İçeriğe Yönlendir

Motor Test Kitleri


Emre Ejder

Recommended Posts

Emre Ejder

Merhaba, Motor aşınma test kiti ile motor yanma odaları kaçak tespiti kiti arasındaki farklar nelerdir ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Böyle kitler mi varmış.. 

Örnek verebilir misiniz.? Neler varmış ? 

Yorum bağlantısı
Emre Ejder
Mehmet Ozyurek yazdı:

Böyle kitler mi varmış.. 

Örnek verebilir misiniz.? Neler varmış ? 

Cs diye bir markanın test kitleri var. Bir tanesi motor aşınma test kiti : (piston,segman,silindir duvarı aşınmaları) için,  bir tanesi motor yanma odası kaçakları için: (conta,silindir kapağı, motor bloğu kaçakları için)

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Biri yağ dolum yerine diğeri yedek su deposuna uygulanıyor. İlk fark bu. 

 

Motor yağ dolum yerinden aşırı buhar çıkıyorsa, yağ ile aşırı şekilde temas varsa renk ona göre değişiyor. 

 

Soğutma suyunda ise conta yanık ise yanma odasından çıkan gaz suya karıştığından içerisinde co2 ayırt edici sıvı rengi değişir

Yorum bağlantısı
Emre Ejder
(düzenlendi)
Ü.Emre Kartal yazdı:

Biri yağ dolum yerine diğeri yedek su deposuna uygulanıyor. İlk fark bu. 

 

Motor yağ dolum yerinden aşırı buhar çıkıyorsa, yağ ile aşırı şekilde temas varsa renk ona göre değişiyor. 

 

Soğutma suyunda ise conta yanık ise yanma odasından çıkan gaz suya karıştığından içerisinde co2 ayırt edici sıvı rengi değişir

Bu iki kitten hangisi hangi Arızaları ortaya koyar mesala araçtan mavi duman çıkıyorsa bunun hangi sebepten kaynaklandığını bulabilir mi ?

 

B - Seyir Halindeyken Egzozdan Mavi Duman Çıkmasının Nedenleri

 

• | - Karter Havalandırma Valfinde Oluşacak Arıza

 

 

 

II - Aşınmış Motor Parçaları

 

 

 

• III - Turbo Arızaları Kaynaklı Yağ Yakma

 

Bunlardan hangisini işaret eder, hangi test ...

 

 

tarihinde Emre Ejder tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Bu testler sadece araçta arıza olabilir veya yoktur der. 

 

Yani kesin arıza var dahi diyemez. Dediklerinizin tespiti basit bir testle zaten mümkün değil. 

 

Basit bir örnek vereyim, turbo selenoid valfi arızalı bir araçta çekiş düşük olur, duman atma olabilir, arıza koduda çıkmama ihtimali yüksek. Şimdi duman atma var diye turbo mu arızalı ya da conta mı yanık? Hayır sadece kontrol valfi arızalı. 

 

Arıza tespitinde basitten zora gidilir. Kod var mı, dıştan fiziksel hasarlı parça var mı, eksik su yağ vs var mı gibi... 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Barış Özarslan
Emre Ejder yazdı:

Bu iki kitten hangisi hangi Arızaları ortaya koyar mesala araçtan mavi duman çıkıyorsa bunun hangi sebepten kaynaklandığını bulabilir mi ?

 

B - Seyir Halindeyken Egzozdan Mavi Duman Çıkmasının Nedenleri

 

• | - Karter Havalandırma Valfinde Oluşacak Arıza

 

 

 

II - Aşınmış Motor Parçaları

 

 

 

• III - Turbo Arızaları Kaynaklı Yağ Yakma

 

Bunlardan hangisini işaret eder, hangi test ...

 

 

•'' | - Karter Havalandırma Valfinde Oluşacak Arıza  '' tespit edemediler motor yapıldı .. sonra yine duman attı diyaframı patlak çıktı

Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz

20181127_161741.jpg

 

Yazılımcı arkadaşım kaçak testi ve kompresyon testi yapmadan araç yazılımı yapmıyor :) 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Emre Ejder yazdı:

Merhaba, Motor aşınma test kiti ile motor yanma odaları kaçak tespiti kiti arasındaki farklar nelerdir ?

basit kimyasal analize dayanıyor, birinde sudaki karbon artıklarının seviyesini ölçer, diğeri yağdaki metal ve alaşımları, segman subap yatak metallerinin kimyasal tepkime sonuçları ayrıdır o temele dayanır. laboratuvar hassasiyetinde olmaz ama fikir verir. bu ürünlrtin hedef kitlesi son kullanıcı, sanayiye gitmeden evde test için, kompresyon testi daha kesin sonuç verir, ana kol yatak hariç.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

motor test olanını daha önce 5-6 kez kullandım. Bizim gibi kullanıcılar için gerekli ve yeterli bilgiyi veriyor. Tavsiye ederim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...