İçeriğe Yönlendir

Motor Yüzde Kaç Altı Çıkarsa Problem Teşkil Eder?


Emre Ejder

Recommended Posts

Selim Bilgin

Sıfırın altındaysa problem var demektir, donabilir çünkü.

 

 

 

Şaka bir yana motor yüzdesi diye bir şey yoktur, sözde ekspertiz ve galerici uydurması o.

  • Beğen 4
  • Beğenme 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

dünyada böyle bir ölçüm tekinği yok, bizdeki manavlar sonradan galerici ollunca piyasaya bunu yutturdular

katkı yapayım yağ yakan motorun beygiri daha çok bile çıkabilir

  • Beğen 7
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Biraz da kamyon, otobüs pazarından geçti o iş.

Motor %80, lastikler %50, yakıt %35 gibi. Ağır vasıta esnafı seviyor yüzde işini.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Emre Ejder
Çağlar Bayur yazdı:

dünyada böyle bir ölçüm tekinği yok, bizdeki manavlar sonradan galerici ollunca piyasaya bunu yutturdular

katkı yapayım yağ yakan motorun beygiri daha çok bile çıkabilir

Pekii abi hangi yöntemle sağlıklı olduğunu anlayabilirim motorun ?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Emre Ejder yazdı:

Pekii abi hangi yöntemle sağlıklı olduğunu anlayabilirim motorun ?

%100 bilmemezsiniz, arıza örtme yöntemleri de var. jamgi raba kaç model kaç km ? her marka motor saiihpliğie göre değişir

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Kaçak testi ve kompresyon testi bir fikir verebilir ve o markanın kaliteli ustası sesinden, çalışmasından anlayabilir. 

Onun dışında dyno işi hikaye bence de. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Berke Kaya
(düzenlendi)

Önyargılı olmamak lazım, bence doğru sonuç veriyor, çok titiz kullandığım arabamı satarken expere soktu alıcı. 10 yaşındaki aracımın %93 çıktı sonucu. Düşük buldum sonra tekrar aradım experi, yeni araçlarda bile 100 çıkmadığını, 95-96 gibi değerlerin çıktığını, 10 yaşında araç için 93 rakamının çok iyi olduğunu, 80-85 gibi değerlere normal dediklerini söyledi. Aracı en kaliteli yağ, soğuk motorda sıkıştırmama gibi ilkelere dikkat ederek kullanmıştım. Tek başına yeterli olmayabilir ona katılırım

tarihinde Berke Kaya tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bekir Çelik

2014/15 yılıydı. İzmir Kemalpaşa'da, hemen oto pazarın önünde ekspertiz merkezi olduğunu iddia eden bir yer vardı. Arkadaş araç alacaktı, Palio, oraya sokalım dediler nasılsa. Aracı 2 tane tel halatla bağladılar, güyâ dyno test yapıyorlar. Halatlardan biri koptu, araba karşıya atladı. Enteresan olan herhangi bir bilgisayara, cihaza bağlı değildi mekanizma. Rapora(!) %82 gibi bir şey yazdılar motor için. Bkz "küsüratlı rakam vereyim de salladığım belli olmasın."

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Ejder
Çağlar Bayur yazdı:

%100 bilmemezsiniz, arıza örtme yöntemleri de var. jamgi raba kaç model kaç km ? her marka motor saiihpliğie göre değişir

Araç linea 240 bin km 2017

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Pazarlamacı aracıdır o 

Bakım geçmişine ulaşamıyorsam almazdım ben. 
 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Km arttıkça devirlenme isteği artıyor motorda. Benim gözlediğim bu. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel

Ben A6 yı alırken ekspertize ciddi para vermiştim o zaman normal ekspertizin iki katı rahat vardı . 4*4 ölçüm aleti yokmuş lifte kaldırdılar vitesi d konumuna aldı freni bıraktı sonra baktı tekerlerin hepsi dönüyor yaz %85 diye seslendi %85 yazıldı bunu yapan da çok ünlü bir ekspertiz firması şunları da ekledi ;
-Motor yüzdesi diye birşey yok performans yüzdesi o aslında pek de birşey ifade etmiyor ama müşteri yazılı bir rakam görmek istiyor bizde performans yüzdesini rapora yazıyoruz , motorlar eskisi gibi değil eskiden motorlar basit yapıdaydı yağ yakmıyor ise tamamdı ama artık komplike yapıdalar.Ne zaman ?Nerede ? Nereden arıza verir kimse bilemez dedi...
Formanı alırken de satıcı dedi ki ben kendim yaptırayım bakalım neler çıkacak motor performans yüzdesi %70 mi ne çıktı 300 km sonra motor cortladı yağ da yakmıyordu , gayet güzel de gaz yiyordu sesi vs düzgündü ama conta çürümüş yolda bozuluverdi.

Km arttıkça devirlenme isteği artıyor motorda. Benim gözlediğim bu. 
Ezilen araba daha iyi gidiyor, bende bunu gördüm.Daha yırtık oluyor neden bilmiyorum.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Furkan Bakırel yazdı:

 

Ezilen araba daha iyi gidiyor, bende bunu gördüm.Daha yırtık oluyor neden bilmiyorum.

İsyankar oluyor demekki

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

Km arttıkça devirlenme isteği artıyor motorda. Benim gözlediğim bu. 

100bin+ km lerde 0-100 iyileşiyor mesela

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Berke Kaya yazdı:

Önyargılı olmamak lazım, bence doğru sonuç veriyor, çok titiz kullandığım arabamı satarken expere soktu alıcı. 10 yaşındaki aracımın %93 çıktı sonucu. Düşük buldum sonra tekrar aradım experi, yeni araçlarda bile 100 çıkmadığını, 95-96 gibi değerlerin çıktığını, 10 yaşında araç için 93 rakamının çok iyi olduğunu, 80-85 gibi değerlere normal dediklerini söyledi. Aracı en kaliteli yağ, soğuk motorda sıkıştırmama gibi ilkelere dikkat ederek kullanmıştım. Tek başına yeterli olmayabilir ona katılırım

O motor değeri değilde tekerleklerin cihaza uyguladığı kuvvet ile ölçülen hp/tork değeri olabilir mi?

 

0 km araçta bile %100 çıkmaz çünkü motor 100 hp ise gücü tekerlere aktaran bütün heryerde sürtünme var kayıp 1, tekerin zeminle arasında bir sürtünme var kayıp 2, karşıdan aldığı hava direnci veya hava desteği var(yöne bağlı) Bunlar tamam....

 

Peki 10 yaşında bir araçtaki güç kayıbı sizce %5 daha az olamaz mı 0 km araçtan? Tamamen yanıltıcı bilgiler bunlar. Kaldıki o testlerin çoğu sizin normalde görmeyeceğiniz koşullarda yapılıyor. Kondüsyonu kötü bir araçta ciddi arızaya sebep verme ihtimali de az değil. 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

100bin+ km lerde 0-100 iyileşiyor mesela

Motor içi boşluktan falan mı oluyor Çağlar abi. Daha sürtünmesiz dönüş hareketi gibi?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Furkan Bakırel yazdı:

Daha yırtık oluyor neden bilmiyorum.

motor sağır, açılması lazım dedikleri, teknik olarak kısmen doğru sağırlığı hariç

Ü.Emre Kartal yazdı:

0 km araçta bile %100 çıkmaz çünkü motor 100 hp ise gücü tekerlere aktaran bütün heryerde sürtünme var kayıp 1, tekerin zeminle arasında bir sürtünme var kayıp 2, karşıdan aldığı hava direnci veya hava desteği var(yöne bağlı) Bunlar tamam....

dyno teker gücünü ölçer, sonra kayıp gücü ölçer, bunları toplayıp beygir gücünü yazar, fabrkinaın yazdığı beygir de o , tekere giden güç zaten her zmaan daha azdır, yaklaşık: 100 ps motorda tekere 75 ps gider, yaklaşık

Yorum bağlantısı
Berke Kaya
Ü.Emre Kartal yazdı:

O motor değeri değilde tekerleklerin cihaza uyguladığı kuvvet ile ölçülen hp/tork değeri olabilir mi?

 

0 km araçta bile %100 çıkmaz çünkü motor 100 hp ise gücü tekerlere aktaran bütün heryerde sürtünme var kayıp 1, tekerin zeminle arasında bir sürtünme var kayıp 2, karşıdan aldığı hava direnci veya hava desteği var(yöne bağlı) Bunlar tamam....

 

Peki 10 yaşında bir araçtaki güç kayıbı sizce %5 daha az olamaz mı 0 km araçtan? Tamamen yanıltıcı bilgiler bunlar. Kaldıki o testlerin çoğu sizin normalde görmeyeceğiniz koşullarda yapılıyor. Kondüsyonu kötü bir araçta ciddi arızaya sebep verme ihtimali de az değil. 

Yazdıklarınızın hepsini bilecek kadar teknik bilgiye sahibim. Tek başına dyno testinin yeterli olmadığını zaten belirttim ama bu işi profesyonelce yapan yerlerin testlerinin fikir verebileceği bir gerçek.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

dyno da araçtan inmeden +-10 ps inip makinen az yanına gidilrse +-25 ps çıkartmak operatörün elindedir. ekpsertiz de zurnanın son deliği o makine

Yorum bağlantısı
Emre Demir

Sağlam bir rampa bulunur vites 2ye alınır , rampada kalkılır araba ok gibi fırlarsa motor yüzde 90 çıkar :)

  • Beğen 4
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Selim Bilgin yazdı:

5'e takıp stop ediyor mu diye bakarlardı eskiden.

Onu bana da denettirmeye kalktılar ilk arabamı aldığım sırada ama motor kullanmanın da verdiği gaz debriyaj ayarı hastalığından hareket eder gibi olduğu zaman direkt debriyaja basıyorum. Stop edince zarar görecekmiş gibi hissettiğimden içim el vermiyor :D

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...