İçeriğe Yönlendir

Soğuk Motorda Sallantı ve Garip Sesler


Serdal Soysal

Recommended Posts

Serdal Soysal


Arkadaşlar merhaba,
2-3 haftadır sabah ilk çalıltırmada ve iş çıkışı motorum bu durumda, ısınınca bir sorun kalmıyor.
Başına gelen oldu mu?

Dumanda beni şaşırttı nedendir bu sabah ilk kez kaputu açıp çalıştırdım.
 





Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Enjektör sorunu ya da ateşleme problemi var gibi. Kızdırma bujileri ne alemde? 

 

Bence kızdırmaları kontrol edip enjektör katkısı koyun. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Serdal Soysal
Enjektör sorunu ya da ateşleme problemi var gibi. Kızdırma bujileri ne alemde? 
 
Bence kızdırmaları kontrol edip enjektör katkısı koyun. 
Teşekkür ederim, peki ısınınca neden herşeyi normale dönüyor, enjektör olsa devamlı yapmaz mı?
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Yakıtı farklı yerden alarak gözlemleyin birde.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serdal Soysal
Yakıtı farklı yerden alarak gözlemleyin birde.
Teşekkür ederim,
19 yıldır Opetten alıyorum, hiç değiştirmedim.
Önceki aracımda 1 kere aldım kızdırma bujilerini değiştirmek zorunda kaldım
Bir kerede bunda yaptım yakıt basınç sensörünü değiştirmek zorunda kaldım.
Onun için düşünmüyorum, Opetten yakıt konusunda memnunum.
Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan

Enjektor diplerine bakarmısınız ? Kaçak olabilir. ısınıncada yapıyordur da fark etmiyor olabilirsiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Serdal Soysal yazdı:
Ü.Emre Kartal yazdı:
Enjektör sorunu ya da ateşleme problemi var gibi. Kızdırma bujileri ne alemde? 
 
Bence kızdırmaları kontrol edip enjektör katkısı koyun. 

Teşekkür ederim, peki ısınınca neden herşeyi normale dönüyor, enjektör olsa devamlı yapmaz mı?

Motor soğukken yakıt miktarı fazladır, o an püskürtme düzgün değilse hava miktarı fazla geleceğinden motor titrer vuruntu olur. 

 

Kızdırma bujileri dememin sebebi de ateşleme düzgün olmuyor ise düzene girince kaybolur belirti

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erkan Işık

Enjektör pulları degişecek

enjektör dibinde sarı pullar var onlardan 1-2 si bozuk yalnız pullar degişirken aynı kalınlıkda pul koysunlar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan
Erkan Işık yazdı:

Enjektör pulları degişecek

enjektör dibinde sarı pullar var onlardan 1-2 si bozuk yalnız pullar degişirken aynı kalınlıkda pul koysunlar

Ben set değiştirmiştim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Serdal Soysal
içeirye kadar gelen göz yakan bir koku var mı?
Çok hafif var abi ama içeride değil dışarıda

Bu hafta yağ bakımı var, ustaya gideceğim inşallah buradan aldığım bilgilere göre yönlendireceğim.

Enjektör pulları degişecek
enjektör dibinde sarı pullar var onlardan 1-2 si bozuk yalnız pullar degişirken aynı kalınlıkda pul koysunlar
Değişimini yaptıracapım, yağ bakımında teşekkür ederim
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Şakırdamayı yapan opet.. Ben aldım bir kaç defa, hiç memnun kalmadım. 

Petrol ofisinden memnunum. 

Yazılımdan önce benimki de soğukken sesli çalışıyordu ve opet aldığım zaman belirginleşiyordu.. Yazılımdan sonra bir şey kalmadı. 

 

Duman için turbonun üstündeki korumayı söküp bi bak, kaynağı netleşsin. 

 

 

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Serdal Soysal yazdı:

Çok hafif var abi ama içeride değil dışarıda

o kkou muhtemelen turbonun oradan çıkan buhar ile aynı kaynak biraz yağ kaçağı olabilir, bence kızdrıma bujileri , vesil eile 60bin km de bir değişirim, bakım rutininde olmasa da, birçok belayısavar

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mehmet Ozyurek yazdı:

Yazılımdan önce benimki de soğukken sesli çalışıyordu ve opet aldığım zaman belirginleşiyordu.. Yazılımdan sonra bir şey kalmadı. 

 

 

 

 

 

 

araba eskiyordur. şaka değil. bir çok dizel araç var şirkette hepsine opet alıyoruz anlaşma nedeniyle. 450 bindeki artık yatak sesi yapmaya başlayan eşek niyetine binilen ducato dahil bu şekilde bir şikayet olmamıştı.

Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Çağlar Bayur yazdı:

bakım rutininde olmasa da

 

İşin garip tarafı yetkili servislerin değişim listesinde dahi yok ısıtma bujileri. Bizim millet antifriz değişimini bile masraf görüyorken ikinci el dizel alırken ilk baktırılacak yerlerden birisi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

ve kontrol ünitesi. mesela jeep om642 mercedes motorunda, beru marka bir kontrol ünitesi var. ilk jenerasyon ünite çok çabuk bozuluyor. bujilerden bile önce.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Doğan Arşiray yazdı:

araba eskiyordur. şaka değil. bir çok dizel araç var şirkette hepsine opet alıyoruz anlaşma nedeniyle. 450 bindeki artık yatak sesi yapmaya başlayan eşek niyetine binilen ducato dahil bu şekilde bir şikayet olmamıştı.

Her motorda yapmıyor, motorlar yakıt seçiyor diye düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

yeniyken anlaşılır o bence. sonuçta enjektörler her dizelde aynı amaçla ve prensiple çalışıyor. sat kurtul. :)

Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Cesaret edip başkan yerden alamadığım için Shell harici nasıldır bilmiyorum. Shell hakkında tek eleştiri yanıcılığı fazla, çabuk bitiyor gibi söylentiler var. Nos etkisi gibi diye işi abartan da var. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Süleyman Can yazdı:

Cesaret edip başkan yerden alamadığım için Shell harici nasıldır bilmiyorum. Shell hakkında tek eleştiri yanıcılığı fazla, çabuk bitiyor gibi söylentiler var. Nos etkisi gibi diye işi abartan da var. 

 

dizel yakıtlardaki temel fark partükül miktarı sanırım. tuningci birisi dizel yakıtları ölçtürüp bakmıştı.

Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Doğan Arşiray yazdı:

 

dizel yakıtlardaki temel fark partükül miktarı sanırım. tuningci birisi dizel yakıtları ölçtürüp bakmıştı.

 

Global'de mutlaka araştırmasını yapan vardır ama oradaki yakıt ile buradakinin farklı oluşu yanıltır. Profesyonel testler yapılsa shell mazotunda bi tık benzinin oktanı gibi yüksek olan bir şeyler çıkabilir. Aslında güzel marketing. Hem çok kaçıyor namı yürüyor, hem çabuk bitiyor müşteri tekrar geliyor. 😀 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Doğan Arşiray yazdı:

 

dizel yakıtlardaki temel fark partükül miktarı sanırım. tuningci birisi dizel yakıtları ölçtürüp bakmıştı.

10 sene den de eskidendi o fark ppm farkı bitti o

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Yakıt güvence zımbırtılı Ford’da bile mazotu Shell’den alıyordum. O zamanlar GTL vardı, keşke şimdi de olsa. :f1:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Ozyurek yazdı:

Her motorda yapmıyor, motorlar yakıt seçiyor diye düşünüyorum. 

aynı yere servis çekiyorduk, firma opet kartı veriyor komisyon alıyordu, biz başka yerden alıp cepten ödeyip 2 ay sonra ödeme alıyorduk, %15 az yakıyorduk,

Selim Bilgin yazdı:

Yakıt güvence zımbırtılı

pazarlama hliesi idi, zaten her israsyonda var olanı tek kartta var gibi algıladılr

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Çağlar Bayur yazdı:

pazarlama hliesi idi, zaten her israsyonda var olanı tek kartta var gibi algıladılr

 

Onu biliyor olmamın etkisi vardı tabi.

Ama başarılı bir pazarlama hilesiydi, yıllarca Ford-Fiat müşterisini Opet'e bağladılar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...