarda ara hızlanmalarda ya da bazen benzinli motoru kapatarak aracın yakıt harcamadan ilerlemesini sağlıyor

e o zaman tamam bildiğimiz hibrit olmuş oluyor sanki, farklı bir konu sandım bende ok teşekkürler açıklama için. (yada ben konuyu çok farklı biliyorum :) )

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Onur Demir yazdı:

e o zaman tamam bildiğimiz hibrit olmuş oluyor sanki, farklı bir konu sandım bende ok teşekkürler açıklama için. (yada ben konuyu çok farklı biliyorum :) )

Hybrid gibi elektrik motoru yok. Sanziman uzerinde bir motor var ve dusuk hizlarda aracin elektrik ile ilerlemesini sagliyor veya araci park ederken motor calismamis oluyor. Aslinda emisyonu dusurmek icin yapilmis. Hybrid olsun diye degil. Burada E plaka alabiliyor bu araclar ve sehir merkezlerinde ucretsiz park hakki oluyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Erdem Doğan yazdı:

Hybrid gibi elektrik motoru yok. Sanziman uzerinde bir motor var ve dusuk hizlarda aracin elektrik ile ilerlemesini sagliyor veya araci park ederken motor calismamis oluyor. Aslinda emisyonu dusurmek icin yapilmis. Hybrid olsun diye degil. Burada E plaka alabiliyor bu araclar ve sehir merkezlerinde ucretsiz park hakki oluyor.


yok öyle de değil. VW’deki sistem tekere güç bile vermiyor. Veriyorsa da 1-2 beygir en fazla. Normalden daha büyük bir alternatör var. Esas amacı ayak gazda veya frende değilken motoru stop ettirmek. Dururken ayağı frenden kaldırınca gaza basınca benzinli motor çalışıyor hemen. Start stopun az gelişmişi yani. Frene basınca da benzinli motoru çalıştırıyor. Çünkü fren servosu var. Vakum basıncı gerekli. Toyota’da sistem daha farklı. 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Evren Barış Özbek yazdı:

Marş basınca motorun rölanti devrine kadar düşmesini bekliyorum ki buda 10-15 saniye sürüyor. Park edince yine 10 saniye kadar bekliyorum. Uzun yol yapmışsam en az 30 saniye bekliyorum. 

Abi bu aracta da bu olay varmı ? Yoksa eski 1.2 den mi bahsediyosun? 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Alpay Sumer yazdı:

Abi bu aracta da bu olay varmı ? Yoksa eski 1.2 den mi bahsediyosun? 


yeni arabaların hepsinde vardır diye düşünüyorum. Amaç katalizörü ısıtmak olmalı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Ozyurek yazdı:

Karar verdiniz mi, nasıl çalışıyormuş ?

vergiden kaçınma sistemi denebilir, hybrit ama pil enerjisi ile arabayı tek başına yürütmüyor ama fren yapınca motoru kapatıp pili şarj ediyor

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

vergiden kaçınma sistemi denebilir, hybrit ama pil enerjisi ile arabayı tek başına yürütmüyor ama fren yapınca motoru kapatıp pili şarj ediyor


yok, eTSI’da 30km üstünde fren yapınca motor yine çalışıyor. Servoya vakum lazım. Toyota’da elektrikli fren var. Motorun çalışmasına gerek yok. Hissiyatı sanal, çalışması bi garip. Bazen tutmuyor falan :ohooh:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

tsi binince de 30 nedir yahu hayat 130 da yeni başlar, 140 ta gaza basınca midende karıncalar hissetmezsem yakarım o tsi yı modifiye suç değildir :mangal:

  • Beğen 1
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


yok öyle de değil. VW’deki sistem tekere güç bile vermiyor. Veriyorsa da 1-2 beygir en fazla. Normalden daha büyük bir alternatör var. Esas amacı ayak gazda veya frende değilken motoru stop ettirmek. Dururken ayağı frenden kaldırınca gaza basınca benzinli motor çalışıyor hemen. Start stopun az gelişmişi yani. Frene basınca da benzinli motoru çalıştırıyor. Çünkü fren servosu var. Vakum basıncı gerekli. Toyota’da sistem daha farklı. 

