Bekir Çelik 13 Şubat 2022 Paylaş 13 Şubat 2022 1.0 Firefly 100 HP Turbo, benzinli. 5 ileri manuel 3 silindir Tork 190 Start Stop Araç ağırlığı takribi: 1385 - 1400 kg (şoför dahil) Son hız: 183 km/h 0-100: 12.2 sn Ortalama tüketim: 5.7 lt / 5.7 lt (Fabrika verisine 1 litre de biz koyalım, 6.7 litre) 1.3 Multijet II 95 HP Dizel 5 ileri manuel 4 silindir Tork 200 Start Stop Araç ağırlığı takribi: 1385 - 1400 kg (şoför dahil) Son hız: 173 km/h 0-100: 13.8 sn Ortalama tüketim: 4.3 lt / 4.5 lt (Fabrika verisine 1 litre de biz koyalım, 5.4 litre) Yıl içinde en az 20 bin km yapacağımı düşünüyorum. 2 ayda bir Adana - Karaman yaparım. Gerisi şehir içi. Bakım aralığı, bakım maaliyetleri, sorunsuzluk, yakıt değerleri, yakıt fiyatları, yükte ve rampada çekişten düşme(me) vb şartları düşündüğünüzde siz olsanız hangisini seçerdiniz? Hangisi ağır basıyor? 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Gül 13 Şubat 2022 Paylaş 13 Şubat 2022 Alış fiyatı önemli. Aradaki fark nedir? 1 Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu 13 Şubat 2022 Paylaş 13 Şubat 2022 Benim gönlümden 1.0 geçer. Fiat'ın 1.0 motoru daha yeni problemli olup olmadığı daha net değildir diye düşünüyorum. Diğer marka 1.0 turbo çok hoşuma gitmişti. Buda muhtemelen yakındır. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 13 Şubat 2022 Paylaş 13 Şubat 2022 1.3 dizel 10binde bir bakıma giriyordu, benzinli 20binde. Ben 1.0 turbodan yana kullanıyorum oyumu. Hem daha ucuz, bakımı ,daha ucuz, dpf vs yok. 1 Yorum bağlantısı
Bekir Çelik 13 Şubat 2022 Yazar Paylaş 13 Şubat 2022 Ahmet Gül yazdı: Alış fiyatı önemli. Aradaki fark nedir? Ahmet hocam, Fiat'ın ürün gamında sıkıntı var biraz. Bir araçta motor çeşidi var ama donanım yok. Diğerinin donanım çeşitleri var ama her donanımda her motor yok vs. Cross Urban 1.3 Multijet 231.700 (ÖTV Muafiyetli) Cross Lounge 1.0 Firefly 232.200 (ÖTV Muafiyetli) Cross Wagon Lounge 1.0 Firefly 232.200 (ÖTV Muafiyetli) Fiyat farkı yok görüldüğü gibi. Ama mesela Cross Lounge 1.3 Multijet alayım desen yok. Ya da Urban 1.0 Firefly yok. 2 Yorum bağlantısı
Bekir Çelik 13 Şubat 2022 Yazar Paylaş 13 Şubat 2022 Evren Erakçora yazdı: 1.3 dizel 10binde bir bakıma giriyordu, benzinli 20binde. Ben 1.0 turbodan yana kullanıyorum oyumu. Hem daha ucuz, bakımı ,daha ucuz, dpf vs yok. Hocam ben yanlış mı hatırlıyorum bilmiyorum ama aklımda şu şekilde kalmış: Dizel 20 bin km'de bir bakıma giriyor ama bakım maaliyeti benzinlinin iki katı. Benzinli 10 / 15 bin km'de bir giriyor ama bakım maaliyeti dizelin yarısı. Yanlış mı yer etmiş aklımda acaba? Markadan markaya değişiyor da olabilir, bilemedim. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 13 Şubat 2022 Paylaş 13 Şubat 2022 Bekir Çelik yazdı: Hocam ben yanlış mı hatırlıyorum bilmiyorum ama aklımda şu şekilde kalmış: Dizel 20 bin km'de bir bakıma giriyor ama bakım maaliyeti benzinlinin iki katı. Benzinli 10 / 15 bin km'de bir giriyor ama bakım maaliyeti dizelin yarısı. Yanlış mı yer etmiş aklımda acaba? Markadan markaya değişiyor da olabilir, bilemedim. 1.3 Multijet 10binde bir giriyordu. Su sizin için kötü yılda 2 sefer bakım. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 13 Şubat 2022 Paylaş 13 Şubat 2022 Şehir içinde benzinli motorla tasarruf olmaz. 6,7’nin üstüne 1-2 daha koyun motorun bolluğu, ustalar tarafından bilinmesi, kendini fersah fersah kanıtlamış olması ve ekonomisinden ötürü bu ikisi arasından ben olsam multijet’i seçerdim. alış fiyatı nedir bilmiyorum tabi 1 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen 13 Şubat 2022 Paylaş 13 Şubat 2022 1,3 motor tercih ederdim.Doblo maxi 1.3 aldım istanbul içi 5,1 uzun yolda 4,4 ile 4,8 yakıt yakıyor.10 bin bakımı yetkili servisinde 1550 tl ye yaptırdım. 1 Yorum bağlantısı
