İçeriğe Yönlendir

VW Golf 1.0 eTSi Hakkındaki Görüşleriniz, Önerileriniz


H.Cenk Bayrakçı

Recommended Posts

Selçuk Keleş
H.Cenk Bayrakçı yazdı:

Sevgili forumdaşlar,

Kardeşime 2016 kasım ayında VW Polo Allstar 1.2 TSi DSG almıştık. Hatta arabayı beğenmiş, 2017 Nisanda aynısından eşime de almıştık. Şimdi kardeşim biraz daha büyük bir araca geçmek istiyor ve Golf alayım diyor. Golf 1.0 eTSi aklına yatmış ve yakıtının da az olduğunu duymuş. Henüz aracı test etme imkanımız olmadı ancak, sizin bu araç hakkındaki fikirlerinizi, düşüncelerinizi ya da alternatif araç önerilerinizi öğrenmek isterim. Sıfırı 510 bin civarında. Bu fiyata belki başka araçlar da alınabilir. Ne dersiniz?  


Golf güzel seçim ama 1.5 olursa :) 

1 motor ne fakir gibi :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Bir de bu araba hafif hibrit değil mi? Nasıl gitmez, 1.2 den daha iyi gider.

Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan
Mert Gülkokan yazdı:

1.2 tsi polo kullandım rampada küçümsenecek motorlar değil
90 hp olmasına rağmen 1400 devirde maksimum tork verdiği için çok iyi performansı vardır hele ki birde soft yazılımla uçar gider

Mert bey 1.2 motorlar 4 silindir. motor ipek gibi. Sorunsuz sarsıntısız homurtusuz çalışıyor. Turbo 1400 devirde devreye giriyor ve çok güzel hızlanıyor. 1.0 motorlar 3 silindir , sallantılı bir çalışma karakteri var. Çalıştırırken , stop ederken bir çok kullanıcı sarsıntısından şikayetçi. Ayrıca forumlardan okuduğum kadarı ile 1.0 motorlarda bariz bir turbo boşluğu var. 1800 devre kadar sağır sonrasında güç patlama şeklinde geliyor diyorlar.

Birazda makara yapalım :) Yıllar önce bir arkadaşımın babasının 302 otobüsü vardı ve Mersin tarafında çalışıyordu. Adam yeni çıkan hiç bir otobüsü beğenmezdi. 302 den üstün otobüs daha dünyada üretilmedi, Mercedes bile iyi otobüsüm 302 diyormuş  derdi. 

Bizim 1.2 motorlarda biraz 302 otobüslere benzedi ya haydi hayırlısı :)

Yorum bağlantısı
Baha Kanberoğlu

500 bin civarına 2el az km Passat alıp araç mevzusunu tamamen kapatmak daha çekici geldi bana da :) 

Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
(düzenlendi)
Mustafa Erkan yazdı:

302 den üstün otobüs daha dünyada üretilmedi, Mercedes bile iyi otobüsüm 302 diyormuş..

 

Katılıyorum, doğru bir tespit..  :) 

tarihinde Yurdaer Elay tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Murat Öngür yazdı:

1,0 motorlu arabalar beygir gücününün çoğunu turbodan aldığı için turbonun ömrü kısa oluyor , ve kim neyi iddaa eder ise etsin araba dolu olsa dik bir rampada ya bayılıyor yada imdaaat dercesine bağırıyor.

Ben şahsen kendi adıma 1,0 araç kullanmam

Hiç öyle birşey yok hangi verilere göre konuşuyorsunuz? nasıl bir dik rampa bu mesela?

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
1,0 motorlu arabalar beygir gücününün çoğunu turbodan aldığı için turbonun ömrü kısa oluyor , ve kim neyi iddaa eder ise etsin araba dolu olsa dik bir rampada ya bayılıyor yada imdaaat dercesine bağırıyor.
Ben şahsen kendi adıma 1,0 araç kullanmam
A3 1.0 4 kişi ile Elmadagi 150 160 la çıkıyor ;) Bende 4. vitesten dusmeyeyim diye can cekisiyorum [emoji4]

Kimi diyor turbo ömrü kimi diyor motor ömrü.
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Mustafa Erkan yazdı:

..

Bizim 1.2 motorlarda biraz 302 otobüslere benzedi ya haydi hayırlısı :)

Aynı motordan bizim audide de var. iki tip 1.2 var zincirli eski tip ve triger kayışlı yeni tip. her ikisi de çek cumhuriyetinde galiba olan fabrikada üretildi. Bir kısmında ekzantrikten civata gevşemesi ile yağ kaçağı geri çağırması oldu. Eski tip 1.2 ler demir ana blok olduğundan belki motor yapma vb işleri eski usule daha yatkındı. Yeni tipler EA211 motor (turbo şöför tarafında) biraz daha tutumlu ve sessiz. Bizim 100 bini geçti araç  hala sıfır gibi kullanıyoruz 2015 model. 

 

1.0 motor ise turbo olmayan eski motora ve bu 1.2 motorların bir silindiri çıkarılarak yapılan bir tasarım. O da EA211. oldukça modern. 3 silindirin sarsıntıyı geçersek başka avantajları da var. hafif olduğu için çok hızlı devirleniyor. homurtusu vb daha etkileyici. atmosferik olan polo kullanması oldukça zevkli (bağırtarak kullanılacak onu demek istiyorum). Öyle araç zor gelir.

