İçeriğe Yönlendir

Youtube'da Bazı Tamir Kanallarının DSG Şanzıman Çözümleri


Tevfik Işık

Recommended Posts

Tevfik Işık

Bazi tamir kanallari dsg dq 200 icin mekatronik arizalarina kesin cozum olarak orjinal mekatronik tupunu kendi gelistirdikleri mekatronik tupuyle degistirip artik dsg arzalarinin onune gectiklerini iddia ediyorlar. 

Almanyada x isimli bir sahisin bu tupu gelistirdigini ve sadece belli isimlere bu tuplerden gonderdigini, piyasada satilan benzer tuplerin işe yaramadigini, sadece kendilerinin sattigi mekatronik tupunun iyi oldugunu iddia ediyorlar. 

Bende hos hissiyatlar olusmuyor nedense. Siz ne dersiniz?

 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

O arkadaşlar DSG'nin D'sinden haberdar değilken İstanbul'da gözü kapalı tamir edenler vardı. 10-12 sene öncesinden bahsediyorum.

Ancak günümüz maalesef "share it, or not happened" çağı, onun için yapacak bir şey yok, herkes ekmeğinde. :) 

İsteyene adres de verebilirim. :) 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Cem Işık
Selim Bilgin yazdı:

O arkadaşlar DSG'nin D'sinden haberdar değilken İstanbul'da gözü kapalı tamir edenler vardı. 10-12 sene öncesinden bahsediyorum.

Ancak günümüz maalesef "share it, or not happened" çağı, onun için yapacak bir şey yok, herkes ekmeğinde. :) 

İsteyene adres de verebilirim. :) 

Servet abi, bir çalışanının aracındaki dsg sorununu kendi imkanları ile çözmüştü.. King’dir şaşırmamak gerekir..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tevfik Işık

https://youtu.be/WqCXZlmynhE

Bu videoda degisim oncesi ve sonrasi basinc degerleri var. Degerler tamamen ayni. Kendilerini yalanlamislar resmen. Ben de yorumlar kismina yazdim degisen bir sey yok diye. Kem kum yapip laf kalabaligi yapiyor cevabinda.

Yorum bağlantısı
Adem Kazıl

o videoları izliyorum, asıl mesele vw nin bu sorunu bile bile pleyt ve tüpü geliştirmemesi.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

 

Cem Işık yazdı:

Servet abi, bir çalışanının aracındaki dsg sorununu kendi imkanları ile çözmüştü.. King’dir şaşırmamak gerekir..

tüplü vw mekatronik. az yakar. ilk bakımda aradaki farkı kapatan teknoloji,

nedensiz yere bozulan teknoloji. bayinizden israrla isteyiniz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Cem Işık yazdı:

Servet abi, bir çalışanının aracındaki dsg sorununu kendi imkanları ile çözmüştü.. King’dir şaşırmamak gerekir..

 

Tampon söktüğü gibi yapmamıştır inşallah. :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Doğan Arşiray yazdı:

 

tüplü vw mekatronik. az yakar. ilk bakımda aradaki farkı kapatan teknoloji,

nedensiz yere bozulan teknoloji. bayinizden israrla isteyiniz.

 

Sağlam şanzımanlı arabalarımız değerinin üstünde satılır.

Scania tır şanzımanı mübarek.

 

0B6s.jpg

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

benim passat 270 binde satmıştım yüksek ihtimal hiç sökülmemiş olabilir demişlerdi şanzımana

 

tamamen şans işi sanırım

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Ali Gök yazdı:

benim passat 270 binde satmıştım yüksek ihtimal hiç sökülmemiş olabilir demişlerdi şanzımana

 

tamamen şans işi sanırım

 

Sendeki sağlam şanzımandı.

DQ200 olsa o km'de 3-4 kere kavrama değişir en az 1 kerede mekatronik elden geçerdi.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

mercedes 722 şanzıman candır 5 ileri. mis. 20 senedir var. mekanik olarak çok güvenlir.

DSG DCT DGT filan bunlar zorlama şeyler. hem ucuz olsun hem hafif olsun diye yapılmış, sağlamken hızlı ve harika çalışan ama anlamsız şekilde birden bozulunca servise muhtaç olduğumuz şeyler. bence çift kavrama olacağına sarsıntılı tek kavrama olsun speedgear vs gibi.

