İçeriğe Yönlendir

Mondeo 2005 TDCI Kontak Kapatınca km Sayacı Sıfırlanıyor ve Saat Çalışmıyor.


Taner Karcı
Çözüme git Taner Karcı tarafından,

Recommended Posts

Taner Karcı

Arkadaşlar Merhaba,

Şöyle bir sıkıntı yaşıyorum başına gelen olduysa yardımcı olabilirmi?

2005 Mondeo tdci aracımın kontağı kapalı olmasına rağmen sürücü tarafındaki cam kumanda düğmelerinin ışıkları yanık kalıyordu. Bu da aküyü bitiriyordu. Torpido Altındaki Sigortaları kontrol ettim çoğunun amperleri olması gerekenden farklıydı. Ayrıca reserve yazan yerlerde de sigorta takılıydı. Sigortaları şemadaki gibi olması gereken şekile getirdim ve ışık sorunu bitti. Fakat bu seferde kontağı kapatınca km sayacı sıfırlanıyor. ayrıca saat duruyor ve saatin kenarındaki kırmızı ışık yanmıyor.

Çözümü ne olabilir acaba?

Forumda aradım fakat böyle bir konu bulamadım.

 

İlginiz için şimdiden çok Teşekkür ederim..

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Sigortalardan biri hatalı takılmış olabilir. Sürekli elektrik alması gereken aksamlar var. F69 nolu sigortayı kontrol edin.

 

 

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Taner Karcı yazdı:

Sigortaları kontrol ettim çoğunun amperleri olması gerekenden farklıydı. Ayrıca reserve yazan yerlerde de sigorta takılıydı.

aklıma gelen: başka bir arızayı gidermek için sonradan uğraşılmış olaiblir, araç ne zamandır sizde

Yorum bağlantısı
Taner Karcı
Çağlar Bayur yazdı:

aklıma gelen: başka bir arızayı gidermek için sonradan uğraşılmış olaiblir, araç ne zamandır sizde

3 aydır bende araç.

Yorum bağlantısı
Taner Karcı
Harun Kocaçalışkan yazdı:

Sigortalardan biri hatalı takılmış olabilir. Sürekli elektrik alması gereken aksamlar var. F69 nolu sigortayı kontrol edin.

 

 

 

 

kontrol ettim hatta yüksek amper sigorta ile de denedim fakat sonuç değişmedi.

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Taner Karcı yazdı:

kontrol ettim hatta yüksek amper sigorta ile de denedim fakat sonuç değişmedi.

Sigorta panelinin fotosunu yükler misiniz.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Taner Karcı yazdı:

kontrol ettim hatta yüksek amper sigorta ile de denedim fakat sonuç değişmedi.

 

Hatadan kasıt amper değildir. 

Amper düşük de olsa yüksek de olsa devreyi tamamlar.. Sadece düşük olursa atar.. Doğru amperde sigorta takmak güvenlik açısından önemlidir. 

Elinizdeki kılavuzla sigorta kutusu farklı olabilir. 

Kontak kapayınca kontrol kalemi ile hangi boş sigorta yuvasında akım kalıyor, onları kontrol etmeli ve uygun sigorta takıp denemelisiniz.

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aykut Selçuk

Sigota kutusun da işlem yaptığın için belki o saatleri işleten sigota temassız kalmıştır veya sigorta girişi oksitlenmiştir

sizin yapacağınız sigortanın takıldığı yerleri wd 40 gibi anti pasilacı ile ilaçlaya bilirsin veya sigortanın tırnagının girdigi yer genişlemiş olabilr

1984 şahinim vardı benzin göstergesi belirli yerden sonra sıfırlı yodu serviste depo söküldü şamandıra söküldü yine düzelmedi

sonra özel bir servise gittim gösterge panelini usta söktürdü söketin girdigi yerdeki tırnakları daraltı benim de problemim gitmişti

Yorum bağlantısı
Taner Karcı
Aykut Selçuk yazdı:

Sigota kutusun da işlem yaptığın için belki o saatleri işleten sigota temassız kalmıştır veya sigorta girişi oksitlenmiştir

sizin yapacağınız sigortanın takıldığı yerleri wd 40 gibi anti pasilacı ile ilaçlaya bilirsin veya sigortanın tırnagının girdigi yer genişlemiş olabilr

1984 şahinim vardı benzin göstergesi belirli yerden sonra sıfırlı yodu serviste depo söküldü şamandıra söküldü yine düzelmedi

sonra özel bir servise gittim gösterge panelini usta söktürdü söketin girdigi yerdeki tırnakları daraltı benim de problemim gitmişti

Çok teşekkürler deniycem.

Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Hatadan kasıt amper değildir. 

Amper düşük de olsa yüksek de olsa devreyi tamamlar.. Sadece düşük olursa atar.. Doğru amperde sigorta takmak güvenlik açısından önemlidir. 

Elinizdeki kılavuzla sigorta kutusu farklı olabilir. 

Kontak kapayınca kontrol kalemi ile hangi boş sigorta yuvasında akım kalıyor, onları kontrol etmeli ve uygun sigorta takıp denemelisiniz.

 

 

 

Çok teşekkürler buna bakıcam.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Saatin ışığı yeşil değil miydi ? Kırmızı yanıp sönen ışık immo uyarı ışığıydı diye hatırlıyorum. Sizde eksik veya yanlış değil de yeri karışmış bir sigorta var bana kalırsa.. Mesela çakmak sigortasını bir üst yuvaya takınca çakmak kontak kapalıyken çalışmıyordu. Öyle bir karışıklık olabilir... 

Yorum bağlantısı
Taner Karcı
Serkan Toker yazdı:

Saatin ışığı yeşil değil miydi ? Kırmızı yanıp sönen ışık immo uyarı ışığıydı diye hatırlıyorum. Sizde eksik veya yanlış değil de yeri karışmış bir sigorta var bana kalırsa.. Mesela çakmak sigortasını bir üst yuvaya takınca çakmak kontak kapalıyken çalışmıyordu. Öyle bir karışıklık olabilir... 

İmmo uyarı ışığını kastetmiştim.

Çakmak sigortası üstte takılı zaten. 

Bu gün bütün sigortaları söktüm tek tek kontrol ettim birisi yanıktı değiştirdim, göstergeler eski haline geri döndü. Yani artık sıfırlanmıyor. Fakat hala kontak kapalıyken cam kumanda ışıkları yanıyor ve çakmak çalışıyor. Bunu çözemedim.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Taner Karcı yazdı:

Fakat hala kontak kapalıyken cam kumanda ışıkları yanıyor ve çakmak çalışıyor. Bunu çözemedim.

bir yeri tamir ederken olmaması gerekn bir hat çekilmiş olabilir, şekil olsun diye direkt yapılmış olabilir

Yorum bağlantısı
Taner Karcı
Çağlar Bayur yazdı:

bir yeri tamir ederken olmaması gerekn bir hat çekilmiş olabilir, şekil olsun diye direkt yapılmış olabilir

olabilir. yada motor kısmındaki sigorta kutusunda bazı sıkıntılar olabilir. bir elektrikçiye baktırıcam artık.

Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız
İmmo uyarı ışığını kastetmiştim.
Çakmak sigortası üstte takılı zaten. 
Bu gün bütün sigortaları söktüm tek tek kontrol ettim birisi yanıktı değiştirdim, göstergeler eski haline geri döndü. Yani artık sıfırlanmıyor. Fakat hala kontak kapalıyken cam kumanda ışıkları yanıyor ve çakmak çalışıyor. Bunu çözemedim.
İlk mesajiniz da ışık sorunu düzeldi demiştiniz, farklı bir ışık sorunuydu galiba, cam kumanda ışıkları parklarla aktif veya deaktif oluyor diye anımsıyorum. Parelel hareket etmiyor mu? Parkları kapatınca sadece cam kumanda ışıkları yanıyor ise mutlaka sonradan eklenen bir donanim devreyi tamamlıyor. Bu sadece cam kumanda ışıklarında gerçekleşiyor ise tektarafli iletim yapan bir donanim. Akla aynı zamanda diyot olan LED ampuller geliyor. LED e çevrilmiş ampuller kontrol edilmeli bence.
Yorum bağlantısı
Taner Karcı
Hasan Yıldız yazdı:
Taner Karcı yazdı:
İmmo uyarı ışığını kastetmiştim.
Çakmak sigortası üstte takılı zaten. 
Bu gün bütün sigortaları söktüm tek tek kontrol ettim birisi yanıktı değiştirdim, göstergeler eski haline geri döndü. Yani artık sıfırlanmıyor. Fakat hala kontak kapalıyken cam kumanda ışıkları yanıyor ve çakmak çalışıyor. Bunu çözemedim.

İlk mesajiniz da ışık sorunu düzeldi demiştiniz, farklı bir ışık sorunuydu galiba, cam kumanda ışıkları parklarla aktif veya deaktif oluyor diye anımsıyorum. Parelel hareket etmiyor mu? Parkları kapatınca sadece cam kumanda ışıkları yanıyor ise mutlaka sonradan eklenen bir donanim devreyi tamamlıyor. Bu sadece cam kumanda ışıklarında gerçekleşiyor ise tektarafli iletim yapan bir donanim. Akla aynı zamanda diyot olan LED ampuller geliyor. LED e çevrilmiş ampuller kontrol edilmeli bence.

Aracımda led e çevrilmiş ışık yok bildiğim kadarı ile. Fakat sonradan eklenmiş android double sistem var. acaba bununla bağlantılı olabilirmi bilemedim.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Sorun gem modülü arızası gibi görünüyor. Sigorta panelinin ön tarafından yaptığınız müdahale arka tarafındaki hatlarla oynandı ise farklı etkiye sebep olur. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Taner Karcı yazdı:

Aracımda led e çevrilmiş ışık yok bildiğim kadarı ile. Fakat sonradan eklenmiş android double sistem var. acaba bununla bağlantılı olabilirmi bilemedim.

mk3 te teyp tesisatlı kaynaklı heryere sarkma yapabilir tüm herşeyden önce teybi söküp denemek lazımdı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Taner Karcı
Çağlar Bayur yazdı:

mk3 te teyp tesisatlı kaynaklı heryere sarkma yapabilir tüm herşeyden önce teybi söküp denemek lazımdı

Yarın da buna bakacağım..

Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Taner Karcı

Evet Değerli ve Yardımsever Abilerim kardeşlerim. Bu sıkıntıyı bu gün itibarı ile çözmüş bulunuyorum. Sıkıntı Torpido altındaki sigorta kutusunda çıktı. Şöyleki: Bu sigorta kutusunda çakmaklık için olan (F68) bölümde sigortayı yukarı takarsak kontak kapalı iken çakmaklık çalışmaz, aşağıda iken çalışır. Normal de durum böyle olmalıydı. Fakat ben sigortayı yukarı takmış olmama rağmen kontak kapalı olduğu halde bütün aksamlar çalışıyordu. bu gün oto elektrikçiye gösterdim ve tesadüfen ordaki sigortayı cıkardık bütün sorun ortadan kalktı. Anladıkki oradan ayrı bir hat çekilmiş. Dolayısı ile o kısımdaki sigortayı çıkardım ve herşey yoluna girdi. Tabii kontak kapalı iken artık çakmaklığı kullanmamak şartı ile. Çok nadir bir durum olsa da başına gelen bir arkadaş olursa bu bölümü okuyarak sorununu çözebilsin diye çözümü detaylı olarak buraya yazıyorum.

 

Yine de buradan yardımcı olmaya çaba gösteren tüm forum üyelerine yürekten teşekkür ederim.

  • Beğen 5
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Taner Karcı yazdı:

tesadüfen ordaki sigortayı cıkardık bütün sorun ortadan kalktı. Anladıkki oradan ayrı bir hat çekilmiş.

şu an yolunda gözüküypr da, ilave hat nereye çekilmiş niye çekilmiş?

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

şu an yolunda gözüküypr da, ilave hat nereye çekilmiş niye çekilmiş?

İlave hatları araştırma işini Emniyete bırakmalıyız, Sınav yapan Bilkent merkezli bir kurumdan Çankayada bir eve onlarca km lik fiber optik hat çekilmiş. Emniyet araştırmış bazı kişiler hapse girmiş (geçen yıl). Hattı çekenler yakalanmış hattı kullananlar Allah bilir şimdi hangi görevdeler...😉

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Metin Uzunoğlu yazdı:

 Çankayada bir eve onlarca km lik fiber optik hat çekilmiş. 

Normal hatla da yetinmemişler. :)
 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...