İçeriğe Yönlendir

Oksijen Sensörü (Lambda Sensörü ile Problem Yaşayanlar)


Emre Ejder

Recommended Posts

Emre Ejder

Bu problemi yaşayanlar ve problemi çözemeyip aranızda lambda sensörünü iptal ettirenler var mı?

 

İptal ettirmeden sorunu çözenler nasıl çözdünüz? Yeni parça alanlar dahi problem yaşamışlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan

Bi ustam vardı şöyle demişti, Oksijen sensörü bazen bozuk olmasa da arıza kodu verebilir. Mesela yakıt zengin olur fakir olur işler yolunda gitmiyorsa o yüzden sensör hatası verebilir diyordu. Yani sensör hatalıysa ilk olarak sensörü değiştirmemek lazım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Evcin
Emre Ejder yazdı:

Bu problemi yaşayanlar ve problemi çözemeyip aranızda lambda sensörünü iptal ettirenler var mı?

 

İptal ettirmeden sorunu çözenler nasıl çözdünüz? Yeni parça alanlar dahi problem yaşamışlar.

Kesin olarak sorun sensörde olduğundan eminseniz değişimden başka pek çare yok.

Ben daha önce yaşamıştım. Aracım aşırı fazla yakıyordu egzoz sisteminden dediler komple değiştirdim, rolenti motoru dediler değiştirdim , ayar dediler yaptırdım.

Sonunda Lamda sensörü yakıtı tam ayıramıyor muhtemelen bundan dediler , orijina parça ile değiştirdim fazla yakma problemim çözülmüştü.

Bendeki belir araç fazla yakıyor ama arkadan biri çekiyor gibi gitmiyordu.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Cem Işık
Fatih Evcin yazdı:

Kesin olarak sorun sensörde olduğundan eminseniz değişimden başka pek çare yok.

Ben daha önce yaşamıştım. Aracım aşırı fazla yakıyordu egzoz sisteminden dediler komple değiştirdim, rolenti motoru dediler değiştirdim , ayar dediler yaptırdım.

Sonunda Lamda sensörü yakıtı tam ayıramıyor muhtemelen bundan dediler , orijina parça ile değiştirdim fazla yakma problemim çözülmüştü.

Bendeki belir araç fazla yakıyor ama arkadan biri çekiyor gibi gitmiyordu.

Mondeo idi sanırım bir aracımda sorun yaşadım, 2 sensör vardı. Bosch serviste kaynak makinesiyle ısıtalım dediler. Biri ısıtma ile kurtardı ama diğeri kurtarmadı. Değiştim. Fordda parça fiyatı 800 tl gibiydi, bosch markayı 450 liraya almıştım

Yorum bağlantısı
Emre Ejder
Fatih Evcin yazdı:

Kesin olarak sorun sensörde olduğundan eminseniz değişimden başka pek çare yok.

Ben daha önce yaşamıştım. Aracım aşırı fazla yakıyordu egzoz sisteminden dediler komple değiştirdim, rolenti motoru dediler değiştirdim , ayar dediler yaptırdım.

Sonunda Lamda sensörü yakıtı tam ayıramıyor muhtemelen bundan dediler , orijina parça ile değiştirdim fazla yakma problemim çözülmüştü.

Bendeki belir araç fazla yakıyor ama arkadan biri çekiyor gibi gitmiyordu.

Bu bendede var, 2 kezde motor kalkışta söndü uzun yoldu. Motor arıza lambası yandı bıraktım bende yetkili servise 

Cem Işık yazdı:

Mondeo idi sanırım bir aracımda sorun yaşadım, 2 sensör vardı. Bosch serviste kaynak makinesiyle ısıtalım dediler. Biri ısıtma ile kurtardı ama diğeri kurtarmadı. Değiştim. Fordda parça fiyatı 800 tl gibiydi, bosch markayı 450 liraya almıştım

Bosch servise, bende bırakmayı düşündüm garanti veriyorlar mı acaba parça için ?

Yorum bağlantısı
Fatih Evcin
Emre Ejder yazdı:

Bu bendede var, 2 kezde motor kalkışta söndü uzun yoldu. Motor arıza lambası yandı bıraktım bende yetkili servise 

Bosch servise, bende bırakmayı düşündüm garanti veriyorlar mı acaba parça için ?

Araç cihaza bağlanıp net olarak tespit edildi değil mi?

