İçeriğe Yönlendir

Dizel Araç mı? Motoru Lpg Görmüş Benzinli mi ? Hangisi Daha Makbul ?


Emre Ejder

Recommended Posts

Murat Öngür

Bence iki motorun bakımıda zamanında yapıldığını düşünür ise bile dizel araç daha iyidir , çünkü üretimi dizele göre yapılmıştır, lpg kullanan aracın motoru ise benzine göre üretilmiştir sonradan bir takım eklemeler ise lpg ye uyumlu yapılmıştır. Lpg nin yanma değeri ile (sıcaklığı ) benzinin ki aynı değildir .Yani

Benzinin tutuşma sıcaklığı 300 °C, LPG'nin tutuşma sıcaklığı 400 °C dir aradaki 100 derece sıcaklık ciddi fark yaratır onun için aracın motorunda geri dönülemez zararlar bırakması kuvvet ile muhtemeldir.

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

LPG nin aluminyum alaşımı eritmesinin sebebi, gaz fazında olup, benzinin faz değiştirirken fazla ısıyı uzaklaştırabilme yeteneğinden mahrum olmasıdır.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Dizel motorun pahalıdır, ama iyi bakımla çok yüksek kmler yapar. Örnek Egea 1.4 benzinli ile 1.3 dizel arasında 40-50 bin tl fiyat farkı var. 

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Genelleme yapılamasa da, fikir amaçlı diyelim ki her ikisi de temiz, titiz kullanıldı ve bakımlı olsun. Dizel daha makbuldür.

Yorum bağlantısı
Fatih Evcin

Dizel daha rahat oluyor ,  lpg de hep bi patlayacağım korkusu var :D 

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Evren Erakçora yazdı:

Dizel motorun pahalıdır, ama iyi bakımla çok yüksek kmler yapar. Örnek Egea 1.4 benzinli ile 1.3 dizel arasında 40-50 bin tl fiyat farkı var. 

80-100 bine çıkmış fark. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan

Dizel tercih ederim. Tek yakıt. Lpg de lpg ustası motor ustası arasında git gel olabilir. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Muhip Yılmaz

Turbosu, enjektörü, traktör gibi çalışması, kışın bir türlü ısınmaması, mazot filtresi, bakım maliyetleri, parça fiyatları ve zahmetli işçiliği sebebiyle diesel kapıma koymayacğım tek motor tipidir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
(düzenlendi)
Evren Erakçora yazdı:

 

benzinli kamyon. 

Arabistanda otobüsler benzinli diyordu arkadaşım.

tarihinde İlkay Başaran tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

İşyerinde kullandığımız transitin enjektör revizyonu, mazot pompası revizyonu ve adını unuttuğum bilmemne borusuna 36 bin tl fatura ödedi şirket. Yetkili serviste yapıldı. 5 senede yaptığı kârı 1 günde yedi sağolsun kerata. Ekonomik durumu iyi olmayan biri ikinci el dizele dikkat etmeli bence. Turbo piston segman vb de dahil olsa 70 bin yiyecekti heralde. Bunun heryeri az yaksa ne dayanıklı olsa ne. Derdi bulunana kadar 3 kere çekici sırtında servise (edremit - balıkesir - ayvalıl) gitti geldi. Dizel öhö yaptığında derdini bulana kadar yandın. Hele anlayana denk gelmezsen daha da zor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
İlkay Başaran yazdı:

İşyerinde kullandığımız transitin enjektör revizyonu, mazot pompası revizyonu ve adını unuttuğum bilmemne borusuna 36 bin tl fatura ödedi şirket. Yetkili serviste yapıldı. 5 senede yaptığı kârı 1 günde yedi sağolsun kerata. Ekonomik durumu iyi olmayan biri ikinci el dizele dikkat etmeli bence. Turbo piston segman vb de dahil olsa 70 bin yiyecekti heralde. Bunun heryeri az yaksa ne dayanıklı olsa ne. Derdi bulunana kadar 3 kere çekici sırtında servise (edremit - balıkesir - ayvalıl) gitti geldi. Dizel öhö yaptığında derdini bulana kadar yandın. Hele anlayana denk gelmezsen daha da zor.

Kesinlikle, dizelin olası arızası çok daha masraflı. Hele turbosudur enjektörüdür derken, hafif terketme yapan common rail yakıt pompasına 6 bin parça fiyatı 3 bin tamir fiyatı cikartmislardi. Bu ekonomik denilen ve parçası ucuz bir arabanın fiyatıydı. 

1.3 mtj dizellerde Euro5 olanlar enjektör bozduğunda enjektörler tamir edilse de düzen tutmuyor. Sıfırı ile değişimi çok pahalı. Aracın ömrü boyunca yapacağı tasarrufu 4 enjektör 1 turbo ile silmesi çok olası. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Murat Sahın yazdı:

Kesinlikle, dizelin olası arızası çok daha masraflı. Hele turbosudur enjektörüdür derken, hafif terketme yapan common rail yakıt pompasına 6 bin parça fiyatı 3 bin tamir fiyatı cikartmislardi. Bu ekonomik denilen ve parçası ucuz bir arabanın fiyatıydı. 

1.3 mtj dizellerde Euro5 olanlar enjektör bozduğunda enjektörler tamir edilse de düzen tutmuyor. Sıfırı ile değişimi çok pahalı. Aracın ömrü boyunca yapacağı tasarrufu 4 enjektör 1 turbo ile silmesi çok olası. 

