Bilal Sevim 6 Mart 2022 Paylaş 6 Mart 2022 Merhabalar, Araç hareket halindeyken vitesi boşa atmanın zararı var mıdır? Benim şanzıman 4 ileri tork konvertörlü. Fiesta 2009 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Mart 2022 Paylaş 6 Mart 2022 vardır yağlama rölantiye düşer ama parçalar hızla döner 3 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 6 Mart 2022 Paylaş 6 Mart 2022 Belirli hızdan sonra aşınma olur. Zararı var Yorum bağlantısı
Ali Can Ebren 6 Mart 2022 Paylaş 6 Mart 2022 Merhaba, yakıt ekonomisi için bunu yapacaksanız araç vitesteyken daha az yakar bunu anlık tüketimden teyit edebilirsiniz. Yapacağınız ekonomi ileride daha büyük külfetli masraflar çıkarabilir önünüze bence gerek yok hiç buna naçizane tavsiyem budur. 🙃 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 6 Mart 2022 Paylaş 6 Mart 2022 aracı hızlandıracak kadar dik yokuş ise daha az yakar. gayet mantıklı çünkü aracın toplam enerj kayıplarını yer çekimi karşılamaktadır. modern yol bilgisayarlarında bu belli oluyor. hatta yeni tsi ve dsg de kendisi boşa atıyor. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 6 Mart 2022 Paylaş 6 Mart 2022 aracı hızlandıracak kadar dik yokuş ise daha az yakar. gayet mantıklı çünkü aracın toplam enerj kayıplarını yer çekimi karşılamaktadır. modern yol bilgisayarlarında bu belli oluyor. hatta yeni tsi ve dsg de kendisi boşa atıyor.Dsg çalışma sistemi türbin sistemli ile aynı değil. Boşta yürüyen sistemin yağlama miktarı azalır ve aşınma başlar 1 Yorum bağlantısı
Süleyman Can 6 Mart 2022 Paylaş 6 Mart 2022 Manuel şanzımanda neden boşa attığımız zaman zarar vermiyor? Devir düşüp yağlama azalmıyor mu? Ya da zararı var da benim mi haberim yok. 😧 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 6 Mart 2022 Paylaş 6 Mart 2022 Jatco 80 km hızın altında iken ve motor soğukken ayağını gazdan çekince motor soğumasını önlemek için boşa alırdı. Dsg de sonuçta iki manuel şanzımandan oluşuyor. Manuel zarar görmüyorsa dsg de görmez. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 6 Mart 2022 Paylaş 6 Mart 2022 Süleyman Can yazdı: Manuel şanzımanda neden boşa attığımız zaman zarar vermiyor? Devir düşüp yağlama azalmıyor mu? Ya da zararı var da benim mi haberim yok. 😧 Tork konvertör ve gezegen dişliler en az 8 litre yağ alır. Dsg veya manuel şanzımanda kaç litre yağ var? vitesi boşa almaktan daha büyük sorun; hareket halinde vitesi N’den D’ye almak. Bu açıdan da bakın Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 6 Mart 2022 Paylaş 6 Mart 2022 Boşa almak yolun durumuna bazen ekonomiktir. Tatlı bir iniş varsa ve viteste inerken arada gaza basmak gerekiyorsa boşta inmek ekonomiktir. Bir iniş varsa ve karşısında çıkış görünüyorsa boş ekonomiktir. Dik inişlerde boşa almak hem riskli hem de ekonomik değildir. Çünkü sürekli fren gerekir ayrıca motor da rolantide yakıt tüketecektir. Tansu Kalafatoğlu yazdı: vitesi boşa almaktan daha büyük sorun; hareket halinde vitesi N’den D’ye almak. Bu açıdan da bakın Araç bunu yapmana izin veriyorsa zararı olmaz. Zarar verecek olsa ya boşa çıkmaz yada D ye aldırmazdı. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 6 Mart 2022 Paylaş 6 Mart 2022 Mehmet Ozyurek yazdı: Boşa almak yolun durumuna bazen ekonomiktir. Tatlı bir iniş varsa ve viteste inerken arada gaza basmak gerekiyorsa boşta inmek ekonomiktir. Bir iniş varsa ve karşısında çıkış görünüyorsa boş ekonomiktir. Dik inişlerde boşa almak hem riskli hem de ekonomik değildir. Çünkü sürekli fren gerekir ayrıca motor da rolantide yakıt tüketecektir. Araç bunu yapmana izin veriyorsa zararı olmaz. Zarar verecek olsa ya boşa çıkmaz yada D ye aldırmazdı. mazda ford 4-5 ileri ortak yapım şanzıman harika bu konuda. Manuel modunda çok esnekti. Gerek 1. viteste kalma isteği gerekse 6500 devir çevirirken sürücüye izin vermesi. gerçi ford’u bilmiyorum. Aynı şanzıman ama farklı yazılım olabilir Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 6 Mart 2022 Paylaş 6 Mart 2022 (düzenlendi) Süleyman Can yazdı: Manuel şanzımanda neden boşa attığımız zaman zarar vermiyor? Devir düşüp yağlama azalmıyor mu? Ya da zararı var da benim mi haberim yok. 😧 Zaten tek sorun yağlama. O nedenle alinmamali. Servet Aydın yazdı: Dsg çalışma sistemi türbin sistemli ile aynı değil. Boşta yürüyen sistemin yağlama miktarı azalır ve aşınma başlar Buna birsey demedim zaten. Ben de biliyorum bunu. 6 Mart 2022 tarihinde Doğan Arşiray tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Fatih Evcin 7 Mart 2022 Paylaş 7 Mart 2022 Tansu Kalafatoğlu yazdı: mazda ford 4-5 ileri ortak yapım şanzıman harika bu konuda. Manuel modunda çok esnekti. Gerek 1. viteste kalma isteği gerekse 6500 devir çevirirken sürücüye izin vermesi. gerçi ford’u bilmiyorum. Aynı şanzıman ama farklı yazılım olabilir Fordta 1-2-3-4 var manuel. Yorum bağlantısı
Murat Gedik 7 Mart 2022 Paylaş 7 Mart 2022 Bu videoda da yağı test ediyorlar galiba. Ama hangisinin hangi tür yağ olduğunu anlamadım. Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık 7 Mart 2022 Paylaş 7 Mart 2022 Tansu Kalafatoğlu yazdı: hareket halinde vitesi N’den D’ye almak Şİrkette benzinli corolla var 2010 model. Rye alsam bile şanzıman r ye almıyor vitesi Boştan d ye alınca olması gereken vites ne ise oradan başladı denediğim bütün şanzımanlar Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Mart 2022 Paylaş 7 Mart 2022 Süleyman Can yazdı: Manuel şanzımanda neden boşa attığımız zaman zarar vermiyor? Devir düşüp yağlama azalmıyor mu? Ya da zararı var da benim mi haberim yok. 😧 çıkış milinin hızı değişmiyor manuelde, tork konvertörlüde türbin yağ basıncı rölantiye düşüyor teker hızı aynı iken 1 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 7 Mart 2022 Paylaş 7 Mart 2022 Oğuzkan Erışık yazdı: Şİrkette benzinli corolla var 2010 model. Rye alsam bile şanzıman r ye almıyor vitesi Boştan d ye alınca olması gereken vites ne ise oradan başladı denediğim bütün şanzımanlar Atmasına atar. Ama nasıl atar @Fatih Evcin aynı. Ama mesela bi hyundai 4 ileri şanzımanı sürdüm. Onun da manuel modu var. Ama saçma sapan bir şey. İstediğim vitesler arasında geçiş yapamıyorum. Bayır çıkıyoruz. 1’de çıkmak istiyorum. Araba zorla 2’ye alıyor mesela. mazda böyle değildi. 