Bekir Çelik 13 Şubat 2022 Yazar Paylaş 13 Şubat 2022 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Şehir içinde benzinli motorla tasarruf olmaz. 6,7’nin üstüne 1-2 daha koyun motorun bolluğu, ustalar tarafından bilinmesi, kendini fersah fersah kanıtlamış olması ve ekonomisinden ötürü bu ikisi arasından ben olsam multijet’i seçerdim. alış fiyatı nedir bilmiyorum tabi Fiyat bakımından fark yok. İki motor da aynı fiyata denk geliyor (donanım/motor eşleştirmesi bakımından denk düşüyor). Yorum bağlantısı
Çiğdem Bilen 13 Şubat 2022 Paylaş 13 Şubat 2022 Aynı- benzer motorlarda araçlarlar kullandım. 1.3 punto ve corsa kullandım 1.0 olarak da manuel 5vit - powershift 6 vit 2 tane fiesta ecoboost, 1.2 puretech 8 vites corsa kullandım. Sizin araçlar ikisi de 5 vites oldukları için otobanda hız yaparsanız yüksek devirle gidersiniz çok yakarlar gürültülü olurlar benzinli yüksek hızlarda daha istekli olur. Şehir içinde 1.3 daha ekonomik yakar. Performans olarak günlük hayatta çok fark etmeyebilir ama benzinli daha iyidir daha sessizdir. Bakım konusunda servisten fiyat alın mesela 1.0 ecoboostun yağı özeldi pahalıydı hiç de ekonomik bakım maliyeti yoktu. Ben olsam 1.0 t benzinli alırdım. 1 Yorum bağlantısı
Bekir Çelik 13 Şubat 2022 Yazar Paylaş 13 Şubat 2022 Çiğdem Kaya Bilgiç yazdı: Aynı- benzer motorlarda araçlarlar kullandım. 1.3 punto ve corsa kullandım 1.0 olarak da manuel 5vit - powershift 6 vit 2 tane fiesta ecoboost, 1.2 puretech 8 vites corsa kullandım. Sizin araçlar ikisi de 5 vites oldukları için otobanda hız yaparsanız yüksek devirle gidersiniz çok yakarlar gürültülü olurlar benzinli yüksek hızlarda daha istekli olur. Şehir içinde 1.3 daha ekonomik yakar. Performans olarak günlük hayatta çok fark etmeyebilir ama benzinli daha iyidir daha sessizdir. Bakım konusunda servisten fiyat alın mesela 1.0 ecoboostun yağı özeldi pahalıydı hiç de ekonomik bakım maliyeti yoktu. Ben olsam 1.0 t benzinli alırdım. 1.6 Multijet ve 6 vites tercihi sadece sedanda olmasaydı bu konuyu açmazdım belki de. Agresif sürüyorum maalesef, bu da sizin dediğiniz gibi yüksek devir ve çok yakıt demek. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 13 Şubat 2022 Paylaş 13 Şubat 2022 1,3 multijet alınması tavsiye ederim. 2001 den beri varlığı olan ne olduğu belli bir motor. Fiat 1,0 motoru hakında hiç bir bilgim yok. Hiç araştırmadım, ne olduğunu bilsem yorumlarım değişirdi. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 13 Şubat 2022 Paylaş 13 Şubat 2022 Bekir Çelik yazdı: Fiyat bakımından fark yok. İki motor da aynı fiyata denk geliyor (donanım/motor eşleştirmesi bakımından denk düşüyor). %80 şehir içi kullanım. Eğer dur kalk sık ise 1.0 motorla 8 altını göremezsiniz. Uzun yolda da 4,5-5,5 lt civarı olur yola göre. 1.0 vergisi 1200tl daha ucuz sanırım. Bakımı da seyrek olabilir. Şöyle hesap yapalım. Dizel ile benzinli arasında 2,5lt yakıt farkı olsun. 20.000km’de bugünkü parayla 7500 lira yakıt farkı ediyor. ama dizelde adblue, dpf, egr gibi olaylar da arttı tabi. yine de 1.3 her usta tarafından tanınmış, sorunsuz bir motor olması, korkulmadan gaza basılabilen bir motor olması bence önde 1 Yorum bağlantısı
Bekir Çelik 13 Şubat 2022 Yazar Paylaş 13 Şubat 2022 (düzenlendi) Tansu Kalafatoğlu yazdı: %80 şehir içi kullanım. Eğer dur kalk sık ise 1.0 motorla 8 altını göremezsiniz. Uzun yolda da 4,5-5,5 lt civarı olur yola göre. 1.0 vergisi 1200tl daha ucuz sanırım. Bakımı da seyrek olabilir. Şöyle hesap yapalım. Dizel ile benzinli arasında 2,5lt yakıt farkı olsun. 20.000km’de bugünkü parayla 7500 lira yakıt farkı ediyor. ama dizelde adblue, dpf, egr gibi olaylar da arttı tabi. yine de 1.3 her usta tarafından tanınmış, sorunsuz bir motor olması, korkulmadan gaza basılabilen bir motor olması bence önde Araç MTV'den de muaf oluyor ÖTV'den olduğu gibi. Artık yoğun trafik olmayan büyükşehir kalmadı sanırım. Konya da aynı Adana da. Mesai başlama - bitiş saatlerinde küçük İstanbul sayılır. Durum berabere 4 / 4. Arafta kalmakta haklıymışım demek ki. 13 Şubat 2022 tarihinde Bekir Çelik tarafından düzenlendi Yazım yanlışı. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 13 Şubat 2022 Paylaş 13 Şubat 2022 Bekir Çelik yazdı: Araç MTV'den de muaf oluyor ÖTV'den olduğu gibi. Artık yoğun trafik olmayan büyükşehir kalmadı sanırım. Konya da aynı Adana da. Mesai başlama - bitiş saatlerinde küçük İstanbul sayılır. Durum beraberde 4 / 4. Arafta kalmakta haklıymışım demek ki. Vergi yoksa bence multijet. Karaman yolunda dpf ve egr de temizlenir bakımı, adblue dikkat edilirse milyon km yapar sorunsuz şekilde. 1 Yorum bağlantısı
Çiğdem Bilen 13 Şubat 2022 Paylaş 13 Şubat 2022 Vergi yoksa bu kadar uzun yol düşünülüyorsa hiç düşünmez 1.6 dizel alırdım. Egea şart mı sedan istemiyorsanız başka araçlar olmuyor mu ya da ötvsizden ötvsize 2.el araç olmuyor mu? 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 13 Şubat 2022 Paylaş 13 Şubat 2022 Dizel illa ki 1.3 de olur Wagon düşünülebilir 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Gül 13 Şubat 2022 Paylaş 13 Şubat 2022 Bekir Çelik yazdı: Ahmet hocam, Fiat'ın ürün gamında sıkıntı var biraz. Bir araçta motor çeşidi var ama donanım yok. Diğerinin donanım çeşitleri var ama her donanımda her motor yok vs. Cross Urban 1.3 Multijet 231.700 (ÖTV Muafiyetli) Cross Lounge 1.0 Firefly 232.200 (ÖTV Muafiyetli) Cross Wagon Lounge 1.0 Firefly 232.200 (ÖTV Muafiyetli) Fiyat farkı yok görüldüğü gibi. Ama mesela Cross Lounge 1.3 Multijet alayım desen yok. Ya da Urban 1.0 Firefly yok. Fiyat farkı yoksa benim oyum dizelden yana. Her ne kadar akaryakıt alımında fiyatlar eşitlense de dizel hala daha ekonomik. 3 silindirli benzinliler tamir, onarım işlerine de pek uygun değil. Yanlış biliyor olabilirim, triger değişim masrafları bile daha fazlaydı diye hatırlıyorum. 1 Yorum bağlantısı
Bekir Çelik 13 Şubat 2022 Yazar Paylaş 13 Şubat 2022 Çiğdem Kaya Bilgiç yazdı: Vergi yoksa bu kadar uzun yol düşünülüyorsa hiç düşünmez 1.6 dizel alırdım. Egea şart mı sedan istemiyorsanız başka araçlar olmuyor mu ya da ötvsizden ötvsize 2.el araç olmuyor mu? 20 bin km'nin %85'i şehir içi. Egea şart değil aslında, şöyle bir konu açtmıştım. Halen gündemimde. Bir yandan Egea da potaya girdi. İkinci el'i hiç araştırmadım açıkçası. O da bir ihtimal ama pazarı çok dardır tahminim. Bakılabilir. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 13 Şubat 2022 Paylaş 13 Şubat 2022 Bekir Çelik yazdı: 20 bin km'nin %85'i şehir içi. Egea şart değil aslında, şöyle bir konu açtmıştım. Halen gündemimde. Bir yandan Egea da potaya girdi. İkinci el'i hiç araştırmadım açıkçası. O da bir ihtimal ama pazarı çok dardır tahminim. Bakılabilir. Muafiyet varsa hybrid corolla satıcıları da var. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 13 Şubat 2022 Paylaş 13 Şubat 2022 Vergi maufiyeti varsa neden kocaman passat veya subaru forrester tarzı bişeye odaklanmıyorsunuz 1 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts