İçeriğe Yönlendir

Golf 8 eTsi Dsg Life


Evren Barış Özbek

Recommended Posts

Ali Cihangiroğlu
Evren Barış Özbek yazdı:

 

Eski araba (Golf 1.2 TSI DSG) ile aynı şartlarda 7.5lt/100km tüketim vardı.

Bunda ise ayağımı gazdan çekince motor kendini kapatıyor. Serbest sürüş modunda ilerliyor. Ne zaman gaza dokunursam motor çalışmaya başlıyor.

Elektriğin espirisine gelirsek, tüketime etkisi var. Ama yolun çok başında.

eskiye göre güzelmiş o zaman, yinede yeni nesil turbo benzinli araçlara göre normal sayılır, mesela benimkinden fazla yakmışsın, tabii 10 bine geldi benim araç belkide aynı olacaklar zamanla, 

 

söz meclisten dışarı genel bakarsak  benim gördüğüm yelken modu ve motor kapatma konusunda şunlar; silindir kapamanın faydası yok sanırım, kıyaslamak için elimdeki araca bakıyorum bende, motorda silindir kapama olayı olduğu halde bu motoru kullanan markalar bunu kullanmıyor aktif değil, makalelerde falanda değecek bir fayda görülmediği için kullanmıyoruz demişler, bu motora özgüde olabilir tabii bilemiyorum.

  Yelken modu konusu 2 şekilde oluyor bildiğim kadarıyla, biri boşa atıp motor kapayarak, diğeri boşa atmadan motor devrede araç viteste ama nasıl oluyorsa cut-off yaparken yavaşlamıyorda araç, sanırım valflerde bir numara çekiyor motor, çünki ne yakıyor nede kompresyon yapıyor, nede boşa atıyor fakat yokuş aşşağı durumda motorun tepkisi değişiyor, salmıyor kendini, nasıl bir çalışma şekli var tam çözemedim henüz ama fikrim var, merak sardım valla, sanırım valfler salıyor şanzımanda zaten nerdeyse motordan hiç güç çekmeyen bağımsız çalışan bir alet, oda üst viteste boşta gibi oluyor bu durumda....

 

kendi aracımla denemelerimde bakıyorum sürekli, gazı kestimmi alet hemen en üst vitese atıyor doğal olarak (genelde zaten en üstte tabii) ve motor zaten sessiz daha bir sessizleşiyor, yelken modu ve silindir kapamayı düşündüğüm için sürekli bunlara bakıyorum şu sıralar, ilginç gerçekten, komşuda senin aracın aynısı var, bir gün denk getirip karşılaştırma yapmam lazım, şuan gördüğüm her iki sisteminde aynı tasarrufu ve süzülmeyi sağladığı, süzülmede şanzımandan ziyade motor önemli,  dsg boşa atıyor bendeki atmıyor ama süzülmesi sanki elektrikli gibi araba baya baya gidiyor kaykay gibi, sanırım motor bir numara çekiyor üstte yazdığım gibi, test etmek farz oldu kafaya taktım :)  bu aralar habire İzmire gidiyorum, mıymıy gitmekten hanımda bayıldı, test hanım dur Allah aşkına diyorum ama nafile kızıyor, az yakıyor bak benzin 23 lira oldu hanım etme eyleme diyerek ikna ediyorum ne yapayım :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Evren Barış Özbek yazdı:

Ne zaman gaza dokunursam motor çalışmaya başlıyor.

hani bir zamanlar turbo için stop etmeden 1 dak falan motor çalışsın bekleyin aman hemen gazlamayın yakar patlar falan tantanası vardı , o iş ne oldu acaba :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Çağlar Bayur yazdı:

hani bir zamanlar turbo için stop etmeden 1 dak falan motor çalışsın bekleyin aman hemen gazlamayın yakar patlar falan tantanası vardı , o iş ne oldu acaba :) 

Öyle deme, turbo timer faydalıdır. Arızalanır, bazen takılır stop edemezsin bazen de, hiç çalıştıramazsın.

Sahiden, yağsız kalmıyor mu? Yağlama haznesinde 3/5 ml. yağ kalıyormuş, stop sonrası damla damla mili yağlamaya devam ediyormuş. Yeni şehir efsanesi :mamba:.

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

hani bir zamanlar turbo için stop etmeden 1 dak falan motor çalışsın bekleyin aman hemen gazlamayın yakar patlar falan tantanası vardı , o iş ne oldu acaba :) 

aynen devam ediyor, S&S  saçma ve zarardan başka birşey değildir, S&S yalandan emisyon sorununu aşma için hiledir o kadar, çalışmadığı zamanı değil çalıştığı zamana bakacaskın emisyonda, uyanık firmalar salağa yatan hükümetler = S&S  

 

az beklemeden kapatmam hemde aşırı beslemeli çok ısı üreten bu yeni nesillerde... ss kapalı her daim...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek
Çağlar Bayur yazdı:

hani bir zamanlar turbo için stop etmeden 1 dak falan motor çalışsın bekleyin aman hemen gazlamayın yakar patlar falan tantanası vardı , o iş ne oldu acaba :) 

Marş basınca motorun rölanti devrine kadar düşmesini bekliyorum ki buda 10-15 saniye sürüyor. Park edince yine 10 saniye kadar bekliyorum. Uzun yol yapmışsam en az 30 saniye bekliyorum. 

Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek
Ali Cihangiroğlu yazdı:

eskiye göre güzelmiş o zaman, yinede yeni nesil turbo benzinli araçlara göre normal sayılır, mesela benimkinden fazla yakmışsın, tabii 10 bine geldi benim araç belkide aynı olacaklar zamanla, 

 

söz meclisten dışarı genel bakarsak  benim gördüğüm yelken modu ve motor kapatma konusunda şunlar; silindir kapamanın faydası yok sanırım, kıyaslamak için elimdeki araca bakıyorum bende, motorda silindir kapama olayı olduğu halde bu motoru kullanan markalar bunu kullanmıyor aktif değil, makalelerde falanda değecek bir fayda görülmediği için kullanmıyoruz demişler, bu motora özgüde olabilir tabii bilemiyorum.

  Yelken modu konusu 2 şekilde oluyor bildiğim kadarıyla, biri boşa atıp motor kapayarak, diğeri boşa atmadan motor devrede araç viteste ama nasıl oluyorsa cut-off yaparken yavaşlamıyorda araç, sanırım valflerde bir numara çekiyor motor, çünki ne yakıyor nede kompresyon yapıyor, nede boşa atıyor fakat yokuş aşşağı durumda motorun tepkisi değişiyor, salmıyor kendini, nasıl bir çalışma şekli var tam çözemedim henüz ama fikrim var, merak sardım valla, sanırım valfler salıyor şanzımanda zaten nerdeyse motordan hiç güç çekmeyen bağımsız çalışan bir alet, oda üst viteste boşta gibi oluyor bu durumda....

 

kendi aracımla denemelerimde bakıyorum sürekli, gazı kestimmi alet hemen en üst vitese atıyor doğal olarak (genelde zaten en üstte tabii) ve motor zaten sessiz daha bir sessizleşiyor, yelken modu ve silindir kapamayı düşündüğüm için sürekli bunlara bakıyorum şu sıralar, ilginç gerçekten, komşuda senin aracın aynısı var, bir gün denk getirip karşılaştırma yapmam lazım, şuan gördüğüm her iki sisteminde aynı tasarrufu ve süzülmeyi sağladığı, süzülmede şanzımandan ziyade motor önemli,  dsg boşa atıyor bendeki atmıyor ama süzülmesi sanki elektrikli gibi araba baya baya gidiyor kaykay gibi, sanırım motor bir numara çekiyor üstte yazdığım gibi, test etmek farz oldu kafaya taktım :)  bu aralar habire İzmire gidiyorum, mıymıy gitmekten hanımda bayıldı, test hanım dur Allah aşkına diyorum ama nafile kızıyor, az yakıyor bak benzin 23 lira oldu hanım etme eyleme diyerek ikna ediyorum ne yapayım :D

Piller dolu ise gazdan ayak çekilince serbest sürüş modunda süzülüyor. Rampa yada düz yol fark etmiyor. Hız fark etmiyor. Serbest sürüşle giderken frene dokununca motor çalışıyor, hız düşükse çalışmıyor.

Piller boş ise yukarıdaki senaryolarda motor devri rölantiye düşüyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Evren Barış Özbek yazdı:

Marş basınca motorun rölanti devrine kadar düşmesini bekliyorum ki buda 10-15 saniye sürüyor. Park edince yine 10 saniye kadar bekliyorum. Uzun yol yapmışsam en az 30 saniye bekliyorum. 

yolda araba zaten giderken motor saniyede devryee girip 3000 d/d da gidebiliyor ise bunlara da gerek yok demektir

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

hani bir zamanlar turbo için stop etmeden 1 dak falan motor çalışsın bekleyin aman hemen gazlamayın yakar patlar falan tantanası vardı , o iş ne oldu acaba :) 

O yüzden atmosferik diyoruz :) 

 

Evren Barış Özbek yazdı:

Piller dolu ise gazdan ayak çekilince serbest sürüş modunda süzülüyor. Rampa yada düz yol fark etmiyor. Hız fark etmiyor. Serbest sürüşle giderken frene dokununca motor çalışıyor, hız düşükse çalışmıyor.

Piller boş ise yukarıdaki senaryolarda motor devri rölantiye düşüyor.


fren servosu için yapıyor onu. Fren de elektrikli pompa koysaymış frene basınca motorun çalışmasına gerek kalmazdı

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Tansu Kalafatoğlu
Evren Barış Özbek yazdı:

Evet, benzin+elektrik yazıyor.


o zaman siz de muayene zamanı gelince egzoz pulundan muafsınız 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Evren Barış Özbek
(düzenlendi)

Bugün 12950km'de ilk bakıma girdik.

Göğüs çıtasının kaplamasında ki kılcal çatlaklardan dolayı çıta garantiden değişecek, sipariş geçildi. İç dikiz aynasının arkasındaki kablolardan ses geliyordu, yalıtımları yapıldı. Far ayarları yapıldı. Yazılım güncellendi.

Periyodik bakımda sadece motor yağı ve filtresini değiştirdiler. Polen ve hava filtreleri için "durumlarına bakılıp, gerekiyorsa değişim yapılacak" dediler ve değiştirmediler. Bana ilginç geldi. VW bakım tablosunda da "gerekirse değişir" yazıyor. 

İşçilikte %10, yedek parça da %5 iskontolu 2578,50TL tuttu.

1618921976_IMG_20220922_1807192.jpg.1330a23c433144a2ac4147e884633314.jpg

tarihinde Evren Barış Özbek tarafından düzenlendi
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Demek maliyetleri kısmak için artık "gerekirse değişir" modu gelmiş.

 

Hayırlı olsun.

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

4 litre fıçı yağa 1400 TL + KDV yazmayarak başlasalar keşke maliyet düşürmeye. :) 

Tsi zaten belli km’lerden sonra sorun çıkaran bir motor, sıfırdan bu şekilde bakim yapılanların hali nasıl olacak merak ediyorum. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

hava filtresini 5bin den fazla kullanmazdım kontrolü nasıl yapılıyor ki

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

hava filtresini 5bin den fazla kullanmazdım kontrolü nasıl yapılıyor ki


hibritin motor zaten %50 çalışıyor. Ona rağmen 9000km’de hava filtresi tıkandı. 
 

yani bendeni uygulama motorun çalışma verimini anlık gösteriyor. 8.000 bin km’lerde motorun daha kötü verimle çalıştığını gördüm. Ama bunu havanın çok sıcak olmasına bağladım. 
 

geçen bakımda hava filtresi değişti. Hava yine sıcaktı. Motor verimi değişti. artık daha verimli

 

gerçekten bi filtrenin ömrü 5000km


bu arada vw çok pahalıymış Aynı fiyata polen-hava filtreleri de değişti. Balata spreyi ve ön takım yağlama yapıldı toyota’da. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

bu arada vw çok pahalıymış 

kalite tesadüf değildir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

kalite tesadüf değildir


bi gün columbia’ya gittik. Kaz tüyü montları görmek istedik. Satıcı gösterdi. Fiyatlar da kalite tabi :) Etiketine bakınca %85 ördek tüyü, %15 karışık kuş tüyü yazıyordu. Ama bu ördek tüyü dedim. Ha kaz ha ördek ne fark eder dedi. 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Tıkalı filtre candır. Az hava az yakıt. Ekonomi isteyen değişmez. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Serkan Maden

Banada hava ve polen  filtresinin değişimine gerek yok 30 binde değişiriz dediler. Ben degistirdim yinede. Turbo ve aile sağlığı için. Bakıma sene dolunca gidiyordum artık 15 bin ne zaman dolarsa gideceğim. 5 30 dan 0 20 ye döndü yeni tsi ler. Güle güle bin Evren abi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


bi gün columbia’ya gittik. Kaz tüyü montları görmek istedik. Satıcı gösterdi. Fiyatlar da kalite tabi :) Etiketine bakınca %85 ördek tüyü, %15 karışık kuş tüyü yazıyordu. Ama bu ördek tüyü dedim. Ha kaz ha ördek ne fark eder dedi. 

ben çiftlikten getirttiğim tüyleri terzime diktiriyorum

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Servet Aydın yazdı:

Tıkalı filtre candır. Az hava az yakıt. Ekonomi isteyen değişmez. 


bunun için ayakların olduğu yerde sağda bi pedal var abi. En sağdakine debriyaj gibi basmayınca anlattığın şeyler oluyor zaten. Denemeni tavsiye ederim 😁

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

ben çiftlikten getirttiğim tüyleri terzime diktiriyorum


şifreyi çözene 10 lt lpg hediye 😁

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


bunun için ayakların olduğu yerde sağda bi pedal var abi. En sağdakine debriyaj gibi basmayınca anlattığın şeyler oluyor zaten. Denemeni tavsiye ederim 😁

3milyon km araç kullanınca öğreniyor insan sağı solu 🍆

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...