İçeriğe Yönlendir

Mondeo MK3 Hararet Sorunu


Yusuf Davaz

Recommended Posts

Yusuf Davaz
(düzenlendi)

merhaba arkadaşlar.

 

2005 model benzinli aracımla bugun sürüş sırasında fanın hiç susmadıgını fark ettim. hafta sonu kullanımımda böyle bir sorun yoktu.  Göstergede hararet tam ortada duruyorken OBD yi bagladıgımda Torque programında 106 - 111 arası gidip geldigini gördüm. Trafik biraz sıkışınca sıcaklık hemen artma egilimi gösteriyordu. hızlanınca rüzgardan dolayı 105e geriliyordu.  Havanın soğuk olmasından dolayı hararet yapmadı ama yaz ayı olsa kesin hararet yapardı diye düşünüyorum. Kaputu açtım radyatöre giden boruyu sıktığımda aşırı sert degildi ve 110 derecelik bir sıcaklık yok gibi hissettim. bu sorun neden kaynaklanıyor olabilir. Termostat açık kalma sebebi ile 2 sene önce orjinali ile degişmişti. Nasıl bir yol izleyeyim. Ustalarımız malum gidince bi termostatı degiştirelim bakalım dicekler. onun için sizden fikir almak ıstedim

 

EsxgIb.jpg

tarihinde Yusuf Davaz tarafından düzenlendi
resim
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Göstergedeki hararet ile programla okunan hararet aynı değil göstergedeki hararet yükseliyor mu?

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
Harun Kocaçalışkan yazdı:

Göstergedeki hararet ile programla okunan hararet aynı değil göstergedeki hararet yükseliyor mu?

 

göstergedeki hararet tam ortada duruyor.  ama bu arada fan 2. kademede hiç durmadan dönüyor.  benide zaten bu fanın durmaması kuşkulandırdı. 2 sene önce termostat degiştigi zamanda obd den okudugum deger 50 70 arası iken gösterge yine ortadaydı. bu benzinli mondeolarda genelde bu şekilde galiba. motor 60 lara gelince tam orta konuma geliyor. 

 

 

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Yusuf Davaz yazdı:

 

göstergedeki hararet tam ortada duruyor.  ama bu arada fan 2. kademede hiç durmadan dönüyor.  benide zaten bu fanın durmaması kuşkulandırdı. 2 sene önce termostat degiştigi zamanda obd den okudugum deger 50 70 arası iken gösterge yine ortadaydı. bu benzinli mondeolarda genelde bu şekilde galiba. motor 60 lara gelince tam orta konuma geliyor. 

 

 

Benim dizel mesela 75 e falan gelince gösterge ortalara gelir 110 a kadar oralarda durur. 

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
Harun Kocaçalışkan yazdı:

Benim dizel mesela 75 e falan gelince gösterge ortalara gelir 110 a kadar oralarda durur. 

evet benim araçdada aynı. bu sebebden dolayı termostat arızasını çok geç farkettim. OBD ile kontrol ettigimde anladık sıcaklıgın hep düşük oldugunu ve termostatın açık kaldıgını.

Ama şimdi fanın 2. kademe çalışması ve sıcaklıgın OBD de 110 da seyretmesi beni kuşkulandırdı. ustalara gidince hemen bi termostat degiştirelim bakalım dicekler buna eminin. ben de burda ne gibi birşey yapabilirim fikir almak istedim 

Yorum bağlantısı
Alpay Köse

Yardımcı olurmu bilmem ama. C Max aracimda LPG regülatörü değişimi sonrası durmadan 100 km yol yaptım.arac stop ettiğinde fan deli gibi çalışıyordu.biraz bakınca ön sağ tekerin oradan antifriz attığını farkettim.aracta hava kalmıştı.oluşan basınçtan yedek depodan antifriz atmıştı.tekrar havası alınınca fan normale döndü.bu süreçte hararet yukselmedi.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bu tarif hava var gibi, görünne kaçak yoksa maalesef contaya gider

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
Alpay Köse yazdı:

Yardımcı olurmu bilmem ama. C Max aracimda LPG regülatörü değişimi sonrası durmadan 100 km yol yaptım.arac stop ettiğinde fan deli gibi çalışıyordu.biraz bakınca ön sağ tekerin oradan antifriz attığını farkettim.aracta hava kalmıştı.oluşan basınçtan yedek depodan antifriz atmıştı.tekrar havası alınınca fan normale döndü.bu süreçte hararet yukselmedi.

 

 

Çağlar Bayur yazdı:

bu tarif hava var gibi, görünne kaçak yoksa maalesef contaya gider

araçda yakın zamanda hiç bir işlem yapılmadı. kışa girerken sadece antifiriz eklemesi yapmıştım.  

 

araç soguyunca baktıgımda depoda su kalmadıgını gördüm. 1.5 lt felan su ekledim araca. depo normal seviyeye geldi. bi 10 dk çalıştırdım rolantide ama hararet 75 e anca geldi. akşam iş çıkışı tekrar kontrol edecem. ama fotografda görüldügü gibi genleşme depo içinde köpük oluşmuş. bi ara bi konuda görmüştüm galiba köpük oluşması iyi birşey degildi diye hatırlıyorum. 

su neden azaldı buna bakacam , inşallah su yakın zamanda azalmıştır,. motora bir zarar vermemişizdir

 

EsFK9c.jpg

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Conta yanıksa araç suyu yanma odasına gönderiyor olabilir.

İkinci olarak, devirdaim yeterli soğutma da yapmıyor olabilir. Önce devirdaim ve komple soğutma sıvısı değişimi derim ben.

Yorum bağlantısı
Alpay Köse

Öncelikle su kaçağını bulmanız lazım.görünen yerlerde su kaçağı yoksa kaloriferede bakın.araç sicakken açınca antifriz kokusu geliyormu.oradan kaçak varsa  bir kısmı buharlaşır, kalanı da klima tahliyesinden atar görülmez.eğer kaçak yok ve su  azaltıyorsa sıkıntıli bir süreç sizi bekliyor.geçmis olsun.unutmadan LPG varsa regülatörü kontrol ettirmeyi unutmayın.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Yusuf Davaz yazdı:

kışa girerken sadece antifiriz eklemesi yapmıştım.  

 

aluminyumu çözmüş olabilir, suyu değişip temizleyici ile çalşıtırp taze antrfirz koymalı sonra takip etmeli durumu

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz

Cumartesi günü sanayiye gittim. giderken su eklemiştim. yolda giderken hareret 90'a yaklaşınca kaputu açıp baktıgımda EGR ye baglanan su hortumunda sızdırma oldugunu gördüm. ustada baktı başka yerde kaçak yok. hortum motor kalorifer ve bi kaç yere daha bağlanıyordu. usta bu çok pahalıdır dedi. hortum ince ve uca yakın oldugu için usta ek yaptı. 2 gündür kullanıyorum. şuanlık bir sorun görünmüyor. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...