 

Eski aracına binsin çünkü fizibilite işi bu. Ama araç değişecek ise parası da varsa bence 1.5 almasında fayda var eğer mevcutsa bayide. Almışken güçlü araç almak iyidir. 150HP

Metin Akbal yazdı:


Kimi diyor turbo ömrü kimi diyor motor ömrü.

Şehir efsaneleri sadece.. 

Motoru yapan adam bilmiyor mu bu değişkenleri? 

 

Bir denize yakın ev vardı almayı düşünüyorduk meşhur bri site. Başka bri müteahhitle ya bunlar kuma yapılmış çürük olmasın dedim. Müteahhit arkadaş "adam o riski alıp ismini kirletir mi" dedi..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Tek silindirli motorların devirlenme istekleri çiftlere göre çok daha iyi oluyor. 3 silindir 5 silindir. Sesleri de öyle. Benim 1.6 4 silindirli arabanın 4500 devirde tamgazda verdiği torku 1500 devirde veriyor. Daha yüksek devirde daha da fazlasını veriyor daha ne yapacak bu alet? 
 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Mehmet Göktürk yazdı:

Bir denize yakın ev vardı almayı düşünüyorduk meşhur bri site. Başka bri müteahhitle ya bunlar kuma yapılmış çürük olmasın dedim. Müteahhit arkadaş "adam o riski alıp ismini kirletir mi" dedi..

 

Hocam doğru proje ve mühendislikle güvenli ev yapılamayacak yer yok. En bariz örnek dubai.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Öngür
Mehmet Göktürk yazdı:

Hiç öyle birşey yok hangi verilere göre konuşuyorsunuz? nasıl bir dik rampa bu mesela?

40 derecelik rampada focus ile 5 kişi deli gibi bagıra bagıra çıktı araba . size göre olmayabilir bende çevremdeki kişilerin tecrübeleri ile yazdım 2 3 kişi aldı tanıdığım kullandı en çok kullanan 1 yıl hepsi sattı şuan hepsinde başka araç var ve en duşük motor kullanan 1,6 :) 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

40 derecelik rampaya unimog çıkabiliyor mu?

Yanlış yezıldı heralde.

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
40 derecelik rampaya unimog çıkabiliyor mu?
Yanlış yezıldı heralde.
Land çıkar da Passat bı ihtimal.
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Metin Akbal yazdı:
İlkay Başaran yazdı:
40 derecelik rampaya unimog çıkabiliyor mu?
Yanlış yezıldı heralde.

Land çıkar da Passat bı ihtimal.

 

Yeterince hızlı gelirse evet çıkar tabi. :crazy:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Atmosferikde 1.0 ile 1.4 yakıt tüketiminde çok fark yok. ikiside opel marka aynı motor denedim. Şimdi zaman farklı, teknoloji farklı. 3 silindir yapacağına keşke çift silindir yapsalardı. Bu titreme olayını balansörle hallememiyorlarmı? Performans olarak 1.2 den çok geri olacağına inanmıyorum. Ben olsaydım fiesta alırdım :) 

Yorum bağlantısı
Murat Öngür
Metin Akbal yazdı:
İlkay Başaran yazdı:
40 derecelik rampaya unimog çıkabiliyor mu?
Yanlış yezıldı heralde.

Land çıkar da Passat bı ihtimal.

onu varsayım olarak yazdım tahmini siz gelin bi şişli gültepe ye görün rampaları o zaman anlarsınız ne demek istediğimi

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Murat Öngür yazdı:

onu varsayım olarak yazdım tahmini siz gelin bi şişli gültepe ye görün rampaları o zaman anlarsınız ne demek istediğimi

Anladım. Dik yokuşta kalkışta vb buradaki iş şanzımana düşüyor. Aracın bağırması zorlandığı anlamına gelmiyor. Motor 1. viteste 5.vitesteki kadar ne yüke girer ne de zorlanır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
 
Yeterince hızlı gelirse evet çıkar tabi. :crazy:
Benimki ironiydi [emoji3]
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Getz 15.crdi 3 silindir titreşimli ama çekişi iyi. Epey titreşimli.

Murat Öngür yazdı:

40 derecelik rampada focus ile 5 kişi deli gibi bagıra bagıra çıktı araba . size göre olmayabilir bende çevremdeki kişilerin tecrübeleri ile yazdım 2 3 kişi aldı tanıdığım kullandı en çok kullanan 1 yıl hepsi sattı şuan hepsinde başka araç var ve en duşük motor kullanan 1,6 :) 

Dizel 1.6 gibi çekmez. Karşılaştırılan araca bağlı.

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
İlkay Başaran yazdı:

 

Yeterince hızlı gelirse evet çıkar tabi. :crazy:

İyi de ona çıkma değil çarpma derler 🤣

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Benimki de [emoji3]
Belki Servet abi ciddiye alır dener falan [emoji3]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
İlkay Başaran yazdı:

Anladım. Dik yokuşta kalkışta vb buradaki iş şanzımana düşüyor. Aracın bağırması zorlandığı anlamına gelmiyor. Motor 1. viteste 5.vitesteki kadar ne yüke girer ne de zorlanır. 

pilotaj

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...