Çağlar Bayur 19 Nisan 2023 Paylaş 19 Nisan 2023 amortisör en sevdiğim, ne aldın gözükmez, neye harcadın bilinmez ama araba sıfır gibi olur Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 19 Nisan 2023 Paylaş 19 Nisan 2023 Mehmet Cihat yazdı: Elle sıktığım bijonları açıyor, havalı tabancanın sıktıklarını açmıyor. Onun dışındaki amortisör z rot vs anında söküyor. Denekki alet 140~150 nm tork üretiyor. Bijonları elle sıkınca 130~140 nm sıkılmış oluyor geçen test ettim. havalı tabanca muhtemelen 160 nm fazla tork üretiyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat 19 Nisan 2023 Yazar Paylaş 19 Nisan 2023 Metin Uzunoğlu yazdı: Denekki alet 140~150 nm tork üretiyor. Bijonları elle sıkınca 130~140 nm sıkılmış oluyor geçen test ettim. havalı tabanca muhtemelen 160 nm fazla tork üretiyor. metin hocam takip ettiğim bir youtube kanalının videosunda denk gelerek aldım ürünü tork anahtarı ile 200nm ile torklanmış bijonu açtı. ama normalde ben bijonların çok sıkılması taraftarı değilim fabrika twingo için 105 nm uygun görmüş aslında. Videoyuda ekledim. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat 19 Nisan 2023 Yazar Paylaş 19 Nisan 2023 Twingoya bugün bir +10 hp daha ekledik. 6 1 Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 19 Nisan 2023 Paylaş 19 Nisan 2023 Bu kadar sökmüşken davlumbaza yalıtım da yapılabilirdi. Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 20 Nisan 2023 Paylaş 20 Nisan 2023 Alpay Sumer yazdı: Bu kadar sökmüşken davlumbaza yalıtım da yapılabilirdi. Bu kadar sökmüşken toplanamayabilirdi şükretmek lazım 2 Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 20 Nisan 2023 Paylaş 20 Nisan 2023 Emre Şimşek yazdı: Bu kadar sökmüşken toplanamayabilirdi şükretmek lazım Adam arabayı bastan yaptı 😂 halleder ya 👍 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat 20 Nisan 2023 Yazar Paylaş 20 Nisan 2023 Alpay Sumer yazdı: Bu kadar sökmüşken davlumbaza yalıtım da yapılabilirdi. torpido arkasından yalıtım yapacağım ön lastikler için dıştan düzgün duracağını sanmıyorum komple kapatan bir davlumbaz yok çünkü 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat 23 Nisan 2023 Yazar Paylaş 23 Nisan 2023 Geçen sene torpidoyu söküp arkasını temizleyip kablolamaları gerçekleştirmiştim fakat o günden bugüne yeniden bir çok kablo çekmem ve bir iki cihaz eklemem gerekmişti hem bunların görünmese dahi torpido arkasındaki spagetti hali ve ayrıca yüksek devir çevrildiğinde torpido arkasındaki zırıltı sesi torpidoyu tekrar sökmeme vesile oldu. Geçen sene ellemediğim camın önündeki kısmın harap haldeki orjinal yalıtımını söktüm ve temizledim. Kalorifer kazanı ağzındaki geçen sene bulamadığımdan uydurma bir süngerle yaptığım yalıtımı daha uygun bir malzeme ile değiştirdim. Kalan malzemelerle yalıtım yapıp üzerine tekrar kendi yalıtımını yerleştirdim. Kabloları toparladım aracın orjinal kablolarıyla birlikte bez bant ile sarıp aynı güzergahtan geçirdim. Zırıltıyı yapanlar sanırım plastiğe temas eden cırt kelepçelermiş. o yüzden kabloları birleştirmede kelepçe kullanmadım bez bant ile sardım. Plastik devre kutularınıda sünger yalıtım malzemesi ile kapladım. İşe yarar mı bilmem ama torpido arkasınada bir kaç parça yaptıştırdım Orjinalde sünger olupta artık dökülen yerlerede sünger yapıştırdım. Sıra arka tarafın döşemelerine geldi bundan sonra. Arka kısıma çektiğim hoparlör kablolarını hareket etmesin diye aracın üzerine yapıştırdım. Döşemelerin içinde kapladım. renault'un yan sanayisi tat vermeyen 2 parçalı klipsleri yerine yine chevroletten kalan tek parça klipsleri kullandım. Twingolarda tavan lambası camına basıldığında tavan lambasını yakan bir anahtarlama sistemi var fakat bunlar kronik problemli çalışmıyorlar. Bizimkide çalışmıyordu gece hareket halinde lamba lazım olursa telefon ışığı vs ile uğraşıyorduk. Ayrıca bu tavan lambasının soketi iptal edilmiş ve yapıştırma ve lehim suretiyle sökülemez bir hal almış. Geçen sene söküp temizleyememiştim bu yüzden Arduino projeleri için elimde bulunan 4 pin bir konnektör takımı vardı. Kablo kesiti ince fakat led kullandığımız için sorun olmayacaktır. Görünmeyecek bir yere gri renkte bir on off anahtar yerleştirdim. Temizliğinide yapıp yerleştirdim yerine. Araç içinde orjinalliği bozan bir görüntü olmadı. Bir sonraki bölümde cam krikolarının elden geçmesi ve kapı döşemelerine yalıtım yapılması var. Şimdilik görüşmek üzere. Aracın güncel fotoğraflarını paylaşayım forum otomobil görsün Resimler yine son kısımda karışmış ama kalsın böyle artık 14 Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat 30 Nisan 2023 Yazar Paylaş 30 Nisan 2023 Ani bir kararla jantları değiştirdim. Benim jantlara alıcı çıkınca bende hayalimdeki jantı replikada olsa satın aldım. Hep aklımda olan ama Gümüşhanede yapan bulamadığım için ertelediğim krom egzoz ucunu taktırdım. Rüzgarlığın detaylarını paylaşamamıştım onlarıda paylaşayım. Geçen hafta trabzondan dönüşte lpg depomu doldurmuştum. O günden bugüne kullandım yine dönüşte doldurdum. 360 km olmuş depo bitmemişti ama bitmek üzere idi. 9.75 kuruştan 250 tl lpg aldı. İki kez ziganayı tırmandığını düşünürsek gayet uygun bir tüketim. 10 Yorum bağlantısı
İsa Acar 2 Mayıs 2023 Paylaş 2 Mayıs 2023 Mehmet bey elinize sağlık. Neler neler yapmışsınız aracınıza. Emeğinize sağlık 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat 8 Mayıs 2023 Yazar Paylaş 8 Mayıs 2023 Uzun zamandır beklettiğimiz ağır bakımı bugün nihayet yaptık. Sabah 9 akşam 5 tam mesai yaptık Malzemeler ve fiyatlarını yazayım bilgi olsun. Motor yağı 230 Hava filtre 65 Yağ Filtresi 60 Benzin filtresi 55 Karter tapası 15 Karter contası 125 Devirdaim 400 Triger seti 550 Krank keçe 70 Klima kayışı 100 Alternatör kayışı 100 Şanzıman yağı 210 Şanzıman seviye tapası 20 Akşamdan tampon ve farları söktüm. Ustanın yanına gidince orada da ön paneli söktük. Devirdaimden çıkan boru klima kompresörünün ayağının altında kalıyor. kompresörü tutan 3 vida sökülüp kompresörü kenara kaydırıyoruz. kompresörün ayağını sökmek için ise alternatörüde ayağıyla birlikte sökmemiz gerekiyor. bunlarıda çıkarıyoruz. Ve o lanet boru açığa çıkıyor Devirdaimi söktük tertemiz çıktı. 2005 model. Şimdiye kadar sökülenler Kafaya taktığım arka tarafta bir yağ kaçağı vardı. Yağ pompasının blokla birleşim yerinden gelen. Yağ pompasınıda söktürdüm. Yüzeyleri iyice spatula ve zımpara ile temizlenerek sıvı conta uygulandı (orjinalde de conta yok arada). Karter söküldü içi temizlendi contası değişti. Fakat karteri sökünce gördükki aracın yağ değişim aralıklarına hiç uyulmamış. içerisi yanmış tortulu yağ doluydu. karterin içini yıkadık ama bloğun içini bir sonraki yağ değişiminde engine flush ile temizlemeyi düşünmeye başladım. Ustaya bu işlemler için 1300 tl işçilik ödedim. Bir sonraki güncellemede görüşmek üzere. 12 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Mayıs 2023 Paylaş 8 Mayıs 2023 Mehmet Cihat yazdı: içerisi yanmış tortulu yağ doluydu. karterin içini yıkadık ama bloğun içini bir sonraki yağ değişiminde engine flush ile temizlemeyi düşünmeye başladım. vesile ile gagıldan gelenlere, eski model yıllarından motorda önce böyle karter içi temizlenir sonra flush yapılır 5 Yorum bağlantısı
Tevfik Işık 8 Mayıs 2023 Paylaş 8 Mayıs 2023 Kesenize bereket. Arabalariniz şansli Yalniz fiyatlar da çok uygunmuş. Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 8 Mayıs 2023 Paylaş 8 Mayıs 2023 Mehmet Cihat yazdı: Motor yağı 230 Hava filtre 65 Yağ Filtresi 60 Benzin filtresi 55 Karter tapası 15 Şu fiyatları görünce yukarı kaydırıp mesajın tarihine tekrar baktım. Geçen senelerden kalma bir mesaj okuyorum sandım.. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 9 Mayıs 2023 Paylaş 9 Mayıs 2023 Maşallah kardeşime.. Ellerine sağlık.. Her şey çok güzel olmuş.. 1 Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 9 Mayıs 2023 Paylaş 9 Mayıs 2023 Trigeri kendi değişecek dedim de bu seferlik olmadı Beklentileri yükseltiyorsun 1 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 9 Mayıs 2023 Paylaş 9 Mayıs 2023 Megane' ın teybini değiştirirken, kumanda aktif olsun dedim de -Ağğğbi bunlar böyle çalışmaz. -Biriniz de başka bir kelime bulamadınız. 1 1 Yorum bağlantısı
Coşku Mert 9 Mayıs 2023 Paylaş 9 Mayıs 2023 ustalar bu tarz musteriyi pek sevmezler diye biliyorum 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat 9 Mayıs 2023 Yazar Paylaş 9 Mayıs 2023 Köksal Yılmaz yazdı: Trigeri kendi değişecek dedim de bu seferlik olmadı Beklentileri yükseltiyorsun değiştirecektim abi ama yağ pompası işi gözümü korkuttu nedense ellemedim bu seferlik 1 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 9 Mayıs 2023 Paylaş 9 Mayıs 2023 Çağlar Bayur yazdı: karter içi temizlenir sonra flush yapılır Karter temizleyici bile varmış. Önce onu atıyormuşsun, sonra diğerini, sonra ötekini vs vs derken en sonunda da sanayi çayı içiyormuşsun. 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Mayıs 2023 Paylaş 9 Mayıs 2023 Tamer Topaç yazdı: Karter temizleyici bile varmış. Önce onu atıyormuşsun, sonra diğerini, sonra ötekini vs vs derken en sonunda da sanayi çayı içiyormuşsun. 1kg toz şeker dök bak yağ çok güzel bir renge kavuşuyor pembiş pembiş Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 9 Mayıs 2023 Paylaş 9 Mayıs 2023 Çağlar Bayur yazdı: pembiş pembiş En sevdiğim. Kırmızıdan bir önceki hali 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts