İçeriğe Yönlendir

Sık Sık Araba Yenilemek Mi, Uzun Kullanmak Mı?


Tansu Kalafatoğlu

Sık Sık Araba Yenilemek Mi, Uzun Kullanmak Mı?  

92 oy

Bu ankete oy verme veya sonucunu görme izniniz yok Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Evren Erakçora

Ülkemizde 2.el araçlar çok pahalı olduğu için 5 yıl kullanıp satmak mantıklı bence. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal




 Arabayı yeni modelle değişmek için 2 senelik aracı satıp para koymak, 5 senelik aracı satıp para koymak. Hangisi daha ucuz?


Şöyle de düşünelim her sene o farkı kenara koyarsan zaten aynısı olacak. Bir seferde çıkarmak mesele.
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Akbal yazdı:


 

 


Şöyle de düşünelim her sene o farkı kenara koyarsan zaten aynısı olacak. Bir seferde çıkarmak mesele.

 

Evet. 3 sürenin analizi öyle diyor. Ama hala “neden golf” diyen tok sesli sanatçımız konuya uğramadı :) 

Yorum bağlantısı
Ali Gök

sıfır arabayı zenginler alır anca ülkede artık.

 

bu soru 5 sene önce sorulsa tartışırdık epeyce fikir çıkardıda şuan ki piyasada zor 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök
Selim Bilgin yazdı:

Tercih yapabilecek bir konumda değiliz gibi sanki.

aynen öyle

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Asil
Ali Darbaz yazdı:

Bir kere alırsın, 10 15 yıl binersin. Kolay kolay bozulcaklarını sanmıyorum. Alacağın arabanın modeline bakar. 

Meslea 13 yaşında lpg takılmamış arabanın halen motoru açılmadı. Debriyaj değişimi ve termostat değişimi dışında bir masrafda yaptığımı hatırlamıyorum. 

Param varsa eskiyi satmak yerine , yenisini yanına almayı tercih ederim. Bu şekilde her 3 arabaya kadar çıkmak ekonomik durumuma göre çıkabilirdim. 

Yok artık. :omlet:

Ben fakir ve gariban olduğumdan konuya oy bile veremiyorum. (diyip konudan boynu bükük şekilde çıkıyorum)

  • Mutlu 1
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Fatih Evcin

Şirkete alınanlar hariç kendi adıma hiç sıfır araç almadım.

Ama 5 sene bir arabaya binebilir miyim bilemiyorum, sıkılırım herhalde.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

mal iyi kalitede ve uzun ömürlü ise (mesela mercedes markası), ki ben artık alınacaksa ve sürekli kullanılan birşey ise, öyle seçilmesi gerektiğini düşünüyorum (mesela clark's marka ayakkabılar), 2. seçenek en doğrusu.

 

diğer türlü sürekli yenileme gayreti içinde oluyorsunuz ve bu ekonomik anlamda sonrada zihin anlamında yoruyor.

 

2009 model jeep 0 km alınmıştı. 2008 kasım ayında. yıllardır eksiksiz hizmet etti ve son zamanlarda zamanın malzeler üzeirndeki etkisi ile oluşan eksiklikler ortaya çıktığında doğru şekilde onarıldı. dayanıklı bir mal mış. zaten yerine yenisi konamadığından ötürü de hiç şikayet etmeden binilecek demektir.

 

şirketlerin en çok istediği şey size yeni modelin en iyi olduğu fikrini benimsetmek ve daha kötüsü ürettikleri modeli planlı şekilde eskiyecek şekilde tasarlamak. buna alet olmayalım. dünyanın geleceği ve insanın selameti için bu şart. bunu en çok thinkpad laptoplarda gördüm ve emin oldum. bozulmuyor ve gerçekten dayanıyorlar. alırken pahalı ama 10 sene sonra hala iş yapıyor.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Murat Azalma

2017 yılında 32 bine 07 model focus aldım. 2018 de 39750 te tutar ile satıp 51 bine 09 model avensis aldım. avensisi 2019 da 75 bine satıp 14 model corollayı 84bine  aldım. 2020 de corollayı 150 bine satıp sıfır olarak yine 180bine  corolla aldım. 21 yılında sıfır km olarak aldığım corollayı 30 bin km olunca 300bine satıp , 21 model sıfır km corolla hybrid  350 bine aldım. yani 17 yılında 32 bin TL ile başladığım serüven bugün ort 500 bin TL sermayeli araca büyüdü. burada elbette benim fırsatım enflasyonun şişirdiği piyasa oldu. yoksa dünyanın hiç bir ekonomik sisteminde böyle prim yapan iş yok. toplamda focusa verdiğim 32 bin TL ile birlikte 100250 TL para ödemiş 5 sene de . yıllık 20 bin fark ile araba değişmişim. tabi kredi ödemem hiç bitmedi :) orada faiz vs hesaplamadım. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Azalma yazdı:

2017 yılında 32 bine 07 model focus aldım. 2018 de 39750 te tutar ile satıp 51 bine 09 model avensis aldım. avensisi 2019 da 75 bine satıp 14 model corollayı 84bine  aldım. 2020 de corollayı 150 bine satıp sıfır olarak yine 180bine  corolla aldım. 21 yılında sıfır km olarak aldığım corollayı 30 bin km olunca 300bine satıp , 21 model sıfır km corolla hybrid  350 bine aldım. yani 17 yılında 32 bin TL ile başladığım serüven bugün ort 500 bin TL sermayeli araca büyüdü. burada elbette benim fırsatım enflasyonun şişirdiği piyasa oldu. yoksa dünyanın hiç bir ekonomik sisteminde böyle prim yapan iş yok. toplamda focusa verdiğim 32 bin TL ile birlikte 100250 TL para ödemiş 5 sene de . yıllık 20 bin fark ile araba değişmişim. tabi kredi ödemem hiç bitmedi :) orada faiz vs hesaplamadım. 

Hybrid 500 mü yav :) benimki 400 

 

bugün 2007 model focusu satsaydınız kaça satılırdı? Arada siz de çok para ödemişsiniz. 

Yorum bağlantısı
Hamit inan
Doğan Arşiray yazdı:

mal iyi kalitede ve uzun ömürlü ise (mesela mercedes markası), ki ben artık alınacaksa ve sürekli kullanılan birşey ise, öyle seçilmesi gerektiğini düşünüyorum (mesela clark's marka ayakkabılar), 2. seçenek en doğrusu.

 

diğer türlü sürekli yenileme gayreti içinde oluyorsunuz ve bu ekonomik anlamda sonrada zihin anlamında yoruyor.

 

2009 model jeep 0 km alınmıştı. 2008 kasım ayında. yıllardır eksiksiz hizmet etti ve son zamanlarda zamanın malzeler üzeirndeki etkisi ile oluşan eksiklikler ortaya çıktığında doğru şekilde onarıldı. dayanıklı bir mal mış. zaten yerine yenisi konamadığından ötürü de hiç şikayet etmeden binilecek demektir.

 

şirketlerin en çok istediği şey size yeni modelin en iyi olduğu fikrini benimsetmek ve daha kötüsü ürettikleri modeli planlı şekilde eskiyecek şekilde tasarlamak. buna alet olmayalım. dünyanın geleceği ve insanın selameti için bu şart. bunu en çok thinkpad laptoplarda gördüm ve emin oldum. bozulmuyor ve gerçekten dayanıyorlar. alırken pahalı ama 10 sene sonra hala iş yapıyor.

Donanım arıza vermediği için yazılımla yenilemeye zorluyorlar insanları. Bunu da en iyi oyunların grafiklerini olması gerekenden daha fazla yük getirecek şekilde tasarlayarak yapıyorlar. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
O.Yücel Çetin

2009 Aralıktan beri aynı arabaya biniyorum. Periyodik bakım harici masrafı olmadı bugüne kadar araba çok para bağlanacak bir emtia değil benim gözümde.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Azalma
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Hybrid 500 mü yav :) benimki 400 

 

bugün 2007 model focusu satsaydınız kaça satılırdı? Arada siz de çok para ödemişsiniz.

sizin dream paketin 22 modelini 532 bine satıyorum :)  benim flame x pack 560 oldu ama düz ikinci el yazdım fiyatını.

 

focus dizel manueldi. 210 bin km de satmıştım. şimdi malum sitede 130 bin ila 230 bin arasında fiyat var . kaça satardı kısmı tartışılır. dediğim gibi focusa ödediğim ile birlikte 100 bin TL ödemişim. şimdi focus kalsaydı ve 200 bin gibi abartılı satsaydım eğer , ödediğim 100 bini de eklersek 300 bin oluyormuş. aslında kârlı olmuşum bu hesaba göre.

tarihinde Murat Azalma tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Azalma yazdı:

sizin dream paketin 22 modelini 532 bine satıyorum :)  benim flame x pack 560 oldu ama düz ikinci el yazdım fiyatını.

 

focus dizel manueldi. 210 bin km de satmıştım. şimdi malum sitede 130 bin ila 230 bin arasında fiyat var . kaça satardı kısmı tartışılır. dediğim gibi focusa ödediğim ile birlikte 100 bin TL ödemişim. şimdi focus kalsaydı ve 200 bin gibi abartılı satsaydım eğer , ödediğim 100 bini de eklersek 300 bin oluyormuş. aslında kârlı olmuşum bu hesaba göre.

2022 flame hımm :)

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Hamit inan yazdı:

Donanım arıza vermediği için yazılımla yenilemeye zorluyorlar insanları. Bunu da en iyi oyunların grafiklerini olması gerekenden daha fazla yük getirecek şekilde tasarlayarak yapıyorlar. 

x220 thinkpad üzerine macintosh işletim sistemi kurdum geçen gün.  wifi hariç herşey çalışıyor. bunu görünce araştırmaya başladım, sürüm güncellendikçe eski donanım desteği kayboluyor. bir tanıdıkta macbook var, sierra high dan üzerini çıkamıyor, firmanın kendi bilgisayarı ama tamamen yazılım ile ilgili.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hamit inan
Murat Azalma yazdı:

2017 yılında 32 bine 07 model focus aldım. 2018 de 39750 te tutar ile satıp 51 bine 09 model avensis aldım. avensisi 2019 da 75 bine satıp 14 model corollayı 84bine  aldım. 2020 de corollayı 150 bine satıp sıfır olarak yine 180bine  corolla aldım. 21 yılında sıfır km olarak aldığım corollayı 30 bin km olunca 300bine satıp , 21 model sıfır km corolla hybrid  350 bine aldım. yani 17 yılında 32 bin TL ile başladığım serüven bugün ort 500 bin TL sermayeli araca büyüdü. burada elbette benim fırsatım enflasyonun şişirdiği piyasa oldu. yoksa dünyanın hiç bir ekonomik sisteminde böyle prim yapan iş yok. toplamda focusa verdiğim 32 bin TL ile birlikte 100250 TL para ödemiş 5 sene de . yıllık 20 bin fark ile araba değişmişim. tabi kredi ödemem hiç bitmedi :) orada faiz vs hesaplamadım. 

32.000/157 =203 gr 
51.000-39.750/215 = 52 gr
84.000-75.000/287= 31 gr
180.000-150.000/445 =67gr
350.000-300.000/772 =64 gr
203+52+31+67+64=417*794=331.000
Siz fırsatları çok iyi yakalamışsınız :)
 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Azalma
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

2022 flame hımm :)

Kahvenizi söylüyorum , takas için bekliyorum :D 

 

Hamit inan yazdı:

32.000/157 =203 gr 
51.000-39.750/215 = 52 gr
84.000-75.000/287= 31 gr
180.000-150.000/445 =67gr
350.000-300.000/772 =64 gr
203+52+31+67+64=417*794=331.000
Siz fırsatları çok iyi yakalamışsınız :)

 

abi şu hesabın çıktısını alıp ara ara bakacağım. soran eşe dosta da göstereceğim :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

2020 de, sıfırı 180 bin iken, 2014 modelini 150 bine mi sattınız?

valla benim arabayı satarsam ilanı sizden rica edebilirm :)

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Okadar duygusal bağ kur. Sev tamir et falan filan derken, arabayı sat başkası üzerine binsin. Halen i10 neden sattım üzülürüm.  Kızımamiras bırakma hayellerim vardı oysaki. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Kızımamiras bırakma hayellerim vardı oysaki. 

daha sağlam birşey alırsan mirasa kadar dayanır, teknik olarak

Yorum bağlantısı
Oğulcan Akıncıoğlu

Maksimum 3-4 yılda bir değiştirmekti hedefim.
İlk aracımı 1.5 yıl, ikinci aracımı 1.5 yıl kullanıp sattım.Üçüncü aracımı sıfır olarak alıp 3.5 yıl kullanıp sattım.Şuanda şahsi olarak dördüncü aracım 3 yıla yakın oldu beraberiz, değişim zamanı bana göre yaklaşıyor ama yeni modele geçmek için makas çok açıldı.Aracım tahmini 400 bin eder, üzerine 250 bin ekleyip sıfır veya maksimum 1 yaşında c segment bir araç almak artık hiç akılcı gelmiyor, ve bu farka rağmen bir çok donanımıda kaybediyorum.Uzun süre beraberiz sanırım ama kaşıntıda tuttumu geçmiyor, bakalım.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ali Darbaz yazdı:

Okadar duygusal bağ kur. Sev tamir et falan filan derken, arabayı sat başkası üzerine binsin. Halen i10 neden sattım üzülürüm.  Kızımamiras bırakma hayellerim vardı oysaki. 

onun yerine tarla al.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Azalma
Çağlar Bayur yazdı:

2020 de, sıfırı 180 bin iken, 2014 modelini 150 bine mi sattınız?

valla benim arabayı satarsam ilanı sizden rica edebilirm :)

paket farkı vardı fiyatı etkileyen ama diğer kısımda yazdığım gibi. bu piyasayı ben getirmedim bu hale . ilana girmeden esnafa verdim o rakama bahsi geçen tarihte. vesile ile sizin daha yeni az ayağı dağ taş görsün satarız elbette :) 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...