Şükrü Özdemir 7 Mart 2022 Paylaş 7 Mart 2022 Öncelikle herkese saygı ve sevgiler ile ilk konu açışım bir kusurum olursa affola mk3 2005 2.0 tdci mondeo aldım 29 yaşında kendi işini yürüten biriyim. Daha öncede mk3 2.0 benzinli kullanım sürem olmuştu. Malumunuz dizel araçların performans artışı için yapılan bazı işlemler var. Yazılım, Hybrit turbo, Big intercooler ,Enj nozzle büyütme ve ebc disk balata ile performanslı bir araç elde etmek isitoyrum. motor sağlamlığı ve yazılıma nasıl tepki verdiği hakkında çok bilgi bulamadım açıkcası bu konuda deneyimi olan birisi varsa fikir verebilirse çok mutlu olurum açıkcası. Ek olarak mk5 mondeo 17'jant aramaktayım. Teşekkür ve saygılarım ile; Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 7 Mart 2022 Paylaş 7 Mart 2022 İlk yapmamız gereken şey disk büyütmektir. Çünkü standart hali ile bile sürekli disk yamultan bir araçtır. Mondeom çok oldu ama yazılımlı olmadı hiç. Bilgili arkadaşlarımız var, bilgi aktaracaklardır. Yorum bağlantısı
Saim Ulaş Yılmaz 7 Mart 2022 Paylaş 7 Mart 2022 Yapılacak masraf yerine aracı satıp üstüne ekleyip daha kuvvetli bir araç alsak. Üste yakıt farkı da kalır. 2.0 ecoboost mondeo desem. 240hp kendinde var, yazılım olacaksa 280 hp civarı olur. 2005 modele yapacağınız masraflar değerini arttıramaz ama yeni model değerini korur. 2 Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 7 Mart 2022 Paylaş 7 Mart 2022 Şükrü Özdemir yazdı: Malumunuz dizel araçların performans artışı için yapılan bazı işlemler var. Yazılım, Hybrit turbo, Big intercooler , Enj nozzle büyütme ve ebc disk balata ile performanslı bir araç elde etmek isitoyrum. Yazılım benim arabada var yaptıranlar da var. Ben 100.000 km'dir yazılımlı kullanıyorum. Bir sıkıntısı olmadı şu ana kadar ama motor ömründen yiyor mu bilemem. Gerçi ben yazılım olduğu konusunda da çok emin değilim sahibi alırken öyle demişti, ben de yapan yeri arayıp sormuştum iptal etmek için bir sürü para istediler. Hybrid turbo bizim arabalarda yapan görmedim. Big intercooler @Tamer Topaç ın arabada vardı. Turbo veya yazılım müdahalesi olmaksızın intercooler büyütmek bir işe yaramıyor. Turbo dolduramıyor zaten. Enjektör büyütmek için 2.2 enjektörleri belki takılabilir. Veya farklı yöntemler vardır. Net bilgim yok.. EBC disk balata şu an sanırım 3000-4000 tl civarında tutuyordur. Disk büyütmek istiyorsanız kaliperleri de büyütmeniz gerekiyor. Bunun maliyeti yaklaşık 10.000 tl tutuyor şu anda. Ancak özel bir kaliper alıp tutucu falan kendiniz tasarlayıp yaparsanız daha düşük maliyeti olabilir. He bana sorarsanız gerek yok. Spor disk ve balata yeterli. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 7 Mart 2022 Paylaş 7 Mart 2022 Satıp w203 c200 kompresör alın YouTube da videolar var 😛 bi abimiz öyle yaptı mesela zamanında dimi @Süha Demirtaş Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 7 Mart 2022 Paylaş 7 Mart 2022 Eski aracımda bulunan Mondeo MK3 reçetesi. 10,5 lt Mishimoto Racing intercooler Hybrit turbo EBC Sport Seri fren diskleri EBC Green Stuff fren balataları Performans fren hidroliği Komple valf ile birlikte EGR iptali DownPipe komple özel egzost K&N Filtre Araca özel yazılım (Hepsi gibi bunun ayrıca önemi var) Sarı Koni Amortisör 3 cm. Eibach Spor yay 225*40*18 Jant/lastik Vs vs. Şimdi, bu aracın motorunu neredeyse tamamını sıfırlayıp keyifle kullandım. Bakımlarını 7 K' da yaptırdım ve en iyi performans yağlarını, 15-20 günde filtre temizliğini, her iki bakım aralığında carbon temizliğini, tüm kronik sorunlarını ya da, başımıza dert açabilecek herşeyi daha arıza oluşmadan orijinal ya da, bilinen daha iyi OEM ürünlerle değiştirdim. Yazlık, kışlık jantlarım bile ayrıydı. Lastikler ise, Continental performans serileriydi. Bence bir araç modifiye edilecek ise, en az benim baktığım şekilde arkasında durulabilecek ise yapılmalı. Yoksa, kendi ve trafikteki diğer insanların can ve mal güvenliklerini tehlikeye atılacak saçma sapan sahte, sanayi usulü bir şeyler yapılacak ise yapılmamalı. Her yer kara tren gibi gezip sağa sola patlayan araç dolu. MK3 Mondeo yine bana göre Ford' un en başarılı araçlarından birisi ancak ve maalesef çok parça ve usta seçen bir model. En büyük sorunu ise, bilgisizlikten kaynaklı. Piyasada enjektör tamirini tam anlamıyla yapabilecek yer sayısı çok çok az. Enjektörcüler yapamaz mı tabi ki yapar ama sonrası büyük sorunların devamı bitmez. MK3' ün şöyle bir sorunu vardır. Kullananı kendine aşık eder ama, kimse de tavsiye etmez. Çünkü onunla gerçekten ilgilenebilen kişiler için mükemmel bir araçtır. Bence siz aracınız ile gerçekten ilgilenebilecek, motor, şanzıman ve yürür aksam sağlam ise yukarıdaki reçetenin liste fiyatlarını araştırmakta başlayın. Sonrasında elimden geldiğince yardımcı olurum. Tavsiye, Çevrenizde Delphi enjektör tezgahı yok ise, Gerçek anlamda Turbo işini yapan yok ise, Araç gerçkten buna hazır değil ise, Bu tarz işlere gönül vermiş ve MK3' ün dilinden anlayan usta yok ise hiç bulaşmayın. Bakımlarını güzelce yaptırın keyifle kullanın. 7 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 7 Mart 2022 Paylaş 7 Mart 2022 Bu arabada ilk el atılması gereken yer farlardır [emoji28] 1 1 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 8 Mart 2022 Paylaş 8 Mart 2022 (düzenlendi) Bak onu yazmayı unutmuşum Farlar mutlaka ve daha bir sürü şeyler var. Metin Akbal yazdı: Bu arabada ilk el atılması gereken yer farlardır 8 Mart 2022 tarihinde Tamer Topaç tarafından düzenlendi 1 1 Yorum bağlantısı
Şükrü Özdemir 8 Mart 2022 Yazar Paylaş 8 Mart 2022 Tamer Topaç yazdı: Eski aracımda bulunan Mondeo MK3 reçetesi. 10,5 lt Mishimoto Racing intercooler Hybrit turbo EBC Sport Seri fren diskleri EBC Green Stuff fren balataları Performans fren hidroliği Komple valf ile birlikte EGR iptali DownPipe komple özel egzost K&N Filtre Araca özel yazılım (Hepsi gibi bunun ayrıca önemi var) Sarı Koni Amortisör 3 cm. Eibach Spor yay 225*40*18 Jant/lastik Vs vs. Şimdi, bu aracın motorunu neredeyse tamamını sıfırlayıp keyifle kullandım. Bakımlarını 7 K' da yaptırdım ve en iyi performans yağlarını, 15-20 günde filtre temizliğini, her iki bakım aralığında carbon temizliğini, tüm kronik sorunlarını ya da, başımıza dert açabilecek herşeyi daha arıza oluşmadan orijinal ya da, bilinen daha iyi OEM ürünlerle değiştirdim. Yazlık, kışlık jantlarım bile ayrıydı. Lastikler ise, Continental performans serileriydi. Bence bir araç modifiye edilecek ise, en az benim baktığım şekilde arkasında durulabilecek ise yapılmalı. Yoksa, kendi ve trafikteki diğer insanların can ve mal güvenliklerini tehlikeye atılacak saçma sapan sahte, sanayi usulü bir şeyler yapılacak ise yapılmamalı. Her yer kara tren gibi gezip sağa sola patlayan araç dolu. MK3 Mondeo yine bana göre Ford' un en başarılı araçlarından birisi ancak ve maalesef çok parça ve usta seçen bir model. En büyük sorunu ise, bilgisizlikten kaynaklı. Piyasada enjektör tamirini tam anlamıyla yapabilecek yer sayısı çok çok az. Enjektörcüler yapamaz mı tabi ki yapar ama sonrası büyük sorunların devamı bitmez. MK3' ün şöyle bir sorunu vardır. Kullananı kendine aşık eder ama, kimse de tavsiye etmez. Çünkü onunla gerçekten ilgilenebilen kişiler için mükemmel bir araçtır. Bence siz aracınız ile gerçekten ilgilenebilecek, motor, şanzıman ve yürür aksam sağlam ise yukarıdaki reçetenin liste fiyatlarını araştırmakta başlayın. Sonrasında elimden geldiğince yardımcı olurum. Tavsiye, Çevrenizde Delphi enjektör tezgahı yok ise, Gerçek anlamda Turbo işini yapan yok ise, Araç gerçkten buna hazır değil ise, Bu tarz işlere gönül vermiş ve MK3' ün dilinden anlayan usta yok ise hiç bulaşmayın. Bakımlarını güzelce yaptırın keyifle kullanın. Fara yaptığım müdahaleyi yazmaya gerek duymamıştım açıkcası. düşünce ve önerileriniz için çok teşekkür ediyorum Yorum bağlantısı
Recommended Posts