Daha dpf bilmemne girmedik bile :)

Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız
Kesinlikle, dizelin olası arızası çok daha masraflı. Hele turbosudur enjektörüdür derken, hafif terketme yapan common rail yakıt pompasına 6 bin parça fiyatı 3 bin tamir fiyatı cikartmislardi. Bu ekonomik denilen ve parçası ucuz bir arabanın fiyatıydı. 
1.3 mtj dizellerde Euro5 olanlar enjektör bozduğunda enjektörler tamir edilse de düzen tutmuyor. Sıfırı ile değişimi çok pahalı. Aracın ömrü boyunca yapacağı tasarrufu 4 enjektör 1 turbo ile silmesi çok olası. 
Güncel benzinlilerin hemen hemen hepsinde benzer donanımlar arık var. Artı olarak ateşleme sistemi. Kanımca bir birlerini bakım maliyet konusunda pek aratmazlar.
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Hasan Yıldız yazdı:
Murat Sahın yazdı:
Kesinlikle, dizelin olası arızası çok daha masraflı. Hele turbosudur enjektörüdür derken, hafif terketme yapan common rail yakıt pompasına 6 bin parça fiyatı 3 bin tamir fiyatı cikartmislardi. Bu ekonomik denilen ve parçası ucuz bir arabanın fiyatıydı. 
1.3 mtj dizellerde Euro5 olanlar enjektör bozduğunda enjektörler tamir edilse de düzen tutmuyor. Sıfırı ile değişimi çok pahalı. Aracın ömrü boyunca yapacağı tasarrufu 4 enjektör 1 turbo ile silmesi çok olası. 

Güncel benzinlilerin hemen hemen hepsinde benzer donanımlar arık var. Artı olarak ateşleme sistemi. Kanımca bir birlerini bakım maliyet konusunda pek aratmazlar.

Partikül filtresi, adblue falan gibi sistemler. Üreticiler boşuna vazgeçmiyor dizelden. Emisyon kuralları katılaşıyor. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

İkisinde masraf açabilir veya açmayabilir. İhtimalleri ve açılacak masraf ücreti üstünde durursak, lpg’li arabanın tamiri daha ucuz olur. 
 

ikisinde de düzgün, temiz, bakımlı bulmak lazım. Lpg’lide titiz montaj yapılmış olmalı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

Çelik sübap LPG. Gömleklere piston başlarına sağlıklı bir lpg montajının zarar vereceğini zannetmiyorum, birazda limitleri bilinerek sürülürse ne ala.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mehmet Muhip Yılmaz yazdı:

Turbosu, enjektörü, traktör gibi çalışması, kışın bir türlü ısınmaması, mazot filtresi, bakım maliyetleri, parça fiyatları ve zahmetli işçiliği sebebiyle diesel kapıma koymayacğım tek motor tipidir.

Traktor gibi degilki buyuk hacim dizeller? Turbonun da yakit la ilgisi yok zaten. İki secenegim olsa, ayni segnent ayni guc vs kesinlikle dizel secerim ben. Cunku dogru yakit ve yag ile cok uzun omurlu. Ve tork cok yuksek.

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

İkisinde masraf açabilir veya açmayabilir. İhtimalleri ve açılacak masraf ücreti üstünde durursak, lpg’li arabanın tamiri daha ucuz olur. 
 

ikisinde de düzgün, temiz, bakımlı bulmak lazım. Lpg’lide titiz montaj yapılmış olmalı. 

Sabit harita kopyalayıp lpg montajı yapıyorlar. Sonra motor zengin ya da fakir olan karışım sebebiyle gidiyor. Hele birde bilinçsizce yüksek devir çevrtiyorsa hızlandırıcı faktör. Lpgde de sürekli benzindeki gibi harita güncelleyen kit montajında motor kolay kolay hasar almıyor.

Hasan Yıldız yazdı:
Murat Sahın yazdı:
Kesinlikle, dizelin olası arızası çok daha masraflı. Hele turbosudur enjektörüdür derken, hafif terketme yapan common rail yakıt pompasına 6 bin parça fiyatı 3 bin tamir fiyatı cikartmislardi. Bu ekonomik denilen ve parçası ucuz bir arabanın fiyatıydı. 
1.3 mtj dizellerde Euro5 olanlar enjektör bozduğunda enjektörler tamir edilse de düzen tutmuyor. Sıfırı ile değişimi çok pahalı. Aracın ömrü boyunca yapacağı tasarrufu 4 enjektör 1 turbo ile silmesi çok olası. 

Güncel benzinlilerin hemen hemen hepsinde benzer donanımlar arık var. Artı olarak ateşleme sistemi. Kanımca bir birlerini bakım maliyet konusunda pek aratmazlar.

 

Evet doğru. Ben atmosferik üzerinden gitmiştim lpg denince. Yine de turbo benzinli dizelden daha uygun rakama revizyon görür heralde net bişey diyemem. Dizeller daha ağır şartlarda hizmet verebilecek daha "sağlam" makinalar. Dolayısıyla revizyon bedelleri de yüksek oluyor.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

F150 pikap en çok satan araç Amerika'da. V6, v8, ecoboost, hibrid seçeneği var. Dizel seçeneği vardı kaldırmışlar, kimse almıyor diye. Fiyatı çok yüksek ,v8 5.0 çok daha ucuz.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...