İçeriğe Yönlendir

MK3 2005 Mondeo 2.0 TDCI Bazı Geliştirmeler Hakkında


Şükrü Özdemir

Recommended Posts

Şükrü Özdemir

Öncelikle  herkese saygı ve sevgiler ile  ilk konu açışım bir kusurum olursa affola :)

 

mk3 2005 2.0 tdci mondeo aldım 29 yaşında kendi işini yürüten biriyim. Daha öncede mk3 2.0 benzinli kullanım sürem olmuştu. 

 

Malumunuz dizel araçların performans artışı için yapılan bazı işlemler var.  Yazılım, Hybrit turbo, Big intercooler ,Enj nozzle büyütme ve ebc disk balata ile performanslı bir araç elde etmek isitoyrum.

 

motor sağlamlığı ve yazılıma nasıl tepki verdiği hakkında çok bilgi bulamadım açıkcası bu konuda deneyimi olan birisi varsa fikir verebilirse çok mutlu olurum açıkcası. 

 

Ek olarak mk5 mondeo 17'jant aramaktayım.  Teşekkür ve saygılarım ile; 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

İlk yapmamız gereken şey disk büyütmektir. Çünkü standart hali ile bile sürekli disk yamultan bir araçtır. 

Mondeom çok oldu ama yazılımlı olmadı hiç. Bilgili arkadaşlarımız var, bilgi aktaracaklardır. 

Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz

Yapılacak masraf yerine aracı satıp üstüne ekleyip daha kuvvetli bir araç alsak.

Üste yakıt farkı da kalır. 2.0 ecoboost mondeo desem. 

240hp kendinde var, yazılım olacaksa 280 hp civarı olur. 

2005 modele yapacağınız masraflar değerini arttıramaz ama yeni model değerini korur. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Şükrü Özdemir yazdı:

Malumunuz dizel araçların performans artışı için yapılan bazı işlemler var. 

Yazılım,

Hybrit turbo,

Big intercooler ,

Enj nozzle büyütme ve

ebc disk balata ile performanslı bir araç elde etmek isitoyrum.

 

Yazılım benim arabada var yaptıranlar da var. Ben 100.000 km'dir yazılımlı kullanıyorum. Bir sıkıntısı olmadı şu ana kadar ama motor ömründen yiyor mu bilemem. Gerçi ben yazılım olduğu konusunda da çok emin değilim sahibi alırken öyle demişti, ben de yapan yeri arayıp sormuştum iptal etmek için bir sürü para istediler. 

 

Hybrid turbo bizim arabalarda yapan görmedim.

 

Big intercooler @Tamer Topaç ın arabada vardı. Turbo veya yazılım müdahalesi olmaksızın intercooler büyütmek bir işe yaramıyor. Turbo dolduramıyor zaten. 

 

Enjektör büyütmek için 2.2 enjektörleri belki takılabilir. Veya farklı yöntemler vardır. Net bilgim yok..

 

EBC disk balata şu an sanırım 3000-4000 tl civarında tutuyordur. Disk büyütmek istiyorsanız kaliperleri de büyütmeniz gerekiyor. Bunun maliyeti yaklaşık 10.000 tl tutuyor şu anda. Ancak özel bir kaliper alıp tutucu falan kendiniz tasarlayıp yaparsanız daha düşük maliyeti olabilir. He bana sorarsanız gerek yok. Spor disk ve balata yeterli.

 

 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Satıp w203 c200 kompresör alın :)

 

YouTube da videolar var 😛 bi abimiz öyle yaptı mesela zamanında dimi @Süha Demirtaş

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Eski aracımda bulunan Mondeo MK3 reçetesi.

10,5 lt Mishimoto Racing intercooler

Hybrit turbo

EBC Sport Seri fren diskleri

EBC Green Stuff fren balataları

Performans fren hidroliği
Komple valf ile birlikte EGR iptali

DownPipe komple özel egzost

K&N Filtre

Araca özel yazılım (Hepsi gibi bunun ayrıca önemi var)

Sarı Koni Amortisör

3 cm. Eibach Spor yay

225*40*18 Jant/lastik

Vs vs.

 

Şimdi, bu aracın motorunu neredeyse tamamını sıfırlayıp keyifle kullandım. Bakımlarını 7 K' da yaptırdım ve en iyi performans yağlarını, 15-20 günde filtre temizliğini, her iki bakım aralığında carbon temizliğini, tüm kronik sorunlarını ya da, başımıza dert açabilecek herşeyi daha arıza oluşmadan orijinal ya da, bilinen daha iyi OEM ürünlerle değiştirdim. Yazlık, kışlık jantlarım bile ayrıydı. Lastikler ise, Continental performans serileriydi. 

Bence bir araç modifiye edilecek ise, en az benim baktığım şekilde arkasında durulabilecek ise yapılmalı. Yoksa, kendi ve trafikteki diğer insanların can ve mal güvenliklerini tehlikeye atılacak saçma sapan sahte, sanayi usulü bir şeyler yapılacak ise yapılmamalı. Her yer kara tren gibi gezip sağa sola patlayan araç dolu.

MK3 Mondeo yine bana göre Ford' un en başarılı araçlarından birisi ancak ve maalesef çok parça ve usta seçen bir model. En büyük sorunu ise, bilgisizlikten kaynaklı. Piyasada enjektör tamirini tam anlamıyla yapabilecek yer sayısı çok çok az. Enjektörcüler yapamaz mı tabi ki yapar ama sonrası büyük sorunların devamı bitmez. 

MK3' ün şöyle bir sorunu vardır. Kullananı kendine aşık eder ama, kimse de tavsiye etmez. Çünkü onunla gerçekten ilgilenebilen kişiler için mükemmel bir araçtır.

Bence siz aracınız ile gerçekten ilgilenebilecek, motor, şanzıman ve yürür aksam sağlam ise yukarıdaki reçetenin liste fiyatlarını araştırmakta başlayın. Sonrasında elimden geldiğince yardımcı olurum.

Tavsiye,

Çevrenizde Delphi enjektör tezgahı yok ise,

Gerçek anlamda Turbo işini yapan yok ise,

Araç gerçkten buna hazır değil ise,

Bu tarz işlere gönül vermiş ve MK3' ün dilinden anlayan usta yok ise hiç bulaşmayın. Bakımlarını güzelce yaptırın keyifle kullanın. 

 

 

 

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Bu arabada ilk el atılması gereken yer farlardır [emoji28]

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
(düzenlendi)

Bak onu yazmayı unutmuşum
Farlar mutlaka ve daha bir sürü şeyler var.
8871eb2c8aea8506457730905f866877.jpg

Metin Akbal yazdı:

Bu arabada ilk el atılması gereken yer farlardır emoji28.png

 

tarihinde Tamer Topaç tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Şükrü Özdemir
Tamer Topaç yazdı:

Eski aracımda bulunan Mondeo MK3 reçetesi.

10,5 lt Mishimoto Racing intercooler

Hybrit turbo

EBC Sport Seri fren diskleri

EBC Green Stuff fren balataları

Performans fren hidroliği
Komple valf ile birlikte EGR iptali

DownPipe komple özel egzost

K&N Filtre

Araca özel yazılım (Hepsi gibi bunun ayrıca önemi var)

Sarı Koni Amortisör

3 cm. Eibach Spor yay

225*40*18 Jant/lastik

Vs vs.

 

Şimdi, bu aracın motorunu neredeyse tamamını sıfırlayıp keyifle kullandım. Bakımlarını 7 K' da yaptırdım ve en iyi performans yağlarını, 15-20 günde filtre temizliğini, her iki bakım aralığında carbon temizliğini, tüm kronik sorunlarını ya da, başımıza dert açabilecek herşeyi daha arıza oluşmadan orijinal ya da, bilinen daha iyi OEM ürünlerle değiştirdim. Yazlık, kışlık jantlarım bile ayrıydı. Lastikler ise, Continental performans serileriydi. 

Bence bir araç modifiye edilecek ise, en az benim baktığım şekilde arkasında durulabilecek ise yapılmalı. Yoksa, kendi ve trafikteki diğer insanların can ve mal güvenliklerini tehlikeye atılacak saçma sapan sahte, sanayi usulü bir şeyler yapılacak ise yapılmamalı. Her yer kara tren gibi gezip sağa sola patlayan araç dolu.

MK3 Mondeo yine bana göre Ford' un en başarılı araçlarından birisi ancak ve maalesef çok parça ve usta seçen bir model. En büyük sorunu ise, bilgisizlikten kaynaklı. Piyasada enjektör tamirini tam anlamıyla yapabilecek yer sayısı çok çok az. Enjektörcüler yapamaz mı tabi ki yapar ama sonrası büyük sorunların devamı bitmez. 

MK3' ün şöyle bir sorunu vardır. Kullananı kendine aşık eder ama, kimse de tavsiye etmez. Çünkü onunla gerçekten ilgilenebilen kişiler için mükemmel bir araçtır.

Bence siz aracınız ile gerçekten ilgilenebilecek, motor, şanzıman ve yürür aksam sağlam ise yukarıdaki reçetenin liste fiyatlarını araştırmakta başlayın. Sonrasında elimden geldiğince yardımcı olurum.

Tavsiye,

Çevrenizde Delphi enjektör tezgahı yok ise,

Gerçek anlamda Turbo işini yapan yok ise,

Araç gerçkten buna hazır değil ise,

Bu tarz işlere gönül vermiş ve MK3' ün dilinden anlayan usta yok ise hiç bulaşmayın. Bakımlarını güzelce yaptırın keyifle kullanın. 

 

 

 

 

 

Fara yaptığım müdahaleyi yazmaya gerek duymamıştım açıkcası. düşünce ve önerileriniz için çok teşekkür ediyorum

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...