Yorum bağlantısı
Emre Ejder
Mustafa Karaca yazdı:

Bi ustam vardı şöyle demişti, Oksijen sensörü bazen bozuk olmasa da arıza kodu verebilir. Mesela yakıt zengin olur fakir olur işler yolunda gitmiyorsa o yüzden sensör hatası verebilir diyordu. Yani sensör hatalıysa ilk olarak sensörü değiştirmemek lazım. 

İşlemi yetkili servistemi yaptırdınız? Araçta ikaz lambası olarak her hangi bir ışık yardımı ?

Fatih Evcin yazdı:

Araç cihaza bağlanıp net olarak tespit edildi değil mi?

Evet yetkili serviste, garantide verdiler.. 

Yorum bağlantısı
Fatih Evcin
Emre Ejder yazdı:

İşlemi yetkili servistemi yaptırdınız? Araçta ikaz lambası olarak her hangi bir ışık yardımı ?

Evet yetkili serviste, garantide verdiler.. 

Sorun net ise dışarıda parça değişimi yapabilrisniz. orijinali 1200 lira gibi Bosch 450-500 lira gibi

Yorum bağlantısı
Emre Ejder

Ve ayrıca forumları gezdim, şikayet.com a baktım neredeyse yüzlerce insan farklı farklı araçlarda aynı problemi yaşamışlar..

Fatih Evcin yazdı:

Sorun net ise dışarıda parça değişimi yapabilrisniz. orijinali 1200 lira gibi Bosch 450-500 lira gibi

Ona henüz karar veremedim birazdan bosch servisini arayacam eğer garanti verirseler parçaya..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Ejder
Fatih Evcin yazdı:

Sorun net ise dışarıda parça değişimi yapabilrisniz. orijinali 1200 lira gibi Bosch 450-500 lira gibi

Garanti vermediler parçanın arızayı çözeceği ile ilgili 

Yorum bağlantısı
Mustafa Şahin2
(düzenlendi)

Chevrolet kalos aracımda oksijen sensörü arızası vardı. Aracım benzinli ve sabahları soğuk motorda arıza ışığı yakıyordu. Ama hiçbir zararını görmedim, çekişten düşme veya çok yakma gibi. Eğer motor sıcaksa ve ben motor sıcakken arıza kodunu sildiğimde 500km sıcak motorla gitsem bile hiç arıza ışığı yakmıyordu. Durum böyle olunca 3 yıl 15 bin km bu şekilde binmiştim

tarihinde Mustafa Şahin2 tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan

Emre bey merhaba. Aracınız benzinlimi yoksa dizelmi tam anlayamadım.

Bildiğim kadarı ile benzinli araçlarda Oksijen sensörü yanmış sıcak egzoz gazı içerisinde bulunan oksijen miktarını ölçerek ideal oran olan 1 lambda seviyesini tutturmaya çalışır. Buradan hareketle arızanın birkaç sebebi olabilir.

1- Oksijen sensörünün uzun süreli kullanım sonucu ömrü bitmiş olabilir. Yanlış ölçüm yapar yüksek yakıt tüketirsiniz.

2- LPG montajı sonucu yüksek egzoz gaz sıcaklığı ile eriyerek bozulabilir. Katalitik konvertörünüzde haliyle bozulmuştur.

3- LPG montajı sonucu beyin benzine göre ölçüm ve ayar yapmak isterken siz sisteme LPG gönderdiğiniz için beyindeki haritanın dışına çıkan bir değer okunur. Sensör sağlamdır ancak arıza lambası yanar.

4- Enjeksiyon veya turbo emiş sistemlerinde arıza vardır beyin yakıt hava haritasını oluşturamadığı için arıza lambası yakar. Enjeksiyon arıza koduda okunur.

 

Dizel araçlar konusunda çok bilgi sahibi değilim ancak mantık yine aynıdır. Burada da enjekte edilen yakıt miktarı ve alınan hava uyumsuz ise egzoz gazında olması gereken miktarın dışında oksijen tespit edileceğinden yine arıza lambanız yanar. Yani dizel araçlarda enjeksiyon ve hava emiş sistemlerinin de iyi bir kontrolu gereklidir.

 

2001 yılına kadar üretilen araçlar Euro 3 sonrası Euro 4 diye hatırlıyorum. Euro 4 araçlarda egzozda 2 sensör vardır. İlki Oksijen sensörü ikincisi ise Katalitik konvertörün çalıştığını denetleyen sensördür. Bilgisayara bağlandığında ilk sensör değişken bir voltaj dalgası verirken, ikinci sensör sadece +1 ve -1 sinyalini verir.