Yorum bağlantısı
Erkan Işık
Tevfik Işık yazdı:

Bazi tamir kanallari dsg dq 200 icin mekatronik arizalarina kesin cozum olarak orjinal mekatronik tupunu kendi gelistirdikleri mekatronik tupuyle degistirip artik dsg arzalarinin onune gectiklerini iddia ediyorlar. 

Almanyada x isimli bir sahisin bu tupu gelistirdigini ve sadece belli isimlere bu tuplerden gonderdigini, piyasada satilan benzer tuplerin işe yaramadigini, sadece kendilerinin sattigi mekatronik tupunun iyi oldugunu iddia ediyorlar. 

Bende hos hissiyatlar olusmuyor nedense. Siz ne dersiniz?

 

İlk tüpü bulan burda servet abidir sıfırdan tüp yapıp takmışlıgı vardır patlayan tüpe, yeni revizyonlu tüp ise pazarlama stratejisi bozulan tüp yerine güçlendirilmiş takalım diyorlar işin özü o 

Ali Gök yazdı:

benim passat 270 binde satmıştım yüksek ihtimal hiç sökülmemiş olabilir demişlerdi şanzımana

 

tamamen şans işi sanırım

şans degilde kullanım ali ve nerede kullanıldıgı istanbul gibi 5 km yolu 1,5 saatde geçiliyorsa dayanmıyor, ama anadoluda 5 km yolu   2 dk da geçiyorsan sorun olmuyor dsg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Pompa yatağı 2mm idi ilk serilerde. 600 tl verip yeni mekatronik kovanı aldım. Yatağı 4mm kalınlığında. Bu kadar.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Çağlar Bayur yazdı:

dsg demi tüp lüymüş

Yağ filtresi şeklinde pompa var. Sistem yağla çalışıyor. Kavrama kuru olsada

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Afr yapılıyor mu bari :) 

ole deme faydasını ben görmüstüm.. Ama iyi yapana denk gelmek lazım.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan

Tek problemi tüp değil ki :) Bu vitese geçmesini sağlayan basıncı üretiyor. Kavrama ve mekatronik arızaları başka bir konu. 60 binde kavrama değişimi yaptırmıştım. 110 binde 5.yılında iken bu tüp arızalandı. 2'den 3e atacakken boşa geçti araç. Ertesi gün kuzen (Tüfekçi olan) çalıştırıp sanayide bir tur attı. Düzeldi diye sevinirken usta fazla uzaklaşmasın birde geri getirmekle uğraşmayalım dedi :) Tüpü yaptırıp sattım. Pişmanmıyım, evet. Ama sattığım için değil, satıp hemen başka bişey almadığım için 😂

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ozan ARABACI
(düzenlendi)

Herkese merhabalar,

A3 8V aracım var 65000kmde. 50000km civarında titreme şikayetim sebebiyle garantiden kavrama değişti Doğuş otoda.. Şuan 65000km lerdeyim. Bir iki kere şanzıman amiyane tabirle aptallaştı. Yokuş aşağı park etmişken D1 de aracı hareket ettirdim, D2 ye geçti sonra N ye attı kendini, durup tekrar hareket ettim. sonra bir daha olmadı bu durum.(1 hafta önce oldu)

 

Diğer sorunum ise; kapalı otoparkımız kot fark nedeniyle bayağı yokuş. Bu yokuşta park yerinden geri çıkmak istediğimde araç çok zorlanıyor, Auto Hold çok geç bırakıyor kendini. Akabinde yoğun bir balata kokusu oluyor. Ani gaza basıp balata sıyırmamak için için daha yumuşak basıyorum gaza, ancak bu sefer de öne kaçırabiliyor. Geri yokuş çıkmak tam işkence oluyor . Balata kokusunu duyunca da moral gidiyor haliyle.

 

Son zamanlarda güçlendirilmiş basınç tüpü videolarını çokça izledim ben de.

Sökülen her tüp elle sıkılacak kıvamda gevşek çıkıyor..

Araç bu durumda kullanıldığında basınç düşüklüğü sebebiyle anlık istenen basıncı sağlayamadığından motor ve pompa ikilisi istenen basıncı sağlamak için olması gerekenden çok çalışıyor. Çok fazla çalışması sonucu da mekatronik kart üzerindeki motora güç sağlayan hatlarda aşırı akım ile ısınma sonucu erime ve kart arızasına yol açıyor deniyor.

Bu anlatılanlar doğru değil midir? 

 

Özetle; ileride bu tarz yüksek maliyet oluşturabilecek bir sorun için (söz de) güçlendirilmiş tüp dedikleri şeyi uygulatmamın bir faydası olur mu? 4600TL fiyat verdiler güncel olarak.

Aracımın uzatılmış garantisi yeni bitti, hep servis bakımlıydı. 

Bu parayı verme; sorun olursa iyi niyet garantisiyle çözersin işini diyen var mı ?

 

Çok sordum sanırım ama, gelecek cevaplar benim gibi emin olamayanlara da yol gösterecektir umarım.

 

Şimdiden teşekkürler,

 

 

tarihinde Ozan ARABACI tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ozan ARABACI yazdı:

sorun olursa iyi niyet garantisiyle çözersin işini

Bunu diyebilen olamaz. İyi niyet garantisi diye bi şi bizim Türkler'in taktığı bir isim. İyi niyet değil de belki sadakat programı falan olabilirdi adı.

Garantiden değişim tamamen markanın inisyatifinde olan bir şey. Bu sebeple bu cümleyi kurabilecek birisi, markanın ancak kendisi olur.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mert Gülkokan yazdı:
Ozan ARABACI yazdı:
Herkese merhabalar,
A3 8V aracım var 65000kmde. 50000km civarında titreme şikayetim sebebiyle garantiden kavrama değişti Doğuş otoda.. Şuan 65000km lerdeyim. Bir iki kere şanzıman
 

Ben yerinizde olsam ters olarak yokuş yukarı çıkmam dsg ya da yarı otomatiklerle

niye ki??

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Ozan ARABACI yazdı:

Son zamanlarda güçlendirilmiş basınç tüpü videolarını çokça izledim ben de.

Sökülen her tüp elle sıkılacak kıvamda gevşek çıkıyor..

Araç bu durumda kullanıldığında basınç düşüklüğü sebebiyle anlık istenen basıncı sağlayamadığından motor ve pompa ikilisi istenen basıncı sağlamak için olması gerekenden çok çalışıyor. Çok fazla çalışması sonucu da mekatronik kart üzerindeki motora güç sağlayan hatlarda aşırı akım ile ısınma sonucu erime ve kart arızasına yol açıyor deniyor.

Bu anlatılanlar doğru değil midir? 

 

Doğru..

Bu arıza Jetta'da başıma geldi. 2'den 3'e geçerken boşa attı ve öyle kaldı.. 5 yaşında 110 bin KM'de idi.. Basınç tüpü değişince normale döndü..
Araca uzun süre bineceğim diyorsanız arızalanmadan yaptırın.. Yağ değişimi de iyi olur.. Kafanız rahat binersiniz..

Yorum bağlantısı
Ozan ARABACI
Erdem Doğan yazdı:

 

Doğru..

Bu arıza Jetta'da başıma geldi. 2'den 3'e geçerken boşa attı ve öyle kaldı.. 5 yaşında 110 bin KM'de idi.. Basınç tüpü değişince normale döndü..
Araca uzun süre bineceğim diyorsanız arızalanmadan yaptırın.. Yağ değişimi de iyi olur.. Kafanız rahat binersiniz..

Anlatılanlar tamamen bana da mantıklı geldi aslında, ama emin olmak için danışmak istedim. 

Açılan her tüpün gevşek çıkması.. 2 farklı metalin genleşme farkından dolayı zamanla gevşemesi vs.vs.

 

Doğuş maalesef bu anlattıklarımı sorun olarak kabul etmiyor, her götürüşümde bunlar aracın normal çalışma prensibidir deyip gönderiyorlar.

 

bu durumda güçlendirilmiş tüpü uygulatmayı mı tavsiye ediyorsunuz? Doğuş bir işlem yapmıyor çünkü...

Yorum bağlantısı
Tevfik Işık

Bu guclendirilmis tupu kime ve kaca yaptiracaksiniz (veya yaptirmayi dusunuyorsunuz)?

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ozan ARABACI

formen motors var bana yakın bölgede(esenyurt).. 4600TL fiyat istedi. 

Ama yaptırıp yaptırmamak konusunda soru işaretlerini gidermeye de çalışıyorum bir yandan..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...