1’e atıp 6500 devir çevirsem gıkı çıkmazdı. Ford da böyleyse yazılım da aynı demektir 1 Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık 7 Mart 2022 Paylaş 7 Mart 2022 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Ama nasıl atar 3de olması gerekiyorsa direk 3e alıyor. Sarsıntı yok motorda bağırma yok. Gayet stabil Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Mart 2022 Paylaş 8 Mart 2022 Oğuzkan Erışık yazdı: . Rye alsam bile şanzıman r ye almıyor vitesi almaz, şanzıman üstünde vites seçici soketi çıkık ise harrssss diye R ye alır ama o kötü evde denemeyiniz... hiçbir ottomatik şanzıman teker ileri dönerken R ye almaz Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 9 Mart 2022 Paylaş 9 Mart 2022 Boşa alındığında yağlama rölantiye düşerken, şanzıman içerisindeki aynı hızda dönmeye devam ederek aynı performans ile yağlanmaya ihtiyaç duyan parçaların olması mühendislik olarak ciddi bir ihmal diye düşünüyorum. Bu konu kayda değer zarar verecek olsa idi N ye almakla ilgili bir uyarı yada engel tasarlanması gerekirdi. Şahsen boşa(N) alınca teker hızından ve yükten ayrılan şanzıman genelinin kayda değer bir zarar göreceğine yazılanlar ve izlediğim videolarla ikna olmadım. Ama bu hareketi araç yazılımı dışında manuel olarak yapmanın da çok gerek duyulacak bi iş olmadığına ve sürüş güvenliği açısından pek sağlıklı olmadığına inanıyorum(ki bazı kullanma kılavuzlarında bu güvenlik riskinden bahseder)Sadece motor freninden kurtularak sıfır yakıt yerine rölanti tüketimi ile aracın hızlanmasını sağlayacak yol şartına denk gelince, bunu yapmanın toplamda kayda değer bir tüketim avantajı sağlayacağını da sanmıyorum. Kaldıki yük altında olmadan uzun süre rölanti de çalışan motorun, motor yağına yakıt karıştırma potansiyelinin arttığını, dolayısıyla motor yağı kalitesinde düşüşe yol açtığı, hatta yeni araçların bir çoğunda "aracı rölantide bekletmeyin hareket edin" uyarılarının bu konuyla ilgili olduğunu okumuştum. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 9 Mart 2022 Paylaş 9 Mart 2022 Her önlemi alsa üretici araç rakamları x3 olur 1 Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 9 Mart 2022 Paylaş 9 Mart 2022 Servet Aydın yazdı: Her önlemi alsa üretici araç rakamları x3 olur Araç Uyarı ekranına yada yol bilgisayarına en azından "Bu hızla seyrederken, aracınızı boşa atmayın, vites kutusuna zarar verirsiniz" diye bir uyarıyı yazdırmanın üreticiye herhangi bir maliyeti olmazdı bence 😉 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 9 Mart 2022 Paylaş 9 Mart 2022 Araç Uyarı ekranına yada yol bilgisayarına en azından "Bu hızla seyrederken, aracınızı boşa atmayın, vites kutusuna zarar verirsiniz" diye bir uyarıyı yazdırmanın üreticiye herhangi bir maliyeti olmazdı bence [emoji6]O uyarı olmaması maliyeti düşürür kazancı arattır. Dsg yıllarca deli para kazandı. Şimdi kullanım prosedürü verilmeye başlandı sürücülere 1 Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 12 Mart 2022 Paylaş 12 Mart 2022 (düzenlendi) Servet Aydın yazdı: O uyarı olmaması maliyeti düşürür kazancı arattır. Dsg yıllarca deli para kazandı. Şimdi kullanım prosedürü verilmeye başlandı sürücülere DSG nin sorunsuz kalabilmesinin bence kullanımla pek ilgisi yok... Canı sıkıntı çıkarmak isterse affetmez çıkarır, kullanıma pek dikkat etmeyince daha erken sorun çıkarsa da, dikkat edince de sorunsuz kalmayabilir, tecrübeyle sabit.. Sanırım bütün yarı otomatikler de durum aynı. DSG yi yapıp piyasaya klasik otm. den daha iyi diye süren mühendislik, aynı kafayla bazı uyarıları şanzımanı daha erken bozsunlar diye koymamış bile olabilir inanırım... 😁 12 Mart 2022 tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts