İçeriğe Yönlendir

1.0 Turbo Benzinli vs. 1.3 Multijet II


Bekir Çelik

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Vergi maufiyeti varsa neden kocaman passat veya subaru forrester tarzı bişeye odaklanmıyorsunuz

Hatt Ferrari porsche falan :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Hatt Ferrari porsche falan :) 

 

Vergi muafiyetinde bazı sınırlamalar var. Benim bir tanıdığım vergi muafiyetini araştırarak alabilceği en pahalı arabayı aldı. İlk seferinde Passar Variant 1,6 tdi dsg alıp bunu 5 yıl sürüp sattı. Yeni araba alırkende elde ettiği kazanç ile vergi muafiytinin erişebileceği en büyük araba olan 4x2 Subaru Forrester satın aldı.  sene 2020 bu arada. 

 

d_exterior_360_01_01.jpg?ef532b0a7cb114b

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Bekir Çelik

O kadar üst limitlere çıkamam maalesef. Kuru bir memur maaşı nihayetinde. :)

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Bekir Çelik yazdı:

O kadar üst limitlere çıkamam maalesef. Kuru bir memur maaşı nihayetinde. :)

 

Vergi yoksa motor hacmini yükseltin. 1.6 olsun bari. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Darbaz yazdı:

Vergi maufiyeti varsa neden kocaman passat veya subaru forrester tarzı bişeye odaklanmıyorsunuz

ille para yurtdışına gitsin istiyorsun sanki. arabanın kendi değil içindeki değerli..içindeki kişi nitelikli olacak araba çok önemli değil. kaldı ki vergi avantajı ile subaru almışlar bak da denmesi biraz insanı yaralar. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Vergi muafiyetinde bazı sınırlamalar var. Benim bir tanıdığım vergi muafiyetini araştırarak alabilceği en pahalı arabayı aldı. İlk seferinde Passar Variant 1,6 tdi dsg alıp bunu 5 yıl sürüp sattı. Yeni araba alırkende elde ettiği kazanç ile vergi muafiytinin erişebileceği en büyük araba olan 4x2 Subaru Forrester satın aldı.  sene 2020 bu arada. 

 

d_exterior_360_01_01.jpg?ef532b0a7cb114b

Sınır 450.000 lira


hybrid bile alınamıyor artık

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Vergi muafiyetinde bazı sınırlamalar var. Benim bir tanıdığım vergi muafiyetini araştırarak alabilceği en pahalı arabayı aldı. İlk seferinde Passar Variant 1,6 tdi dsg alıp bunu 5 yıl sürüp sattı. Yeni araba alırkende elde ettiği kazanç ile vergi muafiytinin erişebileceği en büyük araba olan 4x2 Subaru Forrester satın aldı.  sene 2020 bu arada. 

 

d_exterior_360_01_01.jpg?ef532b0a7cb114b

bu bi milyonu geçmiş mi :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Sınır 450.000 lira


hybrid bile alınamıyor artık

çok iyi yapmışlar. sınırı..muafiyet yanlış aslında. yardım yapılacaksa engelliye doğrudan yardım olmalı. bu araç işi yanlış.

zaten doğru birşey de kalmadı.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Umut Taşlı

1.3 tce-1.5-1.6 dci vb bi kıyaslama olsa kesinlikle daha küçük hacimli benzinli derdim ama bi tarafta 1.3 multijet gibi bir motor varken, 250 cc avantajı da üstüne koyunca seçimim 1.3 mjet olur. küçük hacme önyargılı değilim ama 1.3 mjet gibi alternatif varken 3 silindir 1 lt ünite ile egea cross pek yan yana gelmemeli bence agresif süren biri için, 5 yıl sonra satılacak olsa bile.

bu arada 1.3 tce megane niye düşünmüyorsunuz? düz köle vatandaşa vergilisi 400 bin, o da manuel. joy comfort donanımı zayıftır gerçi lounge egea varken.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Sınır 450.000 lira


hybrid bile alınamıyor artık

hibrid ler ayrıca muaf olmalı idi, lakin satma yaşı 10 olacaksa, 5 sene çok erken, zarurete avantaj sağlandı ise ...

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Bekir Çelik
Mehmet Göktürk yazdı:

çok iyi yapmışlar. sınırı..muafiyet yanlış aslında. yardım yapılacaksa engelliye doğrudan yardım olmalı. bu araç işi yanlış.

zaten doğru birşey de kalmadı.

Bu hamur çok su götürür hocam. Araç işi bence yanlış değil de, eksik ve denetlenmeye muhtaç.

 

Umut Taşlı yazdı:

1.3 tce-1.5-1.6 dci vb bi kıyaslama olsa kesinlikle daha küçük hacimli benzinli derdim ama bi tarafta 1.3 multijet gibi bir motor varken, 250 cc avantajı da üstüne koyunca seçimim 1.3 mjet olur. küçük hacme önyargılı değilim ama 1.3 mjet gibi alternatif varken 3 silindir 1 lt ünite ile egea cross pek yan yana gelmemeli bence agresif süren biri için, 5 yıl sonra satılacak olsa bile.

bu arada 1.3 tce megane niye düşünmüyorsunuz? düz köle vatandaşa vergilisi 400 bin, o da manuel. joy comfort donanımı zayıftır gerçi lounge egea varken.

Megane Joy Comfort benim de radarımdaydı ama çoğu firma indirim yaparken Renault zam yaptı, muafiyet sınırının üstüne çıkardı aracı. Böyle olunca da bayiilerin insafına kalıyorsunuz. Onlar da aksesuarlı satmaya çalışıyorlar, açıktan para istiyorlar vs.

 

Biraz da şeffaf ve net politikası dolayısı ile Egea'dan yana kaydım aslında. ÖTV'siz fiyat sitelerinde yazıyor. İnternetten kaparo gönderip aracın siparişini bile verebiliyorsunuz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Yoğun bakımdaki annesi üstüne sıfır araç alıyorlar. Bu şimdi kime neyin desteği bana biri açıklayabilir mi?

Engelli indirimli araç aynen yabancı plaka gibi engelli içindeyse kullanılmalı ve çok kısıtlı olmalı. Bayilerin web sayfasında engelli fiyatları olduğuna göre bu iş kontrolden çıkmış. Adına alınan arabayı hayatı boyunca göremeyecek birçok engelli...

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

Yoğun bakımdaki annesi üstüne sıfır araç alıyorlar. Bu şimdi kime neyin desteği bana biri açıklayabilir mi?

Engelli indirimli araç aynen yabancı plaka gibi engelli içindeyse kullanılmalı ve çok kısıtlı olmalı. Bayilerin web sayfasında engelli fiyatları olduğuna göre bu iş kontrolden çıkmış. Adına alınan arabayı hayatı boyunca göremeyecek birçok engelli...

İş kontrolden çıktı, doğru. Ama bu sefer gerçekten ihtiyacı olan mağdur oluyor. Engelli kişi kullanamıyor belki ama onun ihtiyaçlarını görmek için yakını kullanabilir. Hatta engelli baktığı için kendi işlerini hızlı bitirmek adına yakını da kullanabilir. Ama bazı kişiler iyi niyeti suistimal ediyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Multijet net şekilde. Yakıt avantajı büyük. Şehir içinde 2 litreden fazla fark edecektir 1.3 ile 1.0 arasında. O fark gerekli bakım vb. İçin amortisman olarak kabul görse bile kenarda muhakkak kâr bırakır. 5 yılda 100 bin km eder ki bu aralıkta 1.3 multijetlerin trigeri bile değişmiyor. Herhangi bir sorun yaşamadan 5 yılı tamamlar. Minimum 2 litre fark etse 100 km'de, yıllık 400 litre avantajınız olur ki bu da yaklaşık 6 bin TL eder günümüz fiyatı ile, bunun yarısı ekstra bakım vb. İçin harcansa yine cepte 3 bin kalır. Satarken de muhtemelen eşdeğer 1.0 a göre daha çok para eder. Oradan da avantajınız olur.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Fikri Keleş

Her işimizde olduğu gibi bunda da şeyini çıkarmışız malesef.Yukarda yazıldığı gibi alınan araca binmeyen ama adına araba alınan var.Bize (Madur olan veya madura bakana destek için düşünülen bir şeyde bile menfaat çıkarmışız yazık.

Bu arada ben de wagon 1.3 dizel derim.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Bekir Çelik

Denetime muhtaç dediğim kısma giriyor verdiğiniz örnekler işte. Engelli raporuyla bayii bayii dolaşan galericiler var hâlen. Bunun muhatabı engelli ve yakınları değil siz de takdir edersiniz.

 

Web sayfasında ÖTV Muafiyetli Fiyat Listesi olmasının sebebi, ülkede yaşayan 5 milyon vatandaşın engelli olması olabilir. Ben şeffaflık olarak yorumluyorum, çok da takdir ettim. Bundan haksız yere nemalananlar muhataplarınca bulunmalı, çarmıha gerilmeli.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

İş kontrolden çıktı, doğru. Ama bu sefer gerçekten ihtiyacı olan mağdur oluyor. Engelli kişi kullanamıyor belki ama onun ihtiyaçlarını görmek için yakını kullanabilir. Hatta engelli baktığı için kendi işlerini hızlı bitirmek adına yakını da kullanabilir. Ama bazı kişiler iyi niyeti suistimal ediyor. 

Bunun için sıfır araba mı alması gerek? Binilmesi gerekmiyorsa her vatandaşın zaten arabası yok. Sağlıkla bağdaştıramıyorum. Taşıma işi yok ise. Bunun için de sedan araç değil doblo gibi yerli ve tekerlekli sandalyeye yahut engelliye uygun olması mantıklı. yahut transporter vs. 

Bekir Çelik yazdı:

Denetime muhtaç dediğim kısma giriyor verdiğiniz örnekler işte. Engelli raporuyla bayii bayii dolaşan galericiler var hâlen. Bunun muhatabı engelli ve yakınları değil siz de takdir edersiniz.

 

Web sayfasında ÖTV Muafiyetli Fiyat Listesi olmasının sebebi, ülkede yaşayan 5 milyon vatandaşın engelli olması olabilir. Ben şeffaflık olarak yorumluyorum, çok da takdir ettim. Bundan haksız yere nemalananlar muhataplarınca bulunmalı, çarmıha gerilmeli.

5 milyon engellinin yüzde 95 i yaşlılık nedeniyle. Bu işi vergi sürecine "özel araç" sürecine sokanlar otomotiv lobisidir. engelli plakası kalkması ile zaten bu süreç başladı. Plakada engelli yazmalı ki yol verelim dikkat edelim yanlış yere park edene laf edelim. şimdi ne oldu.. kim kime dum duma.. bazı modeller sadece engelli indirimiyle alınabilir olmuştu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Doğru ,vatandaş engelli otoparkına park ediyor, engelli mi değil mi bilemiyoruz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Serkan Maden
Mehmet Göktürk yazdı:

Bunun için sıfır araba mı alması gerek? Binilmesi gerekmiyorsa her vatandaşın zaten arabası yok. Sağlıkla bağdaştıramıyorum. 

Troc forumlarında çoğunluk ötv muafiyetli alınan araçlar. Geçen biri yazmış "Troc alınca sosyal yardımlarım kesildi sizde durum ne"diye. Akrabalarım arasında  da var alan. Araç ile hasta kişinin arasında 800 km var. "Nerem doğruki boynum doğru olsun"

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Kesilsin..

Arkadaşım siz yine 1.3 egea alın. Söz meclisten dışarı. İhtiyacınız olduğuna eminim.

Bu devlet hangi hak ile kimin parasını kime veriyor? Bunlar doğru şeyler değil.

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

Kesilsin..

Arkadaşım siz yine 1.3 egea alın. Söz meclisten dışarı. İhtiyacınız olduğuna eminim.

Bu devlet hangi hak ile kimin parasını kime veriyor? Bunlar doğru şeyler değil.

Devlette işler çok yavaş ilerliyor. Mesela bu bi sorun. Bu sorunu ben biliyorum da bakanlık çalışanları bilmiyor mu? Biliyor. Neden düzenlemeler yapılmıyor? Çünkü konuyu gündeme getiren yok. Yani bakanlıkta çalışanlar arasında da çalışma yapan yok. Sıra gelecek de biri söyleyecek de çalışma yapışacak. Herkes boşvermiş. Ancak bakanın haberi olacak, emir verecek de o düzenleme yapılacak. Hatta yukarıdan icazet de alınacak falan. Bizde çalışma disiplini de yok. Yok oğlu yok yani
 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

1.0 motorun yeni olması sebebiyle güvenemediğim için 1.3 tercih ederim. Birde urban ve lounge farkı var.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Bekir Çelik yazdı:

Bu hamur çok su götürür hocam. Araç işi bence yanlış değil de, eksik ve denetlenmeye muhtaç.

Bu nokta kesinlikle çok önemli,

Zengin iş adamları tanıdıklarının üzerine ötv muafiyetli lüks araç alıyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Metin Uzunoğlu yazdı:

Bu nokta kesinlikle çok önemli,

Zengin iş adamları tanıdıklarının üzerine ötv muafiyetli lüks araç alıyor. 

adam belediyeye itfaiye öncü makam aracı alıyor ya daha artık ne olsun.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...