Uzun lafın kısası aracınızı önce Fiat veya bosch servisine götürerek arızanın neden kaynaklandığını tam olarak tespit ettirin. Ardından arızalı olan parça değişir ve sorun çözülmüş olur.

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
(düzenlendi)

Çok yaşadım. Vectra A'da yaşadım. B de yaşadım geçen sene C de yaşadım. Lambda arızasından şüpheleniyorsam önce 1 hafta aracın tepkilerini incelerim. Alçak viteste hızlanmada naz yapıyorsa - Yakıt tüketimi artarsa - Gazdan ayağımı hızlı çektiğimde öne doğru silkeliyorsa O2 sensörümü değiştiririm. Her zaman O2'nin arıza yakması kendisinin arızalı olduğunu göstermez. Bank 1 Sensor 2 Katalitik arızasını da gösterebilir. Bank 1 Sensor 1 EGR'den dolayı da yanabilir enjektör işemesi hatalı patlamadan kaynaklı çiğ yakıt gibi sebepler ile de lambda sensörü arıza ışığı aracılığıyla konuşur bizlerle. 

 

tarihinde Çağrı Alaf tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan

@Emre Ejder servis değil sanayi de bir usta. Motor arıza ışığı yanıyordu.

Ben şunu demek istedim, sensör mü arızalı yoksa egzoz ve katalizör de işler yolunda gitmiyor mu onu netleştirin. Yoksa boşa parça değişimi yapmış olursunuz. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mustafa Şahin2 yazdı:

Chevrolet kalos aracımda oksijen sensörü arızası vardı. Aracım benzinli ve sabahları soğuk motorda arıza ışığı yakıyordu. Ama hiçbir zararını görmedim, çekişten düşme veya çok yakma gibi. Eğer motor sıcaksa ve ben motor sıcakken arıza kodunu sildiğimde 500km sıcak motorla gitsem bile hiç arıza ışığı yakmıyordu. Durum böyle olunca 3 yıl 15 bin km bu şekilde binmiştim

oksijen sensörü soğuk motorda faal değildir. ısınınca çalışır. arızalı oksijen sensörünün en temel belirtisi motor ısındıktan sonra gaz yemeyen tekleyen etrafı kokutan motordur.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

oksijen sensör iptali diye bir şey olmaz? katailtik ile ilgisi de yok, sizin bahsettiğiniz hangi sensör?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
(düzenlendi)

Elm327 yi telefona bağlayarak arıza kodu veren parçaları nokta atışı bulursunuz orada hangi O2 sensörü arızalıdır yazar.

 

P0130 - Bank 1 Sensor 1 / P0140 - Bank 1 Sensor 2 gibi.

 

Bank 1 Sensor 1 - Emme Manifold Lambdası 

 

Bank 1 Sensor 2 - Katalitik Lambdası 

 

Bank 2 Sensor 1 - V Motorların sol taraftaki

Emme Manifold Lambdası

 

Bank 2 Sensor 2 - Çift katalitikli V motorların sol tarafındaki Katalitik Lambdası

 

tarihinde Çağrı Alaf tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

vesile ile her gün bir sonraki zammın etkisi az olsun diye geceden depoları doldurduk, kat lambaları yoğun şekilde yanmaya başladı sağda solda, etkisi var mı bilemem, ama bizim burdaki bir istasyonda sıkıntı var.

Yorum bağlantısı
Emre Ejder
Mustafa Erkan yazdı:

Emre bey merhaba. Aracınız benzinlimi yoksa dizelmi tam anlayamadım.

Bildiğim kadarı ile benzinli araçlarda Oksijen sensörü yanmış sıcak egzoz gazı içerisinde bulunan oksijen miktarını ölçerek ideal oran olan 1 lambda seviyesini tutturmaya çalışır. Buradan hareketle arızanın birkaç sebebi olabilir.

1- Oksijen sensörünün uzun süreli kullanım sonucu ömrü bitmiş olabilir. Yanlış ölçüm yapar yüksek yakıt tüketirsiniz.

2- LPG montajı sonucu yüksek egzoz gaz sıcaklığı ile eriyerek bozulabilir. Katalitik konvertörünüzde haliyle bozulmuştur.

3- LPG montajı sonucu beyin benzine göre ölçüm ve ayar yapmak isterken siz sisteme LPG gönderdiğiniz için beyindeki haritanın dışına çıkan bir değer okunur. Sensör sağlamdır ancak arıza lambası yanar.

4- Enjeksiyon veya turbo emiş sistemlerinde arıza vardır beyin yakıt hava haritasını oluşturamadığı için arıza lambası yakar. Enjeksiyon arıza koduda okunur.

 

Dizel araçlar konusunda çok bilgi sahibi değilim ancak mantık yine aynıdır. Burada da enjekte edilen yakıt miktarı ve alınan hava uyumsuz ise egzoz gazında olması gereken miktarın dışında oksijen tespit edileceğinden yine arıza lambanız yanar. Yani dizel araçlarda enjeksiyon ve hava emiş sistemlerinin de iyi bir kontrolu gereklidir.

 

2001 yılına kadar üretilen araçlar Euro 3 sonrası Euro 4 diye hatırlıyorum. Euro 4 araçlarda egzozda 2 sensör vardır. İlki Oksijen sensörü ikincisi ise Katalitik konvertörün çalıştığını denetleyen sensördür. Bilgisayara bağlandığında ilk sensör değişken bir voltaj dalgası verirken, ikinci sensör sadece +1 ve -1 sinyalini verir.

Uzun lafın kısası aracınızı önce Fiat veya bosch servisine götürerek arızanın neden kaynaklandığını tam olarak tespit ettirin. Ardından arızalı olan parça değişir ve sorun çözülmüş olur.

Araç dizel, Fiat yetkili servisinde şuanda tespit edildi bana söylenen Oksijen sensörünü komple kesip atmışlar. Ne işe yaradığını sordum aracın daha ekonomik yakıt tüketimi yaptığını söyler dedi. Artık o 2 taneden hangisiyse.

Çağlar Bayur yazdı:

oksijen sensör iptali diye bir şey olmaz? katailtik ile ilgisi de yok, sizin bahsettiğiniz hangi sensör?

Abi komple parçayı kesip atmışlar. Banada gösterdiler o parça yok şuanda. Lambda sensorude diğer adı..

Mustafa Karaca yazdı:

@Emre Ejder servis değil sanayi de bir usta. Motor arıza ışığı yanıyordu.

Ben şunu demek istedim, sensör mü arızalı yoksa egzoz ve katalizör de işler yolunda gitmiyor mu onu netleştirin. Yoksa boşa parça değişimi yapmış olursunuz. 

O parçayı kesip almışlar araçta şuanda bana söylenen o parçanın olmadığı.. Ne işe yaradığını sordum olmadığı zaman araç zengin yakıt yakar, çekişten düşer dedi..

Yorum bağlantısı
Emre Ejder
Çağrı Alaf yazdı:

Çok yaşadım. Vectra A'da yaşadım. B de yaşadım geçen sene C de yaşadım. Lambda arızasından şüpheleniyorsam önce 1 hafta aracın tepkilerini incelerim. Alçak viteste hızlanmada naz yapıyorsa - Yakıt tüketimi artarsa - Gazdan ayağımı hızlı çektiğimde öne doğru silkeliyorsa O2 sensörümü değiştiririm. Her zaman O2'nin arıza yakması kendisinin arızalı olduğunu göstermez. Bank 1 Sensor 2 Katalitik arızasını da gösterebilir. Bank 1 Sensor 1 EGR'den dolayı da yanabilir enjektör işemesi hatalı patlamadan kaynaklı çiğ yakıt gibi sebepler ile de lambda sensörü arıza ışığı aracılığıyla konuşur bizlerle. 

 

Çok güzel bilgiler ama komple kesip atmışlar o sensörü banada gösterdiler. Fotoğraf ekleyecem buraya yani önce parçayı alıp tekrardan takmak. Ondan sonrada katalitikten mi, egr den mi yoksa sensörün kendisindenmi öğreneceğiz artık..

Pekii artı bir şey soracam bosch servisinde taktıracağım sensor ile problemi çözen oldumu ? Yani yan sanayi olması bir problem yaratmaz her halde..

Yorum bağlantısı
Ali Can Ebren

Merhaba aracımda rölanti titremesi ve stop etme sorunu vardı ayrıca yakıtta 1-1.5 Lt artmıştı rölanti motoru ve boğaz kelebeği değişimi yaptım fakat oksijen sensörüde arızalı gözüküyordu bilgisayarda bi sensör normal çalışıyor diğeri devamlı düşme çıkma afaki değerler gösterme eğilimindeydi orijinal parçasını bulamadığım için bosch marka sensör alarak değişim yaptım 703 lira sensör tuttu 200 lirada el emeği ama sensör zaten çıkardıklarında çok citti kurum tutmuştu ölçüm yapması imkansızdı değişim olunca  araba gerçekten faketti sadece rölantide titreme çok az kaldı ve motor titremesi ve kendine gaz verme vs olaylarıda düzeldi. Tavsiyem değişin gitsin 🙂

Yorum bağlantısı
Emre Ejder
Ali Can Ebren yazdı:

Merhaba aracımda rölanti titremesi ve stop etme sorunu vardı ayrıca yakıtta 1-1.5 Lt artmıştı rölanti motoru ve boğaz kelebeği değişimi yaptım fakat oksijen sensörüde arızalı gözüküyordu bilgisayarda bi sensör normal çalışıyor diğeri devamlı düşme çıkma afaki değerler gösterme eğilimindeydi orijinal parçasını bulamadığım için bosch marka sensör alarak değişim yaptım 703 lira sensör tuttu 200 lirada el emeği ama sensör zaten çıkardıklarında çok citti kurum tutmuştu ölçüm yapması imkansızdı değişim olunca  araba gerçekten faketti sadece rölantide titreme çok az kaldı ve motor titremesi ve kendine gaz verme vs olaylarıda düzeldi. Tavsiyem değişin gitsin 🙂

Ok, Aynı sorunlar bendede var. O zaman yorumları iyi olan bir bosch servisine gidiyorum.. 

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
(düzenlendi)
Emre Ejder yazdı:

Çok güzel bilgiler ama komple kesip atmışlar o sensörü banada gösterdiler. Fotoğraf ekleyecem buraya yani önce parçayı alıp tekrardan takmak. Ondan sonrada katalitikten mi, egr den mi yoksa sensörün kendisindenmi öğreneceğiz artık..

Pekii artı bir şey soracam bosch servisinde taktıracağım sensor ile problemi çözen oldumu ? Yani yan sanayi olması bir problem yaratmaz her halde..

Bizim millet sever mühendisin kafa yorduğu parçaları sökmeyi, bkz: Egr - Katalitik - Süspansiyon. Ama işte sistem bazı parçaların eksikliğini tam anlamıyla kabul etmez. Sizin aracınız titanyum dioksitli ince değer aralığını tespit edebilen oksijen sensörünü algılayamadığı için muhtemelen Hava akış metrelerini kullanarak tıngır mıngır gidiyor. İptal edilir O2 sensörü doğrudur denk geldim emmeye yada katalitiğe aynı ebatta madeni tıpa takılır etrafına conta atılır geçilir.

 

Delphi - Bosch gibi markalar sorun çıkarmaz kullanılabilir.

 

Oksijen sensörü kurum yaptı diye yaşlandı,eskidi,özelliğini yitirdi diye bir durum olmaz kurum içinde çalışması için tasarlanmıştır zaten yani temizlenmesi de, temizlerken hoşça vakit geçirip kafa dağıtmak dışında bir işe yaramaz.

 

Ömrü markadan markaya değişir. Takriben / öngörülen 150.000km - 15 sene boyunca titanyum dioksit özelliğini yitirmez diye kitapçıklara yazılır her 3-5 senede bir sorun yaşayanda olur 15 seneyi görende. 

 

Geçtiğimiz yaz benim 1. Oksijen sensörü 17 yaşında 205.000 km çalışma saatinden sonra arızalandı. Üstün performansından dolayı malzeme dolabımda saklıyorum. Üzerinde ki kanserojenlere derim temas etmesin diye önce temizlemeyi de ihmal etmedim.

tarihinde Çağrı Alaf tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan
Çağrı Alaf yazdı:

Elm327 yi telefona bağlayarak arıza kodu veren parçaları nokta atışı bulursunuz orada hangi O2 sensörü arızalıdır yazar.

 

P0130 - Bank 1 Sensor 1 / P0140 - Bank 1 Sensor 2 gibi.

 

Bank 1 Sensor 1 - Emme Manifold Lambdası 

 

Bank 1 Sensor 2 - Katalitik Lambdası 

 

Bank 2 Sensor 1 - V Motorların sol taraftaki

Emme Manifold Lambdası

 

Bank 2 Sensor 2 - Çift katalitikli V motorların sol tarafındaki Katalitik Lambdası

 

Güzel bilgiler teşekkürler. 

 

@Emre Ejder servis madem garanti vermiş kesin demiş yaptırın. Faturanızı da alırsınız zaten sıkıntı olmaz inşallah. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...