Tekere güc vermiyorken arac nasil gidiyor? iman gücüyle mi :) ayak gazda veya frende degilken nasil kullaniyoruz arabayi? Komsuda skoda var sokaga girip garaja gelene kadar motor calismiyor?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Erdem Doğan yazdı:

arac nasil gidiyor? iman gücüyle mi :) 

 


Almanlar o işi çözmüş :) 

 

plugin hybrid’dir.  Onun da arkasında e-tsi yazıyor ama doğuş getirmiyor buraya. Ciddi pahalı 

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Almanlar o işi çözmüş :) 

 

plugin hybrid’dir.  Onun da arkasında e-tsi yazıyor ama doğuş getirmiyor buraya. Ciddi pahalı 

Simdi oldu o zaman. Hybrid olmasa E plaka alamazdi zaten. Her araca vermiyorlar cunku. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Çağlar Bayur yazdı:

tsi binince de 30 nedir yahu hayat 130 da yeni başlar, 140 ta gaza basınca midende karıncalar hissetmezsem yakarım o tsi yı modifiye suç değildir :mangal:

Gene de 2.0 TDI 177 hp gibi tat vermiyor be abi :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Çağlar Bayur yazdı:

tsi binince de 30 nedir yahu hayat 130 da yeni başlar, 140 ta gaza basınca midende karıncalar hissetmezsem yakarım o tsi yı modifiye suç değildir :mangal:

 

O dediğin gibi tsi bi senin çupra bi benim rahmetli Jetta GT'de vardı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selim Bilgin yazdı:

Jetta GT

satılmayacak arabalardandı devamı yok sektörde

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Çağlar Bayur yazdı:

satılmayacak arabalardandı devamı yok sektörde


Sonradan anlaşılıyor bazı şeyler.

3.0 ayarında giden bir makineydi. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Evren Barış Özbek
(düzenlendi)
Onur Demir yazdı:

Ben yeni gördüm konuyu :) güzel günlerde kullan Abi,

 

Videoyu da seyrettim ama tam anlamadım çalışma mantığını etsi nin :)  bu arada görüntüsü çok güzel aracın canlıda görünce beğenmiştim.

 

ilk sayfalarda 1lt daha az yaktığını yazmışsın. güncel bilgi var mı? kaç lt yakıyorsun şu anda. 

 

 

 

Onur yakıt şu şekilde:

Uzun yol:

Aydın-Aliağa/İzmir yaklaşık 170km mesasfede 100km süratle (Cumartesi akşam trafiğinde) 3 kişi klima açık 4,4lt/100km tüketim.

Aliağa-Kuşadası yaklaşık 180km mesafede 100km süratle (gece trafiğinde) 3 kişi klima açık 4,2lt/100km tüketim.

Aydın-Ankara 600km mesafede 100-110km süratlerde 5 kişi, tıka basa dolu bagaj, klima açık, 4,9lt/100km tüketim.

Ankara-Aydın 600km mesafede 100-120km süratlerde 5 kişi, tıka basa dolu bagaj, klima açık, 4,7lt/100km tüketim

Aydın-Akyaka-Datça-Akyaka-Kuşadası-Aydın 70-120km süratle 2 kişi, klima açık, 4,5lt/100km tüketim.

Şehiriçi:

Arabayı çalıştır, 5km sonra park et, stop et. Mild-hibrit kullanım tarzıyla 5,5lt/100km. Aynı yol normal kullanımla 6,5lt/100km. (kış aylarında şehiriçi tüketimi artacaktır.)

E-Tsi, usturuplu kullanınca ve mild-hibrit kullanım tarzına alışınca oldukça tutumlu bir motor. 

 

 

Alpay Sumer yazdı:

Abi bu aracta da bu olay varmı ? Yoksa eski 1.2 den mi bahsediyosun? 

 

Bunda da bekliyorum Alpay. Beklemenin gerekip gerekmediğini bilmiyorum. Eski alışkanlık. :)

 

Mehmet Ozyurek yazdı:

Karar verdiniz mi, nasıl çalışıyormuş ?

Marşa basınca çalışıyor. :)

tarihinde Evren Barış Özbek tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

bir video izledim. eleman istanbul'da sürüyor. bu arabada süzülme modu var hem de motoru kapatarak. fakat gaz pedalına en ufak dokunmada motor tekrar çalışıyor. aşırı fazla stop start var sanki. hem gaza azcık dokununca hem de frene dokununca hemen çalışıyor.

 

iki sorum olacak, bunun herhangi bir zararı olduğu düşünülüyor mu?

motor stop ettiğinde klima soğuk üflemeye devam ediyor mu? yani klima v kayışa mı bağlı yoksa elektrikli mi?

 

suzuki'yi sürmeye gideceğim. o da 48v ama ondan sanki yelken modu yok ve ayağı gazdan çekince motor stop etmiyor

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

yazılanlara bakıyorumda sonuçta ortaya çıkana baktığımda benim tam benzinli :D aracımla özellikle mild kibritler aynı yakıyorlar ki arada hp farkıda var üstelik, demekki neymiş yol uzun olunca ne hibrit nede mild hibrit hepsi hikaye, kibritlerin olayı şehir içi... olacaksada tam hibrit olacak...

 

tam elektriklilerle ilgili bir haber okudum bugün, ab dekiler fitil olmuşlar, enerji fiyatları uçunca şarj masrafı benzinli dizel araçların masrafına ulaşmış, isyandalarmış...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...