Tansu Kalafatoğlu 13 Şubat 2022 Paylaş 13 Şubat 2022 Süleyman Can yazdı: Bir de torpido çıkıntısını sevemedim. Yan koltuğa her inip binmemde diz kapağımı çarptım. Yakınımın aracıydı, torpidonun tam ortasında çıkıntı vardı, sebebini sorunca eski sahibi yanlışlıkla sürtmüş dedi 😃 Aynı sivri çıkıntı gereksiz yere sol tarafta da var. İki kere kaputu açarken başımı çarptım Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 14 Şubat 2022 Paylaş 14 Şubat 2022 1.6 motor eski teknoloji. Supapları vvti teknolojisi ama 1.5 efsane. 1.5 motor hem atkinson hem otto çevrimiyle çalışabiliyor. İstendiğinde güç, istendiğinde ekonomi. 1.6 motor sadece otto çevrimiyle çalışıyor 1.8 hybrid motoru sürekl atkinson çevriminde kalıyor. 1 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Şubat 2022 Paylaş 14 Şubat 2022 Tansu Kalafatoğlu yazdı: 1.5 motor hem atkinson hem otto çevrimiyle çalışabiliyor. onu nasıl yapıyor? piston kolu değişken mi? Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 14 Şubat 2022 Paylaş 14 Şubat 2022 Çağlar Bayur yazdı: onu nasıl yapıyor? piston kolu değişken mi? Yoo, kam mili teknolojisi. 100 km sabit hızla 4 litre yakan atmosferik motor yapmışlar işte. İsteyince de güç artıyor. Aslında toyota bu motordan daha fazla güç de alırdı ama sabırım emisyon, fazla zorlamamak adına yapmıyor bunu. 122 beygir ile satıyor Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Şubat 2022 Paylaş 14 Şubat 2022 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Yoo, kam mili teknolojisi. 100 km sabit hızla 4 litre yakan atmosferik motor yapmışlar işte. İsteyince de güç artıyor. Aslında toyota bu motordan daha fazla güç de alırdı ama sabırım emisyon, fazla zorlamamak adına yapmıyor bunu. 122 beygir ile satıyor vvti denir ona? neresi oynak bunun? alttan mı üstten mi? Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 14 Şubat 2022 Paylaş 14 Şubat 2022 Çağlar Bayur yazdı: vvti denir ona? neresi oynak bunun? alttan mı üstten mi? O eskidi yav. 20 senelik teknoloji. Şimdi vvt-ie var. Otto’dan atkinson’a 1 saniyeden daha kısa geçebiliyor. hem kam mili yapısı, hem valvematik hem de silindir değişti. Silindirler daralıp uzadı ki atkinson’a geçince verim artsın https://newsroom.toyota.eu/new-15-l-petrol-engine-for-the-yaris/ Yorum bağlantısı
Süleyman Can 14 Şubat 2022 Paylaş 14 Şubat 2022 Çağlar Bayur yazdı: vvti denir ona? neresi oynak bunun? alttan mı üstten mi? Tamamen emme subabı ile yapıyor otto çevrimini. Az güç istendiği zaman emma subabı piston sıkıştırırken tam kapanmıyor. Hava-yakıtı bilerek geri kaçırıyor. Karışımı fakirleştirip az yaktırıyor. Tabi piston yukarı yönlü sıkıştırma yaparken son ana kadar yarım açık olan subapdan dolayı daha az karşı direnç ile karşılaşıyor. Atkinson klasik 4 zamanlı motor. Düz bilindik şekil çalışıyor, bir esprisi yok. 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Şubat 2022 Paylaş 14 Şubat 2022 Tansu Kalafatoğlu yazdı: O eskidi yav. 20 senelik teknoloji. Şimdi vvt-ie var. Otto’dan atkinson’a 1 saniyeden daha kısa geçebiliyor. hem kam mili yapısı, hem valvematik hem de silindir değişti. Silindirler daralıp uzadı ki atkinson’a geçince verim artsın https://newsroom.toyota.eu/new-15-l-petrol-engine-for-the-yaris/ piston kolunu görelim Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 14 Şubat 2022 Paylaş 14 Şubat 2022 Çağlar Bayur yazdı: piston kolunu görelim kol başlıkları das auto kısmında 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts