İçeriğe Yönlendir

2020 Model Corolla 1.5 veya 1.6


Çağatay Kılınç

Recommended Posts

Çağatay Kılınç

Ecosport ile vedalaşmayı düşünüyorum. Sedan bir araç aklımda ama focus ile Corolla arasında kaldım. Gönül ister ki focus ama sarı sitede fiyat olarak daha yüksek. Corollanın dream paketine yoğunlaştım gibi lakin kullanıcıları var ise yorumlarını beklerim. Şikayet sitesinde genelde direksiyon gıcırtısı rüzgar ıslık sesi cam çıtalarının beyazlaması balata sesleri torpido çizikleri gibi benzer sıkıntılardan bahsedilmiş. Bugüne kadarki 3 arabam da Ford idi japon araç önyargım halen tam gitmiş değil ama merak da ediyorum. Kıymetli fikirleriniz ve  yorumlarınızı beklerim.

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Direksiyon kolon arızası garantiden değişiyor. Balata da aynı. Sol ön cam yarım açıkken tıkırdıyor. Servis ona da bir şeyler yapıyor. Göğüs çiziği olmayan alırsanız ve sürtmeden silerseniz sorun olmuyor. Benimki hafif çizik. Dert etmiyorum. 
 

Mekanik, şase ve güvenlik üst düzey. İç aksam yerli üretim ile ithal arası bir kalitede. Mesela bi Mazda kalitesinde değil. Ama kötü de değil. Civic ile aynı. 
 

motor konusunda 1.5. 1.6 eski motor. 1.5 yakıt olarak da daha iyi. Uzun yolda 110km bandında turbo benzinliler gibi 5 litre yakıyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç

Tansu bey yol lastik gürültüsü nedir yalıtım konusunda nasıldır ? 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağatay Kılınç yazdı:

Tansu bey yol lastik gürültüsü nedir yalıtım konusunda nasıldır ? 

Piyasadaki Avrupa araçlarından zayıf. Kendi segmentinde geride yani. Bu konuda japon araçları genelde zayıftır zaten. 
 

ama corolla sınıfında arkalarda çift salıncak, bağımsız süspansiyona sahip tek araç olması lazım. Arka koltukta oturanlar titreşim ve sarsıntı konforu olarak çok iyi olduğunu söylüyor

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç

Çok teşekkür ederim. Bütçeyi ayarlayabilir ecosport u satabilirsem ilk sırada olacak👍

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Adem Kazıl

aradığınız araba  arkadaşımda var, ilk sahibi 2020 dream multidrive s, mavi renk sarı sitede ilanı vardı ama süresi dolmuş galiba 30 binde benzinli, toyota servis bakımlı  30 bakımı geçen hafta yapılmış, ev almak için satıyor kazası boyası yok aşırı titiz biri, fiyatı 350-375 arası bişeydi hatırlayamadım.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Kutluay Selçuk

corollanın 1.6 motor olanı daha çok tavsiye ediyorlar,1.5 olan euro normlarını karşılaması için üretilmiş,3 silindir 125 hp,1.6 olan 132 hp idi ve 4 silindirli idi

1.6 nın çekişi nispeten daha iyi ve 4 silndir olduğu için 1.5 olana göre sallantılı ve gürültü değil,1.5 in ise şanzımanı yeniden elden geçmiş olduğunu söylüyorlar ve daha verimli çalışıyormuş. 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Miss gibi 1,5 tsi motor . üstelik 3 silindir  atkinson. Demode 1,6 alıp 2001 teknolojisini, 2021 kasa arabada almazdım. 

D-cvt şanzımanla senkronize edilmiş 1,5 atskinson motor mühteşem bir paket bana göre. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Kutluay Selçuk yazdı:

corollanın 1.6 motor olanı daha çok tavsiye ediyorlar,1.5 olan euro normlarını karşılaması için üretilmiş,3 silindir 125 hp,1.6 olan 132 hp idi ve 4 silindirli idi

1.6 nın çekişi nispeten daha iyi ve 4 silndir olduğu için 1.5 olana göre sallantılı ve gürültü değil,1.5 in ise şanzımanı yeniden elden geçmiş olduğunu söylüyorlar ve daha verimli çalışıyormuş. 

Daha iyi değil de, eski ve daha güçlü diyelim. 1.5 motor yeni ve daha az yakıtlı, daha verimli. Benzin 15,2 tl

 

şanzıman olarak 1.5 motorun şanzımanı da cvt fakat kalkış dişlisi eklendi. Kalkışlarda artık daha seri. Ayrıca manuel moda geçince eskisi 7 ileri, yenisi 10 ileri şekilde modernize edildi. 

Ali Darbaz yazdı:

Miss gibi 1,5 tsi motor . üstelik 3 silindir  atkinson. Demode 1,6 alıp 2001 teknolojisini, 2021 kasa arabada almazdım. 

D-cvt şanzımanla senkronize edilmiş 1,5 atskinson motor mühteşem bir paket bana göre. 


turbo yok. 


1.5 atmosferik motor 100-110 sabit hızda 4,5 litre civarı yakıyor. Turbo benzinli bir araç gibi yani. Bu teknolojinin geldiği noktadır

  • Beğen 3
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

tsi içine işlemiş , 1.5 lt cola alsa tsi olacak illa


:sandalye:

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Daha iyi değil de, eski ve daha güçlü diyelim. 1.5 motor yeni ve daha az yakıtlı, daha verimli. Benzin 15,2 tl

 

şanzıman olarak 1.5 motorun şanzımanı da cvt fakat kalkış dişlisi eklendi. Kalkışlarda artık daha seri. Ayrıca manuel moda geçince eskisi 7 ileri, yenisi 10 ileri şekilde modernize edildi. 


turbo yok. 


1.5 atmosferik motor 100-110 sabit hızda 4,5 litre civarı yakıyor. Turbo benzinli bir araç gibi yani. Bu teknolojinin geldiği noktadır

 

yahu tsi ne alaka ya. ben niye orda tsi yazmışım.. Allah Allah yahu Dynamic Force olacaktı 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Adem Kazıl yazdı:

aradığınız araba  arkadaşımda var, ilk sahibi 2020 dream multidrive s, mavi renk sarı sitede ilanı vardı ama süresi dolmuş galiba 30 binde benzinli, toyota servis bakımlı  30 bakımı geçen hafta yapılmış, ev almak için satıyor kazası boyası yok aşırı titiz biri, fiyatı 350-375 arası bişeydi hatırlayamadım.

Görmek isterdim Adem bey hala satıyorsa.

Yorum bağlantısı
Murat Azalma
(düzenlendi)

Corolla 1.6 atak bir araçtır. Cvt şanzıman manuel modda 7 ileri kombine edilmiştir. şehiriçi 8-9 ltr yakar. 

Corolla 1.5 ise daha hantaldır. Cvt şanzıman Direct Şhift olarak gelir. Manuel modda 10 ileri kombine edilmiştir. şehiriçi 6-7 ltr yakar. 1.6 ya nispeten gürültülü çalışır.

 

kronik olarak mekanik arıza yoktur. direksiyon kolonu nadir görülür ve garantiden değişir. cam sıyırıcı dış plastikler beyazlama yapar az bir pasta ile beyazı silinebilir. şansa michelin lastik gelirse nispeten izolasyonu iyidir. 0 ve 2.el olarak 1.6 biraz daha kıymetlidir. 150-160 km hızlarda rüzgar sesi vardır. 

 

tüm bunlara ek olarak dream paket , 5 paket arasında alttan 2. olduğunu varsayarsak , donanımı iyidir.

başlıca far sensörü , otomatik çift bölge klima , elektrikli park freni , led gündüz farı , led sis farı katlanır ayna geri görüş ve car play android auto destekli multimedya , hayalet dedikleri renkli ekran gösterge ve alüminyum alaşım jant gelir. 10 bin km de yağ bakımı vardır. 20 model itibarı ile 5 yıl / 150bin km garanti vardır. 1200 tl ye 7 yıla çıkarabilirsiniz.  bakım fiyatları güncel olarak 1500 2000 TL arasıdır (hava filtresi değişimine bağlı değişkendir.) iç döşeme de 2  farklı alternatif vardır. siyah ya da kahverengi-bej kombinasyonu olabilir. stepne hiçbirinde yoktur lastik tamir kiti ve kompresör ile gelir. bagaj 471 ltr , bagaj menteşeleri bagaj içine doğrudur. 

 

en güzel yanı tam bağımsız süspansiyon vardır. bu da rakiplere ve kendi selefine göre daha iyi yol tutuş sağlar. 

 

ek olarak anahtarsız giriş ve çalıştırma , yağmur sensörü , otomatik kararan iç dikiz aynası ve led stop için flame paket bakabilirisiniz.

tarihinde Murat Azalma tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

toyota türkiye nin pişman edici fiyat politikası da olmasa, güzel seçenek, alan bir almayan iki pişman, 2 ay önce 280 bin tl listeden bulunmayan arabalar şimdi galeride 480 e bekliyor, hoş olmadı , şu stok cezaları işi ne oldu onu da bilmiyoruz

Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın

Bayii den çıktığı anda akrabamız LPG taktı. Otomatik araç. Çok memnun. 1.6 araç. 1.5 olanlar LPG sıkıntısı var diye biliyorum. Bir de en çok dikkatimi çeken otomatiği manuelden az yakıyor :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Tayfun Aydın yazdı:

Bayii den çıktığı anda akrabamız LPG taktı. Otomatik araç. Çok memnun. 1.6 araç. 1.5 olanlar LPG sıkıntısı var diye biliyorum. Bir de en çok dikkatimi çeken otomatiği manuelden az yakıyor :)

Cvt tork konvertörlü olmasına rağmen, yani sıvı enerji kayıplarına rağmen manuelden az yaktırıyor. Çünkü sürekli sabit ve düşük devirde tutup torktan faydalanmaya çalışıyor. Manuelde devri artır, vites yükselt yapmak fazla tüketime sebep oluyor. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

manuel şanzmanlı az ps li motor olunca sürücü boşa devir yükseltiyor, cvt daha mantıklı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

toyota türkiye nin pişman edici fiyat politikası da olmasa, güzel seçenek, alan bir almayan iki pişman, 2 ay önce 280 bin tl listeden bulunmayan arabalar şimdi galeride 480 e bekliyor, hoş olmadı , şu stok cezaları işi ne oldu onu da bilmiyoruz

Öyle bir cezamı vardı🤣

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
(düzenlendi)

Bugün 1.5 corollayı test etme imkanım oldu. Ecosport ile arasında ciddi farkların olduğu hem lehine hem aleyhine durumlar vardı. Öncelikle motor epey sessiz hele ki alt devirlerde.Tümseklerdeki amortisör sönümlemeleri daha yumuşak geldi bana. Şehir içinde sabit devirde hızlanmanın farkını anlık tüketimde ciddi gördüm. Cvt epey garip geldi ilk başlarda ama alışmak zor olmadı. Uzun yolda da ecosport tan az yaktığı epey belirgin. İçi hem enine hem boyuna daha ferah ama tavan için onu söyleyemeyeceğim. Arkaların bağımsız süspansiyon olması da fark ettiriyor. Gelelim eksilerine... Direksiyon kuş gibi forda göre bariz hissislik var ama park etmede kolaylık sağlıyor. Biraz gaz verip 4 5 bin devirlere çıkmayı denedim nazlanıyor gibi 1.0 ecoboosttan sonra. 130 dan sonra belirgin bu sıkıntı. Motor bağırtısı da zaten 3.5 4 devirden sonra baya belirginleşiyor o tatlı üç silindirin sesi kayboluyor. Ecosport un ağırlığına rağmen rampalarda araç sollamaktan hiç çekinmiyordum da bununla biraz zor olur gibi geldi. Bakalım elindekini elden çıkarıp bütçede sıkıntı yaşamazsam alınıp mis gibi sakince kullanılır bu araba.

tarihinde Çağatay Kılınç tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Bekir Çelik
Çağlar Bayur yazdı:

toyota türkiye nin pişman edici fiyat politikası da olmasa, güzel seçenek, alan bir almayan iki pişman, 2 ay önce 280 bin tl listeden bulunmayan arabalar şimdi galeride 480 e bekliyor, hoş olmadı , şu stok cezaları işi ne oldu onu da bilmiyoruz

Abi hangi bayide bekliyorsa gidip alalım. :) Latife bir yana;

 

Adana Mıçılar, elinde olmayan aracı paspas, cam filmi, ıvır zıvır ekleyip öyle sattığını yüzüme karşı çekinmeden söyledi. Liste fiyatı + 40.000 TL Aksesuarlı almıyorum deyip çıktım.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Süleyman Can
(düzenlendi)

1.6 vision manuel ve cvt versiyonlarını kullanmıştım kısa süreliğine de olsa. Bu aracın beğendiğim yanları arkaların bağımsız olmasından dolayı konforu ve en alt donanımda bile nispeten özellikli olmasıydı.(Sac janta takılan jant kapağını saymazsak)

 

Beğenmediğim tarafları, ne zaman güç istesem motor yorma beni ağam diyor. Turbo bir araçtan geçince insan biraz daha iyi yürüsün istiyor. Diğer eksi yanı aracın sürüş açısının bana çok dar gelmesi. Gösterge yüksekte, multimedya yüksekte ve ön camın tavan bitiş noktası çok alçakta. İki karış dahi olmayan dar bir açıdan aracı kullanmanız gerekiyor. Yol ve rüzgar sesi konusunda yakıt tüketim şefi tansu bey'e katılıyorum. Avrupalı rakipleri bir tık daha iyi.

tarihinde Süleyman Can tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Süleyman Can yazdı:

Gösterge yüksekte, multimedya yüksekte ve ön camın tavan bitiş noktası çok alçakta. İki karış dahi olmayan dar bir açıdan aracı kullanmanız gerekiyor. Yol ve rüzgar sesi konusunda yakıt tüketim şefi tansu bey'e katılıyorum. Avrupalı rakipleri bir tık daha iyi.

 Multimedya ekran konumu tasarımı gerçekten kötü. Göğüs uzun cam eğik. Ama bu sayede sürtünme katsayısı az :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 Multimedya ekran konumu tasarımı gerçekten kötü. Göğüs uzun cam eğik. Ama bu sayede sürtünme katsayısı az :) 

 

Bir de torpido çıkıntısını sevemedim. Yan koltuğa her inip binmemde diz kapağımı çarptım. Yakınımın aracıydı, torpidonun tam ortasında çıkıntı vardı, sebebini sorunca eski sahibi yanlışlıkla sürtmüş dedi 😃

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...